LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sabrinadekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2008 22:06

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door sabrinadekkers »

Hoi Renegade66,

Je kunt je contract er even op nazien of daar duidelijk in vermeld staat dat zij een incassobureau inschakelen bij te late betaling. Als dat zo is, kun je er helaas erg weinig aan veranderen.

Indein er niets staat (de bijlagen tellen ook mee omdat daar in het ontract naar verwezen wordt) over het inschakelen van een incasso bureau, hoef je de extra kosten niet te betalen.

Dit is overigens bij alle bedrijven waarmee je zaken doet het geval. Alleen GERECHTSdeurwaarders ben je verplicht te betalen. Bij alle andere incassobureaus en deurwaarders ben je niets verplicht, mits het dus in de overeenkomst staat van het bedrijf waarmee je zaken doet.

Je kunt heel simpel zeggen, ik doe zaken met u, maar niet met het incassobureau. U bent de opdrachtgever van het incassobureau, en niet ik, dus u betaalt de kosten maar.

Ze zullen tegensputteren en proberen jou toch te laten betalen, maar laat het dan maar voor de rechter komen, want je hoeft in zo´n geval dus niet te betalen, omdat het nergens in de overeenkomst staat die je met het bedrijf hebt, als je al een overeenkomst hebt, anders gelden de algemene voorwaarden van het bedrijf waarmee je zaken doet.

Kijk deze gegevens dus altijd goed na als je kosten aan je broek krijgt, want soms hoef je die dus niet te betalen.

Ik hoop dat ik iets voor je heb kunnen betekenen.

Succes verder en ik hoop dat je toekomstige energie leverancier zijn zaken beter op order heeft dan deze oelewappers.

Groetjes,

Sabrina

ollie123
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mei 2008 23:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door ollie123 »

Info + uitleg en een negatieve aantekening voor EnergieDirect.
Mensen het beste is gewoon massaal opzeggen, die soort bedrijven mogen geen handel drijven in Nederland en bezint eer ge begint.



Wij hebben uw e-mail doorgestuurd naar ConsuWijzer, het nieuwe informatieloket dat consumenten informeert over hun rechten en plichten.

ConsuWijzer zorgt niet voor een individuele oplossing van uw probleem of klacht, maar geeft u de informatie om dat zelf te kunnen doen. ConsuWijzer bestaat uit een website (www.consuwijzer.nl) en een telefoonnummer dat vanuit heel Nederland tegen nationaal tarief gebeld kan worden (tel. 088 - 070 70 70). De website bevat veel informatie, praktische tips, voorbeelden en telefoonnummers van organisaties als geschillencommissies. Ook bevat de website hulpmiddelen als voorbeeldbrieven en infobladen.

ConsuWijzer is een samenwerking tussen de Nederlandse Mededingingsautoriteit (inclusief haar onderdelen DTe en Vervoerkamer), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit (CA). ConsuWijzer zorgt er tevens voor dat alle klachten, signalen en tips op een gestructureerde wijze bij de betreffende toezichthouder terecht komen.

Meer inhoudelijk kunnen wij u wel mededelen dat wij uw melding zullen registreren als klacht tegen Energie Direct. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Daarnaast willen wij u adviseren om uw communicatie met Energie Direct door middel van de aangetekende post te doen verlopen. Wij adviseren u dit zodat u een beter positie heeft in mogelijk toekomstige bezwaar procedures.

Met vriendelijke groet,

Informatielijn NMa
T: 0800-0231 885
F: 070-330 3370
E-mail:[email protected]
Internet: www.nmanet.nl
Zie ook: www.dte.nl (energie) en www.vervoerkamer.nl (vervoer)

ollie123
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mei 2008 23:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door ollie123 »

Beste mede participanten,

Zoals u kunt lezen blijft EnergieDirect erg vervelend.
Ik vraag u vriendelijke EnergieDirect op het matje te roepen, mijn correspondentie gaat richting programma's als Vara's Kassa en Tros Actua, wakker zal EnergieDirect er niet van liggen.
Ik blijf het schandalig vinden dat we zo in Nederland met elkaar omgaan en dat EnergieDirect zeer asociaal op de markt opereert.





P.S. EnergieDirect probeert nog steeds bedragen te verrekenen, zeer onterecht. Ik zou zeggen spreek deze organisatie erop aan. Boeven zijn het.
De rode kaart van intrekken machtiging is een rechts geldende opdracht, laat ze het bekijken.


Beste Roel,

De rode kaart is bij u en stopgezet per 23-05-2008
Conform afspraak verzoek ik u dringend voor 30-05-2008 een acceptgiro te sturen naar ondergetekende.
Verder hoeft u mij geen zaken duidelijk te maken, het probleem ligt bij u.

Ik wil betalen maar telkens draait u om de hete brei heen, zo staat u inmiddels op diverse site's bekend met deze praktijken.
Het zal tijd worden dat u hard word aangepakt, ik ga er voor zorgen dat ook onze buren op nummer xx stoppen met EnergieDirect.

Inmiddels richt ik mij weer op de toekomst waar inmiddels een andere aanbieder per 1 juli de zaken overneemt.
Aan bedriegers en allerlei andere dubieuze praktijken heb ik een broertje dood!

Succes en het lijkt wel of alle medewerkers uit hetzelfde bedriegende hout bestaan.


Succes nogmaals in je baantje,

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Shine »

Het naam en toenaam noemen van een callcentermedewerker, en dat op de manier zoals gedaan is gewoon not done.
Wees dan een vent/dame en schrijf zelf dan ook onder uw eigen naam in plaats van Ollie123.

Verschillende keren lees ik: "het gaat mij niet om het geld" en wat lees ik,.......het gaat alleen maar om het geld.
Dan lees ik "nooit problemen gehad met betalingen" maar welbeschouwd zijn er betaalproblemen vanaf januari 2008!
Termijnbedrag verlagen, eigenhandig storneren van geincasseerde betalingen, onvoldoende banksaldo waardoor een automatische incasso betaling niet kan plaatsvinden...enz.
Niet om het en of ander, maar uzelf maakt, hebt er, ook een onoverzichtelijk betaalzooitje van gemaakt.

De alhier getoonde agressie naar één medewerker stuit mij tegen de borst.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door jsp »

Wat Shine zegt.

sabrinadekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2008 22:06

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door sabrinadekkers »

ollie123 en de rest zijn tegen energie direct, maar shine en jsp lijken wel voor, werken jullie daar ofzo?

Misschien is namen noemen dan minder netjes, maar je moet niet op die manier energie direct proberen recht te breien. Zelfs al gaat er een keer een incasso mis. Ze zijn gewoon onbeschoft snel met herinneringen en extra kosten en zoals eerder gezegd, hanteren geen termijnen voor herinneringen, dus kunnen dag 1 na faktuurdatum al herinneren. Slaat nergens op. Niet goed te praten.

Nog schofteriger, ik heb ze een exact schema gestuurd met alle fakturen en betalingen, gaan ze mij vragen om mijn bankafschriften. De betaaldata staan erbij, dus pak lekker je eigen bankafschriften! Ze moeten hun eigen werk doen, niet ik!

Ik ben zelf boekhouder en ik zou ook mijn eigen bankafschriften nagaan als iemand mij bedragen en betaaldata doorgeeft, zo moeilijk is dat echt niet.

Nogmaals, ze zijn niet recht te praten.

ollie123
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mei 2008 23:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door ollie123 »

Bedankt voor uw bericht.

In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:

In uw e-mail heeft u aangegeven een intrekking machtiging en een aangetekende brief i.v.m uw opzegging naar ons te hebben toegezonden. Uw opzegging hebben wij reeds verwerkt en per 22 mei 2008 via e-mail aan u bevestigd.Een rode kaart van uw bank hebben wij echter nog niet in ontvangst genomen. In het geval dat deze bij ons binnen komt zal uw verzoek tot het intrekken van de automatische incasso direct in ons systeem worden verwerkt.

U bent destijds op basis van automatische incasso een overeenkomst met Energie: direct aangegaan. Een verplichting van de automatische incasso is dat de incassogever te allen tijde zorg voor dient te dragen dat de incassogemachtigde het verschuldigde bedrag kan incasseren. U bent op dit punt in gebreke gebleven.

Conform onze algemene voorwaarden hebben wij u een tweetal betalingsherinneringen gestuurd. In de eerste herinnering per e-mail (gratis) hebben wij u verzocht het verschuldigde bedrag van EUR xxxxx binnen 5 werkdagen aan ons over te maken. Wij hebben ondanks ons eerste verzoek het openstaande bedrag niet ontvangen waardoor wij u wederom hadden verzocht per e-mail (4,50) om het verschuldigde bedrag uiterlijk 16 mei 2008 aan ons over te maken. Het totaal bedrag van EUR xxxxx hebben wij niet binnen de gestelde termijn mogen ontvangen waardoor wij uiteindelijk genoodzaakt zijn geweest de totale vordering over te dragen aan het incassobureau Intrum Justitia.

De vervaldatum van onze facturen is normaal gesproken de 25e van de maand waarop de factuur betrekking heeft , dit is dan dus ook de datum waarop uw betaling op onze rekening moet zijn bijgeschreven. Indien het betreffende bedrag op deze dag niet op onze bankrekening staat is er dus sprake van een betalingsachterstand en bent u wettelijk gezien al in gebreke gebleven en zijn wij gerechtigd om incassomaatregelen te nemen. Zie hiervoor het aan u toegezonden tarievenblad (via email en post bij aanmelding aan u verzonden), de betreffende informatie treft u ook aan op uw persoonlijke pagina.

Deze regels gelden voor al onze klanten, dus ook voor u. De hierbij gehanteerde tarieven zijn conform het in overleg met onder andere de rechtbanken tot stand gekomen rapport tarief voorwerk 2.

Wij hanteren in onze incasso procedure dan ook strikt het principe dat de afnemer van een extra dienst (in deze dus de incasso activiteit) dient te betalen voor de extra handeling die dit vraagt. Hiermee voorkomen wij dat de kosten verbonden aan te late betaling moeten gaan doorbereken aan onze wel tijdig betalende klanten waardoor ook hun energie prijs zou stijgen en dit is namelijk voor hen juist terecht onacceptabel.

In onze facturering maken wij tevens gebruik van een rekening – courant factuur. Dit wil zeggen dat onze nota altijd begint met het saldo van de voorgaande factuur, waarop vervolgens de in de betreffende maand ontvangen betalingen in mindering worden gebracht en de in de betreffende maand verschuldigde kosten aan het saldo worden toegevoegd.Ook de eventueel aan een incassobureau overgedragen vorderingen c.q. van hen ontvangen betalingen worden op deze wijze op de factuur vastgelegd. De som van bovenstaande leidt tot het in de betreffende maand te betalen bedrag.

Omdat wij het openstaand bedrag m.b.t. de maand april jl. na de overdracht (d.d. 19-05-2008) aan het incassobureau van u alsnog hebben ontvangen, is dit als een tegoed in ons systeem komen te staan. Aangezien de facturering van het maandelijkse voorschotbedrag mei 2008 werd opgemaakt, is dit voorschotbedrag van xxxxx automatisch met het door u betaalde bedrag van EUR xxxxx verrekend. Op dit staat er een tegoed in onze administratie van EUR xxxxx en een betaalachterstand van EUR xxxxxx bij het incassobureau Intrum Justitia.

Ons eerdere voorstel was om het tegoed van EUR xxxxxx te verrekenen met het openstaande bedrag bij het incassobureau. EUR xxxxxxx - EUR xxxxxx = xxxxx. Het restant + de overige kosten dient u dan
vooralsnog per omgaande aan het incassobureau Intrum Justitia te betalen.

Wij stellen nogmaals voor om het verschuldigde bedrag te verrekenen. Voor het voortijdig beeindigen van uw overeenkomst hebben wij overigens besloten om uit coulance overwegingen geen opzegvergoeding bij u in rekening te brengen. Indien u zich niet kunt vinden in ons voorstel vernemen wij dat graag per omgaande.
Wij stellen voor om vanaf dat moment uw klacht voor te leggen bij een onafhankelijk instantie die zich vervolgens over de desbetreffende kwestie zal gaan buigen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bij vervolgcontact over dit bericht kunt u verwijzen naar het referentienummer

Met vriendelijke groet,
Energie:direct
xxx
Klachten management
Laatst gewijzigd door ollie123 op 28 mei 2008 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

ollie123
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mei 2008 23:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door ollie123 »

Shine en JSP, jullie zijn geen waardige gesprekspartner

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door jsp »

shine en jsp lijken wel voor, werken jullie daar ofzo?
Jazeker! Daarnaast werkt Shine ook nog voor Nuon, Greenchoice en de Vastelastenbond, en werk ik tevens voor Eneco, Cogas, de SGC en voor Consuwijzer. Dat is ons tenminste wel eens onder de neus gewreven. Onzin, natuurlijk.

Ik kies helemaal geen partij voor Energie Direct. Ik vind zelfs dat ze er belachelijke (bijna misdadige) voorwaarden en een idiote klantbenadering op na houden. Waar het mij om gaat is dat iemand die zelf vrijwillig met deze voorwaarden akkoord is gegaan, en zelf laat blijken deze niet nagekomen te zijn, niet incognito over de rug van (een) medewerk(st)er(s) moet proberen zijn/haar gelijk te halen. Sterker nog, zelfs oproept om deze mensen op Hyves e.d. te gaan lastig vallen. Dat is pas echt belachelijk, onwaardig en bijna misdadig: dan had je je beter in de voorwaarden moeten verdiepen voordat je je voor een paar grijpstuivers liet verleiden om met deze 'boeven' in zee te gaan.
Laatst gewijzigd door jsp op 28 mei 2008 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

ollie123
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mei 2008 23:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door ollie123 »

jsp, je praat klinkklare onzin.
het belangrijkste dat ED weet de ze fout is en op basis daarvan coulance verstrekken om een rechtszaak uit de weg te gaan.
Ik ben er klaar mee en uiteindelijk zijn ze een hele boel klanten kwijt want geloof maar dat ik veel invloed heb.

Energie Bedrijven zijn misdadigers, de markt hadden ze nooit vrij moeten geven.


Het laatste is het mooist:

Wij Voor het voortijdig beeindigen van uw overeenkomst hebben wij overigens besloten om uit coulance overwegingen geen opzegvergoeding bij u in rekening te brengen.

Grote criminelen zijn het! Klanten interesseren ED niets.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door jsp »

De markt hadden ze nooit vrij moeten geven.

Dit is het enige punt waarop ik u gelijk kan geven.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Shine »

ollie123 en de rest zijn tegen energie direct, maar shine en jsp lijken wel voor, werken jullie daar ofzo?
Gut, die hebben we nog nooit gehoord! Heel origineel en vooral ook zo vernieuwend die opmerking. ;-)
Zo werk ik inmiddels al bij: Nuon, Essent, ED, Eneco, en noem ze maar op. En jps bij Greenchoice, Vastenlastenbond etc. (lol @jsp kan het niet laten ;-) )
Door kritisch te reageren op iemands schrijven wil niet zeggen dat iemand dan per definitie ook werkzaam is bij een energie bedrijf.

En verder......
Hoe open is de brief die hier geplaatst wordt. Verguisen we met naam en toenaam een medewerker, plaatsen we XXX bij de genoemde bedragen.
Tja,........tjah,..........tjahhh,....... wie is hier een waardige gesprekspartner. (?!)
Maar ach, aangezien u zoveel invloed hebt als dat u beweert, moet het peanuts zijn uw kwestie zonder dit forum met ED op te lossen.
Feit blijft dat de oorsprong van dit kwaad bij uzelf te zoeken is. U ben in gebreke gebleven. De automatische incasso kon niet plaatsvinden.
ED gaat een rechtzaak niet uit de weg. Sterker nog, er staat toch duidelijk in dat stuk:
Ons eerdere voorstel was om het tegoed van EUR xxxxxx te verrekenen met het openstaande bedrag bij het incassobureau. EUR xxxxxxx - EUR xxxxxx = xxxxx. Het restant + de overige kosten dient u dan vooralsnog per omgaande aan het incassobureau Intrum Justitia te betalen.

Wij stellen nogmaals voor om het verschuldigde bedrag te verrekenen.
Indien u zich niet kunt vinden in ons voorstel vernemen wij dat graag per omgaande.
Wij stellen voor om vanaf dat moment uw klacht voor te leggen bij een onafhankelijk instantie die zich vervolgens over de desbetreffende kwestie zal gaan buigen.
Ik zou zeggen, hoppah schakel die onafhankelijke instantie dan toch in. Ga daar dreigen in de woorden zoals u hier doet. Ga daar uw recht halen. Hier zult u het niet vinden. Dit forum is geen ED of klachtenbehandelaar. Al zou u het misschien wel graag zo willen zien.
Laatst gewijzigd door Shine op 28 mei 2008 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

ollie123
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mei 2008 23:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door ollie123 »

JA. mensen die besmet zijn met het energie virus kunnen nergens anders werken. Hun capaciteiten liggen op het niveau van Callcenter.
Dat ze dus binnen de energiemarkt overstappen is nogal logisch.

Het is niet anders, maar ieder mens is uniek, een schrale troost ;-)

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door jsp »

:roll:

ollie123
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mei 2008 23:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door ollie123 »

Nou Shine, wie heeft nu gewonnen?
Contractbreuk maar geen € 75,00 betalen en EnergieDirect een klant kwijt.
Ik lach me echter een deuk.
En er gaan nog veel meer klanten weg.
Wat een bende joh en die mensen anti-dateren, komen afspraken niet na, reageren niet op e-mail, gooien de telefoon erop en dan nog beleefd blijven?

En Arga Brüns, let wel Arga Brüns maakt persoonlijke afspraken en geeft akkoord voor betaling op 16 mei.
Ha ha, joh niet betalen man ik lach iedereen hier vierkant uit.

Succes Shine en JSP

Nou doei, ik heb ze tuk en binnenkort heb ik nog een hele leuke verrassing voor hun.
Let wel, de rechtsgang.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door jsp »

Ik heb de voorwaarden van ED nog eens doorgespit (versie 2006), met name hun tarievenblad. In de door u aangehaalde correspondentie vind ik geen afwijking van de door ED gehanteerde voorwaarden (waarmee u zelf akkoord bent gegaan.) Ik vind het heel spijtig, maar ik denk dat u bakzeil gaat halen bij de SGC of de rechtbank. En die hebben het al zo druk ...
Het is niet anders, maar ieder mens is uniek, een schrale troost :wink:
Ik vind het verder geen schrale troost maar een grote rijkdom dat ieder mens uniek is.

sabrinadekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2008 22:06

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door sabrinadekkers »

Shine en JSP, of je er nu werkt of niet, dit forum is bedoeld zodat mensen hun verhaal kwijt kunnen, steun aan elkaar kunnen vinden, weten dat ze niet de enigen zijn en dat het ook niet alleen aan hun ligt. Als je er niet in mee wil gaan en zelf geen verhaal te vertellen hebt, waarom dan andermans klaagmuur/steunmuur afbreken? :cry: Dat is het enige dat ik wat jammer vind. Jullie hebben ook wel een punt hoor, daar hoor je me niet over, maar het lijkt wel of we elkaar nu tegenwerken in plaats van steunen, daar gaat het me om. En wat betreft onder je eigen naam spreken in dit forum, dat doen jullie zelf ook niet... Ik ben geloof ik de enige die dat wel doet?

Maargoed, Energie Direct heeft mij een mailtje gestuurd dat ze de overeenkomst beeindigen (terwijl ik bij ben met betalen, maar zij beweren van niet) ik vind het niet erg, ben blij dat ik van ze af ben.

Ik heb al een andere leverancier gevonden die mij graag als klant wil en daarmee is voor mij het verhaal compleet. Hoop alleen dat ze eindafrekening nog even netjes afwikkelen...

Idereen bedankt voor de steun en heel veel succes verder met het oplossenvan jullie problemen.

Groetjes,

Sabrina

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Shine »

@ Sabrina,

Als je goed kijkt breken wij jouw verhaal ook helemaal niet af. En natuurlijk kan en mag steun gevonden worden. T'is alleen even de manier waarop het door sommigen gebeurd.
En wat betreft onder je eigen naam spreken in dit forum, dat doen jullie zelf ook niet...
Klopt! Maar wij smijten ook niet met medewerkers namen op dit forum of roepen op tot persoongerichte rottige acties naar een medewerker van een energie bedrijf. En precies hier zit het wezenlijke verschil.
Het is in deze dus appels met peren vergelijken aangaande naamgebruik.
Maar goed...

Mbt de kwestie van ollie123:
Nou Shine, wie heeft nu gewonnen?
Maar u hebt toch helemaal nog niet gewonnen. Er staan nog steeds posten open ter betaling. Daar waar u een betalingsregeling over kunt treffen. Het stikt in iedergeval van de door u toegepaste censuur bedrag XXXjes in het schrijven.
Contractbreuk maar geen € 75,00 betalen en EnergieDirect een klant kwijt.
Ik lach me echter een deuk.
U mag in uw handjes knijpen met deze coulanceregeling van de kant van ED.


Ook ik vrees dat u bakzeil gaat halen. Niettemin, duik en besteed tijd aan uw geschillencommissie/rechtbank pen en succes met de helpende hand door de hiervoor aangewezen instantie.

Laten we deze betaalkwestie eens nader bekijken....

ED ontkent helemaal niet dat op uiterlijk 16 mei het achterstallige bedrag op hun rekening moest staan (zie brief). Echter, dat bedrag stond op vrijdag 16 mei niet op de rekening van ED bijgeschreven.
Op maandag 19 mei is deze betalingsachterstand door ED overgedragen aan het incassobureau. (zie brief)
De ED medewerkerster Mv Blieb, wordt derhalve onterecht met naam en toenaam aan de schandpaal genageld.
Ed heeft zich in deze aan de afspraak gehouden, echter Ollie 123 niet.

In het eerdere door Ollie 123 schrijven wordt namelijk heel duidelijk gezegd dat:
We hebben die dinsdag (wat de 13e is!!) j.l. direct betaald en klaar.
(..) het geld stond de 19de op de rekening en de 16de bij ons afgeschreven.(..)
Met mevr. Blieb van ED hadden we de afspraak dat de jaarrekening op 16 mei betaald zou zijn.
Samenvattend: uw achterstandsbetaling was niet op de overeengekomen datum van 16 mei op de rekening van ED bijgeschreven. (wel bij u zichtbaar afgeschreven, maar wat bij u zichtbaar afgeschreven staat, wil daarmee nog niet zeggen dat het dan ook gelijk zichtbaar bijgeschreven staat bij de ontvangende partij. Dit is een bank-rente kwestie)
Uw betaling, uitgevoerd op 13 mei, heeft 3 dagen verwerkingstijd nodig gehad voordat het bij u zichtbaar afgeschreven werd. Laat staan wanneer dit zichtbaar bijgeschreven staat op de rekening van de ontvanger. In dit geval ED.
Aangezien bij ED op 16 mei uw betaling niet is binnengekomen (wat de afspraak was!) gaat er dien ten gevolge systeem automatisch een bericht uit dat u een wanbetaler bent en wordt het incasso bureau ingeschakeld. En dit is op maandag de 19e gebeurd.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door jsp »

@ Sabrina,

Dit forum is inderdaad bedoeld om elkaar advies en tips te geven en te steunen als je problemen hebt met, in dit geval, een energiebedrijf. Dat doe ik dan ook al een hele tijd hier, sinds ik zelf een dergelijk conflict had. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik ga meehuilen met alle wolven in het bos en iedere klager gelijk ga geven! Je moet wel objectief blijven en een probleem ook van de kant van de leverancier willen bekijken, dat zal de rechter of de geschillencommissie namelijk ook doen, mocht het zo ver komen. En ik werk NIET bij een energiebedrijf hoor ... :wink:

Ik ben blij dat jouw probleem met ED opgelost lijkt en dat je van ze af bent (en ook blij dat ik daar geen klant ben!!) al kan ik de redenering dat de factuurdatum gelijk is aan de vervaldatum niet helemaal volgen.
Waar ik helemaal achter sta is jouw weigering om incassokosten te betalen aan Intrum Justitia (is volgens mij door niemand te verplichten), en de hardnekkigheid waarmee je een antwoord eist op de door jou gestelde vragen.
Ik hoop niet dat het verhaal nog een staartje krijgt met ellenlang incassogeneuzel of alsnog opgelegde boetes.

sabrinadekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2008 22:06

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door sabrinadekkers »

JSP, met mij komt het helemaal goed hoor, ik ben de zaken nu druk aan het afronden en dankzij mijn hardnekkigheid en scherpe communicatie vooral afgelopen week heeft energie direct eindelijk het besef dat ik geen leuke klant ben als je je niet schappelijk opstelt.

Wat betreft die vervaldatum, je krijgt een factuur met als factuurdatum 25 mei, de vervaldatum van de factuur is tevens 25 mei, met andere woorden, je moet de factuur hebben voordat ie officieel bestaat, anders betaal je te laat??? Dat vind ik dus een vaag verhaal... Als je het mij vraagt is dat opzettelijk je klanten problemen bezorgen, geld verdienen over onze rug dus... Als zij vervolgens 26 mei herinnering 1 al sturen, raak ik toch wel geirriteerd en ga ik me afvragen wat er allemaal gebeurt daar. Uit pure nukkigheid zou je helemaal niet meer betalen, was het niet dat je dan alleenmaar problemen voor jezelf veroorzaakt...

Zelfs na mijn overduidelijke schema met betalingen snappen ze het nog niet en denken ze nog dat ik niet alles heb betaald, maar wat wil je als je facturen er uitzien zoals die van hun? Ik moest zelfs flink puzzelen om te snappen wat zij nou precies hadden gedaan allemaal...

Het probleem is dus niet alleen hun facturatie- en herinneringsproces maar ook het feit dat ze hun eigen facturatiesysteem niet begrijpen en al helemaal niet begrijpen hoe ze betalingen moeten boeken.

Het is te zot voor woorden dat wij hun moeten uitleggen hoe ze hun werk moeten doen...

Ik zal nog wel de nodige mailtjes en telefoontjes moeten uitwisselen om alles helemaal rond te krijgen, maar het einde is in zicht en dat is al een supergevoel!

Groetjes!!

Gesloten