LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon (jaarafrekening)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door CCC-agent »

dus, ik stel nogmaals voor
ga na die rechter en bewijs het
maar stop met de grote woorden want het klopt gewoon niet

p.s. ik ben incasso agent, ik maak de call wie wel en niet zijn kosten krijgt afgeboekt

p.s. p.s. heeft u voor mij een artikel uit het wetboek dat u zo goed heeft gelezen, onze betalingsvoorwaarde zijn nomelijk getoetst aan de wet
Laatst gewijzigd door CCC-agent op 28 feb 2006 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.

digiclown
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2006 23:52

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door digiclown »

p.s. p.s. heeft u voor mij een artiekel uit het wetboek dat u zo goed heeft gelezen, onze betalingsvoorwaarde zijn nomelijk getoetst aan de wet
Zo ben ik je loophondje, zoek dat zelf ff op zeg.
Zodra nuon de justitiële proceduren op start krijgen ze het van zelf we op hen bord.

Gr.Digiclown

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door CCC-agent »

beste meneer hyuned

ik weet niet wat uw probleem met nuon was en dat staat natuurlijk los van digiclowns probleem

dit probleem betreft te late betaling en dat is iets dat alleen de klant fout kan doen

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door CCC-agent »

En op de herinnering staat een iets vriendelijkere tekst dan op de aanmaning.
Kortom tel 1 en 1 bij elkaar op en we hebben 30 dagen
we hebben het hier niet over een extra betaal termijn al gebruiken veel mensen het wel op die manier
de herindering is bedoelt voor als er ergens iets misgaat
dan heeft u geen kosten als dit gebeurd (u, de bank, nuon)

maar als u hem ontvangt dan bent u dus feitelijk al te laat

dan heeft u nog een aantal weken om dit te corrigeren

het probleem is dat sommige mensen deze waarschuwing als extra betalingstermijn zien en op de allerlaatste dag betalen (dat mag toch)

dit mag inderdaad

alleen als het dan mis gaat dan gaat nuon (en nuon's medewerkers) " Daar hebben we nu 2 jaar waarschuwingen voor gestuurd, eigen schuld!!"

ligt dan aan nuon of aan de klant

p.s. meneer digiclown, volgens mij zuigt u het wets artikel uit uw duim, zoniek kom er dan mee over de brug, ik ga namelijk niet alle wetboeken voor u nalezen, het is UW arument, onderbouw het eens!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door puma73 »

Beste CCC agent

ooit gehoord van gewoonterecht?

Hyuned
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2006 00:51

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door Hyuned »

@CCC-agent

U begrijpt een ding niet in dit Theoretische verhaal..

En dat is dnat je hier met mensen te maken hebt en niet met dingen..

en mensen hebben in tegen stelling tot NUon medewerkers gevoelens en emoties...

Het gaat om het feit (zoals bij mij en vele met mij) dat er een rekening komt waar iemand in de verste verte niet op had gerekend en die je met goed fatsoen natuurlijk NOOOOOOOIIIIT in 14 dagen laat staan 30 dagen kan betalen MENEER.. Daar draait het om.. Vervolgens maken ze er zelf een potje van en gaan vervolgens ineens op hun strepen staan... En dan begint het gezeik en strijken jullie met dit beleid iedereen zo tegen de haren in dat dit onvermijdelijk tot wanbetalers gaat leiden...

Maar het probleem begint vaak bij NUON zelf dat loopt als een rode draad door alle klachten heen.

In theorie heeft u natuurlijk gelijk maar er is natuurlijk ook nog zoiets als menselijkheid en daar hebben ze bij NUON geen vertand van helaas.

En dit is de Bron van veel ellende en dat komt natuurlijk echt niet omdat iemand 1 dag te laat betaald

Steek uw hand in eigen Nuon boezem aub

Groeten Hyuned

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ja

dat is als we niets van ons laten horen

we laten elke maand van ons horen met de herindering
alleen betaald meneer dan elke keer dus heeft het verder geen gevolgen

meneer heeft nu terecht kosten gekregen(2 maanden te laat)
dit is dus niet alleen een herindering !!!!

we praten dus over coulance

ik pas alleen coulance toe als het een goed betaler is

dat is meneer niet

digiclown
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2006 23:52

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door digiclown »

Geplaatst op 28 Feb 2006 01:09 door CCC-agent


--------------------------------------------------------------------------------

beste meneer hyuned

ik weet niet wat uw probleem met nuon was en dat staat natuurlijk los van digiclowns probleem

dit probleem betreft te late betaling en dat is iets dat alleen de klant fout kan doen
Foute veronderstelling toon het aan of bewijs het dan dat ik te laat ben.
Geplaatst op: 28 Feb 2006 01:13
p.s. meneer digiclown, volgens mij zuigt u het wets artikel uit uw duim, zoniek kom er dan mee over de brug, ik ga namelijk niet alle wetboeken voor u nalezen, het is UW arument, onderbouw het eens!
Dat zeg ik als nuon de procedure op start krijgen ze het op hun bord
En nogmaals ik ben uw loophondje niet

Gr.Digiclown

angel1978
Berichten: 11085
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Goh, wat ben ik blij dat we inhoudelijk bezig zijn zeg :evil: :evil:

digiclown,
Uw verwijt was dat hier alleen maar onzin werd verteld en er niets inhoudelijk aan het topic werd toegevoegd. Terecht, echter helaas moet ik wel constateren dat Uzelf net zo hard meedoet met deze onzin en ook alleen maar met modder smijt.

Zo lang er geen rechtszaak van komt wordt het een wellus / nietus spelletje zonder inhoud.
Beide partijen zijn niet bereid om aan te tonen hoe het nu echt zit:

CCC-agent geeft de procedures aan bij NUON en de werkwijze daar. Discussie lijkt me zinloos hierover. Deze staan vast !
Digiclown beroept zich op het feit dat hij in zijn recht staat, maar is niet bereid hiervoor met bewijzen te komen.

Enige wat dus nog rest is een uitspraak van een rechter. Dat moddergooien daarna heeft geen enkele zin ( naast enkele compleet onzinnige uitspraken van derden ).

angel1978

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Digiclown,

Uit uw reactie op dit forum maak ik op dat er onvrede is ontstaan over een gemaakte afspraak omtrent een betaling.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker.

Mani Pu
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2006 04:08

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door Mani Pu »

Beste Digiclown,

Uit uw reactie op dit forum maak ik op dat er onvrede is ontstaan over een gemaakte afspraak omtrent een betaling.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker.
Medewerker back in town?
Naam aangemaakt 7-2-2006 met 10 (bijna standaard) berichten.
Precies wat De Medewerker schrijft: Nuon kan d.m.v. bijv. een contractnummer uw identiteit achterhalen.
Dat is erg prettig, dan weten ze gelijk uit welke hoek de wind waait.
Efin, zie zelf maar.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door Chanmaster »

En zo hoord dat ook! De medewerker vraagt om het kontraktnummer.
Geen persoonlijke gegevens, niets mis mee, alleen hij/zijn kan de persoonlijke gegevens aan de hand van het kontraktnummer erbij halen.

Chanmaster.

digiclown
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2006 23:52

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door digiclown »

Geplaatst op 28 Feb 2006 12:02 door De medewerker


----------------------------------------------------------------------

Beste Digiclown,

Uit uw reactie op dit forum maak ik op dat er onvrede is ontstaan over een gemaakte afspraak omtrent een betaling.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker.
Beste Medewerker,

Het is aardig van u te horen dat u mij wil toelichten hoe de procedure zijn bij uw werkgever nuon.
Ik kan u vertellen dat ik geheel op de hoogte ben van de procedure die in de mappen staan bij nuon omdat deze ook in mijn bezit zijn ook kan ik u mededelen dat ik in het bezit ben van kopieën van de coulanse regelingen die nuon de afgelopen maanden gedaan heeft daarbij is er ook kopieën van schulden van minstens paar honderd mensen.

Wat ik daarin heb gelezen is mij met stomheid en verbasing tot mij opgenomen.
Ook het geschil van nuon en mijn persoon zit daarbij.
En kan zien dat er groffe fouten zijn gemaakt door nuon.

Ook kan ik u mededelen dat een Werknemer van nuon die zich Agent-CCC noemt niet aan de edikette van nuon houd.
De uitlatingen die bijvoorbaat al vast staat dat ik een wanbetaler zou zij zonder dat er ook maar één ding is uitgezocht is dan ook uit ten bozen.
Wettelijk gezien is iemand is pas iemand schuldig als het bewezen is.
Dit is niet het beleid die nuon heeft uitgestippeld ik kan het niet in de proceduren mappen die call medewerkers hoort te volgen vinden.

Het zou voor u en voor alle medewerkers van het call-centrum en nuon beter zijn dat de persoon die zich Agent-CCC noemt een beetje terughoudender opsteld.

Wat mijn klantnummer of het CR nummer betreft wil ik die best aan u geven mits het kan leiden tot oplossing van het geschil die nuon en mij zelf hebben.

Hoop u de informatie gegeven te hebben.

Met vriendelijke groet,

Digiclown

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Digiclown,

Indien u mij uw contractrekeningnummer verstrekt, kan ik in onze administratie uw gegevens en ook meer informatie omtrent uw klacht opzoeken. Met deze gegevens zal ik u persoonlijk benaderen om deze kwestie inhoudelijk te bespreken en om in overleg met u te bepalen of wij hierin tot een oplossing kunnen komen.

Wederom alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Mani Pu
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2006 04:08

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door Mani Pu »

Is 'De Medewerker' dezelfde als de vroegere 'Medewerker'?
Of is 'De Medewerker' het slappe aftreksel van 'Medewerker'?

digiclown
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2006 23:52

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door digiclown »

Beste Medewerker,

Ter uwe informatie.
CR3000495350
Uitsluitend te gebruiken tot het oplossen van het geschil.

Met vriendelijke groet,

Digiclown

digiclown
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2006 23:52

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door digiclown »

Na van ochtend een telefoontje te mogen hebben ontvangen van Medewerker en dit gesprek in alle vriendelijkheid te hebben gevoerd Gaat mijn complumenten naar deze medewerker en is het geschil in alle te vredenheid in bijde partijen opgelost.

Nogmaals dank ik u Medewerker.
En vriendelijk bedankt voor de attentie.

Met vriendelijke groet,

Digiclown

elsie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2005 00:28

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door elsie »

Het heeft wat moeite gekost, maar ik heb me door dit hele forum heengeworsteld :) Ik zou ook graag in contact komen met "medewerker" die "wonderen" verricht voor gedupeerde NUONklanten :(
Over herinneringen en aanmaningen kan ik niet meepraten, want ik heb altijd alles op tijd betaald. Maar nu kreeg ik een jaarafrekening waar Jan Modaal niet tegenop kan werken, omdat de administratie ( :D knoeikamer??) de afgelopen 6 jaar "vergeten" is de laatste 3 cijfers van mn gasmeter in hun administratie op te nemen. Na veel heen en weer schrijven en bellen is dit wettelijk nog naar 2 jaar teruggebracht, maar toch praten we over 3800 euro!!!! Ik heb werkelijk geen idee waar ik dat vandaan moet halen, en bovendien voelt het als ontzettend oneerlijk. Ik heb tenslotte iedere maand gewoon betaald. Als je het call-centre belt krijg je in eerste instantie allemaal mensen die mij gelijk geven. Er werd dus aangeraden naar de geschillencommissie te stappen. Maar nu heb ik dat even doorgelezen. Ik moet voordat de klacht in behandeling wordt genomen eerst het bedrag op een depotrekening storten.

Het schiet dus niet op, en deze rekening hangt als een soort zwaard van Damocles boven ons gezin.....

Wie heeft er nog goeie tips of ideeen voor me, ik ben zo langzamerhand wanhopig aan het worden :cry:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door puma73 »

Heel simpel, doe datgene wat digiclown ook heeft gedaan, als medewerker daarom vraagt.

elsie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2005 00:28

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door elsie »

:wink: tja, ik kan het nog heel even afwachten, maar als ik naar de geschillencommissie wil stappen, moet ik dat op korte termijn doen (en ergens het geld vandaan "toveren" om op de depot rekening te storten)

Ik heb nog 1 of 2 adressen waar ik misschien nog iets wijzer kan worden...
Maar is er hier iemand die ervaring heeft met die geschillencommissie of klantenman van NUON? Of kan ik beter naar de rechter gaan???

Want ik had in die jaren moeten zien op mijn afrekening dat het gasverbruik niet klopte...maar ik moet eerlijk zeggen dat ik pas nu het mis is gegaan wat meer op de hoogte ben van wat normaal verbruik is (en waar de gasmeter zit ) ik ben echt een jaarafrekening analfabeet, ik kijk naar het eindbedrag en het zal wel goed zijn.... Erg dom van me, maar aan de andere kant vind ik dat ik niet overal verstand van hoef te hebben!

Gesloten