LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
antonh

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door antonh »

@Ron 2,
laat ze bewijzen dat je hem ontvangen hebt die decoder.
Als je niets getekend hebt. . . . . . . . .
Als er bv post of een pakje vermist is heb je ook gewoon pech als je geen bewijs hebt.

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Antonh, jij weet net zo goed als ik dat UPC niet maalt om bewijzen, zij keren gewoon alles om en voordat jij je gelijk hebt heb je toch het hele traject wat ik omschreef doorlopen.
Bovendien, als je hem aanpakt teken je voor ontvangst, of als jij niet thuis bent of hem weigert laten ze hem door de buren aanpakken en die tekenen.
Net doen alsof je nooit iets hebt gezien gaat dus niet.

Beertje02

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Ze zijn het doodtrapeen niet waard bij UPC, of toch wel?

Beertje02

Sorry, het moet natuurlijk zijn doodtrappen.

S.

Ongelezen bericht door S. »

Nou mensen, ik heb de remedie. :idea:

Wanneer UPC weer telefonisch zit te stalken met die :twisted: box :evil:
gewoon even zeggen:" momentje" en je telefoon al verbonden met de stalker wegleggen, niet meer antwoorden, gewoon je radio,tv of installatie een tikkie harder zetten en je hebt voorlopig geen last meer van ze. :wink:

Marssjo

Ongelezen bericht door Marssjo »

Iedereen maar klagen over UPC maar niemand die het lef heeft om op te zeggen?? Waar zijn jullie principes en prioriteiten??
Eind november heb ik UPC telefonisch opgezegd, ontving een paar dagen later een schriftelijke opzeg-bevestiging en na eind december hoef ik niet meer te betalen!! en zou het kabelsignaal "wel een keer" worden afgesloten. Dat ze bij UPC intern de zaken niet op orde hebben bleek wel weer uit een brief die ik vorige week ontving. Ik moet nu rechtstreeks aan UPC gaan betalen (en wel 3 maanden tegelijk!) ipv via mijn energieleverancier Eneco.... Voorlopig bekijken ze het maar bij UPC, ik ga er niet met ze over bellen of schrijven (luisteren en/of lezen kunnen ze daar toch niet), doe helemaal niets en wacht lekker achterover leunend af met mijn bevestigingsbrief in m'n hand.
En voor die mensen met meerdere tv's in huis: dan maar een wat goedkopere auto of een keer minder op vakantie of dichter bij huis maar die eenmalige investering in een paar satelietontvangers (korting?) 1 schotelantenne, 1 CDS kaart+abo en 1 SmartWi heb je na een paar jaar terugverdiend. Veel meer zenders dan je ooit via de kabel kan krijgen in een betere kwaliteit en nooit meer UPC ellende.

Ron 2

En voor die mensen met meerdere tv's in huis: dan maar een wat goedkopere auto of een keer minder op vakantie of dichter bij huis maar die eenmalige investering in een paar satelietontvangers (korting?) 1 schotelantenne, 1 CDS kaart+abo en 1 SmartWi heb je na een paar jaar terugverdiend. Veel meer zenders dan je ooit via de kabel kan krijgen in een betere kwaliteit en nooit meer UPC ellende.
Heel makkelijk gezegd.
meer zenders hoef ik niet, de beeldkwaliteit is voor mij goed genoeg.
4 tv's, drie video's, 3 dvd spelers en een een harddiskrecorder in huis, sluit dat maar eens aan met decoders, je komt om te beginnen al scart aansluitingen tekort.

UPC nu opzeggen is financieel en technisch het stomste wat ik kan doen.
De enige makke die ik nu nog met UPC heb is het doordrammen over die kl...... mediabox. Internet heb ik al lang geleden opgezegd en telefonie heb ik godzijdank nooit bij hen gehad.

Zodra er betere alternatieven zijn dan de huidige zal ik ze met zeer veel plezier opzeggen, hopelijk samen met duizenden anderen.

ech wel

Ongelezen bericht door ech wel »

15 september 2006 de volgende brief naar UPC gestuurd en sinds november 2006 geen signaal meer. Bij navraag bleek dat de UPC mij niet meer als klant wenst.

Ze lezen dus toch brieven bij UPC, dacht dat ze ongelezen de jiskefet in gingen!

UPC Nederland
Tav Olivier Martens
Directeur Televisie
Postbus 378
4940 AJ RAAMSDONKVEER

15 september 2006

Betreft: Uw brief van 31 augustus, kenmerk TVP/13010512 en Uw brief met referentie litrq/003/LR6 gedateerd Amsterdam 2006

Geachte heer Martens,

Tot de UPC het kabelnetwerk van Rotterdam overnam was ik een tevreden kabel-tv gebruiker. Vanaf het moment dat zeepbel UPC (er zijn behoorlijk wat aandeelhouders het schip ingegaan met UPC aandelen, het zou mij niets verbazen als UPC een nog grotere oplichtersbende is dan het inmiddels ter ziele gegane Enron) in beeld kwam hield ik mijn hart vast, met reden naar nu blijkt:

In Uw brief van 31 augustus 2006 dankt U mij voor mijn bestelling van UPC Digital TV en het UPC Digital TV pack.
Daar ik UPC nooit, ik herhaal nooit om wat voor manier ook benaderd heb over wat voor UPC product dan ook, kan er nooit sprake zijn geweest van een bestelling en was ik zeer verbaasd deze brief te ontvangen. Er moest dan ook welhaast sprake zijn van een misverstand.

Ondanks dat ik, gezien de reputatie van UPC met betrekking tot het nakomen van overeenkomsten (daar UPC er zelfs niet voor terugdeinst gemeenten een oor aan te naaien door tarieven ondanks keiharde toezeggingen sterker te verhogen dan afgesproken en daarmee de gedwongen UPC kabelconsument wederom een poot uitdraaiend, maak ik me als individuele kabelklant van UPC dus al helemaal geen enkele illusie) stellig van mening ben meer kans te hebben om van een termanale vorm van kanker te genezen dan onder een niet bestaand en nog minder dan niet gewenst contract met UPC uit te komen, heb ik, per direct de afdeling Customer Service (a 10 eurocent p/m) gebeld.

Ik heb vriendelijk doch dringend verzocht mij een tastbaar bewijs te sturen dat er een UPC mediaboxpakket besteld zou zijn. Kon men bij UPC geen bewijs van mijn bestelling overleggen, heb ik verzocht mij per omgaande zwart op wit te melden dat e.e.a. op een misverstand berust. Toen deze poppenkast reeds langer dan 5 minuten duurde en de telefoonklerk mij wilde doorverbinden (dit tragische figuur kan (of mag van hogerhand?) dus zelf geen toezeggingen doen of handelingen verrichten, customerservice me reet, typisch geval van customersukkel dus, was bij mij de maat vol.

Jullie (UPC) zadelen mij ongevraagd op met een niet bestelde bestelling, kost het mij G#$V&*#%D+&^% ook nog eens 10 eurocent per minuut om aan een incompetente telefoonklerk zijn traag malend verstand te brengen dat ik onder die ongevraagde UPC ellende uit wil komen.
Bij deze declareer ik derhalve de telefoonkosten van 60 eurocent, te storten op postbankrekening #### tnv ech wel te R.

Uiteindelijk werd ik teruggebeld door UPC en kreeg ene heer Bouslan aan de lijn.
Ook dit heerschap heb ik mijn verzoek gedaan: of UPC stuurt mij een bewijs dat ik iets besteld zou hebben of UPC stuurt mij een brief dat alles berust op een misverstand. Dhr. Bouslan speelde de vermoorde onschuld, vond mijn verzoek vreemd en in plaats van gewoon te voldoen aan mijn, in mijn ogen, volstrekt normale en gelegitimeerd verzoek, vroeg Dhr Bouslan mij of ik echt niet eerst 6 maanden gratis wilde genieten van iets waar ik niet om gevraagd had. Dhr. Bouslan meldde mij tevens dat hij niet kon voorkomen dat ik de aangekondigde mediabox alsnog zou ontvangen.

Na het gesprek met Dhr. Bouslan heb ik wederom een door U ondertekende brief van UPC mogen ontvangen (referentie litrq/003/LR6, Amsterdam 2006). Hierin schrijft U dat ik een Mediabox in bezit heb die eigendom is van UPC. Mocht ik deze niet binnen 30 dagen terugzenden dan brengt U mij 150 euro voor de mediabox plus 25 euro voor een fuckin¡¯ smard card in rekening.
Zo zo, meteen hoog van de toren blazen heer Martens: mij ongevraagd een k##k##mediaboxgezwel in de maag proberen te splitsen en voor ik Uw teringzooi ontvangen heb de boel al weer terugeisen en daarbovenop ook nog dreigen met een vette rekening bij eventueel in gebreke blijven mijnerzijds. Had ik een overeenkomst met U dan, dacht het niet.

Mijn meest positieve gedachten bij lezing van Uw tweede brief ten aanzien van U en UPC laten zich globaal als volgt omschrijven:
¡°Ik heb G#$V&*#%D+&^% nog niets ontvangen en U eist al Uw eigendom terug, houdt Uw t**ingzooi dan bij U en laat mij met rust, heb nergens om gevraagd dus opzouten met die k##k##mediabox en steek dat ding in Uw ongetwijfeld uitgewoonde reet, want om op te klimmen bij het maffiose UPC heeft U zich ongetwijfeld, naast het gebruik van Uw puntige ellebogen, op regelmatige basis in Uw aars hebben laten naaien door Uw meerderen om verder te komen in de organisatie.
De minder positieve kwalificaties ten aanzien van U en UPC bij lezing van Uw tweede brief zal ik fatsoenshalve voor mij houden.

Op 8 september 2006 blijkt TPGPOST een pakket bij de buren afgeleverd te hebben, inderdaad de ongevraagde UPC ****.
Het pakket heb ik ongeopend bij eerste gelegenheid op 12 september 2006 (retour afzender) ingeleverd op het postkantoor.

Al met al ben ik met deze mediabox-ellende ruim een uur van mijn kostbare tijd kwijt geweest, ik vraag U dan ook vriendelijk, doch dringend mij naast genoemde telefoonkosten ad 60 eurocent tevens 24,40 euro over te maken op de reeds genoemde postbankrekening #######

Nu ik inmiddels via diverse media heb vernomen dat, met mij, nog ongeveer 2.499.999 anderen ongevraagd een mediabox toegezonden heb gekregen, dat er kamervragen over de handelswijze van UPC gesteld zijn door het, zelfs door het LPF uitgekotste, nauwelijks uit haar onsamenhangende woorden komende onderverhuurster en kamerlid Gonny van Oudenallen, dat de Staatssecretaris van Economische Zaken Van Gennip met U in contact gaat treden over de gang van zaken, komt bij mij het een en ander in een heel ander daglicht te staan. Heel even dacht ik een uniek geval te zijn, dat er echt van een administratief misverstand sprake was. Nee, het blijkt gewoon een misselijkmakend marketingstrategie te zijn van het infame bedrijf UPC.

Nu ik weet dat ik met 2.499.999 anderen het slachtoffer ben van het verwerpelijke marketing propaganda van het megalomane mediabedrijf UPC amendeer ik mijn mening over de organisatie UPC in het algemeen en over Dhr. Bouslan in het bijzonder:

Dhr Bouslan moet als UPC beambte geweten hebben van dit marketingk##k##gezwel en hield zich (Befehl ist Befehl) beroepsmatig op de vlakte, er kan dus geen sprake zijn van het klassieke Ich habe es nicht Gewuszt. Deze NSB mentaliteit van Dhr. Bouslan (integreren prima, maar er zijn grenzen) kwalificeer ik als zeer laakbaar, ik neig er zelfs naar meer sympathie te kunnen opbrengen voor de handel en wandel van Mohammed B. en Samir A. (die hebben tenminste nog principes, al zijn het niet de mijne) dan voor het handelen van het en onreine UPC-zwijn Bouslan.

Inmiddels ben ik een concept aan het uitwerken met als werktitel -Mijn Strijd- betreffende de definitieve oplossing van het UPC vraagstuk. Vooralsnog staan bij het ten uitvoer brengen van mijn plannen wetten in de weg en voorzie ik praktische bezwaren zoals logistieke problemen door de nu al rammelende planning en materiaaltekorten bij de spoorwegen en de beschikbaarheid van geschikte doucheruimtes (wellicht brengen de geheime US detentiecentra uitkomst) en verblijf ik met de meeste hoogachting,

ech wel

Beertje02

ech wel,

Heb je nog gebruik gemaakt van die geweldige overstap service van UPC naar KPN of Satelliet tv.

mjin credo is: UPC opzeggen is niet eng.

Marssjo

Ongelezen bericht door Marssjo »

mjin credo is: UPC opzeggen is niet eng
Neuhhh, was telefonisch binnen 8 minuten!!! gebeurd en een paar dagen later schriftelijk bevestigd.
Alleen..... vóórdat zo'n opzegging binnen heel UPC bekend is...... ze proberen me toch per kwartaal te laten betalen. Opzeggen is niet eng, UPC is eng.

kennet

Ongelezen bericht door kennet »

Gewoon gebruiken en als het niet bevalt retour afzender sturen.
Kost daarna maar 2 euro per maand dus niet te druk om maken is slecht voor je hart.

ech wel

UPC is niet eng?!

Opzeggen? Overstappen?

UPC is als kabelaar een monopolist in Rotterdam

Opzeggen?

UPC heeft mij opgezegd. Op mijn vriendelijke verzoek een bevestiging van mijn afsluiting te sturen: geen reactie.

De betalingen gingen gewoon door (via eneco t/m 31 12 2006)

UPC is niet eng, UPC is zeer eng.

ech wel

Ja hoor post van UPC, nieuwe ronde, nieuwe kansen. :lol:

Na de brief van 31 augustus 2006 waarin de UPC mij dankt voor mijn (door hersenverweking aangetaste zieke geesten bij de UPC zelf verzonnen) bestelling van het UPC Digital TV pakket, heb ik na moeizame telefoongesprekken met (en voorgelogen te zijn door) de UPC hulp- cq terreurdienst op 15 september 2006 een boze brief aan heer Olivier Martens, Directeur Televisie van UPC Nederland geschreven.

Zolang ik geen tastbaar bewijs te zien kreeg van mijn bestelling kon heer Olivier Martens, Directeur Televisie van UPC Nederland zijn ongevraagde en meer nog ongewenste digitale **** analoog in zijn anus steken.

De brief van 15 september 2006 is blijkbaar aangekomen (in meer dan één opzicht).

Reactie van UPC: zonder enige vorm van communicatie heeft UPC de stekker eruit getrokken, geen kabeltelevisie meer, UPC heeft mij “geroyeerd” als klant.

UPC gemaild: geen antwoord.
UPC maar weer eens gebeld: UPC weigert mij met zoveel woorden schriftelijk te bevestigen dat er geen signaal meer doorgegeven wordt, kortom de betalingen gaan tot in de eeuwigheid gewoon door via de (Eneco) gas en licht rekening.
Eneco gemaild: Eneco geeft itt UPC wel een fatsoenlijk antwoord, ,alleen het antwoord lijdt tot niets: “Daar gaan we als Eneco niet tussenzitten, dat moet U met Uw kabelexploitant zelf regelen!”

Okay dan, om het te veel betaalde aan UPC terug te krijgen gaat dus de automatische incasso van de energierekening stopgezet worden met het reële gevaar dat dat weer gelazer met Eneco op gaat leveren.

Gelukkig is Eneco vanaf 1 januari 2007 gestopt met de incasso voor UPC, alle kabelklanten gaan voortaan direct aan UPC betalen.

Héé,… UPC mist sinds januari 2007 de betaling van Ech Wel: paniek,…. wat nu?
Dus stuurt UPC Ech Wel een door de eerder genoemde heer Olivier Martens, Directeur Televisie UPC Nederland met een vriendelijke groet ondertekende brief:
Volgens de heer Olivier Martens, Directeur Televisie UPC Nederland wordt op Ech Wel’s adres op dit moment het UPC radio- en tv-signaal geleverd zonder dat Ech Wel het fatsoen heeft ervoor te betalen. Als Ech Wel niet voor 3 februari 2007 reageert wordt de doorgifte van het kabelsignaal per maart 2007 beëindigd. :?:

Dus,… als Ech Wel het goed begrijpt, laat heer Olivier Martens (was reeds gememoreerd dat deze kranige kerel met zijn puntige ellebogen het inmiddels geschopt heeft tot Directeur Televisie van UPC Nederland?) binnenkort bij Ech Wel, die inmiddels te veel betaald heeft voor niet meer geleverde diensten, een reeds afgesloten kabelsignaal afsluiten omdat Ech Wel niet meer betaalt. :?

Tering,….… het moet ech wel niet veel gekker worden.

Heer Olivier Martens, Directeur Televisie UPC Nederland besluit zijn brief van 18 januari jl. met een welgemeende, edoch in het licht van het voorgaande hilarische “Wij verwelkomen U graag als abonnee”. Ech Wel laat deze eer aan zich voorbijgaan en krijgt daarentegen langzamerhand het idee dat heer Olivier Martens, Directeur Televisie van de UPC Nederland lijdt aan een ernstige vorm van hersenverweking, wellicht een besmettelijke variant gezien het algehele hersendode manier van communicatie binnen zijn bedrijf. In het belang van de volksgezondheid zal, mits het vermoeden juist blijkt te zijn, ernstig in overweging genomen dienen te worden, in een straal van 250 km rond het kantoor alwaar de heer Olivier Martens, Directeur Televisie UPC Nederland zetelt alle UPC medewerkers veiligheidshalve preventief te ruimen. :evil:

Houdoe en bedankt heer Olivier Martens, Directeur Televisie van UPC Nederland, het was me weer een waar genoegen.

Met vriendelijke groet,

Ech Wel
Ja toch, niet dan?

Tallie1979

Ongelezen bericht door Tallie1979 »

Jeetje mina.. ech wel, kan je mogelijk met nog meer ziektes gooien??

Ik snap wel dat je boos bent, maar om medewerkers van een klantenservice een k##kergezwel te noemen vind ik wel wat ver gaan, hoe zou je het vinden als jij zo benaderd werd?

Ik geef UPC groot gelijk dat ze je geroyeerd hebben! Sterker nog, als ik zo'n brief zou krijgen als bedrijf zijnde dan zou ik zelfs je kabel persoonlijk uit komen graven zodat je er echt nooit meer gebruik van kunt maken.

Ik vind het ook belachelijk dat ze die mediaboxen ongevraagd verzenden, gaat echt nergens over, maar jeetje hee, stuur dat ding terug, stuur een email en je bent overal vanaf!

Mag hopen dat je nooit aan terminale k##nker komt te lijden! Wat vreselijk ongepast om daar mee te gooien!!

Ron 2

stuur dat ding terug, stuur een email en je bent overal vanaf!
Met je reactie ben ik het helemaal eens, maar we hebben het wel over UPC!
met terugsturen en een e-mail ben je er niet zeker van dat je er vanaf bent.
De facturen voor "niet geretourneerde" mediaboxen vliegen de klanten om de oren, ook al heeft men bewijsstukken dat dit wel degelijk gebeurd is.

Tallie1979

Je hebt je document van de post dat het ding is aangenomen daar, laat ze maar komen toch?? ;)

Daarom zijn retourbewijzen zo vreselijk belangrijk om te bewaren!!

Op het moment dat je retourbewijzen goed bewaard en men komt erop om je de kosten in rekening te brengen hoef je daar in mijn ogen niet op te reageren. Het is natuurlijk wel beter om erop te reageren, maar je moet niks ;)

Ron 2

Je hebt je document van de post dat het ding is aangenomen daar, laat ze maar komen toch?? Wink
Ook dit volkomen met je eens.

Maar: je hebt toch een partij gezeur, UPC gaat dreigen, je gaat kosten maken voor bellen, aangetekend opsturen van bewijsstukken (want gewone post gaat daar gelijk de versnipperaar in), je kunt zelfs te maken krijgen met een incassobureau, afsluiting door UPC.
En toch sta je in je recht, dat krijg je uiteindelijk ook wel.

Maar als die ellende zou helemaal niet nodig zijn als UPC niet ongevraagd die rotdingen was gaan versturen. Dat maakt me zo ongelooflijk pissig.
En de overheid staat er bij en kijkt er naar, al jaren lang, want de problemen met UPC zijn al zo oud als UPC zelf.

ech wel

@ Tallie 1979:

Ik heb geschreven:

Dhr Bouslan moet als UPC beambte geweten hebben van dit marketingk##k##gezwel.

Ik noem dus het marketingplan van UPC een kankergezwel, want in mijn ogen is er een ongecontroleerde wildgroei, en verspreiding van mediaboxen aan de gang.

Nergens heb ik Dhr Bouslan een ziekte toegewenst. Goed lezen dus, want ik heb er een pleurishekel (he weer een ziekte) aan als ik verkeerd geciteerd wordt.

Mij woorden in de mond leggen is niet netjes, wel fatsoenlijk blijven he :lol:

Ron 2

UPC is een waardeloos bedrijf, ik heb er net zo'n hekel aan als "ech wel"

Maar ik geef UPC wel gelijk als een brief in deze stijl zo de versnipperaar ingaat (waar de meeste post aan UPC overigens in verdwijnt) en je afsluit.
Je kunt best een hele scherpe brief schrijven, maar je kunt ook te ver gaan , zelfs als het om UPC gaat :)

Tallie1979

Heeft ech wel er rekening mee gehouden dat de mensen in de onderste laag van het bedrijf geen moer in te brengen hebben over hoe een afdeling marketing te werk gaat?

Men kan wel vinden dat iets niet klopt, maar het ligt ( zoals men zo leuk zegt ) buiten de cirkel van invloed.

Weet ech wel dat deze meneer bouslan nu ook meneer ech wel kan aanklagen wegens persoonlijke aanval en publikatie van persoonsgegevens? Dit is namelijk verboden bij wet om medewerkers persoonlijk te noemen.

Dat je UPC een baggerbedrijf vind is prima, maar dit is schending van de privacy ;)

Gesloten