LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sonja Bakker

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Bea
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:50

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Bea »

Nee hoezo?
Ik zal je verder met rust laten.
Groeten van Bea.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Laurent »

Nee hoezo?
Ik zal je verder met rust laten.
Groeten van Bea.


een paar items terug schrijf je over plagiaat uit jouw eigen werk ??,

Welk boek ?? schrijster etc. :?: :?: :?

Bea
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:50

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Bea »

Ontwikkel weer liefde & respect voor je lichaam van Bea Pols.
Help mijn kind is te dik (vertaald uit het Duits) van Prof.Dr.Kurt Widhalm en Dr. Monika Berthold.
Gezond & slank van binnenuit (vertaald uit het Engels) van Victoria Moran.

Uit deze boeken is overgeschreven. Dit stond al op de site.
Het woord plagiaat heb ik niet gebruikt. Dat is iets anders...

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Of dat het nou plagiaat is of niet dat was geloof ik in deze discussie heel niet aan de orde, dat is weer een heel andere discussie :)
Dat moeten de twee schrijfsters indien nodig maar bij de rechter uitvechten, lijkt me.

Feit blijft dat het gewoon niets meer of minder dan een crash dieet is. Geen enkele volwassene kan (of zou) verantwoord en blijvend afvallen op een karige 800 calorieen per dag. Het zal wel weer een hype zijn voor eventjes dus laten we Sonja haar 15 minuten maar gunnen, voor je het weet is ze vergeten.

Bea
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:50

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Bea »

Als er sprake zou zijn van "broodnijd"(een lelijk woord als je het mij vraagt) dan is dit een zaak voor de rechter. In dit geval is er geen sprake van broodnijd en daarom is er geen claim bij de rechter ingediend.
Waar het hier om gaat is dat de auteursrechten van (tot nu toe) 3 boeken door Sonja Bakker geschonden zijn. Toen ze daar op aangesproken werd, draaide ze het verhaal om en beschuldigde ze Bea Pols van het overnemen van haar tekst.

Bea
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:50

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Bea »

:oops:
Laatst gewijzigd door Bea op 26 nov 2006 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Bea
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:50

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Bea »

Hallo Kayleigh.
Volgens Sonja Bakker in de uitzending van Radar, zou haar dieet 1300 tot 1600 calorieen bevatten. :?

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Ik denk echt dat dit een zaak is tusen Bea Pols en Sonja Bakker zelf. Ben er niet bij geweest en kan hier simpelweg niet over oordelen, geloof ook niet dat het hier de plaats is om daar door willekeurige forum bezoekers oordelen over uit te spreken.
Laatst gewijzigd door Kayleigh op 26 nov 2006 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Bea, iemand die beweerd dat een dieet van een glas melk en plak ontbijkoek, 2 dun belegde boterhammetjes, twee stukjes fruit, 75 gram vlees, 200 gram groenten en 2 aardappeltjes zo'n 1300 tot 1600 calorieen is kan *of* niet tellen *of* heeft drastisch bijscholing nodig.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Laurent »

Ben jij dan die zelfde Bea Pols ???. Toch maar een advocaat inschakelen en neit via dit forum zitten te jammeren :(

Ik geloof in haar methode evenals honderduizenden Nederlanders, het is zeker geen crash dieet met pillen etc.

Normaal verantwoord eten en drinken een op zijn tijd naar M D toe. :D

rintina
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 nov 2006 00:42

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door rintina »

Het beste dieet heb IK! Het is goedkoop, en je valt 15 kilo af in drie maanden. Het VDH dieet. (vreet de helft) Niet snoepen erbij, veel water drinken, en je krijgt alle voedingsstoffen binnen die je moet hebben, en ik voel me er geweldig bij!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Laurent »

Geweldig, dit geldt voor mij ook :)

Bea
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:50

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Bea »

De echte Bea komt morgen bij 1 vandaag NL1 om 18.20 uur praten over de overgenomen teksten. Ben benieuwd of Sonja Bakker nu eindelijk toegeeft dat ze heeft overgeschreven of dat ze zich hier weet uit gaat draaien.

An

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door An »

Bea, bedankt voor de tip. We gaan zeker even kijken, maar zelf denk ik, dat je er niet veel mee bereikt. Maar ik ben toch ben benieuwd hoe je het gaat brengen morgen. Succes ermee! :wink:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Laurent »

Ook wij zullen die story volgen en er ons commentaar opgeven, inmiddels wel contact opgenomen met de programma makers over de achtergrond van de uitzending, was heel verhelderend. :)

An

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door An »

Tja Bea, ik heb de uitzending zojuist gezien. Wel bedenkelijk he? Sommige passages zijn inderdaad letterlijk overgeschreven, lijkt mij.

Maar wat ik begrepen heb, laat die andere dame een onderzoek hier naar instellen? Nou, ik ben benieuwd en blijf het volgen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Laurent »

Heb je toch niet gekeken :(, haar advocaat zou eea overwegen en tot een besluit komen.

Kissebissen blijft altijd aanwezig, valt me tegen dat een journalist zich hiermee bemoeit, het vrije weerwoord van Sanja Bakker komt a.s zaterdag bij Kassa aan de orde heb ik begrepen.

De boeken van S B zijn een steun voor honderduizenden, of ze wel of geen teksten overneemt doet daar niets aan af.

Het was wel beter geweest van S B om een boekverwijzing te vermelden in haar boeken, een tip voor de vele herdrukken :). :D :D

An

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door An »

Wel goed gekeken maar waarschijnlijk niet goed geluisterd. :oops:

Maak jij je trouwens druk om Laurent? Werk je in een boekenwinkel ofzo?

Marion24
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2006 19:44

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Marion24 »

Laten we vooral niet vergeten dat Bea Pols geprobeerd heeft om dit met Sonja Bakker op te lossen en dat Mw. Bakker meteen Bea Pols beschuldigd heeft!

De advocaat van Bea Pols is HJ van der Tak. Hij heeft niet gereageerd in het item van 1 vandaag. 1 vandaag heeft een ONafhankelijke Hoogleraar auteursrechten Jaap Spoor, om zijn mening gevraagd. Zijn mening loog er niet om!!!

Sonja heeft afgelopen dinsdag tegen de redactie van 1 vandaag gezegd dat er een rechtszaak geweest is en dat Pols die verloren heeft. Er is geen rechtszaak geweest!

Of het nu werkt of niet staat niet ter discussie, er is overgeschreven.
Laatst gewijzigd door Marion24 op 30 nov 2006 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Laurent »

Nee Ann en Bea, ik gebruik met succes de boeken van S B, en heb moeite dat broodschrijvers via een forum hun ongenoegen uiten over het grote succes van S B. :( :D :D

South Beach boeken zijn ook erg behulpzaam, verder verantwoord sporten en drinken, precies zoals in de S B boeken geadviseerd wordt.

Gesloten