LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] up2date

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Georgette
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2006 18:48

Re: up2date

Ongelezen bericht door Georgette »

Helemaal mee eens, maar ze hebben zo'n verkooptechniek, niet te geloven.
Kom zelf uit de commerciële wereld en toch ben ik er ook in getrapt, iets wat ik mezelf nog steeds kwalijk neem.

Er bestaan inderdaad sites zoals b.v. e-matching die OOK nog eens ingeschreven staat bij de geschillien commissie!!!!!!

Maar de mensen van UP2DATE gaan rustig door met zakken vullen en worden door niemand tegengehouden. Juridisch zou eens goed onderzocht moeten worden of dit allemaal wel kan.
Ook hun slogan "echte liefde is te regelen"die zie in een folder huis aan huis laten verspreiden is toch dubieus?

Maar de gedupeerden hebben tot nu toe het nakijken er zit een keiharde organisatie achter.
Georgette

Mark70
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mei 2006 22:48

Re: up2date

Ongelezen bericht door Mark70 »

Hoi Georgette,

Nee ik heb nog geen geld teruggekregen. Het is inmiddels een week of 5 geleden dat ik ben ingeschreven. De eerste week van juni betalen ze? We wachten af.

Georgette
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2006 18:48

Re: up2date

Ongelezen bericht door Georgette »

Heb inmiddels mijn geld ontvangen. Maar het is niet zonder slag of stoot gegaan, er werd mij wel verzocht om mijn commentaar van deze site te halen. Na een brief van mij aan hun, kreeg ik als antwoord dat ik uit "eigen vrij wil"getekend heb, dus juridisch geen poot om op te staan. Ook werd er in gezegd dat ze (UP2DATE) TROS/RADAR gingen aanpakken.
Maak jullie er graag even attent op een andere site M/V-life waar ook al zo'n 20 negatieve reacties staan en een aantal van de "gedupeerden"overwegen net als ik de publiciteit op te zoeken omdat we ons nog steeds "in de boot genomen"voelen.
Wie doet er mee?

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: up2date

Ongelezen bericht door joopataa »

Georgette, Je word in ieder geval bedankt dat jij wel hebt geageert tegen die zakkenvullers! Ik kan het echt niet anders noemen, Geld lospeuteren van mensen die gewoon op zoek zijn naar een partner en daar kapitalen voor moeten neertellen en voor wat? €2000.- en meer en dan maar afwachten of je een date met de schillenboer krijgt, ( met excuus aan de schillenboer ). Opzouten met die zooi.En ohh, wat zal de tros geschrokken zijn van de dreigementen van de dames.. :)

Joopataa

crazycat
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2006 19:34

Re: up2date

Ongelezen bericht door crazycat »

Het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn eigen heb bemoeid met de Up2date story. Er was niet zo veel meer te zeggen, maar nu komt er toch wel weer een mega blunder naar boven van de meisjes. Patricia en Desidiaree.

Beste Meisjes,

Hoe komen jullie in Godsnaam op het rare idee om iemand met een, zeg maar een licht psychisch probleem, te koppelen aan een vrouw met vier kinderen? Deskundig hoor! God....(sorry), maar ik wordt hier ziek van. Nog steeds profileerd UP2DATE zich als de 'meester in koppelen', maar het slaat werkelijk nergens op. Schandalig gewoon.

Met dit forum berichtje is het nog niet afgelopen. Nu ben ik pas echt kwaad.
Stelletje smerige oplichters.


Ik zie dat er mensen zijn die met mij in contact willen komen. Ik kan hier helaas niet mijn e-mail adres gaan plaatsen. Ik ben echter wel nieuwsgierig naar jullie verhaal, en zal naar een oplossing zoeken om met jullie in contact te komen. Ik denk dat het erg belangrijk is dat Up2date stopt met mensen bedonderen. Na de uitzending zijn ze gewoon weer op de zelfde manier verder gegaan. Ze hebben de tarieven zelfs verhoogd. Dat zal wel vanwege teruglopende inkomsten zijn.

Ik kan het niet genoeg zeggen: Als je een relatie zoek, ga dan naar een uitgaansgroep en leer mensen kennen. Bouw een netwerk op. Kijk op het internet, maar blijf ver van weg bij de relatie bemiddelaars. De meeste doen het puur voor het geld. Een enkele, ik mag helaas de naam niet noemen, doet het goed.

Groeten aan alle gedupeerde,

Crazy Cat

crazycat
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2006 19:34

Re: up2date

Ongelezen bericht door crazycat »

Beste lezers, gedupeerden van Up2date,

Ik ben bereikbaar op [email protected]

Groeten,

Crazy Cat

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: up2date

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik wens je succes met de strijd tegen deze twee ( dames ) die hun zakken vullen over de ruggen van mensen die het toch al niet zo makkelijk hebben. Hou er echter wel rekening mee dat zij op een smerige achterbakse manier zullen proberen jou onderuit te halen.
Het is gewoon tuig van de richel, En ze hebben mensen in dienst die wel wat van trucjes op het internet weten.

toch sterkte Joopataa

crazycat
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2006 19:34

Re: up2date

Ongelezen bericht door crazycat »

Hoi Joopataa,

Dat is een tijd geleden. Ja, ik probeer het onderwerp weet op de agenda van de consumenten programma's en bladen te krijgen. En mijn grootste doel is dit soort praktijken bij de politiek bekend te maken. Het kan toch niet gebeuren dat mensen, die al in een moeilijke positie zitten, nog verder in de ellende worden gedreven door een paar van die bedrijven.

De trucjes op het internet ben ik niet zo bang voor. Mocht er nu opeens wat met mij gebeuren weet ik precies uit welke hoek het komt.

Iedergeval bedankt vor je zorgen!

CrazyCat

Mark70
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mei 2006 22:48

Re: up2date

Ongelezen bericht door Mark70 »

Ook mijn geduld raakt op. Op mijn vorige email reageerde men niet.
Ik heb ze zojuist voor de laatste keer verzocht om de gehele inschrijfkosten (dus incl. annuleringskosten) te retourneren.
Mijn stappenplan ligt al klaar en zal worden uitgevoerd indien zij blijven weigeren. Ik laat het weten als het zover komt en zal mijn ideeen hier op dit forum plaatsen zodat vervolgens de handen ineen kunnen worden geslagen.

Mark70
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mei 2006 22:48

Re: up2date

Ongelezen bericht door Mark70 »

Hoi Georgette,

N.a.v. je bericht van 20 juni: ik doe mee.
Kun je me vertellen hoe ik de berichten op mvlife kan vinden.
Ik zal me even aanmelden bij crazycat.

Mark70
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mei 2006 22:48

Re: up2date

Ongelezen bericht door Mark70 »

Up2date blijft bij hun standpunt: getekend is getekend. Zij beroepen zich op het recht de klant te houden aan de voorwaarden.

Maar de gedepudeerden zijn natuurlijk niet machteloos. We moeten ons beroepen op ons recht om actie te ondernemen.

Wat o.a. kan worden gedaan is voor de deur van de kantoren van up2date folders uitdelen aan de bezoekers om hen te adviseren eerst bedenktijd van een paar dagen te nemen voordat ze een handtekening zetten en betalen.
Zij hoeven dan niet in de zelfde val te tuimelen zoals zovelen al deden, maar kunnen een bewuste keuze maken waarover nagedacht is.
Zij kunnen zich dan vantevoren laten informeren, zoals op deze site van Tros Radar.

kees Jan
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2006 19:53

Re: up2date

Ongelezen bericht door kees Jan »

geniaal idee om folders te geven voor de deur. als ze eerst kunnen nadenken wort er niet veel meer getekend en gaat de omzet omlaag Dan hebben ze pas echt n probleem . Dit kan toch georganiseerd worden?

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: up2date

Ongelezen bericht door Lau10 »

Ik zie me echt niet folderen, om zodoende uiting te geven aan mijn minder verstandig gezette handtekening onder een juridische koppel contract ?, wie wel ? :)

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: up2date

Ongelezen bericht door justus »

Ik begrijp niet dat gedupeerden van "up2date" niet gewoon hier op de radarsite een profielsite beginnen. :D Gewoon even je email vermelden en je hebt contact met mensen die op zoek zijn. Of zou het gene zijn? Kost niets en levert snel resultaat op. Ik merk overigens veel leed onder de macho mannen-uitspraken.

Je zou ook als je zoekend bent naar een date het vraagteken :?: emoticon achter je naam kunnen zetten. Is zomaar een idee. Ik hoorde ook al van een supermarkt waar je mandjes in de kleur rose hebt voor als je single bent en latent op zoek naar een date. :lol:

Justus4all

Mark70
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mei 2006 22:48

Re: up2date

Ongelezen bericht door Mark70 »

Om de handelswijze, psychologische bespeling en de mate van verleiding van Up2date te begrijpen zijn hier de feiten nog eens op een rijtje:

- Na de telefonisch gemaakte afspraak word je nog een paar keer gebeld om de afspraak te bevestigen. Zodat je er maar niet vanaf ziet om te komen.
- Gedurende een aantal uren vul je allerlei vragenlijsten in, vertelt de vriendelijke consulent dat hij hier zelf met succes stond ingeschreven en dat hij pas een vriend heeft ingeschreven. Dit wordt natuurlijk vaker verteld want het geeft je de bevestiging dat je op het juiste adres bent. Enig bewijs ontbreekt natuurlijk.
- Er wordt gesproken over een slagingspercentage van 76%. Bewijs hiervoor ontbreekt.
- Niet ervoor of tijdens de intakeprocedure, maar pas erna, krijg je 3 abonnementsvormen en de prijzen onder ogen waaruit gekozen kan worden. Op dat moment bestaat nog de mogelijkheid om nee te zeggen tegen het aanbod. Maar je bent beïnvloed want even daarvoor is gezegd dat een directe beslissing wordt verwacht vanwege het drukke inschrijfprogramma. Het contract wordt voor je gelegd. De pen ligt naast je, of heb je in je hand, door het invullen van de vragenlijsten. Op dat moment ben je overrompeld en doe je het verkeerde door te tekenen i.p.v. bedenktijd te vragen. Er wordt gevraagd hoe je wilt betalen (bij het maken van de afspraak werd je al verteld dat, naast een geldige legitimatie, ‘een pasje, bijvoorbeeld een bankpasje’ verlangd wordt. Achteraf begrijp je waarom). De keuze bestaat uit bankpas of creditcard, 2 directe betalingen die niet meer geannuleerd/ gestoneerd kunnen worden. De drempel voor het plaatsen van een handtekening en betaling bij de pinautomaat is geminimaliseerd.
- De consulent (op provisiebasis?) zet alleen zijn voornaam op het contract. Dit mag al dubieus genoemd worden.
- Binnen 8 dagen kan geannuleerd worden, tegen 25% annuleringskosten. Bij het abonnement van €2650 bedragen de kosten van je te snelle beslissing €662.
Maar: indien binnen deze 8 dagen al een introductie is verstuurd, kun je niet meer annuleren. In dat geval zit je er toch aan vast!
- Volgens de AVR-voorwaarden zou je het volledige inschrijfbedrag terugkrijgen bij annulering binnen 8 dagen. Up2date is echter niet meer ingeschreven bij AVR, of enig andere geschillencommissie (ondanks een persbericht van 20 januari j.l.), waardoor cliënten geen enkele bescherming hebben.
- Telefoongesprekken worden opgenomen zonder je te informeren en toestemming te vragen.

In dit kader is het helemaal niet zo gek om nieuwe bezoekers van up2date voor de deuren van de kantoren te informeren dmv folders, zodat zij wél een weloverwogen beslissing kunnen nemen.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: up2date

Ongelezen bericht door justus »

Als ik het verhaal zo lees kun je beter een knokploeg naar binnen sturen, dan is het zo over met dat gedoe!
:evil: :evil:
Justus4all

Suusee
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:42

Re: up2date

Ongelezen bericht door Suusee »

Heel herkenbaar deze beschrijving vn up2date. Zo ging het bij mij ook. Het idee met die folders zal veel effect hebben want iedere bezoeker die vantevoren word gewaarschuwd zal niet betalen. Heel doeltreffend dus. Vooral als je dit niet 1 keer doet maar regelmatig.Ik ben er ook in gestonken en ik juich iedere tegenstoot toe. Waar kun je je aanmelden ?

Mark70
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mei 2006 22:48

Re: up2date

Ongelezen bericht door Mark70 »

Suussee, en andere gedupeerden,

Ik ben te bereiken op [email protected]

Mark70
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mei 2006 22:48

Re: up2date

Ongelezen bericht door Mark70 »

Ik zal deze week ook een oproep plaatsen op het forum van mvlife.nl

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: up2date

Ongelezen bericht door justus »

justus


Als ik het verhaal zo lees kun je beter een knokploeg naar binnen sturen, dan is het zo over met dat gedoe!


Wat is er mis met mijn suggestie, overigens is dit forum toch ook (stiekum) best leuk om te daten :?: :?: (weet je wel :?:

Justus4all

Gesloten