LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar zijn ze?????

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Dag student 26

Mag ik ervan uitgaan dat wij het ervover eens zijn dat je zowel in een mlm als in een niet mlm bedrijf kunt falen. Wat ik bedoel met het lot in eigenhad nemen is dat ik in een bedrijf eruit geknikkerd word als het bedrijf faalt. Bij mlm knikker je er jezelf uit als jezelf faalt. Ik geef de voorkeur aan het laatste omdat ik nou eenmaal liever verleis door mijn eigen toedoen dan door het toedoen van een ander. Het is verder niet rekenkundig onmogelijk om geld te verdienen in een stagnerende markt. Er zijn veel bedrijven die geld verdienen in een markt die niet meer groeit of zelfs krimpt. Die rekunkundige onmogelijkheid slaat alleen op het ongelimmiteerd aanwerven van distributeurs. In een op klanten gerichtte markt is dat niet nodig. Natuurlijk is het zo dat een groeiende markt intressanter is om in te beginnen. Dat geld niet alleen voor mlm. Dat neemt niet weg dat ook een mlm best een oude maar stabiele speler kan zijn in een niet meer groeiende markt.

groeten, john

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

"Die rekunkundige onmogelijkheid slaat alleen op het ongelimmiteerd aanwerven van distributeurs. In een op klanten gerichtte markt is dat niet nodig. "
John,, wat zeg je nu toch allemaal? Het is gewoon eng hoe leeg alle beweringen zijn. Distributeurs en klanten zijn in een MLM hetzelfde :!:

Ik irriteer mij mateloos aan de domheid. Ik irriteer mij omdat ik vrienden kapot zie gaan aan deze ellende. Ik zie een zwangere moeder die tijdens haar zwangerschap aan de Herbalife shakes zit omdat ze zo diep in de schulden zit dat ze geen boodschappen kan doen, maar wel een voorraadkast vol heeft staan met duizenden euro's van die troep! Ik zou willen dat ik het verzon maar het is werkelijkheid!

Zeg niet dat zij er niets voor gedaan hebben! Zij hebben vrienden en familie tot op het bot geirriteerd en getracht producten aan te smeren. Ze hebben cursussen gevolgd met geleend geld. Ze hebben een grote auto gekocht met geld van ouders om succes uit te stralen en na 7 maanden met dik verlies moeten verkopen omdat ze de vaste kosten niet konden ophoesten. .....Maar het geld zou eraan komen....in 2 tot 5 jaar zou het geld binnen stromen!!!

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Beste helpanderen,

Erg voor je vriendin die met geleend geld cursussen deed en zovast in een boldke reed als voorschot op haar fortuin.
Hoewel ik met haar te doen heb moet ik toch zeggen dat het mij een beetje dom lijkt wat zij heeft gedaan.
Persoonlijk rij ik niet in een dure bolide, al zou ik die best kunnen betalen. Ik verdien namelijk in het dagelijkse leven een redelijk salaris. Ik werk namelijk nog steeds gewoon voor een baas. Een dure auto koop ik pas als ik die dik heb verdient !
Integenstelling tot jouw vriendin werk ik niet onder druk! Als het tegenzit dan heb ik nog steeds genoeg om van te leven. Wat ik doe is gewoon rustig mijn business opbouwen. Geen stress dus!
Er is wel degelijk een verschil tussen distributeurs en klanten. Klanten zijn eingebruikers. Distributeurs zijn dat natuurlijk ook maar daarnaast ook werkopers (aan klanten). Om even mijn eigen positei toe te lichten. Ik verdien momenteel gemiddeld 1500 euro per maand aan verkoop (omzet-inkoop) en 0 tot 500 euro(gemiddeld dus 250) per maand aan mijn downline. Dat is dus zeg maar 1750 euro. Daarvanaf gaat ongeveer 500 euro per maand aan trainingen, promotiekosten, reiskosten etc. Dus blijft er 1250 over. Daar moet ik natuurlijk nog met de belasting over aferekenen. In mijn geval 42 %. Dan blijft er dus netto zeg maar 700 euro per maand over. Ik kan je verzekeren dat er veel mensen zijn die een bijverdienste van 700 euro per maand goed kunnen gebruiken. Uiteraard heb ik daarnaast nog mijn gewone reguliere salaris. Mij gaat het dus prima, alle verhalen op het mlm forum ten spijt. Wat de verdiensten uit de downline betreft. Het werkt gewoon zoals in het compensatieplan staat beschreven! Als ik nu na een jaar 250 euro per maand kan verdienen uit de downline. Waarom over een jaar niet laten we zeggen 4 keer zoveel (natuurlijk kan het ook 20 keer zoveel of helemaal niets zijn)
Wat ik mensen wil voorhouden is dat iedereen die er wat energie in steekt een extra inkomen kan verdienen. Bovendien levert mlm een scholing op die je ergens anders niet of alleen voor heel veel geld kunt krijgen. Namelijk leren om te verkopen, om jezelf te verbeteren! Ik geniet van elke training waaraan ik deelneem.
Maar ik ben natuurlijk niet zo gek dat ik me in schulden ga steken die ik niet aankaan en nog voordat ik ze heb terugverdiend. Waarschijnlijk zou ik onder die druk ook niet eens meer kunnen verkopen. Gelukkig hoef ik dat ook niet. Als mijn potentiele klant niet wil kopen dan heb ik respect voor haar beslissing. Als iemand niet geintresseerd is in mijn business, waarom zou ik hem er dan in willen hebben?
Wat ik doe is gewone mensen die dat willen een mogelijkheid geven om hun inkomen te vergroten, en als ze echt goed zijn misschien zelfs wel om financieel onafhankelijk te worden !

Dus om nog even iets richting maarschalk te schuiven. (Dat is de gene met wie ik in eerste instantie willde praten) Maarschalk ik weet natuurlijk niet of jij zit te wachten op 700 euro per maand extra. Uiteraard is jouw financiele positie mij volslagen onbekend. Maar ik weet zeker dat je dat kunt bijverdienen. Ik weet dat omdat ik het ook doe. Ik ben toch niet beter dan Jij ?

Groeten John
Groeten, john

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Hallo,

Laatste bericht van John.

IK vind het jammer dat ik gedurende deze sessie geen contanct heb kunnen leggen met maarschalkk. Echter ik heb nu geen tijd meer. Ik zal de komende week wel zo nu en dan kijken of er toch nog een reactie komt van maarschalk. Mocht dat gebeuren, dan zal ik proberen om wat tijd vrij te maken voor een dicusssie,

Groeten John

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nou John10, waarom je nu precies van mij iets wil horen is me niet duidelijk. De argumenten zijn al genoemd door Thunder, student26 en joopataa en helpanderen.
Doch laat ik je gelijk uit een droom helpen, ik ben niet gedreven om mlm in een kwaad daglicht te stellen. Daar zorgen alle mlm-ers zelf wel voor.
En nee, ik kan niet succesvol worden in mlm daar ik niet aan de basisvoorwaarden voldoe: bord voor mijn kop en alles geloven wat mijn upline/sponsor zegt.

Goed, wat heb ik tegen mlm? In de eerste plaats de leugens die keer op keer verteld worden, zoals Donald Trump gaat aan mlm doen als hij alles kwijtraakt, het wordt aan Harvard onderwezen en ga zo maar door. Als mlm echt zo geweldig is, waarom zijn die leugens dan nodig.
In de tweede plaats vanwege de verschrikkelijk lage inkomsten die ermee verdiend worden. Deel maar eens de omzet door het aantal distributeurs. Dan vergaat het lachen je snel. Als tegenargument wordt dan opgeworpen dat slechts een deel actief is. Prima, maar waarom wordt er dan steeds geschermd met het gorte aantal distributeurs wat erin gelooft en instapt?
Het derde wat ik tegen mlm heb is het gehersenspoelde gedrag wat deze mensen vaak vertonen. Jij zegt dat je in mlm geleerd hebt om geen mensen te veroordelen die beter geboerd hebben dan jij. Als je dat nog niet wist en het daar moest leren dan is er iets goed mis met je. Mij is dat geleerd door mijn ouders, maw ik wist van kinds af aan al.
In de vierde plaats heb je gelijk dat elk bedrijf verdient aan zijn medewerkers. Maar normale bedrijven wentelen niet het risico af op hun personeel. Mlm bedrijven doen dat wel.
In de vijfde plaats heb ik een bezwaar tegen de verkoopkwaliteiten van de distributeurs. Als je ziet hoeveel miljoenen er deelnemen en hoe weinig omzet er gedraaid wordt vraag ik me af of ze echt allemaal de slechtse verkopers aantrekken die er te vinden zijn.
Mijn zesde bezwaar tegen mlm is de leugen dat de mensen die niet het grote geld verdienen er gewoon niet genoeg voor (willen) doen. Dit wordt nooit bewezen en dan zijn er wel heel erg veel mensen, meer dan 95% die er niets voor willen doen.
Mijn laatste bezwaar wat ik nu zal vermelden is de nonsens die jij ook weer verkoopt. "Hoeveel mensen hebben bezwaar tegen een bijverdienste van 700 euro per maand?" He als je het me GEEFT zeg ik er geen nee tegen. Als ik er heel veel uren voor moet werken, dan hoeft het niet. Ik verdien genoeg en werk genoeg uren. Hoeveel mensen KUNNEN dit verdienen? Een zeer klein aantal binnen mlm.

Nog een paar vragen aan jou: Vanwaar die ziekelijke behoefte om met mij te praten hierover? Vanwaar die indruk dat ik mlm in een negatief daglicht wil stellen? En waarom moet ik online zijn als jij dat bent?

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door joopataa »

Fijn dat jij even online kwam om deze drammer te vertellen hoe het volgens jou en mij en vele anderen op dit forum nu eigenlijk zit. Ook ik heb niet begrepen waarom John10 jou speciaal wilde spreken. Maar goed, Hij heeft nu het enige juiste antwoord en dat is NOOIT aan mlm beginnen brengt meer op .Ook john10 heeft dat beroemde bord voor zijn hoofd want als ik hem een link geef waarin mlm volkomen word onderuit gehaald met argumenten, Meent hij mij nog te moeten bedanken om vervolgens weer zijn ingestudeerde verhaaltje af te steken.

Joopataa :D { Voorheen Jurrien ]

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Dag Maarschalk

Op de eerste plaats hartelijk bedankt voor het feit dat je wilde reageren.
Natuurlijk hoef jij niet online te zijn als ik dat ben. Maar doordat ik je naam zo vaak heb gezien de mlm foroms had ik een vermoeden dat een een reactie wel zou komen. In de vele dingen die ik van je heb gelezen ben je bij mij overgekomen als iemand die niet alleen een weerzin heeft tegen mlm, maar ook als iemand die zich kennelijk heeft proberen te verdiepen in de materie. Ik hoop dat je dat laatste als een compliment beschouwd.
Om wat sructuur in mijn reactie te brengen zal ik puntsgewijs reageren op de door jou opgesomde tegenwerpingen.
1 Ik weet niet of het verhaal van Donald Trump een leugen is. Eigenlijk maakt me dat ook niet zoveel uit. Wat ik zeker weet is dat mijn verhaal geen leugen is. Toevallig beweer ik niet miljoenair te zijn geworden met mlm, al sluit ik de mogelijkheid niet uit dat dat wel gaat gebeuren.
2 Je hebt gelijk dat de gemiddelde inkomsten per distributeur laag zijn. Dat is ook niet zo gek. Kijk alle mensen bij wie verkoop en ondernemereschap in het bloed zit, beginnen jong met een eigen bedrijf. Zelden zal zo iemand in mlm terchtkomen. Hoewel er zijn nogal wat voorbeelden van dit soort type mensen die in mlm komen op oudere leeftijd nadat ze zijn stukgelopen in hun bedrijf. MLM ers kunnen dus in de meeste gevallen niet verkopen. Soms echter komt er kwalliteit bovendrijven. Deze kwalliteiten kunnen mede ontwaken door de trainingen die je krijgt. In mijn eigen geval dacht ik ook dat ik niet geschikt was om te verkopen. Door mlm ben ik erachter gekomen dat ik dat wel kan ! Als je de omzet gaat delen door het aantal functionerende distributeurs wordt het plaatje heel anders.
3 Ik kom zelf uit een arbeidersfamillie. Wat ik geleerd heb in mlm zou ik niet willen omschrijven als hersenspoeling. Alleen een andere invalshoek om tegen dingen aan te kijken. Wat ik van huis uit heb meegekregen is dat alle bazen slecht zijn en dat geld alleen over de rug van anderen verdiend kan worden. Ik schaam mij er niet voor om er wat later achter te komen dat dat niet zo per definitie het geval is. Het heeft te maken met de manier waarop mijn denken geconditioneerd is. Door de hersenspoeling die ik van mijn ouders heb gekregen. Waarschijnlijk zul jij, net als ieder ook bepaalde ingepeperde gedachtenpatronen hebben. Ik heb in mlm geleerd om me daarvan bewust te worden.
4 Natuurlijlk wentelen mlm bedrijven risico af op hun distributeurs. Distributeurs zijn dan ook mensen die voor eigen rekenig en risico werken, net als ondernemers. Daar staat tegenover dat je als distributeur ook veeel meer kunt verdienen dan in loondienst, net als dat geld voor mensen met een eigen bedrijf.
5 Zoals ik al zij mensen met natuurlijk verkooptalent biginnen jong voor zichzelf. Als je ouder wordt doe je dat niet zo gemakkelijk meer, immers je verkooptalenten zijn niet bewezen en je ziet op tegen de investeringen. Daarom biedt mlm de mogelijkheid aan gewone mensen om zonder grote investeringen succesvol te worden. Sommigen daarvan worden dat ook. De meesten niet. Het is niet eenvoudig om je oude patronen te doorbreken. Het is voor de meeste mensen moeilijk om te gaan voor iets zonder een baas die ze daar vast en zeker per uur voor worde betaald.
6 Er zijn inderdaad veel mensen die er niet genoeg voor willen doen. Zelf heb ik 6 distributeurs ingeschreven die nooit iets hebben gedaan. Ik heb er twee ingeschreven die wel wat doen. Die hebben nu allebei een klantenkring, maar nog geen downline (komt ook wel).
Dat onderstreept nog eens het belang dat je er niets mee opschiet om alleen te focussen op vergroting van de downline. Dat levert niks op. De meeste doen niks, en als je zelf niks verkoopt dan doet niemand dat. Ik leer mijn downline in de eerste plaats om klanten te werven!
7 Natuurlijk geef ik jou geen 700 euro. Voor mijzelf geld dat die 700 euro leuk is, maar ik kan zonder want ik heb nog een redelijk salaris dito mijn vrouw. Maar wat is er verkeerd aan dat ik 700 euro bijverdien ?
Eigenlijk ben ik daar best wel trots op. Waarom zou iemand anders ook niet 1250 euro bruto per maand kunnen verdienen ? Ik ken er genoeg die dat doen. En wel meer ook. Het geeft mij in elk geval het veilige gevoel dat als ik in de ww kom, en full time tijd heb voor mijn mlm business ik in elk geval niet hoef te gaan kniezen met een alsmaar lager wordende uitkering. Ik weet nu dat ik altijd zelf geld kan verdienen. In mlm of desnoods met zaken zonder mlm. (heb ik wel in mlm geleerd) Iedereen die er voor gaat kan dat! als ie het echt wil.

Tot slot vanwaar de "ziekelijke" behoefte om met jou daarover te praten.
Op de eerste plaats vind ik het jammer dat je uitdrukt dat die behoeft ziekelijk is.
Ik heb dat soort woorden ook niet tegen jou gebruikt!
Ik wilde met jou in discussie omdat ik je het meest van allemaal heb gezien in de anti mlm discussie. Ik zag je al toen ik nog niet met mlm begonnen was en bezig was om vooral alle rommel over dit onderwerp te verzamelen. Mocht je me nog een links sturen naar bepaalde sites, dan is de kans 99% dat ik dat al heb gelezen.
Intussen Maarschalk ben ik toch begonnen en ik heb succes. Belangrijker nog, ik heb veel geleerd. Dat is iets wat ik jou graag wil zeggen.

Maarschalk, ik wens je het allerbeste. Ik geloof niet dat ik je kan overtuigen van iets anders dan je stelt. Ik wil jou en de mensen die dit forum bekijke laten zien dat het niet is zoals jij en jullie zeggen.

Groeten, John

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door joopataa »

Je praat over mlm of je er al jaren mee bezig bent, Je hebt alles al gelezen, je hebt alles al gezien. Toch ben je nog maar een kleine 18 maanden bezig met mlm want je schrijft dat Maarschalk al online was over dit onderwerp en jij dat allemaal al las Voor je begonnen was. Echter Maarschalk is pas vanaf de 8ste maand van 2004 op dit forum aanwezig onder die naam! Het zal me echt een worst zijn wat je verteld, Kloppen doet het nu niet en nooit. !

Joopat :D

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Beste joopata,

Ik ben ben pas een jaar bezig met mlm. Eigenlijk pas 6 maanden omdat ik in de eerste 6 maanden niks deed. Toch niet gek he wat ik in die 6 maanden heb bereikt. Blij dus dat ik niet naar julli heb geluisterd en naar alle negatieve sites die er bestaan over mlm. Ik heb ze overigens nog steeds allemaal bewaard zodat ik achteraf kan oordelen of er iets van klopt.

Groeten John

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door gubetje »

John je kunt hier beter niet reageren. De meeste mensen zijn zo verschrikkelijk negatief en ze weten absoluut niet waar ze over praten.
Ikzelf ben 53 en mlmer.
Ik ben 4 jaar terug gestart met de business en ik kan er een prachtig eigen verhaal over vertellen. Maar hier is niet de geschikte plaats.
Je kunt me altijd mailen, dan zal ik het jou vertellen.
Ik ben absoluut geen verkoper, maar weet zeker dat ik in mlm heel succesvol ga worden, maar dan moet ik eerst nog wat eigen **** opruimen. Ik zie het ook als een soort levensschool en de mensen, die slagen, zijn mensen die keuzes met hun hart durven maken.
Fijne dag verder en laat je hier het leven niet zuur maken.
Groeten Guusje. [email protected]

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

John10, wil je nu een discussie, of ga je gelijk alle argumenten uit de weg?
1) Ik vraag je niet of jouw verhaal een leugen is, ik vertel je een van mijn kritiekpunten op mlm, namelijk alle leugens die er verspreid worden. Als je daar niet op in kan gaan, wat heeft discussie dan nog voor zin?
2) Waar haal je die onzin aangaande ondernemers vandaan? Ik ben het levende bewijs dat je niet al vroeg hoeft te gaan ondernemen, maar ervoor kan kiezen dit later te doen. Heb je nog commentaar op de rest van mijn argument bij punt 2?
3) Heb ik het woord hersenspoeling gebruikt? Nee, leg me dat dan ook niet in de mond. Ik ben van mening dat als je pas bij mlm leert dat je mensen niet moet veroordelen dat ze meer hebben dan jij dan is er een steekje los bij je.
4) Waar haal je deze onzin vandaan? Heb je wel eens gezien hoeveel sommige mensen hebben verdiend in loondienst? Bijvoorbeeld Jack Welch, Lou Gerstner en de CEO van eBay. Hoeveel mlm-ers hebben zoveel verdiend als distributeur, meer dan 1 mld dollar?
5) Nogmaals, waar haal je deze onzin vandaan. Dus iedereen die niet jong voor zichzelf begint heeft geen verkooptalent?
6) Waarom schrijf je die mensen dan in? Moeten jouw cijfers maat zijn voor de hele mlm wereld?
7) Ik vraag niet om dit geld, ik schiet je nonsens argument aan gort, maar het sarcasme ontgaat je blijkbaar. Of andere mensen het kunnen weet ik niet. Ik baseer mijn verhaal op de cijfers die ik zie, niet op de maandelijkse hallelujah meeting van jouw mlm bedrijf.
Ik geloof niet dat ik je kan overtuigen van iets anders dan je stelt. Ik wil jou en de mensen die dit forum bekijke laten zien dat het niet is zoals jij en jullie zeggen.
Als je mijn argumenten kan weerleggen dan wel.

Negatieve sites, mensen zijn negatief, weten niet waar ze over praten.
Dus als ik die kul niet slik ben ik negatief en weet ik niet waar ik over praat. Zo lust ik er nog wel een paar.

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

Een hele goede verkoper zit toch niet te wachten op 700 euro in de maand naast zijn regulier baan. Beetje goede verkoper gaat gewoon voor goud en betaald 50% belasting over zijn inkomen. :D

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door gubetje »

Je doet je naam geen eer aan :lol:

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

[Het derde wat ik tegen mlm heb is het gehersenspoelde gedrag wat deze mensen vaak vertonen. ]

[/Heb ik het woord hersenspoeling gebruikt? Nee, leg me dat dan ook niet in de mond.]

Beste Maarschalk,

Dit zijn toch jou woorden nietwaar? Let dus even op wat je schrijft!
Verder neem ik jou dat foutje niet kwalijk hoor! We kunnen ons allemaal weleens vergissen. Maar ik vind het toch grappig om te vermelden.
Verder om de discussie toch maar weer puntsgewijs te vervolgen.
1 Over welke leugens heb je het nou eigenlijk. Over Donold Trump?
Heeft het 15 jaar naar dato zin om te speculeren of dat serieus bedoeld was of cynisch? Waarschijlijk zullen we dat nooit weten. Wat ik wel weet dat is dat er veel mensen zijn die hun leven met mlm sterk verbeterd hebben. Dat hoeft dan nog niet per se te zijn in de orde van grootte als het geval Donald Trump.
2 Waarom is mijn verhaal over ondernemers onzinnig? Natuurlijk worden er weleens mensen op oudere leeftijd ondernemer. Ik vind het overigens heel knap van je dat jij er daar een van bent. Maar het is toch geen onzinnige gedachte om te veronderstellen dat ondernemerschap in de meeste gevallen in het bloed zit (bloed kruipt waar het niet gaan kan), evenals een heleboel andere bezigheden gewoon in het bloed zit van mensen. Het zou mij bijvoorbeeld niet verbazen als de jongen die tot twee keer toe een bus stal, en er mee vandoor ging, later buschauffeur wordt. Waarschijnlijk nog een hele goeie ook.
3 ) Zie qoute, daar hebben we het dus over gehad.
Verder vind ik het heel slap van je dat je stelt dat er bij mij een steekje los zit omdat ik de neiging heb gehad om mensen met geld te veroordelen. Het siert jou natuurlijk dat jij die neiging nooit hebt gehad. Maar wil dat zeggen dat jij iemand bent zonder vooroordelen? Gefeleciteerd Maarschalk, dan ben jij een perfect mens!
4 Heel leuk jouw opsomming van mensen die in loondienst rijk zijn geworden. Maar dat staat natuurlijk niet in verhouding naar het aantal mensen dat rijk is geworden door een eigen bedrijf. Bovendien hoeveel mensen zijn er die rijk kunnen worden in loondienst. Daar hoor ik in elk geval niet bij, en de grote massa van brave werknemers ook niet. Daarom stel ik ook dat mlm voor gewone mensen een mogelijkheid biedt om succesvol te zijn.
5 Zie uitleg punt 2
6 Ik schrijf mensen in om ze te helpen succesvol te worden. Daardoor wordt ikzelf ook succesvol. Dat wil niet zeggen dat alle mensen die je inschrijft het ook gaan doen. Iedere mlm er weet dat je een hoop mensen moet inschrijven om er een paar over te houden die het doen! Als iedereen het zou doen, dat heb je aan 3-5 distributeurs 1e lijns genoeg. Maar om die 3-5 te vinden moet je er bijvoorbeeld 100 inschrijven. Dat is niet omdat je zit te wachten op die 95 passanten, maar omdat nou eenmaal 95% of helemaal niets doet, of effe probeert en dan stopt. Met name onder de "effe probeerders" zitten dan potentiele kandidaten, om bijvoorbeeld hier op dit forum hun negatieve gal te spuien over mlm. Zij hadden waarschijnlijk verwacht om snel rijk te worden. Dat viel tegen omdat de eerste drie potentiele klanten nee zijden en de eerste distributeur die zij aanwerfden niks deed (net zoals de meeste nieuwe distributeurs)
Daarom is mlm gewoon hard werken! En alleen geschikt voor volhouders.
Hoewel het van de ene kant natuurlijk jammer is dat veel nieuwe distributeurs het niet doen, is dat van de ander kant natuurlijk de reden dat mlm werkt! Wat je doet is in feite de juiste personen uit de markt selecteren. Degene die uiteindelijk door het smalste stuk van de trechter lopen, zijn degenen die miljoenair worden.
7 Ik ben mij er niet van bewust welk nonsens argument uit punt 7 van mijn vorige verhaal jij aan gort zou kunnen schieten. Ik heb daar alleen iets verteld over mijn persoonlijke situatie.

Tenslotte over cijfers. Uiteindelijk gaat business pas in tweede instantie over cijfers. Cijfers zijn leuk als hulpmiddel om gewogen beslissingen te nemen. Bovendien is het nog maar de vraag of jouw cijfers juist zijn. Bij cijfers hangt het er maar vanaf waar je ze vandaan haalt en hoe je ze interpreteert. Het belangrijkste blijft altijd de persoonlijke drive van de ondernemer. Mensen die veel weten van cijfers, maar geen ondernemers spirit hebben komen nooit verder als boekhouder.
Mensen die de baas kunnen vertellen hoeveel hij verdient heeft of bijvoorbeeld de wiskundige die een top mlm er met een inkomen van laten we zeggen 50.000 euro per maand gaat vertellen dat het onmogelijk is dat hij dat verdient.

Groeten, John

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

John, de cijfers haal je gewoon op bij de financiele afdeling op het hoofdkantoor...voorzien van een handtekening van een accountantskantoor dat de jaarrekening heeft goedgekeurd.

De grote leugen van mlm is dat je een grote kans hebt van slagen als je maar hard werkt.
Laat de som maar zien hoeveel meer omzet er in de downline gehaald moet worden om jouw inkomen met 4 te vermenigvuldigen.

Jouw eerste lijns is 10
Jouw tweede lijns in 100
Jouw derde lijns is 1000

Voor die 10 heb jij er 200 moeten aflopen
Voor die 100 hebben de tweedelijns er 2000 moeten aflopen
Voor die 1000 hebben de derdelijns er 20.000 moeten aflopen

Maar jouw derdelijns ziet zichzelf als eerste lijns en begint weer vrolijk te werven

De totale vierde lijns (10.000) moeten 200.000 mensen afstruinen en verdienen nog niets
De vijfde lijn (100.000) is voor de vierde lijn de tweede lijn waar voor het eerst wat inkomsten uitkomen. Die vijfde lijn moet echter 2.000.000 mensen afstruinen.

Doe eens een gok hoeveel er gemiddeld per mlm-er netto wordt verdiend in deze vijf lijnen.
De 111.100 mlm-ers hebben echter wel 30 euro lidmaatschapsgeld moeten betalen. Deze contributie van in totaal 3.333.000 is pas interessant.
Het bedrijf doet echter geloven dat de MLM met 700 euro per maand een serieuze beloning krijgt voor zijn werk :D

Ik ga niet voor je uitrekenen hoeveel omzet er in deze vijf lijnen omgaat en wat er voor de producent overblijft, want dan zou je bubbel weleens kunnen breken.

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door gubetje »

En zo werkt mlm dus niet, niet in de mlm die ik doe in ieder geval.
Fijne avond allemaal.

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

Gubertje, hoe werkt de jouwe?

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door joopataa »

Hou op hoor !! Laat guppie maar lekker zwijgen, Er komt toch niets anders dan mlm-onzin uit. Jammer maar helaas waar.

Joopat :D

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik mis Jan van E. in dit spel.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door joopataa »

Die is bezig zijn miljoenen op te maken in verre landen. ( Droomt hij )

Joopat :)

Gesloten