LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ik vraag me ook af wie deze info geeft?

het gaat over fraude tegen nuon of continuon en deze geven geen info aan 3de

ik geloof hier dan ook geen bal van

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

In een andere topic adviseerde Chanmaster mensen om weg te gaan bij OXXIO omdat deze bijna failliet zou zijn.

Dus wat voor waarde moet je dan aan deze woorden hechten

StefB
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2006 10:49

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door StefB »

Wat ik nu zo jammer vind van dit hele item is dat iedereen die ditzelfde overkomt nu NOOIT meer naar de politie zal gaan om aangifte te doen. PAS DAN wordt je immers aangepakt door in dit geval NUON.

Gewoon stilletjes opruimen van de bewijzen is het enige om een schadeclaim, die onbetaalbaar hoog wordt neergezet, te ontkomen. Als NUON nu 1000 euro als schadeclaim had neergezet dan had Jean misschien niet publiekelijk hulp gezocht. Waar waar moet je heen voor hulp in dit geval. Niet bij de instanties zelf blijkbaar!

We hebben in dit geval gezien dat de officiele medewerkers van de energiebedrijven hier Public Relations bedrijven. Ze bieden geen hulp, maar proberen ten opzichte van mogelijke andere lezers heel duidelijk te maken dat ze in hun recht staan. Het recht van de STERKE. Zo waarschuw je andere misbruikers in spe.

Ik begrijp best dat ze hier (vanuit die PR functie) niets toe kunnen toegeven, maar waarom niet via de reguliere schriftelijke weg contact gezocht met Jean om een voor een 'kleine man' betaalbare oplossing voor te stellen? Het is immers maar een schatting! Ga eens met hem in gesprek. Jean heeft in de chat zijn klantnummer e.d. bekend gemaakt. Hij wordt door de reacties (beschuldigingen van energiemedewerkers) alleen maar 'bozer'. Hi zoekt hier duidelijk hulp. Dat wordt hem onthouden (geen enkele echte handreiking).

Ik vind dat men -zeker bij de wat rijkere energiebedrijven- uit moet gaan van onschuld van de 'kleine man' tot het tegendeel aannemelijk is. Om hier te stellen dat de meldingen van Jean een SMOES betreffen, is denk ik om anderen, die het criminele pad op willen te waarschuwen, maar fijntjes is het niet.

Maar wees dan wel zo eerlijk om het publiek uiten van zijn verontwaardiging te zien als het zich verzetten tegen deze KWALIJKE STELLING, die blijkbaar in het beleid van NUON is verankert. Zeker als jullie eerst uitgaan van schuld en criminele bedoelingen en nooit of te nimmer van onschuld.

Ik begrijp uit andere stukken op internet dat er duizenden plantages in woningen gevonden worden (nu ik er naar zoek). Ook daar zullen talloze slachtoffers zijn zoals Jean. Het zou handig zijn als er een contactgroep wordt gevormd van mensen die dit is overkomen. Zodat er meer helderheid ontstaat over wat je kan doen. Dus al er lezers zijn die het zelf is overkomen reageer dan ook eens.

Verder denk ik dat de energiebedrijven bij het afsluiten van een contract een extra stukje informatie zouden moeten doen over dit soort situaties (als het zo wijd verbreid is). Bijvoorbeeld over de stelling dat bij de diefstal van stroom de locatie van 'gebruik' het meetpunt is en niet de locatie van 'de diefstal'. En waar dat in de regels te lezen valt. Dat heb ik nergens kunnen terugvinden. Dat de locatie waar misbruikt wordt als 'dief' aangemerkt wordt (en niet digene die dat doet - op heterdaad betrapt) en dat dan de eigenaar maar wordt aangesproken en wordt bestempeld als 'dief'.

Ik heb ook niet begrepen waarom de niet misbruikte meter uit de woning is weggehaald, terwijl de betrokkene zelf aangifte heeft gedaan. Daar lijkt zeker op dat moment geen reden meer voor te zijn, want het misbruik is kennelijk gestopt. De enige reden die ik me kon bedenken was een machtsmiddel om een schadeclaim die op de aangever gericht wordt kracht bij te zetten.

Het lijkt me dat hier 'macht' wordt misbruikt. Ik zal dit dan ook proberen over te brengen naar vertegenwoordigers van de aan mij bekende politieke partij.

Tot slot. Ik stel aan NUON voor om iets met betrokkene te regelen. Ik vind dat uit zijn uitingen alleen maar blijkt dat zich niet schuldig acht, maar dat hij zich 'gepakt' voelt. En dat idee heb ik ook. En een gewaarschuwd man is hij ook (alsmede vele meelezers op deze chat) en dat zal NUON veel geld gaan besparen in de toekomst. Deze chat heeft daartoe bijgedragen (gestart door Jean).

Los dit op. Toon aan dat er 'mensen' achter de organisatie staan.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste SetfB.

Natuurlijk wil ik graag helpen maar daarbij zullen bepaalde prive-gegevens aangedragen moeten worden, Dit kan niet via dit medium en betrokkende wenst geen gebruik te maken van mij E-mail. Dan houdt het voor mij qua mogelijkheden op. Ik ben hulpverlening op dit gebied maar wordt hier monddood gemaakt door de overige forumleden. Het is gewoon niet mogelijk om deze zaak verder uit te diepen omdat ik ook geen vragen mag stellen waarbij ik redelijkerwijs vooraf heb kunnen weten dat ik belanghebbende daardoor in een zodanige situatie breng dat deze met prive-gegevens op dit medium zal moeten verschijnen.

Chanmaster

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

@Chanmaster,

Ik heb geen problemen met prive gegevens hier neer te zetten. (inkomsten, uitgaven, hypotheek, enz..) Als de naam en het adres veranderd wordt dan is het anoniem genoeg.

En dan hebben andere er ook nog wat aan.
Dit forum is tenslotte om kennis en ervaringen te delen.

Gr,
Jean
Laatst gewijzigd door khun jean op 18 feb 2006 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat begrijp ik. Ik heb geen behoefte aan naam, adres etc.
Ik mag U eenvoudig geen vragen stellen welke wel terzake doen en waardoor ik U in een zodanige situatie breng dat U uitgelokt wordt daarover mededelingen te doen. het gaat om enkele belangrijke details.
Het antwoord kan ik vervolgens in dit forum geven behoudens prive of justitieel gevoelige gegevens.
De E-mail dient alleen voor dit soort zaken en niet om prive-contact te leggen of iets van dien aard.
Bepaalde adviezen mag ik ook niet via dit medium verstrekken.
Ik ben gehouden aan de gedragscode en het privacyreglement en derhalve beperkt in mijn mogelijkheden.

Chanmaster

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

beste stefb,

laat me erg duidelijk zijn
ik werk voor nuon maar het is ook niet meer dan dat
PR is niet mijn vak en ik hou me er dan ook niet mee bezig

je geeft aan in je reactie dat we niet de woning maar de gebruiker moeten aanslaan voor de fraude
uit wat ik van jean begrijp was jean de geregitreerde gebruiker op het moment dat de fraude werd ontdekt

daarna kwam jean met een huurcontract en gaf aan dat hij niet de gebruiker is, alleen bestaat de persoon op het contract niet en is er geen bewijs voor het bestaan van deze persoon.

vanuit jeans oogpunt word hij gepakt en ik kan zijn visie begrijpen maar het feit dat hij niet kan aantonen wie zijn woning heeft gehuurd, is iets dat hij zelf heeft veroorzaakt

Nuon wil meneer graag van dienst zijn ALS hij kan aantonen dat hij niet schuldig is aan de fraude
Nuon kan namelijk aantonen dat er fraude is gepleegd en deze fraude is gepleegs op het adres waar meneer geregistreed stond

nu even een vraag aan u, u bent nuon, wat zou u doen?

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

De vraag was niet aan mij gesteld, maar ik heb daar ook een mening over.

In mijn ogen moet NUON aangifte doen van fraude. Die is tenslotte geconstateerd.

*****************************************************
Waar ik nu echt benieuwd naar ben is wat is nu het nadeel voor de NUON om geen aangifte te doen?
*****************************************************

Tenslotte bij het niet doen van aangifte is er ook niets om te veronderstellen dat er een misdrijf is gepleegd. (Geen lijk geen moord)
Geen aangifte van vermissing , dan word er ook niemand vermist. Geen aangifte van diefstal, dan is er niets gestolen, enz.

Eerst aangifte dan volgt een onderzoek en voorts hopelijk een dader.

Daarna de rekening sturen naar de dader.

De ENIGE die iemand kan/mag veroordelen is de rechter aan de hand van bewijzen!

Ik geef een voorbeeld, andere omstandigheden.

Ik ben Jean en heb een goede vriend Piet.
Piet leent mijn brommer. Die wordt gestolen. Ik doe aangifte!
Piet ziet een paar maanden later de brommer bij iemand in de voortuin staan.

(Dit is trouwens echt gebeurd, dus ik spreek hier uit ervaring)

Wat is absoluut waar! Multiple choice.
A) De dief woont in het huis waar de brommer in de voortuin staat.
B) De dief is onbekend. Brommer is terecht. Melden aan de politie.
C) Piet krijgt een rekening van 3000 euro omdat dat de gemiste inkomsten zijn die Jean normaal zou maken als Jean de brommer nog had. Plus een rekening voor een nieuwe brommer.
D) Geen van bovenstaande antwoorden.

Antwoord A is fout.
Degene die daar woonde heeft de brommer gekocht zonder te weten dat ie gestolen was.

NUON gaat voor antwoord C. En dat is het foute antwoord.
Piet is nooit als schuldige veroordeeld, dus waarom zou die moeten boeten.

Het juiste antwoord is natuurlijk antwoord B.
Dief is inderdaad onbekend. Bewoner wist van niets toen hij bromfiets kocht. Piet is onschuldig. Jean is zijn brommer kwijt.
Ook niet echt leuk, maar wel rechtvaardig voor Piet.
Half jaar later wordt de dief gepakt. Kale kip helaas dus valt niets te halen.

Gek he, dat het zo duidelijk is wat je moet doen als het over andere dingen gaat dan electriciteit. Terwijl het nog steeds gewoon diefstal is.

Nogmaals bewijs is geleverd dat ik niet degene was die de woning bewoonde en de electriciteit gestolen heb. De politie is de enige die daarover aanwijzingen kan verzamelen en eventueel bij een rechter kan verantwoorden. Als er aangifte van diefstal van energie wordt gedaan dan zullen deze gegevens gebruikt worden. Door de politie wel te verstaan. Het moet namelijk een derde 'persoon' zijn die er geen gewin bij kan hebben.

Iedereen loopt risico, met alles wat we doen. Waarom denkt NUON dat ze hun risico kunnen afwentelen op een ander. Zoek een verzekering die dat dekt.

Het gaat erom dat de juiste wegen bewandeld moeten worden.
Dat is toch niet teveel gevraagd?

Gr,
Jean

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door joopataa »

Hoewel de zaak van Jean mij ook aan het hart gaat, en ik werkelijk hoop op een aanvaardbare oplossing , Denk ik dat het voor nuon duidelijk is. Zijn naam staat op het contract en hij kan niet aangeven hoe de persoon heet die dan wel de schuld heeft veroorzaakt. Ik heb echt niet veel op met die grote energiebedrijven welke vaak niet tot een oplossing bereid lijken, maar in dit geval kan nuon niet anders dan aannemen dat Jean schuldig is en betalen moet.

Joopat :D

ps als jij zo zeker bent van jou gelijk ,Jean
dan lijkt mij de gang naar de rechter onvermijdelijk
Laat die dan maar beslissen wie er woonde en verantwoordelijk
is voor die schuld.

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

U heeft gelijk Joopata.

Als ik NUON was zou ik daar ook van uit gaan.
Echter heeft NUON geen enkele rechterlijke macht om iemand schuldig te verklaren.

Om een vorm van macht te nemen wordt de electra afgesloten en alleen weer aangesloten als het volledige bedrag wordt voldaan.
Dat is gelijk aan afpersing.

De polite heeft NUON opdracht gegeven om een gevaarlijke situatie van loshangende draden op te lossen. NIET om een meter te demonteren.

Dat is echter wel wat ze deden. Misschien uit gewoonte van de monteur. Die heeft wel honderden van dit soort dingen gedaan, dus die draait op de automaat. Zeker als het al laat in de avond is.

Het afsluiten van de electra terwijl er geen achterstanden in betalingen zijn. (Die zijn er van de kant van NUON wel er zijn honderden euros dubbel ten onrechte ontvangen door NUON). NUON heeft geen fraude geconstateerd aan mijn installatie!! Dus afsluiten van electra wordt als drukmiddel gebruikt en dat is vooruitlopen op een gerechtelijke uitspraak. Lijkt op een positie innemen, en hakken in het zand.

Ik vraag niet meer dan dat iedereen (ik ook) zich aan de wet houdt.

Waar ik dus de meeste moeite mee heb is dat ik in deze situatie 6 dubbel gestraft wordt.
1 Gescheiden van mijn kinderen en vrouw omdat we geen woning meer hebben waar we kunnen leven.
2 Geen huur ontvangen van de huurder.
3 Grote schade door de aanleg van de plantage. Denk dan aan kapot gezaagde deuren, grote gaten in de muren, kozijnen die vervangen moeten worden, vloer die vernieuwd moet worden. Badkamer die geheel hersteld moet worden, tot een kapotte wc pot toe.
4 GEEN ELECTRA OM DIE SCHADE TE KUNNEN HERSTELLEN!! Ik heb geen geld genoeg om het te laten doen.( Ben wel alvast een beetje begonnen nadat de buren zo vriendelijk waren om mij stroom te geven door middel van een verlengkabel.)
5 Tijd gaat voorbij waardoor huur en verkoop uitblijft
6 Rekening van de gestolen energie.

U ziet wat ik op nummer 1 plaats! Geld komt voor mij niet op de eerste plaats.

Als die meter niet was weggehaald, of zoals ook acceptabel zou zijn teruggeplaatst na het onderzoek en vaststelling dat er inderdaad geen fraude mee gepleegd is (Door NUON zelf notabene).
Hierdoor zou ik kunnen beginnen met herstel, wat veel tijd en geld gaat kosten.

Daarna kunnen we de strijd wel aan gaan over de gestolen energie.

Nu staat dit allemaal stil. Geld is op. Wat rest mij. Mijzelf persoonlijk failliet laten verklaren? Het appartement executeren en met een grote restschuld blijven zitten?
Is het nu echt nodig om iemand zover in de vernieling te helpen. Als ik schuldig zou zijn, dan krijgt NUON het geld heus wel. Daar zijn rechtsmiddelen genoeg voor.

Oh, ja. NUON was ook zo vriendelijk om ALLE kosten, dus zowel van continuon als van NUON op 1 rekening te zetten waardoor ik een dure advocaat moet nemen. Waren die rekeningen gesplitst dan had ik het zelf kunnen doen.

Gemeen he!

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

jean

allereerst, aangifte word wel gegelijk gedaan.
dat staat los van de claim die wij bij u neerleggen
wat daar uit komt zal vanzelf duidelijk worden

u geeft aan dat u vind dat nuon het politie onderzoek moet afwachten

ik heb dan nog 2 vragen voor u

1) wat moet nuon doen als blijkt naar een halfjaar dat u niet aannemelijk kan maken dat er iemand uw woning heeft gehuurd

2) wat moet nuon doen als blijkt dat de persoon die uw woning heeft gehuurd WEL wel bewezen kan worden, maar niet gevonden!
wie gaat er dan betalen
had u zich afgemeld dan hadden we naar een aantal weken al een onderzoek ingesteld en waarschijnlijk erger kunnen voorkomen?

ik ben zeer benieuwt wat U zou doen (denk er over na alsof het uw eigen geld is)

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

ik heb dan nog 2 vragen voor u

1) wat moet nuon doen als blijkt naar een halfjaar dat u niet aannemelijk kan maken dat er iemand uw woning heeft gehuurd
Beslissing van de rechter afwachten. Als ik schuldig ben zal ik moeten betalen.
Waarschijnlijk zal ik niet genoeg geld hebben en een betalingsregeling proberen overeen te komen, waarschijnlijk wordt dit dan ook geregeld bij de rechter..
Als dat niet voldoende blijkt, incasso, deurwaarder, inbeslagname. Er zijn genoeg wettelijke manieren
2) wat moet nuon doen als blijkt dat de persoon die uw woning heeft gehuurd WEL wel bewezen kan worden, maar niet gevonden!
wie gaat er dan betalen
had u zich afgemeld dan hadden we naar een aantal weken al een onderzoek ingesteld en waarschijnlijk erger kunnen voorkomen?
Het verlies nemen.

Tweede gedeelte is een aanname.

Bij vraag 2 nog de opmerking, ik heb een schade van meer dan tienduizend euro en de nuon met ongeveer 3000 euro schade (Van die rekening is een groot gedeelte belasting, die u bij het niet ontvangen van het bedrag ook niet hoeft af te dragen)
Gaat niet om de grote van het bedrag, en ook niet om david en gloiath gevoelens op te wekken. Het is wel zo dat in verhouding de schade voor NUON erg meevalt.
NUON is een bedrijf met risico's. Ik verhuur mijn appartement met risico's. Ik zadel NUON niet op met mijn risico, ik verwacht dat dan ook niet andersom. Lijkt me heel eerlijk.

Probleem bij mij is dat als er geen stroom is mijn schade steeds groter en groter en groter wordt (4000 euro sinds november, over een par weken 5000, enz...). Terwijl de schade bij NUON op wat renteverlies na nauwelijks stijgt.

Dat laatste zou ik graag opgelost zien. Kwestie van electra weer aansluiten. NUON weet wie ik ben, ik kan niet weglopen voor mijn verantwoordelijkheid. Ik kan ook niet ontsnappen aan een rechtzaak.
Mijn oproep was dan ook. Sluit die meter weer aan. Ik kan dan verder, NUON verdient weer geld aan mij. Diefstal van energie zal vastgesteld moeten worden wie dat moet betalen.

Risico blijft voor beiden partijen gelijk.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ik snap de logica achter uw reactie maar doet u die 3000 euro nu eens keer het aantal keer dat dit voorkomt in nederland

dan praten we al miljoenen

tuurlijk kan nuon dit verlies nemen, maar als een commercieel bedrijf word het dan wel doorberekend
dus
de stroom word weer duurder!

geen echte optie dus

ik begrijp dat het vervelend is voor u maar ik denk niet dat u 10.000 euro schade heeft
u heeft 13.000 schade

mocht u toch van mening zijn dat deze kosten niet voor uw rekening zijn dan verwijs ik u inderdaad naar de rechter om dit aan te tonen!

een advocaat is niet duur in uw situatie, alleen een vast bedrag als ik het goed heb

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik hoop oprecht dat zij het op bepaalde voorwaarden heraansluiten. Maar ik vrees dat dit niet zal gebeuren om het simpele feit dat dit soort zeer grote bedrijven in het geheel niet naar het individu kijken, En alleen maar kosten en baten zien.Ik leef mee met u omdat ik in het verleden ook een soortgelijk probleem heb gehad wat gelukkig voor mij dan wel in de minne is geschikt met het bedrijf waar de schuld open stond.

Sterkte Joopat :)
Laatst gewijzigd door joopataa op 18 feb 2006 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

joopat, u gaat uit van de waarheid achter jeans verhaal
jean klinkt oprecht, maar wij kunnen dat helemaal niet vaststellen.

ik vertouw op de ervaring van mijn collega's en weet dat er wel degelijk naar elke situatie word gekeken
het is zelfs zo dat als u een klacht indient deze door een compleet nieuw persoon word behandeld zodat deze niet bevooroordeeld is

als er niet word heraangesloten dan hebben mijn collega's twijfel over het verhaal van jean

ja nuon heeft macht omdat nuon de meter kan weghalen.
dat is geen misbruik maar een recht
het recht van een bedrijf om te stoppen met het leveren van het product!

in de minne schikken in niet aan de orde
als jean het niet heeft gedaan dan wint hij een rechtzaak
als hij dat niet kan moet hij volledig betalen

in den minne schikken wil bij uitzondering nog wel gebeuren bij hoge jaarnota's en andere redenen voor een hoge nota maar nooit bij fraude
fraude is moetwillig stelen van een product, dat schik je niet!

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door joopataa »

Je hebt natuurlijk gelijk als je stelt dat ik uitga van het feit dat jean de waarheid spreekt, en dat ik dat niet zeker kan weten. Echter weet ik ook niet zeker dat hij liegt, en daarom geef ik hem het voordeel van de twijfel. Ik stelde al eerder dat hij dan zijn gelijk via de rechter moet gaan halen want iets anders zit er niet op.

Joopat :)

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

ik snap de logica achter uw reactie maar doet u die 3000 euro nu eens keer het aantal keer dat dit voorkomt in nederland

dan praten we al miljoenen
Elk geval apart bekijken. Ik heb niets te maken met alle andere gevallen. Misschien moet NUON iets aan preventie doen. Bijvoorbeeld hoofd aansluitpunten beter afsluiten.
tuurlijk kan nuon dit verlies nemen, maar als een commercieel bedrijf word het dan wel doorberekend dus de stroom word weer duurder
Commerciele bedrijven berekenen dit al door. Elk jaar is er een balans en als je winstgevend wil zijn dan weet je precies hoeveel je moet berekenen. Neem aan als de NUON commercieel is dat dan ook doet.
geen echte optie dus
Tja, wat is dat nou voor een opmerking.
ik begrijp dat het vervelend is voor u maar ik denk niet dat u 10.000 euro schade heeft
u heeft 13.000 schade
Die meer dan tienduizend is zonder de rekening van de NUON. Omdat ik die niet als schade post zie, het is mijn overtuiging dat ik die niet schuldig ben.

En die 3000 is niet de rekening die NUON gestuurd heeft. Die is meer dan 7000. Echter de werkelijke geleden schade van NUON is veel kleiner dan die 7000. Omdat een groot gedeelte daarvan belastingen zijn die niet betaald hoeven te worden als de rekening achteraf niet geind kan worden.
mocht u toch van mening zijn dat deze kosten niet voor uw rekening zijn dan verwijs ik u inderdaad naar de rechter om dit aan te tonen!
Zoals ik al zei, het gaat niet zozeer over een meningsverschil of de rechter ingeschakeld moet worden. Het gaat erom dat ik in die hele periode steeds meer en meer schade oploop. Voor NUON blijft het bedrag gelijk. Misschien duurt die rechtzaak wel een jaar. Dan is mijn schade met zeker nog eens 12000 euro opgelopen. U begrijpt dat ik mij daar heel veel zorgen om maak.

En een advocaat is erg duur. Het is maar welk bedrag je op je bankrekening hebt staan of iets duur of goedkoop is.

Ik heb nu -4000 euro op mijn rekening. Dus 1 euro is al duur.
En een advocaat voor onvermogen, met een eigen huis, dat heb ik al geprobeerd, Het is gewoon 200 euro per uur.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

1) een advocaat hoeft u niet zelf te betalen als u niet vermogend bent
u gaf zelf al aan dat u dat niet bent

2) een kortgeding kan op korte termijn de afsluiting mogelijk voor u oplossen (als u tenminste het een en ander aannemelijk kan maken)

ik begrijp dat u niets met andere zaken te maken heeft maar we hadden het over wat u zou doen als u nuon was, dan gaan dit soort dingen wel meespelen
doen we het in uw geval dan moet het in elk vergelijkbaar geval.

ik probeer u niet om te praten alleen iets meer begrip voor onze kant van het verhaal te creëeren

ik wens u nogmaals succes

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

in de minne schikken in niet aan de orde
als jean het niet heeft gedaan dan wint hij een rechtzaak
als hij dat niet kan moet hij volledig betalen
In de minne heb ik nog nooit gezegd.
Ik vind dat het bedrag gewoon moet blijven staan.
joopat, u gaat uit van de waarheid achter jeans verhaal
jean klinkt oprecht, maar wij kunnen dat helemaal niet vaststellen
NUON heeft alvast vastgesteld dat ik schuldig ben, getuige de rekening dieopmijn naam staat.

En u heeft heel groot gelijk. U kunt inderdad niet vaststellen of ik de waarheid vertel of niet. Daar is politie met onderzoek en een rechter met beslissingbevoegdheid voor nodig.

Ik kan u laten weten dat het heel erg hard aankomt als je als crimineel beschouwt wordt terwijl je als een gewoon mens met een familie, kinderen en werk een normaal leven lijdt. Het is een enorme schok, die best wel wat littekens zal achterlaten.
Ik ben nog steeds overtuigd dat eerlijkheid wint, maar de eerste barstjes in die stelling zijn er nu wel.

scud
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2006 00:02

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door scud »

Jean,

zo te horen had je achteraf beter niet de Politie moeten bellen maar, weetplanten zelf plukken en verkopen, de illegale kabel los maken/hakken van de hoofdverdeler draad weghalen. Gaten dicht metselen en klaar is kees.

Dan had je nu zonder zorgen lekker weg kunnen gaan!

Ik heb ook ooit een een drama gehad met de NUON, het ging om een nieuw geplaaste meter die op "0" zou staan volgens de nuon, terwijl ik nooit had getekend voor de plaatsing en de beginstand....... onder tussen een vette rekening van 4000 euro.

Ik wens je veel succes

Scud

Gesloten