LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door J. »

Ik kan moeilijk alles plaatsen op dit forum maar je mag me op het volgende mailadres mailen [email protected]

merlvh
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2007 22:50

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door merlvh »

Na het uitgebreid lezen van de berichten op dit forum (en gisteravond een vraag bij dsb te hebben neergelegd), werd ik gebeld door dsb.
Mijn man is zelfstandig ondernemer en dsb gaat niet met zelfstandig ondernemers in zee, omdat ze dan teveel risico lopen.
Mijn opmerking: dat zouden ze toch eens moeten doen, werd beantwoord met: ja dat vind ik ook.
Daarbij kon hij wel een persoonlijke lening afsluiten, zouden ze denken dat ze dan minder risico lopen? Wat een onzin.
Ik kan op mijn magere inkomen van 24000 euro maar liefst 160.000 euro lenen, geheel aflossingsvrij (er werd gezegd: het is wetteljik bepaald dat u maximaal 6,6x uw inkomen kunt lenen!). Sluit ik de 'verplichte' verzekering ergens anders af, dan krijg ik een rente van 4,5%, sluit ik die via dsb dan is de rente 4,3. Dat verschil zal zich vast wel terugbetalen, maar ik doe het lekker niet, gelukkig kan het ook gewoon niet.

De beste aanbieding die ik tot nu toe heb gehad is een lening van 245000 euro bij de postbank, tegen een rente van 5%, 7 jaar vast (op basis van de waarde van het huis die na verbouwing hoger ligt dan de hoogte van de lening) en ons gezamenlijk inkomen van ongeveer 45000 euro). Postbank heeft wel wat beperkende voorwaarden, maar daar zal ik waarschijnlijk maar mee moeten leven...

Wat vinden jullie hiervan?

J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door J. »

Ja, wat vind ik hiervan. Ik vind dat je eerst verder moet kijken en niet naar een bepaalde bank moet stappen maar via een onafhankelijk adviesbureau je moet laten adviseren.
Ik kan je in contact brengen met een hele goede.
Mail mij op mijn mailadres dan kan ik je het e.a. doorgeven.
[email protected]

Ria1953
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mei 2007 14:54

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Ria1953 »

Ik ben executeur van mn overleden broer en ben zo in aanraking gekomen met de DSB bank..........
Met verbazing heb ik gezien hoeveel hij per maand moest betalen voor zijn hypotheek die het eerste jaar inderdaad heel goedkoop was.
Met verbazing heb ik gezien dat ook de levensverzekeringen en dergelijke daar liepen.
En geloof me maar dat ik met verbijstering gezien heb hoeveel hij voor deze beide diensten per maand moest betalen.
Ruim 1000 euro per maand aan hypotheken....
Bijna 500 euro per maand aan verzekeringen.........
In principe moet je toch haast een godsvermogen verdienen om dat iedere maand op te kunnen hoesten.
Maar nee dat verdiende hij niet, hij had net iets meer dan 1900 euro per maand .
Daarmee kom ik dus op hetgeen ik op de DSB bank tegen heb.
Ze lenen je zoveel geld dat je met geen mogelijkheid je huis ooit nog kan verkopen.
Mijn broer heeft een makelaar laten komen maar toen bleek als hij zn huis zou verkopen dat hij met een schuld van 50.000 zou blijven zitten!!
Het huis is verkocht (na zijn overlijden) en natuurlijk dekte dat de hypotheek niet.
Ook de levensverzekeringen dekte de hypotheek niet .
Toch met de verkoop EN de uitbetalingen van de verzekeringen zijn de erfgenamen er uit gesprongen.
De afhandeling van alle zaken met de DSB bank na mn broers overlijden zijn wel erg netjes afgehandeld.

Mijn broer is 1 jaar ziek geweest en zat zo diep in de financiele sorus door de hypotheek en verzekeringen dat hij zn thuiszorg eigenlijk niet eens kon betalen.

Daarom wil ik eigenlijk iedereen waarschuwen.
Bij wie je ook wat afsluit, vraag jezelf echt af of je dit allemaal kan blijven betalen OOK als het leven tegenzit !!

J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door J. »

Goed dat je ook dit verhaal plaatst. Men kan niet genoeg waarschuwen tegen de dsb bank

Delicate
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:57

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Delicate »

En zo is het maar net....

J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door J. »

Als iedereen die zo iets nog heeft, een reaktie naar mij toe stuurt, kunnen we misschien gezamelijk iets ondernemen.

dsb weg ermee
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:56

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door dsb weg ermee »

Beste allemaal,

Gisteren hebben wij helaas moeten vernemen dat wij ons huis niet kunnen verkopen! Door de DSB wij zitten dan met een schuld van bijna 88000 euro.
De adviseur die dit heeft uitgezocht heeft ons medegedeeld dat Dik Scheringa zich moest schamen ( oprichter DSB ) hij is ook nog eens gekozen voor ondernemer van het jaar.
Wij zijn een jong gezin met sinds dit jaar een klein hummeltje. Wij zijn in totaal aan hypotheek kwijt bruto 2000 euro per maand.
Het is omdat wij allebei goed verdienen en mijn man wel eens overwerkt om dit bij elkaar te sprokkelen.
Jullie vragen je dan af waarom zo hoog!
Wij zijn er in geluist door eerst een mooie geweldige aanbieding voor eerst een tweede hypotheek van 65000 euro waarvan 45000 euro getekend is voor afkoopsommen! OVR, Arbeidsongschiktheid, Levensverz.
Het gekke is dat wij ook nog eens levensverzekering per maand moeten afdragen aan de DSB!!. Het overige is afgedragen aan een lening. Ons is geadviseerd om hier een rechtzaak van te maken. Wij kunnen voorlopig ons huis niet verkopen.!! De komende 6 jaar zullen wij elk jaar 10000 euro moeten sparen om het in te kunnen lossen en pas kunnen wij ons huis verkopen!! De toekomst met DSB daar ben ik niet zo zeker meer van afgelopen week kregen wij plots een brief met dat wij 200 euro per maand meer moesten betalen terwil de rente voor 15 jaar vasstaat.
Een troost wij zijn nog een jong gezin en moeten heel hard sparen om het af te lossen willen wij in de toekomst van de DSB afzijn.
Hierdoor kan er voorlopig geen tweede kleine meer komen omdat dit gewoon niet meer haalbaar is qua financieen.
En kunnen wij niet meer weg uit de buurt om dichter bij onze famlie opa en oma te kunnen wonen.!!!

LET OP EN LEES GOED TUSSEN DE KLEINE REGELS DOOR!!! DSB ZIJN OPLICHTERS!!! met hun mooie praatjes..De adviseur van de DSB die dit voor ons afsluit is plots nergens meer te bekennen.

GRAAG ZOU IK NOG MEER MENSEN WILLEN OPROEPEN DIE GEDUPEERD ZIJN OM EVENTUEEL EEN RECHTZAAK OF ANDERE JURIDSCHE STAPPEN TE KUNNEN ONDERNEMEN.

dsb weg ermee
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:56

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door dsb weg ermee »

Beste J.

Hoe ben jij er vanaf gekomen?
Zou jij ons en anderen hierover kunnen adviseren enz.

Misschien dat jij meerder gedupeerde kunt helpen.

J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door J. »

Ja, ik wil graag proberen om je te helpen. Ik ken iemand die er helemaal in thuis is en precies weet wat te doen.
Mail mij op mijn mailadres om contact te maken.
[email protected]
Dit mogen uiteraard alle gedupeerden doen.
Samen maakt het natuurlijk sterk.

Heinzz
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2007 09:38

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Heinzz »

Mijn 'zaak' wordt nu behandeld door de KIFID (AFM).
Volgende maand verwacht ik een uitspraak.
Ik vecht al jaren tegen de DSB (diefstal, schaamteloosheid en bedrog) bank.
Nu ik deze site weer heb geopend zie ik dat er zich weer nieuwe slachtoffers hebben aangediend. Natuurlijk gaat deze ellende gewoon door.
Overal probeer ik te waarschuwen, met advertenties, reviews etc, maar tegen deze medogenloze agressieve vorm van misleidend ondernemersschap valt weinig te doen.
Ja, de wet!
Iedereen moet zijn eigen probleem met de DSB (Frisia, Becam, lenen. nl en Postkrediet) niet alleen hier plaatsen maar OOK naar de KIFID doorsturen.
De KIFID (AFM) moet overspoeld worden met klachten zodat zij deze manier van schandalig handelen kunnen aanpakken.

Er is nu ook een site: www.geld-lenen-site.nl , waarin geldverstrekkers kunnen adverteren en waar mensen hun ervaringen kwijt kunnen.
Bijna alle reviews over de Dirk Scheringa zijn bijzonder positief. De geschreven stukken ogen allemaal hetzelfde en het zal mij niet verbazen dat ze allemaal door henzelf geschreven zijn. (op de 2 ingezonden reviews over Frisia van mij na)
U kunt ook daar in de pen klimmen om mensen te waarschuwen tegen deze schandalige schurkenbanken.
www.geld-lenen-site.nl - Sitemap (onderaan) - geld lenen review schrijven
Geen scheldwoorden anders wordt het niet geaccepteerd. (plaatsing duurt uren, maar elke stem telt)


heinzz

J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door J. »

Ja, iedereen die gedupeerd is moet op elke mogelijke site hun mening plaatsen.
Zo worden de mensen wel wakker geschud.
Gedupeerden mogen nog altijd kontakt met mij opnemen, hoe meer hoe beter want samen maakt sterk.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Piet »

Uit de Telegraaf van 20 april 2008

De Financiële Vraagbaak door Kapé Breukelaar

Voordeelhypotheek
Vanwege de aantrekkelijk lage rente heb ik een offerte opgevraagd voor een hypotheek van DSB Bank. Ik blijk inderdaad in aanmerking te komen voor het lage rentetarief. Daarnaast moet ik een Profijtplan afsluiten, waarin ik kapitaal opbouw voor de aflossing. Dit is een beleggingsverzekering en ik vraag mij af of deze wel zo aantrekkelijk is.


Op de website van DSB Bank heb ik de financiële bijsluiter van het Profijtplan voor u opgezocht. Daarin staat op basis van een standaardvoorbeeld precies uitgewerkt wat de kosten zijn van het product. In het voorbeeld wordt gerekend met een hypotheek van €200.000 die volledig met de opbrengst van de polis afgelost moet worden. In een keurig staatje kunt u zien wat de kosten zijn van dit product en daar word ik niet vrolijk van. Zo blijkt dat in de eerste tien jaar looptijd van de inleg van €34.868 ruim 50% op gaat aan verzekeringspremies en kosten. Bij 4% rendement resteert van de totale inleg van €34.868 na tien jaar nog maar €20.498. De opgebouwde waarde is dan dus minder dan 60% van wat u heeft ingelegd. Sommige verzekeraars stellen dat dit te maken heeft met de kosten voor de ingebouwde aanvullende dekkingen bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Dat blijkt hier niet het geval, want er is in de eerste tien jaar slechts €1674 aan verzekeringspremies in rekening gebracht. De ’overige kosten’ zijn volgens de bijsluiter €15.757. Een simpele vergelijking met een spaarrekening tegen 4% rente levert een eindkapitaal op van ruim €44.000 en dat is dus meer dan twee keer zoveel dan wat u in de polis zou hebben opgebouwd. Het lijkt erop dat u die aantrekkelijk lage hypotheekrente dubbel en dwars weer terugbetaald in de vorm van verzekeringskosten. Lees daarom altijd die financiële bijsluiter en let goed op de post ’overige kosten’.

© 1996-2008 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door J. »

Zo zie je maar dat het altijd belangrijk is om alle papieren goed door te nemen.
Het is ook verstandig om een onafhankelijk iemand er na te laten kijken en dan te laten adviseren. Niet iedereen heeft er verstand van om die financiele bijsluiter te snappen.
Gelukkig zijn er manieren om er toch weer onderuit te komen.

Hid
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2008 13:17

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Hid »

Ik heb het vermoeden dat J. zelf deze onafhankelijke expert is?

Geeft niks hoor!

Succes met zieltjes winnen haha

teutel
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2008 18:06

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door teutel »

Hallo iedereen,

Mijn man en ik zijn bezig met onze eerste koopwoning waar het nodige aan moet gaan gebeuren (dus flink bouwdepot is noodzakelijk) en ik heb me inmiddels behoorlijk verdiept in het hypotheek-gebeuren, maar hoe dan ook... :? Het is een vrij complex gebeuren valt me op als je niet in deze wereld "thuis" bent...

Nu heb ik her-en-der offertes aangevraagd en informatiegesprekken gehad.
Het is in sommige gevallen mogelijk om een hogere hypotheek te krijgen dan de "gestelde 4,5x jaarinkomen, als je bv met een bouwdepot aan de gang gaat. Dit kan niet bij alle banken of geldverstrekkers...
Het valt me op dat je dan wel (bij de aanbieder die hoger gaat dan 125% EW) bij iedere aanbieder een verklaring moet ondertekenen dat je je beseft dat je boven het gemiddelde een hypotheek aangaat...
Niets mis mee dus, je wordt er dubbel op gewezen...

Kreeg ook een offerte via een tussenpersoon van de DSB bank. Had al via anderen gehoord dat DSB niet echt betrouwbaar was maar bij twijfel, gewoon even DSB op internet opgezocht...
Hele forum inmiddels gelezen maar behalve dat me opvalt dat er aangeraden wordt... NIET MET DSB IN ZEE GAAN, wordt ik nergens echt wijzer waarom niet precies... Heb ik het verleden een PL gehad via frysia... Nooit echt problemen mee gehad...

Dus tja.... Nu zit ik in dubio... Heb een mooie offerte van ABN en DSB liggen... Wie kan me advies geven welke ik zou moeten accepteren??????

groetjes
Laatst gewijzigd door teutel op 24 apr 2008 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Hid
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2008 13:17

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Hid »

Goedenavond Teutel,

Een aantal zaken:

1
De Hypotheker koppelt er een levenpolis aan welke ALTIJD op basis is van beleggen. Als u niet van beleggen houdt, wees dan gewaarschuwd.

2
Denk niet te snel dat u voor 60.000,- kan gaan verbouwen. Dit is nl. afhankelijk van de executiewaarde van de woning. Meestal wordt max. 125% van deze executiewaarde verstrekt. Dit zou voldoende moeten zijn voor de aanschaf van de woning, de kosten om eigenaar te worden en de hypotheek af te sluiten. Als u de verbouwing wenst mee te financieren, zal uit het taxatierapport moeten blijken dat de totale lening niet meer is dan de 125% van de executiewaarde na verbouwing

3
Waarom een levensverzekering op 1 leven en niet op 2 levens?
Wat nu als de "verkeerde" komt te overlijden, is dan de restschuld voor de langstlevende wel te voldoen, of moet deze het huis gedwongen verkopen?

Ik hoop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Tot slot toch ook een beetje kritiek naar u;

Ik vind het niet zo netjes dat u al deze gegevens op het internet laat zien. De mensen die deze berekeningen voor u hebben gemaakt, zijn hier lang mee bezig geweest en nemen u in vertrouwen. Ik begrijp dat u wil "shoppen" maar respecteer a.u.b. het werk van deze mensen.

Ik hoop dat ik dit mag zeggen.

met vriendelijke groet

peerke63
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:52

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door peerke63 »

Pfff, toen ik die verhalen zo las is het echt toch een en al ellende.Bij ons begon het vorig jaar. We waren een paar weken te laat met betalen, we werden dus vriendelijk verzocht om te bellen om een regeling te treffen. Wij hebben dus gebeld en kregen te horen dat er die vrijdagavond net na sinterklaas iemand zou komen van de DSb.Bleek het iemand te zijn van incasso bureau inspectrum (ook van DSB)Ze dwong ons (nog net niet met geweer) om een akte van sessie te tekenen.Dat hebben we met onze stomme kop ook nog gedaan omdat ze ons geen keus liet. Ze wist niet eens over wat voor bedrag het ging. Het kwam er dus op neer dat we per maand nog eens meer dan 150 euro extra moesten gaan betalen om eventuele renteverhogingen al in te dekken.We waren het jaar daarvoor met een rente begonnen van 852 euro en een jaar later betaalden we al 1150 euro (viespeuken)We konden nl de rente niet vast zetten voor een langere periode omdat we volgens hun een codering hadden.Waar we eigenlijk over twijfelden en achteraf dus ook niet zo bleek te zijn. Gelukkig is mijn man zijn baas niet akkoord gegaan met die akte van sessie, die moest nl ook tekenen en dat heeft hij botweg niet gedaan en ook even naar de DSB gebeld. Hij heeft toen voor ons die acherstand betaald en die betalen we nu iedere week terug.Daarmee is voor ons het balletje aan het rollen gegaan.We hebben wat adviseurs laten komen.en tal van offertes aangevraagd, we kregen er ook maar weer zat met belachelijke rentes en geen rentevaste periode.Die hebben we lekker opzij geschoven. We hebben de \postbank laten komen, die is voor ons heel ver gegaan in uitzoeken en zo en vervolgens niets meer van gehoord. We hadder er nog eentje heel ver weg en die heeft meer dan zijn best gedaan voor ons.Helaas voor hun hadden we nog een beter aanbod qua rente dat we die vriendelijk bedankt hebben.Heeft echt goed zijn best gedaan voor ons maar we hadden nu zoiets van"we kijken nu eens naar ons eigen".Toen is er ook iemand geweest van Optima uit Bergen op Zoom en die heeft het voor ons fantastisch goed geregeld. Had al meer van die akkefietjes van de DSB bank, wij hebben nl ook een paar dure verzekeringen in ons maag gesplitst gekregen.Nu zullen er vast wel zeggen daar ben je zelf bij maar als leek zijnde kunnen ze ons alles wijs maken hoor. Nu zijn we vroige week naar de notaris geweest, hebben de rente nu voor 10 jaar vast staan tegen 5.2 %. Is wel een heel fijn gevoel hoor.Zijn op die dag ook lekker uit eten geweest om het te vieren.Hebben gister ook nog even gebeld om te checken of we echt van die k...tbank af zijn.En ja hoor. Heerlijk gevoel.Nu gaat die agent van ons ook nog proberen het geld dat we in die polissen hebben gestrort terug te krijgen. Volgens hem was het al bij verscheidene gelukt dus we hebben goede hoop.Hadden het er zelfs over om krachten te bundelen en tros radar er bij te betrekken.Ik hoop voor al degene die er ingetrapt zijn ook hun problemen op kunnen lossen en bij die bank vandaan kunnen. .Op dat moment denk je van hoe kunnen we zo stom zijn om een paar weken te laat te betalen maar achteraf is het misschien goed geweest anders hadden we nu nog meer rente betaald en nog jaren aan die bank vast gezeten niet wetende dat we beter konden.Word in ieder geval vervolgd.

teutel
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2008 18:06

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door teutel »

Beste Hid,

Uiteraard mag u kritiek leveren. Dat respecteer ik ten zeerste.
Ik heb ook ABSOLUUT geen negatief commentaar naar de personen die het nodige voor ons uit hebben gezocht, laat dat duidelijk zijn :!: :!: :!:
Ik ben blij met alle (ook al zijn ze soms tegenstrijdig) berichten...

Je hoort tegenwoordig zoveel negatieve berichten en "spookverhalen" en aangezien ik het één van de allerbelangrijkste stappen in mijn leven vind, wil ik graag een beetje goed voorbereidt zijn... Het gaat immers om een heel groot bedrag wat je zeker goed geregeld wilt hebben!
Zonder over een jaar of wat enorm in de problemen te komen door allerlei "addertjes onder het gras" en dan achteraf te ontdekken dat de hypotheek en het droomhuis toch niet zo geweldig waren als eerst gedacht... :?

Ik ga ook niet perse voor de goedkoopste en hoogste hypotheek, maar juist voor de zekerste en beste (voor zover mogelijk...) en heb graag toch een vorm van vergelijkingsmaterialen.
Het was absoluut niet mijn doel om over te komen dat ik wil shoppen....

Dit is ook de reden waarom ik eerst zo open de gegevens op tafel heb gegooid... Er zijn een heleboel mensen die zich een heleboel af willen vragen en bedragen horen, maar iedere hypotheek is specifiek per persoon en per geval berekend, dat begrijp ik ook...Dit is alleen een vergelijking met exact dezelfde doorgegeven gegevens...

Maar ergens geef ik u wel gelijk met zoveel informatie :oops: , dus bij deze... zojuist gewijzigd...

Het belangrijkste vind ik in ieder geval dat mijn man en ik zelf de hoogte van onze hypotheek bepalen wat WIJ eraan uit WILLEN geven..

De levensverzekering is uiteraard berekend op 2 levens en niet op 1 maar keert bij 1 van de 2 levens die genoemde bedragen uit... (ongeacht bij wie..)
Maar dit ter info...

Groeten
Laatst gewijzigd door teutel op 24 apr 2008 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

calvino_hobbes
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2007 15:17

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door calvino_hobbes »

Het is zo simpel: Koop niets waar je geen verstand van hebt of niets van snapt.

Als je precies weet waar je mee bezig bent, kun je prima met DSB in zee gaan. Snap je er niets van, heb je een probleem. Geen enkele, inderdaad geen enkele hypotheek verstrekker geeft iets om U. Het enige wat ze willen is verdienen en dan ook nog zoveel als mogeijk.

Eigenlijk is het heel simpel. Ben je volledig afhankelijk van je hypotheek om je huis af te lossen, dan alleen spaarhypotheek en geen enkel beleggingscomponent.

Kun je wel wat risico lopen, dan lekker beleggen.

En goed de financiele bijlsuiter lezen, hier staat alles in wat je moet weten

Gesloten