Re: Misleiding bij extra garantie
Geplaatst: 07 okt 2006 14:01
In die gevallen is een geldelijke vergoeding een goede oplossing. Overgens wordt de processor voor mijn moederboard niet meer verkocht, maar er is wel een intel duo core (S478) voor beschikbaar.Hier zit een hele grote praktische probleem aan. De verschillende fabrikanten brengen hun producten maar 2,5 jaar tot 3 jaar uit. Processoren zijn daar een mooi voorbeeld van.
Toch is dat wel redelijk als er lang moet worden gewacht. Wil de verkoper de garantie niet verlengen dan zou ik de overeenkomst ontbinden omdat ik te lang moet wachten op reparatie.Garantie wordt nooit verlengt.
Ik heb ergens gelezen dat er in een geval een jaar moest worden gewacht. Ik vind het eenvoudig weg niet redelijk dat een apparaat de garantie termijn bij de verkoper uitzit. Dat is m.i. ernstige overlast.
Door wie wordt dat gezecht? Heeft u link naar een uitspraak van een comsumentenorganistatie of geschillencomssie waarin dit wordt beweerd?Er wordt steeds meer gezegd dat de reparatietermijn 4 dagen hoort te zijn. Daarbij wordt wel vergeten dat ik als winkelier ook afhankelijk ben van de leveranciers en fabrikanten.
Indirect wel, maar direct geen enkele. Ik vind ook wel dat je als consument je redelijk moet opstellen. "Ik wacht op de fabrikant" is een heel redelijk antwoord na 4 dagen wachttijd, maar niet na 3 maanden.Ik vind het zelf kort door de bocht om te zeggen dat je als consument niets met de fabrikanten te maken hebt. Want indirect heb je als consument wel degelijk met de fabrikanten te maken.