LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doeja »

lekker laten lullen maar die jan tiel

Diely
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2006 21:40

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Diely »

Oke Kitty en JanTiel,

Ik heb een vraag voor jullie, graag alleen met ja of nee antwoorden.

Vindt jij dat honden die qua uiterlijk op een Pittbull-type lijken (dus ook een kruising Labrador-boxer ed.) zonder pardon afgemaakt moet worden, ongeacht wat hun karakter is. Ja of Nee?

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

owjaaaaaa jantiel

zullen we mensen die er eng uit zie ook gelijk maar in laten slapen??? of illegale mensen die hier illegale kinderen krijgen???

damn... wat een domme mensen wonen er toch op de wereld!!!
die zien gewoon niet dat een hond ook pijn, gevoel en emotie's hebben

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

JanTiel


Geplaatst op 24 Apr 2006 10:42 door JanTiel


--------------------------------------------------------------------------------

Jullie weten het wel allemaal lekker te vertellen.........mijn hond begint geen gevecht hoor,mijn hond doet dat nooit.........Er moet gewoon opgetreden worden tegen dit ras,klaar uit!!
mijn hond is heus geen lieverdje, en als een andere reu hem lastig komt vallen (een lieve lab ofzo) dan knokt hij best.
maar het is toevallig GEEN STAFF!
er zijn meer honden die wel eens knokken dan die nooit knokken.
maar dat zijn toevallig ook de super lieve op nummer 1 geplaatste honden!
en niet alleen die staff, zet aub je oogkleppen eens af.

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door irwi »

hallo wat een onzin "pitbulls bijten, pitbulls zijn gevaarlijk" het zijn nog altijd amerikaanse staffords en alleen een stamboom kan niet bewijzen hoe een hond is net als een paspoort dat ook niet kan ben ik niet goed als ik geen Nederlands paspoort heb maar een Frans wat een onzin zeg als mijn vader uit Marokko komt en mijn moeder niet ben ik een kruising en dus maar afmaken wat een onzin. Deze wet moet veranderd worden en niet meer een totale willekeur zijn. Iedere hond die mensen bijt is niet goed, maar de meeste mensen denken dat hun hond een speelpopje is voor hun kinderen en dat is natuurlijk niet zo en dat is bij geen enkel ras zo. Dus niet de honden veranderen maar de mens zelf .
Zeker de Nederlandse regering moet eens gaan nadenken en niet net doen of het een ver van mijn bedshow is.

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Dit ras is nou éénmaal verboden zonder stamboom in NL,ook de staff's mét stamboom die een bijtincident veroorzaken,moeten hetzelfde ondergaan als de stamboomloze!!!!!!!!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

jij ook JanTiel

:evil:

sukkel!!!

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doeja »

precies annepanne goed gezegd :wink:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

wat hebben mensen toch een giga plaat voor hun kop!
andere honden die bijten mogen wel blijven voortbestaan van Tiel?
Het leren van de spelregels is voor pups cruciaal. De rol van de fokker is hierin dus groot en omvangrijke fokschuren met tientallen nesten zijn dan ook funest. Bij de nieuwe eigenaar moet de pup verder worden opgevoed. Helaas zijn er nog steeds mensen die hun hond moedwillig trainen op agressief gedrag.
Ik moet toegeven dat ik enigszins bevooroordeeld aan dit onderzoek ben begonnen. Uit eigen ervaring wist ik dat sommige Golden Retrievers of Jack Russel Terriërs net zo goed kunnen bijten en een Stafford nog niet zou grommen als je er bovenop zou gaan zitten. Toch heb ik mij objectief opgesteld en ook op die manier naar informatie gezocht.
De Dierenbescherming is steeds fel tegen dit verbod geweest. Dit, omdat deze aanpak niet zal leiden tot minder bijtincidenten. Agressieve honden bestaan namelijk niet, maar worden gemaakt, aldus de Dierenbescherming. Aangezien agressie niet rasgebonden tot uiting komt, maar alleen in een combinatie van de factoren ‘erfelijke aanleg’, ‘leerprocessen van de hond’ en ‘exceptionele omstandigheden’ kan elke hond een bijtincident veroorzaken, ongeacht het ras van de hond. Wanneer de dieren individueel worden aangepakt na het veroorzaken van een bijtincident, worden ook geen dieren meer verboden die nog nooit een bijtincident hebben veroorzaakt.

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Ja,de andere rasen blijven gewoon bestaan,omdat die niet voor GEVECHTEN zijn gefokt!!!!Ook de voorouders niet.Jullie kunnen demonstreren wat jullie willen,maar het zal nooit,maar dan ook nooiit iets helpen!!!!!!!!!!De veroorzakers en de in stand houders van dit ras hebben een plaat voor hun k*p!!!

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Zo zo... ik sta wederom te kijken van je grote kynologische kennis Jan Tiel :D

Deze laat net zoveel ter wensen over als je kennis van de wet :roll:

En jaaaa ik heb een plaat voor mijn hoofd omdat ik mijn hele leven Stafordjes zal blijven houden... zeker! haha lachen met jou joh!
Mischien toch maar overstappen op een ander ras, mischien een Presa Canario, een Dogo Argentino, een Boerboel of een Fila Brasileiro, of toch een Bordeauxdog.. Mastiff, of Mastino Napoletano.. of toch een Bullterrier, Sharpei of Cane Corso, Tosa Inu, American Bulldog?

Neeee je hebt gelijk hoor, er zijn zooo weinig ''vechthonden'' :P

lottealma

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door lottealma »

Ik heb zelf een Mastino Napolitano! en een Dogo Argentino , ik zou zeggen kom eens op mijn space kijken :

http://spaces.msn.com/egernetherlands/

Het zij echt de meest kindvriendelijke honden. Ik ken zat honden waar je niet in de buurt van hun bot of eten mag komen , zoiets zal bij mijn honden nooit voorkomen .Het zijn lieve familie honden ; zeker de mastino is een echte huishond , dat is ook de letterlijke betekenis van de naam . Mastino's worden al eeuwen niet meer voor het vechten gefokt , en hebben het eeuwen overleefd in huizen in de bergen in Italie...

Ik hoop jullie voldoende te hebben geinformeerd
Groetjes Lotte

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Zeker, dank je wel! Je hebt een stel mooie honden zo te horen, helemaal mijn type hond!
Mijn dochter en onze staffies zijn ook een geweldig span, zij kan ook met gemak een bot oid afpakken, de honden zijn super met haar, en zij met hun, leuk is dat he?!
Wij zullen altijd staffies houden, maar hiernaast willen wij ook graag een grotere hond erbij, maar we zijn er nog niet helemaal uit wat het gaat worden :wink:
Een Dogo Argentino, een Fila Brasileiro en een Boerboel staan op mijn lijstje... Met name de Dogo Argentino heeft mijn hart gestolen, een paar jaar geleden hebben via onze club een Dogo teef opgevangen, wat een kanjer van een hond was dat, echt super!

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

wat word ik moe van het gezeur van die mensen die niet weten hoe een stafford werkelijk is!!!! zelf heb ik er 1 en ze is nu 9 jaar. ze kan met mensen en kinderen heeeel goed opschieten en ze is NIET agressief maar een hele aanhankelijke lieve hond net zoals alle staffords die er zijn (met of zonder stamboom).en in de top 10 van bijtincidenten komt de stafford niet voor, maar wel die zogenaamde honden die normaal zijn. en meneer Jan(***) Tiel jij weet echt niet waar je het over hebt. en in mijn ogen ben je ook totaal geen dierenvriend maar een dierenhater!!! vind je het normaal hoe deze honden behandeld worden? degene die ze in de laser moeten doen dat zijn typetjes zoals jij. in nederland mag je niet discrimeneren dat word ons constant ingepeperd maar waarom dan wel ONZE HONDEN!!!! en voor de duidelijkheid ik heb de petitie getekend. daarnaast ben ik langs veel mensen gegaan (bekend en onbekend) en die hebben ook getekend.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

en waarom komt de stafford nu niet meer in de top 10 voor,juist omdat er zo gecontroleerd wordt en 80% van de inbeslag genomen honden wordt afgemaakt.
Op een site van iemand die de honden beoordeelt wordt er gesteld dat een beet van een stafford(pitbull) en een beet van een andere hond vergeleken kan worden met geslagen worden door een knuppel of een rietje!!!!

En voor de mensen die nog steeds denken dat hun stafford(pitbull)los mag lopen en niet aan een riem hoeft te lopen die niet langer dan 1.50 cm mag zijn en die ook nog denkt dat hij/zij zijn hond niet hoeft te muilkorfen.....ik zou toch nog maar eens heel erg goed de huidige regelgeving erop nalezen.

En Jan,het heeft totaal geen zin om met deze mensen in discussie te gaan,Ik had het al opgegeven maar wilde nu toch jou even bijstaan.deze mensen hebben geen borg voor hun K** maar een betonnen plaat die jij en ik samen niet kunnen dragen.Ze weten niet eens wat de feiten zijn en wat de huidige regels zijn voro het houden van een stafford(pitbull).dit zijn nou de mensen die ze bedoelen met de "verkeerde" eigenaars.mensen die niet weten wat en hoe.

Diely
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2006 21:40

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Diely »

Kitty of Tiel (volgens mij is het een persoon, want dan lijkt het of er meer mensen zo denken)

Geef eens antwoord op de eerder gestelde vraag:
Oke Kitty en JanTiel,

Ik heb een vraag voor jullie, graag alleen met ja of nee antwoorden.

Vindt jij dat honden die qua uiterlijk op een Pittbull-type lijken (dus ook een kruising Labrador-boxer ed.) zonder pardon afgemaakt moet worden, ongeacht wat hun karakter is. Ja of Nee?
Of moeten jullie dan ineens echt nadenken! Ik kan begrijpen dat dat moeilijk is met zo'n bord voor je kop!

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

n voor de mensen die nog steeds denken dat hun stafford(pitbull)los mag lopen en niet aan een riem hoeft te lopen die niet langer dan 1.50 cm mag zijn en die ook nog denkt dat hij/zij zijn hond niet hoeft te muilkorfen.....ik zou toch nog maar eens heel erg goed de huidige regelgeving erop nalezen.
daar gaan we weer :roll: :roll: :roll: Lees zelf de wet maar na want dit is dus niet zo

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

en waarom komt de stafford nu niet meer in de top 10 voor,juist omdat er zo gecontroleerd wordt en 80% van de inbeslag genomen honden wordt afgemaakt.
De staff heeft nog nooit in de top 10 gestaan,leeghoofd,en er zijn nu meer staffords dan ooit!! :D :D En er zullen er alleen maar meer bijkomen,geweldig toch :D :D :D

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door irwi »

ik koop strakjes 10 staffies en ga er de hele dag mee lopen met een riem die langer is dan 1.50 meter en zonder muilkorf en dan mag je alle polietieagenten bellen (oh ja het liefst natuurlijk voor jullie huis k#tt en jan L##) en de wet gaat echt wel veranderen niet iedereen heeft dezelfde denkwijze als jullie. Er zijn echt nog wel mensen met verstand. Tuurlijk hebben ze stambomen.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

en ze ook nog loslaten!! Want dat mag allemaal met een stafford met stamboom :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gesloten