Ook ik ben gedupeerd, en wil hier mijn verhaal vertellen!
Medio augustus 2007 heb ik mijn eerste bestelling geplaatst. Aangezien dit voor een flink bedrag was, heb ik besloten het jaarmaatschap van 99 euro te betalen, en zo levenslang plezier te hebben van de kortingen. Ik had gelijk al zo veel voordeel t.o.v. de normale prijs in de winkel, dat ik bij de eerste bestelling het lidmaatschap al terugverdiend had. Tevens kreeg je bij het lidmaatschap een politie boot (winkelwaarde 25 euro, dus kostte het eigenlijk Euro 74)
Kort na deze bestelling (een week ofzo) heb ik contact gehad met dhr. Philip Heylen over de leveringstermijn van andere artikelen. Deze was destijds maximaal 2 weken. Ik heb toen nog wat andere zaken erbij besteld, en zou het medio september bij hem ophalen.
Ik ben destijds naar Leuven gereden, naar zijn schuurtje, en kon doen inderdaad een deel ophalen. Er bleef nog steeds een restant staan. Overigens was het een aardige man, kwam betrouwbaar en welwillend over. Vertelde dat hij ook afhankelijk was, van wat hij toegezonden kreeg etc. etc. Hij had een flinke partij aan playmobil staan. Zo stonden er nog wel 30 politieboten, en een aantal grote dozen.
In deze periode heb ik ook een overbuurvrouw van me, en familie geattendeerd op de goedkope playmobil site. Omdat ik 2 nieuwe leden introduceerde, kreeg ik een tegoed van 50 euro, wat ik mocht besteden. Dit kon niet van een bestelling afgehaald worden, maar moest verrekend worden met een nieuwe bestelling.
Regelmatig informeerde ik over de levertijd,..... maar altijd tevergeefs. Nog niet ontvangen, even wachten nog, etc. etc.
Destijds had ik bij Philip aangekaart, dat familie van mij ook playmobil wilde. Volgens hem, kon ik voor 1000 euro playmobil per jaar bestellen, maar mocht dit uitsluitend voor mijzelf doen, omdat er niet in gehandeld mocht worden. Mensen die dus playmobil wilden moesten zelf lid worden.
Uit mijn bestelling en de bestelling van mijn familie kon e.e.a. niet meer geleverd worden. Totale waarde was 99 euro. Terugstorten ging niet, wel een "tegoedbon". Toen wij spullen hebben opgehaald, heb ik extra spullen meegenomen ter waarde van 99 euro.
Mijn familielid en de buurvrouw hadden ook een bestelling gedaan, en we hadden afgesproken, dat ik hun spullen dat ook mee zou nemen vanuit Leuven. Zij hadden overigens gekozen voor een jaarabonnement van 25 Euro. Destijds viel mij al wel op, dat de voorwaarden op de site wel wekelijks veranderden. We maakten er zelfs nog een grapje over. "hij verandert misschien wel vaker van voorwaarden, dan van schoon ondergoed". Eind november (27-11) is mijn man naar Leuven gereden om te kijken of er nog wat bij was voor ons. (er waren nl. ook een aantal adventskalenders bij en eind november zou Sinterklaas bij ons op bezoek komen) Sinterklaas kwam vrijdags bij ons, en donderdags is mijn man gereden.
Hij heeft toen nog wat spullen meegenomen, maar nog niet alles. Begin december (rond de 3e) is mijn man nogmaals gereden om nog wat spulletjes op te halen. Ik had nl. een goederentrein besteld, en het ziekenhuis voor Sinterklaas.
Uit de bestelling van mij en mijn familielid ontbrak het volgende:
een pompsysteem Euro 11,-
2 tractors a 18,50
gouden ridder a Euro 3.50
vader en kinderwagen a Euro 3.50
een superset speeltuin Euro 12,50
autotuning a Euro 19.50
paardenwasplaats a Euro 13,-
totaal dus 100 euro.
Bij de buurvrouw ontbrak nog steeds ;
een stuk of 10 specials (kleine doosjes)
en een set uit het circus.
Regelmatig mailen, door mij en door de overbuurvrouw, leverde op dat ik een doos toegestuurd kreeg met de 10 kleine doosjes van de buurvrouw (zij miste nog steeds de hondendressuur) en 1 tractor, gouden ridder, superset speeltuin, autotuning en de paardenwasplaats.
Voor mijn familielid en mijzelf ontbrak nog steeds :
1 pompsysteem
1 tractor
1 vader met kinderwagen
totaal 33 euro
Na heeeeel veeeel mailtjes over een weer (spullen zouden wel geleverd zijn, zouden al verrekend zijn etc. etc.) kreeg ik een tegoedbon van 33 euro.
dit zou allemaal niet meer leverbaar zijn en werd omgezet in wederom een tegoedbon. De buurvrouw kreeg ook een tegoed ter waarde van de circusset.
Vervolgens heb ik in juni een bestelling geplaatst (op
www.playco.eu) en heb besteld voor 33 euro. Ik klikte aan, dat ik zelf zou ophalen (kostte 2.50 euro extra, en dat ik dat in de garage wel zou betalen).
Toen kreeg ik een reactie terug, dat ophalen niet meer mogelijk was (alles werd nu verzonden uit Duitsland) , en dat ik eerst 7.50 euro moest betalen voor de verzending.
Ik moest het bedrag overmaken naar de kredietbank ik Belgie, (werchter) maar kreeg niet de naam van de begunstigde. Die werd niet gegeven, het moest zo overgemaakt worden. Dit was de reactie.
U heeft de naam toch en de plaats is voldoende voor elke overboeking, een volledig adres is niet nodig, dat is nog nooit geweest, wij doen dagelijks 1.000 transfers.
Ik schreef dat het bij de Rabobank wel noodzakelijk was.
Vervolgens kreeg ik deze reactie:
Net wel met de RABO BANK, het adres hoeft helemaal niet, als je blablabla zet, dan werkt dat ook perfect...
maar zet maar LEYBOS 26 dan is het opgelost
Aangezien ik dit zo vreemd vond en geen zin meer had, om nog meer te betalen (ik wilde eerst de rest van mijn spullen) heb ik deze bestelling laten annuleren.
Vervolgens heb ik deze maand een nieuwe bestelling gedaan voor 23 euro, en aangezien de verzendkosten 10 euro waren, zou ik mijn hele tegoed in kunnen leveren, zonder bijbetaling.
Gelijk kreeg ik een reactie, waarbij mede werd gedeeld, dat de specials (kleine doosjes) niet meer per stuk verkocht werden, maar uitsluitend per 6 (van dezelfde soort) verkocht werden. Toen heb ik medegedeeld, dat die dan geannuleerd konden worden. Mijn bestelling zou dan 31.50 zijn, en mijn tegoed van 33 euro zou daarop ingeleverd worden. Die 1.50 euro vond ik geen probleem, omdat ik al lang blij zou zijn, dat ik spullen zou krijgen voor het geld wat ik in augustus en september betaald had.
Eerst kreeg ik nog een mailtje, dat mijn 33 euro, gebruikt zou worden om mijn 2 e jaar van het lidmaatschap te betalen. Ik reageren, dat ik een lifetime lidmaatschap had. Oh ja,..... dat was een foutje.
Toen kreeg ik wederom een mailtje:
Mijn tegoed van Euro 750,- zou zijn overschreden. Dit sloeg helemaal nergens op, want het tegoed zou 1000,- per jaar zijn. Voor deze extra bestelling zou ik 25 euro moeten betalen, omdat ik over het tegoed ging. Ik heb gelijk gereageerd, dat mijn limiet 1000 euro was, en geen 750 euro. Tevens heb ik hem bericht, dat hij deze bestelling dan maar op naam moest zetten van mijn familielid. En dat ik het raar vond, dat ik die 25,- moest betalen, omdat ik over de limiet zou zijn, terwijl dit ging over spullen die hij zelf niet geleverd had.
De 33 euro was opgebouwd uit een tegoed van mijn familielid en een deel van mijn tegoed.
Het tegoed van mijn familielid wordt nu ineens gebruikt om de betaling van haar lidmaatschap voor haar 2e jaar af te boeken. (terwijl haar lidmaatschap pas afloopt op 31.12.2008) Zij heeft geen tegoed meer nu.
Het tegoed van de buurvrouw moest ook gebruikt worden voor haar 2e lidmaatschap. Zij moest nog wel een restant van het lidmaatschap voor het 2e jaar nog bijbetalen, omdat haar tegoedbon niet toerijkend was.
Mijn tegoed is ondertussen 14,50 euro geworden en mag gebruikt worden om playmobil te kopen.
Ik moet zeggen, ik heb nu mijn zakken er van vol!!!
Nadat ik 105 (!!!!!!) mailtjes heb ontvangen van hem, en er zelf nog meer verstuurd heb (zeker 125),.... ben ik dus uiteindelijk benadeeld voor 33,- euro (ikzelf en mijn familielid) en mijn buurvrouw voor 10,-.
Ik denk, dat wij geluk hebben gehad, dat we zelf er naar toe zijn gereden, en zelf zo de spullen opgehaald hebben. Anders was ik zeker meer benadeeld.
Ik heb hem zojuist bericht, dat hij het nog openstaande maar moet cancellen en zijn tegoed mag houden.
Op zich, had ik een eerste instantie er best een goed gevoel bij, maar later (na alle beloftes, tegoeden en mooie worden) kreeg ik toch een vreemd gevoel hierbij.
Zelf denk ik, dat wij geluk hebben gehad, omdat hij normaliter, alleen uitleverd, wanneer de bestelling compleet is. Omdat wij tussendoor zelf zijn gaan ophalen, konden we het in delen meenemen.
MIJN TIP,...... BETAAL WAT MEER IN DE WINKEL, OF RIJ ZELF EEN KEERTJE NAAR PLAYMOBIL LAND IN DUITSLAND!!! OF RIJ ZELF EEN DAGJE NAAR DUITSLAND, DAAR IS DE PLAYMOBIL GOEDKOPER DAN HIER IN NEDERLAND IN DE WINKEL!!!