Ik werd eergisteren op deze site gewezen en heb eerstal 2 dagen zowat nodig gehad om het meeste door te lezen hier.
De mails van Juffrouw Minousche zijn mij allemaal bekend.
Om niet steeds het hele synoniem te hoeven typen, noem ik haar hier even voor het gemak Miranda.
Ze had via een advertentie (meen ik) of foto's op onze site (ja, het is onze cattery) destijds gereageerd op een kitten.
Ze wildde het dolgraag hebben.
Wij hebben haar via mail en foto's steeds op de hoogte gehouden.
Ze wildde graag de naam "Elmo Blue Wonder" op de stamboom vermeld zien staan, dus hebben we die ook zo voor haar aangevraagd.
Miranda wildde zekerheid dat Elmo voor haar werd vastgehouden en bood zelf aan om een aanbetaling te doen.
Echter hadden we nog geen rekening geöpend voor onze Cattery.
Ze bood aan het per post toe te sturen (wat ik persoonlijk een beetje eng vind, maar oké)
Normaal is een aanbetaling voor een kitten bij ons 100 euro, Miranda stuurde 50 euro.
Ik heb daar verder geen praat over gemaakt.
Persoonlijk hebben wij liever dat mensen eerst kennis komen maken (volgens ons Cattery beleid wat ook op onze site staat)
Dit hebben we haar ook medegedeeld en als ze dan was gekomen, had ze ook netjes het contract met ons door kunnen nemen en hadden we duidelijke afspraken kunnen maken.
Zowiezo wil je ook eerst weten of het wel klikt tussen een kitten en een mogelijk toekomstig baasje / bazinnetje.
Tot 3 keer toe heeft ze een afspraak gemaakt om kennis te komen maken met Elmo, maar is nooit geweest.
Steeds kwam er wat tussen (een ziekenhuis-opname van familielid, kapotte auto, enz.)
Ik ent zowiezo naar leeftijd en gewicht van een kitten.
In dit geval heb ik inderdaad 2 weken bij de tandarts gezeten, omdat ik door zwangerschap, zo'n dusdanig kalkgebrek heb gekregen dat ik bijna al mijn tanden heb moeten laten trekken.
Door mijn diabetes, stopt het bloeden ook moeilijker dan bij gezonde mensen en was het mede om deze redenen geen mogelijkheid om 80 km in een auto te gaan rijden met zoveel pijn en continue bloedverlies.
Ik heb Miranda hier netjes van op de hoogte gesteld en haar 2 oplossingen geboden.
Van beiden wildde ze niets weten endus heeft ze het kitten geännuleerd, omdat (haar woorden) Elmo dan geen kitten meer was!
(Mijn oudste poes was zeker 4 maanden en zeker nog een kitten toen ze bij me kwam, 2 andere poezen van mij waren 5 en 6 maanden en ook zeker nog niet volwassen, maar dat terzijde.)
Dat ze op vakantie zou gaan kort nadat ze Elmo normaal gesproken bij ons zou hebben opgehaald, wist ik niet.
Anders had ze Elmo zowiezo poas ná de vakantie mogen komen halen.
Je gaat niet een kitten in de stress zetten met verhuizen en als het dan net een beetje gewend is, het diertje weer "in de steek" laten.
Zelf ga ik niet eens op vakantie, omdat ik de zorg voor mij dieren niet aan anderen toevertrouw.
Omdat Elmo dus weer beschikbaar was, is hij wederom aangeboden voor bemiddeling.
Kort daarna mocht ik een mailtje ontvangen van een mevrouw die reageerde via een hotmail account.
De naam daarvan was BenjiBalouchiqui, maar haar eigen naam werdt vóór het hotmail-account vermeld.
Hieronder kopie van het mailtje...
***********************
X-Originating-Email: [[email protected]]
X-Sender: [email protected]
From: "miranda" <[email protected]>
To: [email protected]
Bcc:
Date: Sat, 15 Jul 2006 14:33:05 +0200
Mime-Version: 1.0
X-OriginalArrivalTime: 15 Jul 2006 12:33:06.0494 (UTC) FILETIME=[D2B64DE0:01C6A80A]
X-AtHome-MailScanner-Information: Neem contact op met [email protected] voor meer informatie
X-AtHome-MailScanner: Found to be clean
Hallo,
De blue mackerel kater is deze nog beschikbaar?Is de prijs een vaste
prijs?Heb nl maar 300 euro te besteden voor een kitten,maar vind hem wel erg
mooi om te zien.
groetjes
Miriam
**************************
De naam Miranda (en haar achternaam) stonden beiden in het kaartje dat ze stuurde bij haar aanbetaling)
Maar wat mij opvalt is dat ze dus 2 namen gebruikt.
Zowel de naam Miranda als de naam Mirjam.
Zelf kreeg ik na dit berichtje het gevoel dat niet het kitten of de wat latere enting het probleem was, maar de prijs.
Onze kittens hebben een vaste prijs van 425.
Wat mij verder opvalt is dat Elmo dan ineens wel nog een kittten is en niet te oud om bij haar dieren te plaatsen!?
had ze eerlijk gezegd in die mail wie ze werkelijk was en dat ze ondanks haar annulering toch nog terug wildde komen op haar besluit, was het waarschijnlijk allemaal heel anders gegaan.
Maar dat is altijd achteraf.
Verder kreeg ik ook nog een mailtje van een mevrouw (meen dat ze Trudy heette) die ook een cattery had gehad, maar was gestopt.
Ze had het verhaal van Elmo gelezen en ook hoe hij aan zijn naam was gekomen.
Zij schreef in haar mail dat er bij haar een mevrouw een kitten had geresserveerd en dat ze de uitdrukkelijke wens had om op de stamboom de naam "Elmo Blue Wonder" vermeld te zien.
OP het moment dat deze mevrouw (net als wij dus) de stammbomen had aangevraagdf, werdt dit kitten eveneens geännuleerd!
Vreemd toeval, maargoed.
Deze ex-cattery eigenarresse was van mening dat ik dit moest weten.
Elmo heeft tot zijn 8 maanden bij ons gewoond en heeft inmiddels een geweldig thuis gevonden.
We hebben nog steeds bijna wekelijks en soms zelfs dagelijks contact en daarnaast gaan we ook regelmatig eens op bezoek bij deze mensen.
@ kittekat...
3 nesten per jaar is wel een beetje overdreven vindt je niet?
Wij hebben 4 poezen en 2 katers.
De poezen zijn inmiddels (op 1 na) bijna 3 jaar (april en mei) en hebben in totaal 5 nestjes gehad.
Officieel zou je 3 nestjes per 2 jaar per kat mogen fokken volgens de regels van de rasvereniging.
Daarnaast is het zo dat je bij de belastingdienst pas verplicht bent aangifte te doen als je meer dan 20 kittens per jaar fokt.
Dus pas als je daarboven komt, ben je belastingplichtig.
Overigens val je dan ook onder het honden en kattenbesluit, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Daarnaast bied de eerlijkheid mij te zeggen dat ik nog nooit een sociale dienst-uitkering heb gehad!
Dus ook daarvoor niets te vrezen gehad.
Verder heb ik nooit wat mogen vernemen van een rechtsbijstand van Miranda, terwijl het hele gebeuren inmiddels alweer bijna 9 maanden geleden is.
Zelf heb ik dit uiteraard ook voorgelegd aan mijn rechtsbijstand en daar is mij uitgelegd dat een aanbetaling inhoud dat de persoon die de aanbetaling doet, daarmee zichzelf verzekerd dat iets voor hem / haar word vastgehouden.
Als deze persoon dan annuleert, is dat jammer maar de aanbetaling hoeft niet teruggegeven te worden.
Dit word gezien als een soort van onkostenvergoeding / resserveringskosten voor extra kosten die je dan als ontvanger maakt.
(bv opnieuw adverteren, langer in huis, extra voeding, en zoals al eerder aangegeven is Elmo tot zijn 8 maanden hier gebleven.)
De aanbetaling hoeft niet terugbetaald te worden volgens rechtsbijstand.
Het zou anders zijn als een kitten ziek word en overlijdt.
Op dat moment zijn wij namelijk in gebreken en zullen wij een passende oplossing proberen te zoeken in overleg met de tegenpartij.
Wij bieden dan volgens ons contract een ander kitten of geld terug.
Uiteraard respecteren wij wel dat iemand mogelijk ondersteboven is van het gebeurde en respecteren dan ook een rouwperiode hiervoor.
Wat betrefd het verhaal op het andere forum.
Dit is nog steeds niet afgerond.
Deze mevrouw was een goede bekende van ons.
Omdat wij haar situatie als bijstandmoeder kenden en haar het plezier en geluk van zo'n heerlijke wollebol ook niet wilden ontzeggen. hebben wij in overleg met haar een betalingsregeling getroffen.
Helaas is zij deze niet nagekomen.
Daarnaast, toen het kitten (toen 7 maanden) niet meer wilde eten, heeft ze ons geraadpleegd.
Wij hebben haar meermaals geadviseerd om met het diertje naar de dierenarts te gaan.
Helaas heeft ze dat niet gedaan.
Uiteindelijk hebben wij die zorg overgenomen en zou ze na behandeling en een week stabiel blijven van het diertje, het kitten gezond en wel terug krijgen.
Echter was zij van mening dat ze andere stappen moest ondernemen die helemaal niet nodig waren geweest.
Meerdere malen heeft zij de partner van haar neef (dat was een vriendin van me) benaderd voor informatie over het diertje.
Terwijl ik me er zelf prettiger bij had gevoeld als ze gewoon haar vragen aan ons had gesteld, omdat wij met de zorg voor het dier verantwoordelijk waren.
Het diertje is er gelukkig helemaal bovenop gekomen, maar de zaak eromheen is nog niet opgelost.
Daarnaast heeft ze op het andere forum aangegeven dat ze vóór vrijdag 8 December 2006 de rekening van dierenarts (heb niet eens alles gerekend), betaald zou hebben.
Inmiddels bijna 2 maanden later nog steeds niets gehoord of gezien.
(Maargoed, dit heeft verder niets met dit topic te maken.)
Voor wat betrefd Miranda denk ik dat ik vrij duidelijk heb uitgelegd hoe en wat.
Wie nog vragen heeft, stel ze gerust.
Groetjes ...