LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Administratiekosten Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
j.jagt

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door j.jagt »

U denkt echt dat NUON het liefst niemand automatisch ziet betalen?
(want x * 12 euro extra verdiend)

Ik denk echt dat de Nuon het lieftst in iedereen's bank-rekening wil klooien, ja dat geloof ik wel ja.
Maar er zijn een handjevol mensen die dat niet prettig vinden en dat moet Nuon m.i.z. respecteren.
Ze moeten ook hun eigen reputatie een beetje kennen, of hebben ze echt een plaatstalen bord voor hun harses. ?
En ze weten ook wel dat dat handjevol mensen niet snel de Nuon zal gehoorzamen, en dan trekken ze dus de één euro maatregel maar uit de kast.
Ik vindt het allemaal prima, ze doen maar. Voortaan geef ik mijn eindstanden niet meer via internet door, laat maar weer zo'n mannetje komen. Ik hoop dat ik vele malen niet thuis ben, zodat ie lekker vaak langs moet komen...En ik hoop dat het regent.....

Ik wens jullie allemaal het beste in deze discussie, het begint me te vervelen. Het nog maar af te wachten extraatje van Zalm als compensatie voor de hoge energie rekeningen is bij voorbaat alweer verloren, want ik geloof niet dat deze de 12 euro zal overstijgen....
Waar een klein land een hopeloos land in kan zijn..

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Een half jaar geleden belde bij mij op de galerij een mannetje aan. Voor de meterstanden: de meters zitten bij ons namelijk beneden bij de bergingen. Hij had uiteraard ook bij de buren gebeld. 2 buren waren niet thuis. Eén buurvrouw deed wel open, maar toen ze het mannetje zag zei ze: daar heb ik nu allemaal geen tijd voor... en smeet de deur dicht. Tegen mij is ze ook altijd heel onvriendelijk, dus het was niet persoonlijk.

Ik liep met hem naar beneden om de meterstand te bekijken. De 2 afwezige buren kregen een kaartje in de bus om zelf alsnog de standen door te kunnen geven. De beroerde buurvrouw kreeg geen kaartje.
"Die krijgt van mij een schatting", zei het mannetje en hij lachte veelbetekenend.

Beste J. Jagt, u laat zelf het mannetje komen? Op afroep? En u denkt dat hij ook nog eens terugkomt als u dat wilt? Veel succes ermee.
Ik ga nu naar bed, welterusten.

j.jagt

Beste J. Jagt, u laat zelf het mannetje komen? Op afroep? En u denkt dat hij ook nog eens terugkomt als u dat wilt? Veel succes ermee.
Ik ga nu naar bed, welterusten.
Nee natuurlijk niet beste JSP, da's nostalgisch denken. Het was om aan te geven dat de klant altijd cooperatief moet zijn, omwille de Nuon zoveel mogelijk werk uit handen te nemen (Waarom? Gaat de prijs daarvan omlaag ? Nee de winst gaat daarvan omhoog...) en dat daar BAR weinig klantvriendelijkheid tegenover staat. Getuige alle horror verhalen op dit forum. Ook dat mereropnemertje van u is daar een voorbeeld van. Hij vreet van de Nuon-klanten maar zadelt ze bij de minst of geringste tegenslag met een "veelbetekende" schatting op. Ik heb zelf ooit eens een halfjaar lang moeten vechten om een schatting ongedaan te krijgen. Dat is nl. geen grapje, dat is energie terrorisme...
Het specifieke meteropnemertje van u is in mijn ogen een sadistisch kereltje die nooit verder geleerd heeft en al zijn frustaties in het sarren van zijn "klanten" gooit...
Welterusten

P.R. Valk

Ongelezen bericht door P.R. Valk »

:)

Als NUON ons denkt te pakken voor administratiekosten, dan kan ik ook nog wel een postje voor NUON bedenken:

Er wordt ca. 1 m2 ruimte in mijn huis (ge)(ver)bruikt voor het opstellen van meetapparatuur voor gas, water, en elektra en daarvoor betalen wij ook nog eens vastrecht.

De door mij beschikbaar gestelde ruimte wordt gratis en zonder kosten aan NUON verstrekt, waarom zou de consument hiervoor geen rekening presenteren aan de NUON voor de huur van de "technische ruimte" ??

Het lijkt mij best wel redelijk om € 50,00 per maand hiervoor te berekenen. Is dit juridisch haalbaar?

P.R.Valk

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

@P.R.Valk:
Probeer dat eens, lijkt me geen gek idee!
Ik ben in ieder geval benieuwd wat voor reactie ze gaan geven :wink:

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

P.R. Valk,

Wie wil er energie afnemen, u toch?

Wicher,

Ik dacht u eerdere discussies begrepen te hebben, dat je inmiddels al wat verder was

:wink:

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

@Gerland,

Ik heb misschien mijn toon wat gematigd en heb geprobeerd de zaken wat geNUONceerder neer te zetten, maar helaas Gerland, mijn mening blijft hetzelfde :wink:

Donders

Ongelezen bericht door Donders »

't Moet niet nog gekker worden in dit land.
Paar jaar geleden stak ik maanden tijd en geld (aangetekende brieven!) in de administratieve zooi van Nuon.
Uiteindelijk opgelost via Ook Dat Nog. Nooit een cent kosten die ik heb gemaakt van NUON terugontvangen. Zelfs het aanbod niet gekregen.
Dus ik wil nooit meer automatisch laten afschrijven door deze lui, tenslotte was alle ellende daarmee begonnen.
Nu 1 Euro per betaling? Prima zeg ik. Stuur mij dan 1 rekening per jaar. De voorschotten (want dat zijn het!) reserveer ik wel op een aparte spaarrekening. Nuon stuurt mij maar een (correcte!) rekening per jaar en van de rente die ik vang betaal ik ruimschoots die ene EURO.
Kan niet, wordt er gezegd. Waarom niet? Omdat het niet kan!
Is dit hoe de geprivatiseerde energiesector met zijn klanten omgaat? Don't make me laugh. 't Wordt tijd dat we allemaal bij NUON opstappen. dat zal ze leren hoe ze met klanten dienen om te gaan.

P.R. Valk

Een andere manier is om gewoon weg te gaan bij NUON.
En ik denk hier nu serieus over na,

Eventule betalingen die erna automatisch worden afgeschreven kun je gewoon storneren. Dan hebben ze ook weer wat meer werk daar.

Nederland is een onleefbaar asociaal land aan het worden.
Laatst gewijzigd door P.R. Valk op 14 apr 2006 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

alkamare

Ongelezen bericht door alkamare »

Het protest richting NUON voor wat betreft de incassokosten wordt steeds met een standaardbericht beantwoord. De laatste reactie was het advies om naar de klachten/geschillencommissie te gaan. Dan weet ik de uitkomst wel. Wel blijft NUON mij nu bestoken met e-mails om toch vooral gebruik te gaan maken van de vaste energieprijs. Dit keer niet met een beloning van 1/5 staatslot.... :lol: :lol:

j.jagt

Ik zou ook zeker weggaan als ik zeker wist dat die switch 100% goed zou gaan en ik niks meer met Nuon te maken zou hebben. Helaas blijft bij mij ContiNUON netwerkbeheerder, en ik lees hier nog schrijnender verhalen over Oxxio, Escent etc. Een halve switch naar Shell groene stroom heeft mij ook heel wat stress en (bijna veel teveel) geld gekost

M.a.w. ik blijf wel stilzitten als ik geschoren wordt. Van mij mag die hele kolerezooi verkocht worden aan het buitenland, kan er alleen maar beter van worden.....Als je het hele forum zo'n beetje doorgenomen hebt snap je dat je te maken hebt met bijna maffia-achtige organisaties waar arrogantie en onkunde elkaar de loef afsteken....
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er geen hogere macht opstaat die de hele energiefraude eens goed aan de schandpaal nagelt.

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

sommige leveranciers factureren voor consumenten ook op leveranciersmodel. Betekend dat je dus nog 1 factuur ontvangt.

P.R. Valk

Ik zie dat alleen Essent, Nuon Oxion enz. worden genoemd als energieleveranciers.

Maar kijk ook eens bij www.hemaenergie.nl

Gewoon van de HEMA en HEMA levert mij altijd goede producten!!

P.R. Valk Ochten

gerland

Nu 1 Euro per betaling? Prima zeg ik. Stuur mij dan 1 rekening per jaar
De voorschotten (want dat zijn het!) reserveer ik wel op een aparte spaarrekening.
Donders, verbruikt u alleen energie op de laatste dag van het jaar???

Als u overigens kiest voor automatische incasso, krijgt u volgens mij maar 1 rekening per jaar.
Dus het kan wel!

Oimtav

Ongelezen bericht door Oimtav »

Nuon
Postbus 40021
6803 HA Arnhem

17 april 2006

onderwerp: betalingen termijnbedragen
klantnummer: 12345678

Geachte heer, mevrouw,

in reactie op uw brief van maart jongstleden bericht ik u het volgende:

Het voeren van een zaak, zoals Nuon dat doet in zake het leveren van energie, brengt een aantal handelingen met zich mee waarvan het factureren, zenden van nota’s en administreren er een is. Kosten welke hiermee gepaard gaan behoren tot de bedrijfskosten. Het totaal van bedrijfskosten, kosten van grondstoffen, levering, transport, administratie enzovoort vind uiteindelijk zijn weerslag in de prijs van het product.

Nuon stelt nu dat er kosten gemoeid zijn met het afhandelen van termijnbetalingen per acceptgiro. Dat is een gegeven zoals uit bovenstaande blijkt. Nuon wil nu per 1 mei extra kosten in rekening brengen voor bovenstaande handelingen. Dat is onzin, want deze kosten zijn al verdisconteerd in de prijs van het product. Gezien dat uit dezelfde brief niet blijkt dat de prijs van het product is aangepast dat wil zeggen verminderd met de kosten welke nu separaat in rekening gebracht zullen gaan worden betekend dat dus dit deze in rekening gebrachte bedragen een extra toeslag bovenop de bestaande kosten zijn.

Nuon stelt dat klanten gebruik kunnen maken van automatische incasso en dat daaraan geen kosten verbonden zijn. Dat is niet correct, ook het uitvoeren van handelingen om een automatische incasso te produceren brengt een aantal stappen met zich mee welke arbeidstijd en dus kosten veroorzaken. Daarnaast is het zo dat Nuon een reputatie heeft op het gebied van gebruik en vooral misbruik van automatische incasso. Om deze reden zult u van mij nooit en te nimmer een machtiging tot automatische incasso krijgen.

Bovendien is het zo dat het afwijzen van automatische incasso niet noodzakelijk hoeft te leiden tot het zenden van acceptgiro’s. Dat is een keuze welke Nuon zelf maakt. Om op grond van de keuze van Nuon extra kosten in rekening te brengen is dan ook onjuist.

Ondergetekende heeft er geen enkel probleem mee om met ingang van 1 mei de maandelijkse termijnen aan Nuon zonder tussenkomst van een acceptgiro te voldoen. Wanneer Nuon voorziet in een rekeningnummer en betalingskenmerk zal ondergetekende voortaan maandelijks het termijnbedrag op deze wijze voldoen.

Samenvattend:

-Het in rekening brengen van extra kosten voor acceptgiro’s is onjuist en overbodig.

-Ondergetekende ontvangt graag voor 1 mei een rekeningnummer en betalingskenmerk om de maandelijkse termijnen voortaan zonder tussenkomst van een acceptgiro te voldoen.

-Het verzoek van Nuon om automatische incasso word afgewezen.

-Indien Nuon volhard in het toezenden van acceptgiro’s zijn de kosten hiervan voor rekening van Nuon.

-Betaling van ongevraagde extra kosten geschied uitsluitend onder protest.

Met vriendelijke groet,

gerland

@Oimtav

Leuk bedacht,
juridisch niet houdbaar.

U bedenkt als zovelen eerst een eigen werkelijkheid, om vervolgens een steekhoudend verhaal af te kunnen steken (zonder eigen werkelijkheid lukt dat kennelijk niet)

Uw verhaal is mooi.
Uw werkelijkheid slechts de uwe.

Oimtav

Ongelezen bericht door Oimtav »

Ja meneer gerland, ieders werkelijkheid is zijn eigen werkelijkheid, net zoals Nuons werkelijkheid Nuons werkelijkheid is en niet de mijne en uw werkelijkheid uw werkelijkheid is en niet de mijne. Ik heb ook absoluut niet de illusie dat Nuon in al zijn hufterigheid zich iets gelegen zal laten liggen aan mijn brief. Wat ik heb gedaan is mij duidelijk uitspreken tegen het beleid van Nuon en wanneer iedereen dat zou doen zag de werkelijkheid er iets anders uit denk ik. Waarschijnlijk zal ik ook overstappen naar een andere energieleverancier. Kan ik net die euro weer terugverdienen.

Maar hiermee raak ik net de clou van de zaak denk ik, ik durf mij nog uit te spreken, de Nederlander zwijgt en slikt de euro van Nuon, het kwartje van Kok, de prijsverhogingen van Shell, de koppeling van de aardgasprijs aan de olieprijs, de 50% belasting op energie, de aanstaande loonsverhogingen van ministers kabinet en andere hoge heren, enz.

gerland

Mevrouw Oimtav,
Maar hiermee raak ik net de clou van de zaak denk ik, ik durf mij nog uit te spreken, de Nederlander zwijgt en slikt de euro van Nuon, het kwartje van.................................
U durft u nog uit te spreken, inderdaad. Ik hoop dat het oplucht. Verder dient het geen doel: uw uitgangspunt is onjuist (nuon brengt namelijk helemaal geen kosten in rekening voor het toesturen van een acceptgiro!)

De nederlander zwijgt, omdat ie het geen halszaak vindt, het eens is met Nuon of begrijpt wat de beweegredenen zijn etc. (niet in de laatste plaats omdat 75% al automatisch betaalt)

Van de niet-automatisch betalers zal nu een aanzienlijk deel overstappen op automatisch betalen (zeker als het niet geldt voor de jaarafrekening of beperkt is tot een maximum en zelf gekozen kan worden voor de dag van de maand)

Van degenen die dat niet doen, maakt het overgrote deel geen bezwaar tegen de extra kosten: men begrijpt dat principieel zijn niet gratis is en heeft dit er voor over.

U behoort tot een kleine minderheid die verongelijkt gaat zitten kniezen (geen fatsoenlijk argument gehoord!).

Uw brief aan Nuon bracht mogelijk al enige verlichting.
Ik wens u succes met de verdere verwerking van het onrecht.

j.jagt

U durft u nog uit te spreken, inderdaad. Ik hoop dat het oplucht. Verder dient het geen doel:
het dient één goed doel Gerland: als we dit niet zouden doen zou jij niet meer weten wat je met je tijd zou moeten doen..
De nederlander zwijgt, omdat ie het geen halszaak vindt
Heb je je ogen in je nek ? Kijk dit forum eens, kijk de kranten er eens op na..

men begrijpt dat principieel zijn niet gratis is en heeft dit er voor over.
Wat staat hier voor onzin ?
U behoort tot een kleine minderheid die verongelijkt gaat zitten kniezen

Ach, kijk nou eens, hij heeft weer's een oordeel over het gepeupel. Wat doet de grote meerderheid ?

(geen fatsoenlijk argument gehoord!).
Nee, met de jouwe win je prijzen. Je schrijft nu al 28 keer dat je geen fatsoenlijk argument gehoord hebt.....

gerland

j.jagt,
Wat doet de grote meerderheid ?
...die betaalt automatisch

Gesloten