LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
moe

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door moe »

Ik denk niet, dat je nu de niet de bereikbaarheid al kunt testen. Bij de een is het nu eenmaal op dit moment drukker, dan bij de ander. Over een paar maanden als iedereen gesetteld is, moet je het nog eens proberen.

harriebruins

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door harriebruins »

Kreeg bericht van mijn huidige verzekeraar dat de medecijnen die gebruikt worden zullen worden vervangen door een goedoper merk.
Daar ik dit niet wil, offerte aangevraagd bij verschillende zorgverzekeraars met deze specifieke vraag in de brief tot op de dag vam vandaag 3 verzekeraars gereageerd met een offerte maar met geen woord over de medicijnen gerept. Slechte zaak
Ben (nog) bij de Friesland verzekerd.
Harrie Bruins :o

Zorgverzekeraarsgast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Zorgverzekeraarsgast »

Ik werk zelf bij een zorgverzekeraar en vond al dat de info uit de media veel te rooskleurig was, maar nu ik hier het forum lees, merk ik dat veel mensen toch ook niet (meer) geloven dat het allemaal goedkoper en eenvoudiger wordt, zoals minister Hoogervorst en consorten ons allen wil doen laten geloven. En helaas wordt "jan modaal" en "mien minima" de dupe. (heeft minister Hoogerinkomen goed bekeken daar in de Haag, in het voordeel van zichzelf).
En mensen, probeer wat begrip op te brengen voor de medewerkers van de zorgverzekeraar: wij hebben het ook niet bedacht en soms zien ook wij door de bomen het bos niet meer, door al die wijzigingen. En waren het dan nog maar positieve wijzigingen....

Ik moet nog zien dat de zorg op deze manier goedkoper wordt. Eenvoudiger in ieder geval niet.

Moe

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Moe »

Hè bedankt voor je fijne reaktie. Tof! Mag ook weleens gezegd worden.

Jullie allen ook sterkte ermee! :wink:

makomagic

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door makomagic »

Bij Unive kan je niet alleen een basisverzekering met alleen een tandartsverzekering nemen.
Is dat niet raar??

monic27

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door monic27 »

Ik ben overgestapt van Azivo naar Ohra

TJEMMES

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door TJEMMES »

Ik vraag mij af waarom niemand in dit land op het idee komt om gewoon via een verhoging van de inkomstenbelasting ten alle tijde verzekerd te zijn voor je ziektekosten.
Het huidige nieuwe zorgstelsel is goed voor de verzekeringsmaatschappijen waar er waarschijnlijk over een paar jaar nog maar een paar van over zullen zijn die je nog willen verzekeren voor ziektekosten, de premies nemen een vrije vlucht en de concurrentie is weg.

MirjamVeenstra

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door MirjamVeenstra »

Dan nog even dit. Deze persoon waar ik het over had, zeurt zeer zeker niet en peutert ook niet uit haar neus. Ik weet wel, dat je haar ook niet persoonlijk bedoelt, maar toch! Sommigen hebben ZO makkelijk praten.

Zij doet met veel pezier een aantal uren per week vrijwilligerwerk en probeert er ook wat van te maken.

Nee, zij zeurt beslist niet. Degene die zeurt en klaagt dat ben IK omdat dit niet eerlijk is, terwijl ik zelf NIETS te klagen heb!

Maar daar gaat dit inderwerp ook eigenlijk niet over. Daar zijn al genoeg topics over! Dus over tot de orde, zou ik zeggen.
Precies, haar bedoelde ik nou juist NIET waar ik het had over zeuren en neuspeuteren! :lol: Personen als haar zijn vaak het meest optimistisch van ons allemaal! En jou manier van zeuren juich ik alleen maar toe! :wink: Tja, kan best zijn dat ik makkelijk praten heb, ik mag hopen dat ik dat nog jaren kan doen. En hopelijk vele anderen met mij.

Ehm, ik ben trouwens benieuwd naar de uitkomst van de test.

Vrouw24

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Vrouw24 »

Nou ze zeggen wel dat iedereen word geaccepteerd maar bij navraag doen ze alleen wat wettelijk is verplicht, de basisverzekering verder niet, en aangezien ik geld kost word ik overal geweigerd en moet ik wel ingaan op mijn huidige verzekering waar ik me dus wel aanvullend kan verzekeren, gelukkig hebben ze normale prijzen.

Agis die beweert iedereen te accepteren ook voor de aanvullende is een stuk duurder dan mijn huidige, de goedkopere weigeren mij, ik kreeg zelfs het advies bij groene kruis achmea om bij mijn huidige te blijven !

peter50

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door peter50 »

Ik vind dat verschillende zaken onderbelicht zijn nl.

a) Niemand zou er toch op achteruitgaan.

Dit is m.i. alléén het geval indien men uitsluitend een BASISverzekering zonder aanvullende verzekering(en) afsluit. De meeste verzekerden kunnen, denk ik, niet volstaan met alléén een basisverzekering mede de gelet op de toekomst (vergrijzing).

b) Voor bijna iedere VUT/FLO/FPU- uitkering VERVALT de tegemoetkoming ziektekostenverzekering. Dit, en samen met de aanvullende verzekering, is een behoorlijke achteruitgang.

c) Er is nu al sprake dat de premies volgend jaar verhoogd zullen worden. Dit jaar zijn de premies, relatief, laag gehouden om klanten te trekken.

Ik denk dat, net als de vrije energiemarkt, de consument er niet echt wijzer van wordt.

Pol

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Pol »

Wat vreemd toch: op allerlei sites is de premie voor de basisverzekering van AGIS 90 euro. In het nieuwe aanbod dat zij mij doen, krijg ik als klant 5% korting. Na aftrek van deze korting moet ik 89,90 betalen!
In de "Bewaarbrochure" met informatie over de basisverzekering en aanvullende verzekeringen, ontbreken de premiebedragen van alle soorten aanvullingen. D'as handig kiezen...
Ik stap over naar VGZ, in tegenstelling tot Agis is dit een naturaverzekering. De premie voor de basisverzekering is iets lager.
De dekking voor tandheelkundige kosten is hoger, terwijl de premie 30% lager is dan het vergelijkbare pakket van Agis.

Al met al wordt onze gezamenlijke premie 93 % duurder!
Na aftrek van de zorgtoeslag is dat altijd nog 60%.

Jan de Bouvrie

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Jan de Bouvrie »

Ik ben nog niet over gestapt om dat ik weet wat ik heb en niet hele,aal helder krijg wat ik ga krijgen. De kosten die ik nu bij Menzis zorg en tandarts paket 2 heb zijn flink. Bij de collectieve aasnbidingen schoot ik per saldo niet veel op. Nu heb ik van mijn vakbond een colectief aanbod gehad. Dat is van OZ. Alleen nu hoor ik ver halen dat je lang moet wachten op geld bij restitutie of bij zorgverleners die alleen rechtstreeks met de klant (ik zelf dus) zaken doen. Ik krijg een rekening toe gestuurt en die moet ik dan betalen en kan hem dan weer bij de zorgverzekerings maatschapij indienen. Dus ja, ik weet het nog niet. Ergens wil ik wel over stappen daar de kosten ca. 15 tot 20 euro goedkoper uitvallen bij OZ dan bij Menzis. :?:

maxea

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door maxea »

Ik stap met mijn gezin over van CZ naar Interpolis. Ik kan geen gebruik maken van een collectiviteit van een werkgever.
Gelukkig kan ik via mijn bank wel gebruik maken van een aantrekkelijk aanbod.

M Kellenaars

Naar boven

ex AGIS

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door ex AGIS »

Ik heb een colletieve aanbieding gehad van AGIS basis premie 94,58 collectiviteits korting 10 % is dus netto 85 euro.

Ga ik op de site kijken dan zie ik de bruto basis premie 89,90 een verschil van 4,68 euro per maand (56,16 per jaar) dus ik heb Agis gebeld en gevraagd hoe dit kan, dat wisten ze niet, na drie keer vragen want de dame die ik aan de lijn had wist hier niets van af. Jawel het antwoord was gevonden mijn colectieve basis zorgverzekering had meer vergoedingen, ik vroeg hier op;wat dan? ik zie nog de basis verzekering is toch voor eenieder gelijk. Het antwoord was dat er geen verschil is. Om een lang verhaal kort te houden hebben ze tegen mij gezegd dat iedereen die via internet een offerte aan vraagt krijgt 5 % korting (5% van 94,58 is 89,85 dus ook dat klopt al niet. Je wordt dus gewoon voor de gek gehouden. Agis bedankt voor al die jaren zorg ik ben nu overgestapt naar IZZ. voor wie nog geen keus heeft weten te maken kijk eens op http://www.unitedconsumers.com hierbij heeft u 10 % korting.

Met vriendelijk groet,
een ex AGIS klant

H. van Etten

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door H. van Etten »

Naast deze volkomen onnodige verandering is de gezondheidszorg verbaas ik mij over de volgende bijverschijnselen van de verandering:
Verzekeringsmaatschappijen verspillen momenteel vele miljoenen om klanten binnen te halen. Dit is geld verkwisting van hoog niveau. Dit geld had gebruikt kunnen worden voor het verbeteren van de zorg. Maar de maatschappijen kijken niet op geld, immers als zij tekort komen wordt eenvoudig de premie verhoogd en dat zal volgend jaar dan ook wel gebeuren
De wachtlijsten zullen langer worden en de zwakste in de samenleving worden de dupe van de verandering.
Het is een schande dat deze wijziging wordt ingevoerd. Maar wat kun je anders verwachten van een asociale regering onder aanvoering van de asociale kopmannen van het beleid Aart Jan De Geus en ene Hoogervorst. De oude sociale manier dat de sterkste schouders de grootste lasten dragen is thans helemaal voorbij.
Maar wachtlijsten of niet als een ministerpresident iets aan zijn voet krijgt is er plotseling geen wachtlijst meer. Ook sporters van enig formaat krijgen niet te maken met wachtlijsten en kunnen à la minute worden geholpen. Dit, uiteraard ten kostte van hen die wel op de wachtlijst worden geplaatst, zij moeten daarom wat langer wachten.

H. Verdonk

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door H. Verdonk »

Met het zoeken op het internet kwam ik een website tegen van
www.informatieziektekosten.nl,
dit is een site waarin de basispremie op € 82,47 was bepaald en de aanvullende Tanden Gaaf 250 premie op € 9,68. Dat was de totale premie voor mijn vrouw en voor mijzelf is de basis verzekering toereikend. De totale maandpremie komt dus op
€174,62. Als zorgtoeslag ontvangen wij € 94,50, waarmee wij netto dus
€ 80,12 aan ziektekosten kwijt zijn.
Dit is mogelijk omdat Delta Lloyd de aangesloten assurantie adviseurs, hun relaties als een collectief geheel kunnen verzekeren.
Dit alles was mij zeer welgevallig,
H. Verdonk

ingriddekok

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door ingriddekok »

ik zou wel willen veranderen van verzekeraar maar helaas heb ik een slecht gebit en volgens mijn tandarts zal ik niet snel geaccepteerd worden voor een uitgebreide tandartspolis, bovendien zijn veel van die zgn. luxe polissen dan weer gekoppeld aan luxe andere aanvullende verzekeringen.
mijn huidige verzekeraar, oz, is wel oke, maar duurder dan ik mij eigenlijk kan veroorloven. ik moet nu van mijn bijstanduitkering een premie betalen van 119 euro want inhoud dat ik nu de verwarming op 17 graden houd, nog maar 3 dgn per week warm eet en zeer vroeg naar bed ga. en ook ik heb de zorgtoeslag nog niet ontvangen, waar blijf je nou hoogervorst

van mij

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door van mij »

De zorgverzekeraars komen nu allemaal met de mooiste aanbiedingen.
De verwachting is dat de prijzen volgend jaar al zullen stijgen.
Op het moment zijn de zorgverzekeraars hun reserven aan het opmaken, met allerlei acties.
Volgend jaar is dat geld op en de prijzen zullen weer stijgen.

tante Bep

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door tante Bep »

Ik dacht er uit te zijn en bij mijn verzekering te blijven, omdat ik daar een goede aanvulling heb. Maar door mijn zoon ben ik gaan twijfelen, omdat er bij de Ohra een betere is.Overstappen doe ik denk ik nog niet, want ik ben chronisch ziek en heb veel zorg nodig.
By The way ik dacht dat in het verleden verzekeringen waren uit gevonden om solidair met je mede mens te zijn. Daarom kan men volgens mij beter 1 grote zorgverzekering voor iedereen oprichten, waarvan alle kosten voor wie dan ook kraamzorg,ouderezorg,chronischezorg of wat dan ook, betaald worden. Iieder betaald van zijn inkomen bv.5% of je nu €1,- of €100.000 verdiend dan zou het een eerlijke verdeling zijn volgens mij.
groetjes en ieder veel sterkte bij het uit zoeken, alsof we geen van alle ook maar iets anders te doen hebben.

amietje

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door amietje »

hoi :D Ik heb ook internet afgezocht,voor mezelf en m'n echtgenoot.
Al met al ,heeft het me veel tijd gekost,ben ik alleen tot de conclusie gekomen dat ik blijf waar ik was.Ik zit in de VUT en ga er zogezegd behoorlijk op achteruit, krijg geen zorgtoeslag :cry:
Ik zat al bij het IZZ en heb niet kunnen vastellen dat een andere verzekering een betere vergoeding of beduidend lagere premie zou berekenen.Nu hou ik zowat dezelfde vergoedingen al die ik al had .Ik hoefde zelden iets bij te betalen voor de tandarts ,Heb gelukkig nog een goed gebit.Ook voor m'n bril krijg ik een vergoeding voor de glazen, die wel minder is dan voorheen.M'n man zit bij het CZ en heeft nog niets besloten, maar stapt waarschijnlijk ook over naar IZZ. als er bij z'n werk niks collectiefs wordt bedongen.

Gesloten