Pagina 9 van 11
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 15 feb 2006 22:05
door santygo
Aangezien ik in Limburg woon heb ik gevraagd of ze eerst mensen willen benaderen die in de buurt van Hilversum wonen, gezien de reistijd. ook vind ik mijn limburgs accent niet het charmantste.
?????????????? Krijg je de kans om het openbaar onder de aandacht te brengen, laat je het afweten.
Klik eens op onderstaande link en bekijk de uitzending van 22-1-2005, ook ik kom uit zuid-limburg.
Die uitzending was een vliegende start voor de stichting die ik een maand later heb opgericht.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=1015729
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 16 feb 2006 15:46
door januca
Als gevolg van deze discussie besloot ik de girofoon maar te blokkeren. Bij driemaal verkeerd intoetsen moet de blokkering van kracht worden. Wat schetst mijn verbazing? Al na twee keer kwam de blokkering. Er schijnt dus iemand geprobeerd te hebben mijn girofoon te gebruiken. Ik heb dus nu nog geluk gehad. Voor mij hoeft de girofoon dus niet meer.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 17 feb 2006 18:26
door dees40
Hallo iedereen,
Ik heb vandaag fantastisch nieuws gekregen van de postbank.....ik krijg al m'n geld weer terug gestort!
Er stond in de brief dat ik slachtoffer ben geworden van fraudeurs, en dat er inderdaad onterechte afschrijvingen zijn gedaan. Ik krijg dus een volledige schadevergoeding.
De postbank betreurt dat dit is gebeurt en boden hun verontschuldigingen aan. Het geld is al onderweg en staat morgen of maandag op de rekening. Ik hoop van harte dat iedereen die slachtoffer is geworden zo snel mogelijk ook bericht zal ontvangen.
Wat wel helpt is ..blijven bellen met de postbank afd. fraude ( ik belde iedere dag) en vragen of men er een spoedzaak van kan maken. (dit kan je doen wanneer het te lang gaat duren voordat je iets hoort , dus na ong. 2 weken). Bij mij heeft dat zeker geholpen. Zeker wanneer men hoort dat je anders in financiele problemen komt.
Heel veel sterkte allemaal! Groeten Dees40.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 19 feb 2006 19:55
door mvd102
Hiebij wil ik de postbank bedanken voor de snelle afhandeling mbt de girofoon fraude van ongeveer 10 dagen geleden.
Gisteren heb ik een brief ontvangen waarin stond dat het totaalbedrag van 300 euro teruggestort krijg op mijn girorekening.
Nogmaal Postbank bedankt
Groeten mvd
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 19 feb 2006 20:31
door inge013
Hoi hoi iedereen,
Ook wij hebben een brief gekregen van de Postbank dat het gestolen bedrag van 1.400 euro teruggestort zal worden. Een hele opluchting. Hartstikke gelukkig waren we met dit nieuws. Wel een hele opschudding bij vrienden en familie die nu ook alles gecontroleerd hebben en Girofoon of andere -foon afgesloten hebben bij hun bank.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 19 feb 2006 20:56
door avandijl
Domme, domme mensen. Jullie kunnen toch best bedenken dat een systeem als deze niet 100% veilig is. Daar teken je zelfs voor. Ik vind het erg jammer dat jullie dit de postbank kwalijk nemen. Het is hun schuld natuurlijk helemaal niet. U kiest er zelf voor om via deze onveilig weg transacties te doen.
Ik werk zelf bij een callcenter van een andere bank, en zou zeggen, ik ben blij dat wij niet zulke zeur klanten hebben.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 19 feb 2006 21:02
door inge013
Ik denk niet dat het hier over zeuren gaat maar over meldingen van de feiten. Sommigen gebruikten niet eens Girofoon voor transacties maar voor het opwaarderen van mobiele telefoons.
Ik vraag me af of u zo'n arrogantie ook gebruikt als klanten met algemene klachten naar uw bank bellen. En ze dan ook verteld dat ze gewoonweg dom zijn ?
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 19 feb 2006 21:13
door G7
Zeg even bij welke bank jij werkt dan? Als het bij mijn bank is, ga ik er accuut bij weg!
Wat een arrogantie!!!!!!
Lees je wel de topics, of reageer je zomaar op de laatse reactie?
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 19 feb 2006 22:45
door r001
Ik werk ook bij een bank welke soortgelijk systeem heeft als bij de Postbank. Echter mij zijn soort zulk meldingen van fraude niet bekend.
Ten eerste zijn de makkelijke codes, zoals 33333 of 12345 of (gedeelte van) geboortedatum niet te kiezen en ten tweede kun je alleen maar telefonisch overmaken naar derden als je dit eerst via een overschrijfformulier of acceptgiro in het verleden hebt gedaan.
Ik weet niet hoe het bij de postbank exact werkt, maar het kan dus blijkbaar wel op een veilige(re) manier. Maar goed, geen enkel systeem bij geen enkele bank is volledig veilig. Met overschrijfformulieren vindt ook fraude plaats.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 20 feb 2006 10:28
door amalina
Hallo
Ik wil jullie laten weten dat de Postbank vandaag het geld over heeft gemaakt. Het heeft precies twee weken geduurd.
Ik wil nog even zeggen dat ik hier heel veel steun heb gehad.
Uiteindelijk is het goed gekomen.
Groetjes Amalina
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 20 feb 2006 10:48
door amalina
Ik kon het niet laten, dit is richting avandijl.
HET IS JAMMER DAT VEEL MENSEN DE EENVOUDIGE WEG VAN EEN VOOROORDEEL KIEZEN EN NIET WAT MEER AANDACHT AAN EEN ECHT OORDEEL WILLEN BESTEDEN.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 20 feb 2006 21:02
door avandijl
Via postbank kan naar elke bank worden overgeboekt. Als klant kies je ervoor om van deze service gebruik te maken. De bank waar ik werk is ook bezig met een dergelijk systeem, maar klanten zullen absoluut moeten tekenen voor het risico en de bank zal zeker niet aansprakelijk zijn voor schade die via deze weg is ontstaan.
Bij welke bank ik werk ga ik niet vertellen omdat dat niet relevant is voor dit onderwerp.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 21 feb 2006 10:35
door ruttiman
Ha,
Ik krijg ook mijn geld terug, vandaag gebeld met afdeling fraude.
In totaal zo'n 2 weken geduurd.
groet
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 21 feb 2006 13:28
door mve2
avandijl dus omdat het niet relevant is zeg je het niet oh vreemd dus alles moet relevant zijn of je had gewoon iets eerder moeten nadenken voordat je al die onzin uitkraamde (maar ja iedereen maakt wel eens een fout he)
maar je loop gewoon uit je nek te kletsen joh
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 21 feb 2006 21:54
door zonnestraal
Vandaag brief van de postbank ontvangen dat ik mijn geld terugkrijg. het heeft bij mij 3 dagen geduurd voordat ik de brief heb gekregen. Dus het kan wel snel gaan hoor. Ik hoop voor iedereen dat dit snel opgelost zal worden.
Tot slot nog een opmerking voor Avandijl
Banken zijn verzekerd voor dit soort gebeurtenissen. Klanten van welke bank dan ook gaan echt niet tekenen voor welk risico dan ook dan lopen ze toch gewoon naar een andere bank. Ik ben blij dat je niet bij de postbank werkt
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 22 feb 2006 12:30
door ilut
Ik heb mijn geld ook teruggekregen
(t.w.v. 1460 euro).
Alle bedragen zijn destijds geboekt t.n.v. "Sahupala" (Zaandam); "Isabella" (amsterdam-ZO), "Gaander" (Amsterdam-ZO) en opwaardering girofoon tel.nr: 06-25053789.
Postbank bedankt!
Tot slot, Avandyl; het is te merken dat jij op een call-center werkt, zielig, jouw houding.
groet, ilut
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 22 feb 2006 12:56
door jijjkuin
Gelukkig bij ons ook het geld teruggestort, pfff toch lekker als je het weer hebt. Voor diegene die nog wachten...succes.
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 24 feb 2006 09:30
door Aussie88
Hallo gedupeerde van fraude via de girofoon.
Ook ik kwam er gister (23-02-2006) achter dat bij mijn ouders 3 x een flink geldbedrag was overgemaakt via de Girofoon.
Mijn ouders zijn al aardig op leeftijd en gebruiken die girofoon helemaal niet !!!
De transacties hadden plaatsgevonden op 19-02 en 20-02, allebei later op de avond.
23-02 rond half 11 's morgens hadden ze het schijnbaar nog een keer geprobeerd.
En ja hoor.........ze hadden bingo, want die mensjes hun AOW was gestort.
We hebben toen direct het fraude team van de postbank gebeld, en die zijn de boel op gaan starten.
Ook wij kregen te horen dat het wel 14 dagen kan duren voordat we iets horen.
De schade formulieren worden opgestuurd.
Ik heb die middag 1 1/2 uur op het politiebureau gezeten om even aangifte over dit gebeuren te doen, (omdat ze daar zelf, qua gezondheidsredenen, niet toe in staat zijn)
En.......je moet ook zo'n proces verbaal hebben om mee te sturen naar het fraude team van de postbank.
Ik zal maar niet herhalen wat ik die fraudeurs toegewenst heb!!!
Ik hoop alleen dat ze die personen, die dit soort dingen uitvreten, snel in de kraag vatten.
Alle mensen die gedupeerd zijn........heel veel sterkte !!
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 01 mar 2006 08:59
door K.Voortman
Hallo mensen,
ik weet niet hoe en of het allemaal is opgelost bij jullie? Maar afgelopen maandag is er 2x 700 euro van mijn rekening overgeschreven via de girofoon naar een rekening van een K. Kars in Duivendrecht.
Ik heb dit gisteren gemerkt, en direct de Postbank gebeld. Straks naar de Politie om aangifte te doen, en Postbank Schade bellen hoe nu verder...
Re: OPGELICHT VIA GIROFOON
Geplaatst: 02 mar 2006 08:21
door Aussie88
Hallo K. Voortman.
Ik las net je berichtje.
Ik vond op deze site veel steun,
want.......als je de berichtjes een beetje doorleest,
zie je dat een hoop gedupeerde hun geld gelukkig hebben terug gekregen.
Ik ondekte vorige week dat er bij m'n ouders 3 x 700 van hun rekening was gehaald.
We hebben toen "afdeling FRAUDE" gebeld van de postbank,
die sturen dan "algemene schadeformulieren" op.
Ook ben ik aangifte gaan doen bij de politie.
Toen het schadeformulier binnen was, heb ik dat direct ingevuld en weer terug gestuurd met wat kopieën, o.a. een kopie van "mijn postbank.nl"
de site waarop ik de fraude ondekte.
(want een giroafschrift hebben we nog niet in ons bezit)
Nu is het dus afwachten, maar omdat ik op deze site las dat er gedupeerde na 14 dagen hun geld terug hebben ontvangen, houden we hoop.
Veel sterkte verder.
Aussie88