LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kwik fit praktijken
Re: Kwik fit praktijken
Inderdaad mosterd naar de maaltijd, ik heb die Marleen wel aangeschreven en benieuwd naar de reactie.
Re: Kwik fit praktijken
voorheen kwam ik altijd met mijn auto bij de dealer
omdat je tegenwoordig elke euro om moet draaien zocht ik een goedkopere garage ik kwam bij kwikfit uit mijn auto had 2 nieuwe voorbanden nodig dus ik naar kwikfit in doetinchem ik kon gelijk geholpen worden nou beter kan niet de Assistent manager bekeek buiten mijn banden en zegt de auto moet ook uitgelijnd worden ik zeg dat is 2 maanden geleden gebeurt i.v.m nieuwe veren hij zegt ja maar niet goed je banden slijten verkeerd af dus auto op de brug en er word een monteur geroepen en die begint de banden erop te draaien ik ga met de monteur in gesprek en vraag hem waarom moet de auto uitgelijnd worden de monteur andwoord mij dat wou u toch ?? ik zeg nee dat was nodig volgens de Assistent manager de banden slijten verkeerd de monteur laat de band zien en zegt nee hoor slijt mooi recht af het uitlijnen heb ik dus laten zitten laat me geen 40 euro aftroffelen
een week later ga ik weer naar kwikfit in doetinchem met de auto van mijn zoon ook voor 2 nieuwe banden ik vraag gelijk een monteur die bij de deur staat kun je even naar de banden kijken hij loopt mee en andwoord me voor slecht achter advies ik zeg en de slijtage moet hij uitgelijnd worden de monteur andwoord zo op het eerste oog niet maar op de brug bijkijken we het even goed dat kunnen we buiten niet zien ik zeg oke
vervolgens gaan we naar binnen en vragen de Assistent manager om nieuwe banden hij zegt de maat ? ik zeg geen iedee een grote zucht en hij loopt mee naar buiten kijkt van een afstand en zegt ja 4 banden en uitlijnen toen wist ik al genoeg hij wou mee weer belazeren
ik een prijs gekregen en ik ben gegaan vervolgens rij ik naar euromaster vraag om advies het advies 2 banden slecht 2 matig uitlijnen zeker niet nodig ik natuurlijk daar het verhaal verteld ik kreeg het andwoord tja strepen trekkers en bonus jagers
conclusie over kwikft waar ik geweest ben monteur verstaat zijn vak
Assistent manager niet te vertrouwen
p.van mierlo
omdat je tegenwoordig elke euro om moet draaien zocht ik een goedkopere garage ik kwam bij kwikfit uit mijn auto had 2 nieuwe voorbanden nodig dus ik naar kwikfit in doetinchem ik kon gelijk geholpen worden nou beter kan niet de Assistent manager bekeek buiten mijn banden en zegt de auto moet ook uitgelijnd worden ik zeg dat is 2 maanden geleden gebeurt i.v.m nieuwe veren hij zegt ja maar niet goed je banden slijten verkeerd af dus auto op de brug en er word een monteur geroepen en die begint de banden erop te draaien ik ga met de monteur in gesprek en vraag hem waarom moet de auto uitgelijnd worden de monteur andwoord mij dat wou u toch ?? ik zeg nee dat was nodig volgens de Assistent manager de banden slijten verkeerd de monteur laat de band zien en zegt nee hoor slijt mooi recht af het uitlijnen heb ik dus laten zitten laat me geen 40 euro aftroffelen
een week later ga ik weer naar kwikfit in doetinchem met de auto van mijn zoon ook voor 2 nieuwe banden ik vraag gelijk een monteur die bij de deur staat kun je even naar de banden kijken hij loopt mee en andwoord me voor slecht achter advies ik zeg en de slijtage moet hij uitgelijnd worden de monteur andwoord zo op het eerste oog niet maar op de brug bijkijken we het even goed dat kunnen we buiten niet zien ik zeg oke
vervolgens gaan we naar binnen en vragen de Assistent manager om nieuwe banden hij zegt de maat ? ik zeg geen iedee een grote zucht en hij loopt mee naar buiten kijkt van een afstand en zegt ja 4 banden en uitlijnen toen wist ik al genoeg hij wou mee weer belazeren
ik een prijs gekregen en ik ben gegaan vervolgens rij ik naar euromaster vraag om advies het advies 2 banden slecht 2 matig uitlijnen zeker niet nodig ik natuurlijk daar het verhaal verteld ik kreeg het andwoord tja strepen trekkers en bonus jagers
conclusie over kwikft waar ik geweest ben monteur verstaat zijn vak
Assistent manager niet te vertrouwen
p.van mierlo
Re: Kwik fit praktijken
ok
Laatst gewijzigd door Ron T op 08 jan 2009 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kwik fit praktijken
Hallo ik een bericht over kwik fit uit twente.
Ik heb mijn auto recent laten uitlijnen en balanceren, nu kan ik je zeggen NOOIT meer hoor!
Ze zeggen zelf, dat ze hun eigen apparatuur niet eens vertrouwen. En dat ook de monteur die de apparstuur daar ijkt, zelfs zijn eigen gereedschap niet vertrouwdt (explora).
Ik had nieuwe velgen en banden, die moesten nog worden gebalanceerd, de beste monteur haalt zo met een GROF stukje schuurpapier zo de verse lak af, van mijn mooie licht metalen velgen. Om er zo lood in te plakken, allemaal krassen erin etc ...
Ook de nieuwe naafkapjes hebben ze beschadigd, werdt er met grof geweld eruit geramt!
En het uitlijnen is ook erg slecht gegaan 2x terug geweest. Toen maar naar een opel dealer gegaan, en die vertelden mij: dat het zo verkeerd stond dat mijn banden het MISCHIEN 500 km het zouden uithouden, ook was het moertje van de spoorstang niet goed aangedraait!!!
Ik heb inmiddels een klacht ingediend via de website.
Hopelijk gaan ze er wat mee doen! Iemand van hier die weet hoe je je recht kan halen bij kwik fit?? Want ik heb het ideee, dat er niks mee gedaan gaat worden, aangezien ik na een aantaal dagen nog niks heb gehoord!
Ik heb mijn auto recent laten uitlijnen en balanceren, nu kan ik je zeggen NOOIT meer hoor!
Ze zeggen zelf, dat ze hun eigen apparatuur niet eens vertrouwen. En dat ook de monteur die de apparstuur daar ijkt, zelfs zijn eigen gereedschap niet vertrouwdt (explora).
Ik had nieuwe velgen en banden, die moesten nog worden gebalanceerd, de beste monteur haalt zo met een GROF stukje schuurpapier zo de verse lak af, van mijn mooie licht metalen velgen. Om er zo lood in te plakken, allemaal krassen erin etc ...
Ook de nieuwe naafkapjes hebben ze beschadigd, werdt er met grof geweld eruit geramt!
En het uitlijnen is ook erg slecht gegaan 2x terug geweest. Toen maar naar een opel dealer gegaan, en die vertelden mij: dat het zo verkeerd stond dat mijn banden het MISCHIEN 500 km het zouden uithouden, ook was het moertje van de spoorstang niet goed aangedraait!!!
Ik heb inmiddels een klacht ingediend via de website.
Hopelijk gaan ze er wat mee doen! Iemand van hier die weet hoe je je recht kan halen bij kwik fit?? Want ik heb het ideee, dat er niks mee gedaan gaat worden, aangezien ik na een aantaal dagen nog niks heb gehoord!
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: Kwik fit praktijken
wat ik me eigenlijk afvraag is waarom iedereen denkt dat zijn auto uitgelijnd moet worden
uitlijnen doe je als daar aanleiding toe is, en die aanleiding is er alleen als er wat met de wagen is gebeurd en de wagen voelbaar anders rijdt, scheeftrekken, scheve bandenslijtage , dat soort zaken, maar die hebben allemaal een oorzaak, zoals een schade of ongeval
een verkeerde uitlijnstand ontstaat niet vanzelf, en zolang er niets vreemds met de wagen is gebeurd hoef je niet uit te lijnen
het is bij mij iig nog nooit nodig geweest - zon 30 autos gehad - en ik heb het dan ook nooit laten doen
uitlijnen doe je als daar aanleiding toe is, en die aanleiding is er alleen als er wat met de wagen is gebeurd en de wagen voelbaar anders rijdt, scheeftrekken, scheve bandenslijtage , dat soort zaken, maar die hebben allemaal een oorzaak, zoals een schade of ongeval
een verkeerde uitlijnstand ontstaat niet vanzelf, en zolang er niets vreemds met de wagen is gebeurd hoef je niet uit te lijnen
het is bij mij iig nog nooit nodig geweest - zon 30 autos gehad - en ik heb het dan ook nooit laten doen
Re: Kwik fit praktijken
Ik laat elk jaar mijn auto uitlijnen, waarom??
Omdat het aanzienelijk scheelt op de slijtage van mijn banden.
Ook het weggedrag wordt er beter van.
Ik ben automonteur geweest, en ik adviseer iedereen dit minstens 1x per jaar het te laten doen!
In mijn geval hierboven, was het omdat de auto naar rechts trekte na een aanvarinkje met een stoeprand!
Omdat het aanzienelijk scheelt op de slijtage van mijn banden.
Ook het weggedrag wordt er beter van.
Ik ben automonteur geweest, en ik adviseer iedereen dit minstens 1x per jaar het te laten doen!
In mijn geval hierboven, was het omdat de auto naar rechts trekte na een aanvarinkje met een stoeprand!
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: Kwik fit praktijken
uiteraard als je een reden hebt zoals een stoeprandje, is het nodig
maar zolang er niks met de wagen gebeurd is uitlijnen niet nodig
maar zolang er niks met de wagen gebeurd is uitlijnen niet nodig
Re: Kwik fit praktijken
Nu is de ene wagen er wat gevoeliger voor dan de andere,
Had voor mijn Yaris een Fiësta, deze stond echt slecht op de wielen,
ik kon iedere week deze wel laten uitlijnen, een euveltje van deze wagens zei de monteur, ze staan "briek" op de wielen, dus altijd slijtage aan één kant van de band,
De Toyota rijdt nu 6 jaar en is nog nooit één keer uitgelijnd!, terwijl deze het meeste in de stad rijdt!, in tegenstelling van de Fiësta,
Kwaliteit zegt alles, ook bij de wielophanging en stuurinrichting,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Had voor mijn Yaris een Fiësta, deze stond echt slecht op de wielen,
ik kon iedere week deze wel laten uitlijnen, een euveltje van deze wagens zei de monteur, ze staan "briek" op de wielen, dus altijd slijtage aan één kant van de band,
De Toyota rijdt nu 6 jaar en is nog nooit één keer uitgelijnd!, terwijl deze het meeste in de stad rijdt!, in tegenstelling van de Fiësta,
Kwaliteit zegt alles, ook bij de wielophanging en stuurinrichting,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: Kwik fit praktijken
als ophangrubbers en dergelijke versleten zijn, kun je idd uitlijnen wat je wilt, dat helpt dan niks natuurlijk
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 jan 2009 00:58
Re: Kwik fit praktijken
ik laat mijn auto een keer in 6 maanden uitlijnen en moet zeggen dat het beter is omdat ik tot nu toe met de banden 145.000km heb gedaan moet ook zeggen dat ik ze steeds laat van voor naar achter plaatsen tijdens het uitlijnen ze slijten dan gelijk matich dus uitlijnen heb wel zeer veel nut om het te doen
en laat het wel doen bij kwik fit
en laat het wel doen bij kwik fit
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Kwik fit praktijken
Als je auto recht blijft gaan tijdens remmen en niet trekt dan is het overbodig om uit te lijnen.
Waardoor komt het dat je soms moet uitlijnen... niet door de banden hoor, maar de stand van je fusee... Dit is feitelijk het geen dat je afstelt. Deze stand kan worden beinvloed door een stoepje, dus dat je spoorstang iets krom komt te staan of dat je draagarm,- spoorstang-, of stabilisatorstangrubbers of fusee,- of stabilsatiekogel(s) zijn versleten. In het geval van rubbers of kogels kom je met uitlijnen niet ver.. in het geval van spoorstang is het veelal bij te stellen.
Ook komt het voor door bandenslijtage en dan ja je blijft dan stellen...met bandenwissel.
Voor de rest is uitlijnen beslist NIET nodig...
Het wordt ook door dit soort bedrijven gepromoot alsof het moet met banden wissel..... dit is dus beslist NIET het geval en bovendien nog erg misleidend ook.
Ook hier maken zij weer misbruik van de kennis van de mens.
Als je normaal rijdt dan is er weinig aan de hand dan slijten je banden ook niet snel en zijn zij op het moment van vervanging idd aan de iets kleinere kanten dan kan het voorkomen dat je iets trekt, maar als je dan nieuwe banden eronder zet is het weer weg.
Ik heb nog nooit bij laten stellen.. Ja 1 keer in de 2 jaar, maar dat is omdat er altijd wel iets anders kan zijn, maar nooit bij bandenwissel. Voor mij is het zeg maar een teken dat de banden aan vervanging toe gaan zijn. Voor de rest als je normaal rijdt is er niets aan de hand... Daarbij een auto trekt op de weg altijd iets daar de weg schuin afloopt. Dat probeer je oa tegen te gaan met uitlijnen, maar door slijtage van het wegdek wordt de gradenstand ook anders en dan is het zelfs zo dat mocht je uitgelijnd zijn, je auto alsnog trekt.
Het zit veelal tussen de oren.
Waardoor komt het dat je soms moet uitlijnen... niet door de banden hoor, maar de stand van je fusee... Dit is feitelijk het geen dat je afstelt. Deze stand kan worden beinvloed door een stoepje, dus dat je spoorstang iets krom komt te staan of dat je draagarm,- spoorstang-, of stabilisatorstangrubbers of fusee,- of stabilsatiekogel(s) zijn versleten. In het geval van rubbers of kogels kom je met uitlijnen niet ver.. in het geval van spoorstang is het veelal bij te stellen.
Ook komt het voor door bandenslijtage en dan ja je blijft dan stellen...met bandenwissel.
Voor de rest is uitlijnen beslist NIET nodig...
Het wordt ook door dit soort bedrijven gepromoot alsof het moet met banden wissel..... dit is dus beslist NIET het geval en bovendien nog erg misleidend ook.
Ook hier maken zij weer misbruik van de kennis van de mens.
Als je normaal rijdt dan is er weinig aan de hand dan slijten je banden ook niet snel en zijn zij op het moment van vervanging idd aan de iets kleinere kanten dan kan het voorkomen dat je iets trekt, maar als je dan nieuwe banden eronder zet is het weer weg.
Ik heb nog nooit bij laten stellen.. Ja 1 keer in de 2 jaar, maar dat is omdat er altijd wel iets anders kan zijn, maar nooit bij bandenwissel. Voor mij is het zeg maar een teken dat de banden aan vervanging toe gaan zijn. Voor de rest als je normaal rijdt is er niets aan de hand... Daarbij een auto trekt op de weg altijd iets daar de weg schuin afloopt. Dat probeer je oa tegen te gaan met uitlijnen, maar door slijtage van het wegdek wordt de gradenstand ook anders en dan is het zelfs zo dat mocht je uitgelijnd zijn, je auto alsnog trekt.
Het zit veelal tussen de oren.
Re: Kwik fit praktijken
Let op bij kwik-fit..... voor het volgende:
Uitlijnen bij nieuwe banden - staat je stuur scheef of trekt de auto naar 1 kant, slijten de banden scheef af. Zoniet is het vaak lucht wat er verkocht wordt en word er niks uitgelijnd. Ik heb zelfs gezien dat er uitgelijnd wordt met een kapotte uitlijnkast. Pure show voor de cijfers.
Stikstof vullen van de banden - nergens nodig voor bij personene autos weer pure show voor de cijfers. Kost je 2,50 extra per band en je kunt ze niet bijvullen bij de pomp. Wel krijg je er hele mooie groene dopjes voor gemonteerd. Ik heb zelf gezien dat er alleen groene dopjes gemonteerd worden en niet afgevuld wordt met stikstof. Pure show voor hun eigen porto.
Remvloeistof verversen - zelfde verhaal alleen het potje onder de motorkap word even snel leeggezogen en met schone gevuld. Maar de vieze remvloeistof in de leiding blijft er gewoon netjes in. 100 procent marge voor de manager hoera.
Airco service - word wel gedaan maar ze adviseren 1 maal per jaar. Goed zo 100 procent marge voor de manager. Win dus informatie in over de intervallen.
Apk - bij de apk hoeven de achterremmen niet opengemaakt te worden dit wordt vaak wel gedaan resultaat een remverschil door vakkundige de-montage. En daarbij, de auto wordt afgekeurd.
De uitlaat - vaak word er korting gegeven op een extra stukje uitlaat. En waarom zodat er minder werk gedaan hoeft te worden en meer verdiend kan worden. Let dus goed op wat er stuk is en waar deze vervangen kan worden. Katalysator zelfde verhaal win second opi. in.
Bij reparaties zijn ze echt niet altijd het goedkoopst vraag eens verder bij andere bedrijven ( laagste prijsgarantie ?? )
Zolang de salaris van de manager en assistent manager op het kwik fit filliaal gebaseerd is op povisie van verkoop. Zullen ze altijd hun best doen de target te halen. Ook over onze rug.
Uitlijnen bij nieuwe banden - staat je stuur scheef of trekt de auto naar 1 kant, slijten de banden scheef af. Zoniet is het vaak lucht wat er verkocht wordt en word er niks uitgelijnd. Ik heb zelfs gezien dat er uitgelijnd wordt met een kapotte uitlijnkast. Pure show voor de cijfers.
Stikstof vullen van de banden - nergens nodig voor bij personene autos weer pure show voor de cijfers. Kost je 2,50 extra per band en je kunt ze niet bijvullen bij de pomp. Wel krijg je er hele mooie groene dopjes voor gemonteerd. Ik heb zelf gezien dat er alleen groene dopjes gemonteerd worden en niet afgevuld wordt met stikstof. Pure show voor hun eigen porto.
Remvloeistof verversen - zelfde verhaal alleen het potje onder de motorkap word even snel leeggezogen en met schone gevuld. Maar de vieze remvloeistof in de leiding blijft er gewoon netjes in. 100 procent marge voor de manager hoera.
Airco service - word wel gedaan maar ze adviseren 1 maal per jaar. Goed zo 100 procent marge voor de manager. Win dus informatie in over de intervallen.
Apk - bij de apk hoeven de achterremmen niet opengemaakt te worden dit wordt vaak wel gedaan resultaat een remverschil door vakkundige de-montage. En daarbij, de auto wordt afgekeurd.
De uitlaat - vaak word er korting gegeven op een extra stukje uitlaat. En waarom zodat er minder werk gedaan hoeft te worden en meer verdiend kan worden. Let dus goed op wat er stuk is en waar deze vervangen kan worden. Katalysator zelfde verhaal win second opi. in.
Bij reparaties zijn ze echt niet altijd het goedkoopst vraag eens verder bij andere bedrijven ( laagste prijsgarantie ?? )
Zolang de salaris van de manager en assistent manager op het kwik fit filliaal gebaseerd is op povisie van verkoop. Zullen ze altijd hun best doen de target te halen. Ook over onze rug.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 jan 2009 00:58
Re: Kwik fit praktijken
over bodig vind ik het niet moet wel zeggen rij al 10 jaar auto deet normaal met me banden ongeveer 75.000km Maar nu ik het een keer per 6 maanden laat nakijken doe ik er wel 145.000km mee is wel en groot verschil maar liefst 70.000km extra kan iemand me dan uitleggen
En de trommel niet los haalen is wel better dat ze dat bij apk toe voegen om de trommel er af te haalen. Om te kijken of je remmen wel in orde zijn anders blijf je rijden tot het niet meer werkt of niet meer remt Omdat het en lekkende remcillinder is of de remschoenen op zijn
stikstof vulllen kan je bijvullen bij en pomp hoor en zeker bij de bp die heb tegen woordig ook stikstof
stikstof moet je alleen vullen als het zeer warm is en waarom lucht zet uit en stik stof niet
airco moet je een keer in twee jaar nakijken en laten vullen of reinigen moet vanwege de koelmiddel r134a anders is de werking er steeds minder van en de olie die er in zit
en een keer per jaar is het reinigen van je verdamper die onder je dashbord zit is om schimmel te verwijderen airco trekt de vocht uit de auto heb stek diploma
en voor uitlijnen vraag altijd naar en print kunnen ze niet printen doe er geen uitlijning dan
Het mooiste is als ze en 3d kast hebben staan wand die moet printen en is voor maar 90% naukuriger dan de andere uitlijn kastewn
En de trommel niet los haalen is wel better dat ze dat bij apk toe voegen om de trommel er af te haalen. Om te kijken of je remmen wel in orde zijn anders blijf je rijden tot het niet meer werkt of niet meer remt Omdat het en lekkende remcillinder is of de remschoenen op zijn
stikstof vulllen kan je bijvullen bij en pomp hoor en zeker bij de bp die heb tegen woordig ook stikstof
stikstof moet je alleen vullen als het zeer warm is en waarom lucht zet uit en stik stof niet
airco moet je een keer in twee jaar nakijken en laten vullen of reinigen moet vanwege de koelmiddel r134a anders is de werking er steeds minder van en de olie die er in zit
en een keer per jaar is het reinigen van je verdamper die onder je dashbord zit is om schimmel te verwijderen airco trekt de vocht uit de auto heb stek diploma
en voor uitlijnen vraag altijd naar en print kunnen ze niet printen doe er geen uitlijning dan
Het mooiste is als ze en 3d kast hebben staan wand die moet printen en is voor maar 90% naukuriger dan de andere uitlijn kastewn
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Kwik fit praktijken
Airco is een gesloten systeem. Dus het systeem zelf reinigen is niet mogelijk. Het enige dat je kan reinigen is de verdamper en de luchtkanalen door een spray en anders moet je je oude koelmiddel verwijderen en nieuwe erin doen.... Echter is dit onnodig en zelfs met bijvullen wordt er oude koelmiddel teruggedaan met een beetje extra nieuw. Echter als dit gebeurd heb je ergens lekkage, maar dat onderzoek: vacumeren, gaat in hetzelfde proces mee.
Ik rijd al 9 jaar met 1 auto en heb het systeem, wegens lekkage, maar 1 keer laten leeghalen en vullen. Bij de vacuumtest kwam naar voren dat er lekkage was. Dankzij kleurstof in het koelmiddel, was de lekkage zo gevonden en verholpen. Keerring in de aircopomp. Kosten haha welke.... makkelijk als je het via je bedrijf doet... Voor alles 20 euro. Enne ook kwikfit komt niet aan mijn airco.
Trouwens ik heb in mijn auto geeneens een filter zitten voor de airco... Snapte zij daar ook niet.
Ik rijd al 9 jaar met 1 auto en heb het systeem, wegens lekkage, maar 1 keer laten leeghalen en vullen. Bij de vacuumtest kwam naar voren dat er lekkage was. Dankzij kleurstof in het koelmiddel, was de lekkage zo gevonden en verholpen. Keerring in de aircopomp. Kosten haha welke.... makkelijk als je het via je bedrijf doet... Voor alles 20 euro. Enne ook kwikfit komt niet aan mijn airco.
Trouwens ik heb in mijn auto geeneens een filter zitten voor de airco... Snapte zij daar ook niet.
Re: Kwik fit praktijken
Wel eens van een remmentestbank gehoord ?
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: Kwik fit praktijken
voor een airco?
als je bedoelt dat een remmentestbank bij apk gebruikt wordt, ja dat kan, maar ,duizenden apk boeren die niet eens een remmentest doen laat staan een bank in huis hebben, tis niet verplicht namelijk
als je bedoelt dat een remmentestbank bij apk gebruikt wordt, ja dat kan, maar ,duizenden apk boeren die niet eens een remmentest doen laat staan een bank in huis hebben, tis niet verplicht namelijk
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Kwik fit praktijken
Deze APK boeren maken dan een rit en daarmee controleren zij de remmen....... Dit is hetzelfde als met een schokdempertest... is ook neit verplicht... Het enige dat verplicht is, is dat zij ervan overtuigd moeten zijn dat het voertuig geen gevaar op de weg is en dat kan ook op die manier....
Remmentestbank en schokdempertestbank zijn allemaal hulpmiddelen voor de APK meester zodat hun werk eenvoudiger en sneller kan worden uitgevoerd.
Remmentestbank en schokdempertestbank zijn allemaal hulpmiddelen voor de APK meester zodat hun werk eenvoudiger en sneller kan worden uitgevoerd.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: Kwik fit praktijken
ik heb in mijn hele autoleven - 20 jaar - nog nooit meegemaakt dat men ff een end ging rijden vanwege de remmen bij apk
Re: Kwik fit praktijken
Ik bij diverse garage's wel!,
Een ervaren monteur rijdt dan zo'n 30 km/uur, en remt even flink, wanneer de wagen niet naar een kant trekt, en een goede remvertraging heeft, zijn de remmen goedgekeurd,
Grotere bedrijven gebruiken een speciale rollenbank waar de remkracht mee gemeten wordt,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Een ervaren monteur rijdt dan zo'n 30 km/uur, en remt even flink, wanneer de wagen niet naar een kant trekt, en een goede remvertraging heeft, zijn de remmen goedgekeurd,
Grotere bedrijven gebruiken een speciale rollenbank waar de remkracht mee gemeten wordt,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40