LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door RADonker »

Waarom zou KPN beter zijn dan andere providers. Natuurlijk toen ze nog staats waren en hoge tarieven hadden ze genoeg mensen in dienst om alles netjes voor de klant af te handelen en werd je goed geholpen. Nu heeft KPN aandeelhouders en moet er meer verdiend worden met minder mensen en is ook bij hun de kwaliteit minder geworden. Ik zelf heb Tele2 en het werkt erg goed en heb absoluut geen problemen met bellen en internet en sommige andere klanten hebben dat wel. Waar het aan ligt weet niemand, maar je kan niet bij voorbaat zeggen dat KPN beter is dan andere providers. Het is een nieuw product en je moet er een beetje geluk mee hebben.

janR
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 sep 2006 20:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door janR »

Ik heb het nu anderhalf maand.
Ik internet en bel er lustig op los, geen problemen tot op heden.

siebo
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2006 17:07

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door siebo »

Wat een ellende, internetplusbellen.
Op zich werkt het wel maar de bijkomende problemen worden door KPN of Planet absoluut niet fatsoenlijk afgehandel of zeg maar gerust geheel niet. De Experiabox is bij tijden een onneembare vesting en blokt zelfs de meest betrouwbare sites met de firewall en als je hem dan uit wilt zetten in "Mijn KPN" dan hebben ze die mogelijkkheid gewoon weg gehaald. Na herhaaldelijke telefoontjes van mijn kant afgelopen drie kwart jaar zit ik nog steeds op de vele beloofde terugbel acties te wachten van zowel Planet als KPN.
Kortom veel beloftes weinig acties, als ze je maar eenmaal binnen hebben zal het hun verder een zorg zijn en moet je het zelf maar uit zoeken.

Ronny en Ilse
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2006 19:58

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Ronny en Ilse »

Nadat ik gisterenavond Radar had gebeld, een klacht bij de Opta had ingediend en een bericht hier op het forum had achtergelaten, ontving ik een emailbericht van Het Net. Gefeliciteerd met de succesvolle installatie van surfen en bellen. Hoezo belachelijk. En warempel even later konden we weer gebeld worden. Snappen jullie het nog, ik niet meer. Dus nu blijkt alles te werken. Alleen voor hoelang?

janR
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 sep 2006 20:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door janR »

Misschien, scheelt het dat ik niet via planet of hetnet ben aangesloten.
Site worden niet gestopt, terwijl mijn router wel beveiligd is.

Emile79
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:15

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Emile79 »

Ik heb zelf mijn eigen ict bedrijfje en gisteren ook bezig geweest bij een klant om InternetPlusBellen te installeren. De installatie verliep zonder problemen. Maar daarna het wireless internet installeren. Dat was één groot drama. Het speedtoutch modem werd netjes gevonden, en keurig de WPA beveilegings key overgetypt die op de brief van planet internet staat vermeld. En hij maakte vervolgens wel verbinding, maar kreeg geen ip adres toegewezen. Maar het probleem was, dat de wpa code die in de brief stond, helemaal niet overéén kwam met de code die in het modem staat. Dus toen heb ik de code uit het modem kunnen halen bij de instellingen, en met 2 minuten werkte het. Mochten er mensen zijn die problemen hebben met de wireless verbinding, dan kan u gerust contact met mij opnemen.

Met vriendelijke groet,

Pronk ICT Services

Emile Pronk

ericdej
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2006 08:37

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ericdej »

Wat een drama , na 3 maanden nog geen IpB, en je wordt gewoon aan het lijntje gehouden, Na een defecte experia box welke is omgeruild werkt het bij mij nog steeds niet, callcenter krijg je niet te pakken , lijkt mij logisch want aan de tikken verdienen ze weer geld, nu 2 weken geleden eindelijk de klantenservice te pakken gehad en gemeld dat ze alles weer naar het oude moesten zetten ( mijn oude ISDN lijn met het gewone ADSL abb ) dit werkt tenminste , tot op heden geen reactie gehad, inmiddels wel de facturen ontvangen en deze worden door mij echt niet betaald. Ik zou nu weer opnieuw teruggebeld worden ben benieuwd of het dit jaar gebeurd !!!! Inmiddels raakt planet nu wel een trouwe klant na 8 jaar kwijt. :evil: :evil: :evil: :evil:

fredmens
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2006 09:46

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door fredmens »

KPN blijft een ondoorgrondelijk bedrijf.

Internetplus bellen heeft wederom een storing. Kennelijk is deze storing landelijk. Men kan OF niet bellen OF niet gebeld worden.

Dat het technisch niet goed werkt is vervelend maar dat kan nu eenmaal met techniek, maar de wijze waarop KPN (niet) communiceert breekt alle fatsoensnormen.

30 oktober ontvang ik geheel volgens afspraak de (ingehuurde externe) monteur. Deze sluit op correcte wijze alles aan en is binnen 20 minuten weer vertrokken. Samen getest, internet doet het, mailinstellingen. Kortom hier houdt zijn werk op. Ik meldt nog dat ik webservers draai en dit volgens de telefonische verkoper geen enkel probleem is. De monteur zou immers pas weggaan als alles werkt. Dit geldt ook voor Mine, de nieuwe televisiedienst van KPN.

Helaas Mine werkt nog niet en zal ergens volgend jaar “waarschijnlijk” gaan functioneren. Webservers heeft de monteur geen kaas van gegeten, heeft hij van KPN geen opdracht voor gehad, maar KPN beschikt over een goede helpdesk. Monteur vertrekt en wuift vriendelijk.

Dan maar zelf de Experia Box configureren met behulp van de helpdesk. U raadt het al, van 13:05 tot 19:00 aan de lijn met diverse helpdeskmedewerkers, allemaal erg vriendelijke en voorkomende goed geprogrammeerde mensen. Denkend en handelend binnen het stramien wat KPN hen opgegeven heeft. Onvermurwbaar en onflexibel. Nee daar hebben wij geen verstand van, nee dat ondersteunen we niet, ogenblikje ik verbind u door, heb ik enorm vaak gehoord. Kortom geen oplossing.

Teneinde raad trek ik de stekker uit de muur en sluit zelf de boel dan maar weer aan op de goede oude @home situatie die ik wilde verlaten voor KPN, domdomdom. Inmiddels heb ik 4x geannuleerd bij KPN, niemand bevestigt iets, bevestigingen kunnen nog enkele weken duren. De afdeling opzeggingen heeft enkele weken achterstand heb ik meermalen gehoord. Gezien de enorme kwaliteit kan ik me hier iets bij voorstellen.

Inmiddels is er een landelijke telefoonstoring en dacht ik slim te zijn door wederom het telefooncircuit met de KPN op te zoeken. Ik meld de storing en verzoek de lijn van internetplus bellen af te halen en wederom aan te sluiten op de oude, vertrouwde methode namelijk via mijn vox centrale. Dit kan,……………….over 14 dagen het is druk.

Kortom KPN schijnt het acceptabel te vinden dat klanten met een bedrijf 14 dagen telefonisch onbereikbaar zijn, en om dat te compenseren ook geen webserver kunnen draaien, kortom geheel afgesneden zijn van de buitenwereld. Ik heb inmiddels alle betalingen richting KPN stopgezet daar normale communicatie niet mogelijk blijkt.

Zou dit flexibele gedrag de oorzaak zijn dat KPN de organisatie gaat downsizen (lees oplijnen) van 30.000 naar 11.000 medewerkers ?

Nog nooit heb ik een bedrijf meegemaakt wat zo slecht communiceert, dit zowel intern als extern. Pijnlijk detail is dat het een bedrijf is in communicatie, mobiel, vast en internet. Je zal er maar klant van zijn.

Meneer Scheepbouwer, ik wens u erg veel succes toe met de hervormingen, ze zijn hard nodig,

Fred Thijssen

motracman
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2006 22:23

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door motracman »

ik heb sinds afgelopen vrijdag internet plus bellen van planet en het is een drama of ik krijg een 20 telefoontjes van mensen die helemaal iemand anders moeten hebben , of net als nu kan ik wel internetten en bellen maar al van 14-11-2006 niet gebeld worden das knap lastig !!!!!!
En voor je er iemand bij planet aan de telefoon kan krijgen dat duurt wel dik een half uur (dan heb je al geluk ) met het antwoord dat ze proberen binnen een dag of 7 het probleem wel op te lossen nou leuk zeg dat ik voorlopig niet te bereiken ben
Dus als het aan mij lag en het mogelijk was kregen de kpn en planet de hele zooi terug ( het is een brok elende)

gr chris :cry: :cry: :cry:

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door supernov »

Awel, ook net het pakket binnengekregen. Ziet er allemaal goed verzorgd uit, echter, werkt het niet dan dien je wel technische know-how te hebben. Helpdesk heb ik nog niet gebeld, weten toch altijd minder dan de gemiddelde computer-gebruiker.

Heel misschien dat iemand hier het volgende is tegengekomen; zoals zovelen hebben we al een wireless lan aansluiting aan boord. Mooie van de KPN is dat ze geen ondersteuning verlenen voor iets anders dan een Siemens of Gigaset gevalletje. :roll: Ontzettende onzin natuurlijk, zoiets dient op elke moderne wifi te werken. Anyway, het aparte is dat ik nu wel een IP-adres krijg, maar geen gateway. Ik kan dus ook niet inloggen op de Experia Box of Internetten. Bellen naar 1369 werkt ook niet, kan wel gebeld worden. Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik heb al harde resets geprobeerd.

PdB
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2005 22:05

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door PdB »

@supernov:
de waarschijnlijke reden waarom je niet 1369 kunt bellen is dat je waarschijnlijk je toestel niet op tel 1 heb aangesloten van de experiabox en het draadloos ligt waarschijnlijk aan dat de box op autom. staat en deze gaat toto kanaal 13 en ik neem aan dat je laptop heb en deze onboard wireless kaart gaat niet tot verder dan kanaal 11 oplossing zet experia op een vast kanaal bijv. kanaal 9
succes 8)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door agro »

Supernov, als je problemen hebt NIET de helpdesk bellen maar de storingsienst daar zitten wel deskundige lui, en eventueel vraag je naar de 2de lijn, daar zitten de echte techneuten.

Probeer eens je computer met een utp kabel op de experiabox aan te sluiten, dan kan je instellingen indien nodig wijzigen, het ip adres van de experiabox is 192.168.2.1 ook de gateway is ditzelfde adres, eventueel stel je de adressen handmatig in op je computer zodat je deze dwingt om de ip adressen aan te nemen.

Met betrekking tot de wireless verbinding met een andere netwerkkaart dan de bijgeleverde siemens kan je het best ook de storingsdienst bellen, standaard staat de experiabox op hidden (onzichtbaar voor andere netwerken) en vraag of ze dat willen omzetten, doen ze niet graag maar dan kan je wel met ander netwerkkaart verbinding maken, let er wel goed op dat je de sleutel goed invoert, (je kan deze bv in word of kladblok intikken en dan copieren naar experiabox en netwerkkaart met ctrl-c en ctrl-v) standaard is een WPA beveiliging ingesteld, als je wireless netwerkkaart deze niet ondersteunt kan je bij "mijn kpn" of in de experiabox deze omzetten naar WEP.

succes toegewenst.

jaco78
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2006 22:34

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door jaco78 »

Ik heb sinds gisteren internet plus en je raad het al.
Ook ik heb een probleem.
Kan wel gebeld worden,maar zelf niet bellen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan iemand mijn helpen.
Ik heb diverse keren gebeld met KPN,maar terug bellen hoemaar.

Mr.Buell
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 okt 2006 08:26

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mr.Buell »

EVEN EEN AANTAL TIPS VOOR DE NIET BLIJE HET NETTERS/ KPN klanten/Planet klanten

1. Al je schriftelijke correspondentie aangetekend verzenden met ontvangstbevestiging, zodoende dat je dew wettelijke termijn van 8 dagen altijd zelf onder controle hebt.

2. Storneer ten allen tijde onterecht afgeschreven bedragen, en breng eventuele onterecht gemaakte belkosten altijd in rekening bij Het Net/kpn/Planet.

3. Eventuele betalingen waar Het Net nog recht op heeft in overleg met een advocaat storten op zijn derdenrekening en laat de advocaat een brief sturen naar Het Net/KPN/Planet met de melding dat de tegoeden op zijn rekening zijn gestort met als rechthebbende Het Net, zodrag de problemen en of annulering zijn opgelost cq verwerkt en bevestigd.

Voorts kan ik melden dat op dit moment een grote groep mensen ( ca 800 ! )zich al heeft verenigd om in samenspraak met een topadvocaat een gezamelijke schadeclaim in te gaan dien bij voornoemde bedrijven voor het leveren van wanprestaties, U HELPT UZELF DUS HET BESTE DOOR OOK HIERAAN DEEL TE NEMEN, WANT SAMEN STAAT MEN STERK, MAAR ALLEEN WORDT MEN GENEGEERD.

WIL JE HIEROVER MEER INFO, stuur een mailtje naar : [email protected]

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door supernov »

Ja heel apart he, men belt gewoon standaard niet terug! Ook mij is die belofte gemaakt uiteraard, je hoort de vermoeidheid in de helpdesk-medewerkers. :) Ik heb het geluk zelf behoorlijk technisch onderlegd te zijn, alleen kan je sommige instellingen niet zelf aanpassen en heb je ze toch echt nodig.

Veel haast heb ik nog niet, we bellen via het vaste net en Internet kan via een rondzwevend open kanaal van iemand. Ik zal jullie advies vandaag eens uitproberen en de laptop direct op de modem aansluiten. Nu is het wel zo dat het eerder voor de vaste computer bedoelt was, en die sleep je niet zomaar mee naar beneden...vrij irri dus als het zo wel opgelost zal zijn. To be continued....

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door supernov »

(probleem was, in gesprekstoon bij bellen nummers of 1369)

Nou, het belletje heeft zowaar effect gehad. 2x gebeld, probleem opgelost. Ik kan dus nog niet zeggen dat het hier een ramp is, behalve de wachttijden van de helpdesk (bel het gratis storingsnummer!). We wachten de komende ervaringen af.

Internet doet het nog niet, wel ip-adres, geen gateway adres. In het komende uur zou de lijn gereed moeten zijn voor het bellen en krijg ik de opties in Mijn KPN. Ik wacht dus ook daar op...

mpmp
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2006 18:01

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door mpmp »

Ook ik heb internetplusbellen van KPN gekocht.

Drama.

Eerst te vroeg en zonder overleg mijn bestaande abbonnement afgesloten. Daarna de monteur aan huis.
Het leek allemaal aardig te werken. Totdat ik iemand aan de telefoon had, een zakelijk gesprek zat te voeren en er ineens iemand doorheenkwam. Met zijn 3-en tegelijk???? Niks wisselgesprek, niks telefonisch vergaderen. Gewoon ingebroken. Nadat ik had opgehangen kon ik niemand meer bellen en ik bleek ook niet meer bereikbaar.
Tja, digibeet als ik ben....eerst maar even een stekkertje eruit. Há! Ik kan weer bellen.
En je gelooft het niet: ik bel met iemand en wéér breekt er iemand in. En dat gebeurt nog een keer!!!! Hoe boos kan iemand worden!

Ik hang bij KPN 35 minuten in de wacht. Dan tref ik iemand die doodleuk vertelt dat dit een veelgehoorde klacht is. Ik bel digitaal en alle knoppen zijn nog niet omgezet door KPN. Met als gevolg dat als iemand analoog belt die gewoon voorrang krijgt. En ja, het is daarna heel goed mogelijk dat ik niet bereikbaar ben omdat mijn lijn dan nog open staat! ( ben erg benieuwd naar mijn komende telefoonrekening) .

Voorts deelt men mij mee dat ik dit probleem nog een dag of 10 zal houden. De helpdeskheer geeft aanwijzingen hoe ik een stekkertje ergens uit moet halen en in het kleine boxje moet stoppen, zodat ik weer op de traditionele manier telefoneer zodat ik geen last meer heb van inbrekers. En op het moment dat ik ondek dat mijn telefoon helemáál NIETS meer doet dan is mijn probleem verholpen en kan ik het stekkertje weer omwisselen. Sorry hoor, ik vind dit te gek voor woorden.
Nog een probleem: na het verwisselen vh stekkertje is mijn internet mogelijkheid verdwenen. Nog meer ergernis, weer bellen naar kpn. Fijn wachten en dan krijg ik te horen dat dit hun probleem niet is.
En of ik niet een handig neefje heb.
Ik heb nu weer wat stekkertjes verwiddeld en mail dit weer volgens de oude methode. Ik weet niet hoe ik mijn internet probleem moet oplossen.
Ik ben dit meer dan zat.....wie weet er nog een betrouwbare bel en internet provider...want ik stap zo over!

Dank allemaal voor het lezen,
Marja

Ricochet
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2006 16:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Ricochet »

KPN=Kl0te PTT Nederland!!

Wij hebben IPB genomen omdat ten tijde van aansluiting @home nog niet geschikt was voor ons mooie dorp!

Geen probleem, was maar 10 euro duurder (??!!)

Aansluiten geen probleem> heel simpel!!
Alleen aan de praat krijgen, brrrr..

1. Wij wonen in een kasteel met 2 kamers; 1 woon 1 slaapkamer, totale huisoppervlakte is: 60m2. geen boven verdieping oid.
2. Wij hebben de draadloze variant.
3. Wij hebben bel minuten ingekocht.

problemen alom:

1. Verbinding valt weg tijdens bellen: antwoord van KPN leert ons dat dat komt ivm @home bellers, dat houdt in dat ik mijn ouder/schoonouders (die wel @home hebben) niet mag bellen :?:
2. Internetten gaat met maximaal 50% van de bandbreedte; ik internet met een snelheid van 61kb/s (in vergelijking een analoge modem doet 56kb/s) .

Echter het grootste probleem komt nog!!!!

Heden: (november 2006) na 1jarig contract mogen we opzeggen (HEHE)
dus wij @home bellen: zeg maar op wij komen bij jullie!

weer probleem op probleem!

Opzeggen kan niet omdat de gegevens van KPN niet vrijgegeven kunnen worden. (dus @home heeft onze gegevens niet omdat kpn dat niet wil geven oid)
Dat houdt dan vervolgens weer in dat we een nieuw nummer nodig zijn.
(Handig? nee niet echt)
Vervolgens moeten wij dus ZELF KPN opzeggen.
Ik heb inmiddels ruim 4 uur gebeld (0900-0244) @ 10ct p/minuut, dus ben al bijna 25 euro kwijt!
Opnemen? welnee alleen in de wacht!
Mail gestuurd: zeg hem op!
..mag niet moet telefonisch! grrrr dat lukt dus niet!

Ik weet t niet meer!!! Ik betaal inmiddels niet meer. Dus hoop dat ze t afsluiten...

..wordt vervolgd

Michiel_Pronk
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2006 16:08

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Michiel_Pronk »

Ook ik ben al ruim anderhalve week bezig het telefoon gedeelte van IPB aan de gang te krijgen.

Ik had in eerste instantie de zilvergrijze Siemens Experia Box. Deze was niet goed geprogrammeerd ofzo, er bleven steeds twee lampjes knipperen :S
4 werkdagen later kreeg ik een nieuwe Experiabox toegestuurd, dit maal een speedtouch van het merk Thompson (ofzo).
Internet werkt uitsteekbaar! (wireless) maar nu het telefoon gedeelte.
Ik heb het ISRA-punt op de (nieuwe)splitter aangesloten, vanaf de splitter gaat er een kabeltje naar ADSL en naar PSTN (tel).
mijn telefoon aansluiting gaat naar de TEL 1 uitgang.
Ik kan wel gebeld worden, maar zelf niet bellen! dus ik kan ook niet 1369 bellen om te activeren!
Ik heb al 4x aan de lijn gehangen (via de mobiel) en gechecked of de kabels goed aangesloten waren en ge-reset. Ik zou 3 werkdagen geleden door de technische meneer terug gebeld worden.. maar je raad het al.. HELEMAAL NIKS!!!

Bij m'n ouders werkte het allemaal in 1 keer! vandaar dat ik ook voor de bijl gegaan ben.. beetje jammer dit!

Heeft iemand een oplossing?

TuXeDo
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2006 21:29

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door TuXeDo »

als ik zo dit forum heb door gelezen, herken ik bijna onze geschiedenis met planet erin!
* soms 3 gesprekken door elkaar,
* niet bereikbaar zijn van buitenaf
* wil je zelf naar buiten bellen,is iedereen in gesprek, bel je met je mobiel blijkt het niet zo te zijn.
* aansluiten was een ramp, tenminste de kabeltjes erinsteken e.d. nite maar toen op het netwerk komen. we hadden internet, volgens planet ook plusbellen, kregen nog wel rekeningen van KPN. je wordt daar van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.
* nu hadden we nog een leuk probleem voor ze: verhuizen! we zijn 30 oktober gaan bellen, zou geregeld worden. we kregen iets toegestuurd wat we moesten invullen. 2 weken later nog niets, gebeld, ja mevrouw het is in behandeling. Ik gezegd, alles goed en wel we verhuizen wel per 1 december. komt helemaal goed, u wordt terug gebeld. ondertussen ben ik nog niet gebeld het is nu 1,5 week geleden. mijn vriend heeft gebeld: ja, meneer ik zie het staan. u moet echt wachten tot u terug gebeld wordt. we maken er notitie van.

in ieder geval weten ze daar nu, dat wanneer het voor 1 december niet geregeld is we ook niet meer betalen, en het hele zooitje meenemen naar ons nieuwe huis. dan zoeken we wel een ander op.

maar ik raad het NIEMAND aan INTERNETPLUS BELLEN VAN PLANET!!

met vriendelijke groet,

Monica

Gesloten