LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ozontandzorg

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Dat is rot voor je Loesje.... Zeker gezien de consequenties, want je doet heel veel met je handen..(zelfs het werk buiten beschouwing gelaten...)

sterkte!

b.boer
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2006 18:33

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door b.boer »

Is dit volksgezonheid.
In mijn 6e levensjaar een melkkies zeer pijnlijk getrokken. Dus angst en jaren geen tandarts bezoek meer In mijn 18e levensjaar de eerste kies getrokken en daarna nog wat ellende met mijn gebit. In mijn 25e levensjaar een tandarts die mijn licht geruineerd gebit niet wilde trekken maar saneren en dit ook uitvoerde. Na 10 jaren tandarts met pensioen. Een nieuwe tandarts die bij ziekenfonspatienten ontstoken tanden en kiezen soepeltjes verwijderde. Een ander tandarsts geen succes. Een jeugdig familielid van mij verdomde het zelfs haar mond voor hem open te doen. Hij was volgens haar een prutser. Bij een andere tandarts heb ik een brug gekregen. Nadien zaten de steun-kiezen van de brug los. Een buitenlandese tandarts heeft deze brug (die loodzwaar bleek te zijn) vervangen. In Nederland heeft een tandarts mijn gebit verde onderhouden. In 2001 moet een van de steunkiezen verwijderd worden. Ik besluit een volledig kunstgebit te nemen, binnen afzienbare jaren heb ik er toch een. Hij weet mij (achteraf gelukkig) te overtuigen dit niet te doen en neem allen een bovengebit. Nu 5 jaren later en met mijn 2e bovengebit heb ik hiermee nog steeds problemen.
Via,via kom ik achter de Ozonbebehandeling van dhr. Brandsma. Ik heb 3 tanden die zichtbaar lelijk bruin zijn en samen met 2 kiezen ook nog los zitten. Na 3 Ozonbbehandelingen zij de 3 tanden helderder en zitten samen met de 2 kiezen gevoelsmatig vast. Met de door dhr. Brandsma geadviseerde onderhoudsmiddelen en een halfjaarlijkse controle hoop ik nog het restant van mijn ondergebit te behouden.
Mijn"domme"vraag.
Wat voor gevaar hebben ozonbehandelingen voor de volksgezondheid. Dhr. Brandsma is m.i goed opgeleid in het buitenland.
In het buitenland wordt het al jaren toegepast.
Op de universiteit van Nijmegen wordt er mee geexperimenteerd.
Misschien het gevaar van een afnemende werkgelegenheid?
Laat dhr. Brandsma toch doorgaan de ONVZ verzekeraar vergoedt de behandeling al. Mischien de andere vezekeraars in de toekomst met terugwerkende kracht.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Het gevaar kan zijn, zoals ik nu al vele malen heb gezegd dat de heer Brandsma ernstige ziektes over het hoofd kan zien, want daarvoor is de heer Brandsma ook in het buitenland niet voor opgeleid.

Ten tweede blijf ik benadrukken dat elke vorm van behandeling die mensen in NL van een "behandelaar" krijgen getoetst en gedocumenteerd moet worden. Zodat resultaten aantoonbaar worden.
Als u bij mij was gekomen voor een behandeling, waren uw tanden ook helderder geworden en weer voor het gevoel vaster gaan zitten, dat lukt nl. vaak al door alleen een spoelmiddel mee te geven. Het bot verlies rond uw tanden blijft n.l. gewoon bestaan en wordt door Dhr. Brandsma niet gecontroleerd. Zou hij dit wel doen dan is hij strafbaar.

Als ozon na onderzoek aan de universiteit van Nijmegen iets blijkt toe te voegen aan de reeds bestaande behandelingmogelijkheden. Zullen waarschijlijk tandartsen hier ook mee gaan werken. Dus hoezo werkgelegenheid?

Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord van de heer Brandsma gekregen op mijn vragen over de vroege ontdekking van mondkanker en andere lichamelijke aandoeningen die als eerste een verandering van het mondslijmvlies geven.

Ook moeten mensen zich realiseren dat als je gezond eet, weinig suiker gebruikt, niet te vaak op een dag je tanden blootstelt aan een eet of drinkmoment. Je gebit goed schoonhoud (dus ook flossen enz).Je niet rookt en dit van jongs afaan doet! Je geen problemen met je gebit krijgt. Dit heet preventie en dit doen tandartsen ook! Dus als ze bang zouden zijn voor de werkgelenheid zouden ze lollies uitdelen!

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

x
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 05 apr 2013 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Meneer Brandsma, De afwijking aan mijn pols is vastgesteld door een reguliere arts, die alles behalve radeloos is hoor :wink: . De afgelopen jaren heb ik therapeuten en "genezers" uit het niet-reguliere circuit genoeg gezien, juist zij waren degene die op mij uiteindelijk radeloos overkwamen, maar nu zult u natuurlijk weer zeggen dat ik dan bij de verkeerde ben geweest. :lol:

Uw verhaal over tuchtrecht slaat nergens op en u kunt vrij simpel bij de grote verzeraars controleren, wat het declareren van tandsteen verwijderen inhoud.

Bot wat verloren is, ik heb het dan soms over meer dan 10 mm, groeit nooit meer aan.

Meneer Brandsma, U begint steeds meer als Jomanda te klinken en echte antwoorden op mijn serieuze vragen krijg ik niet.

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

x
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 05 apr 2013 20:37, 3 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

hmm we zijn duidelijk in een cirkeltje rond aan het draaien. Nieuwlingen in dit topic kan ik alleen maar aanraden het geheel door te lezen, want de laatste commentaren van dhr Brandsma voegen niets toe, zijn alleen maar herhalingen van eerdere stellingen, die deels al niet houdbaar bleken omdat de realiteit toch iets anders in elkaar zit...

Ik ben benieuwd of er nog daadwerkelijk iets nieuws toegevoegd gaat worden, want anders zijn we hier toch klaar mee?

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Amen!

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

x
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 05 apr 2013 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

hmm we zijn duidelijk in een cirkeltje rond aan het draaien. Nieuwlingen in dit topic kan ik alleen maar aanraden het geheel door te lezen, want de laatste commentaren van dhr Brandsma voegen niets toe, zijn alleen maar herhalingen van eerdere stellingen, die deels al niet houdbaar bleken omdat de realiteit toch iets anders in elkaar zit...

Ik ben benieuwd of er nog daadwerkelijk iets nieuws toegevoegd gaat worden, want anders zijn we hier toch klaar mee?

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik heb de foto's op de site gezien, meneer Brandsma.

Ik neem aan dat dit foto's waren na behandeling. Ik vind het er vies en onesthetisch uitzien! Ik heb nog nooit iemand in mijn stoel gehad die zo zou willen blijven rondlopen! Ook al zouden mensen geen pijn meer hebben dit is gewoon toch te smerig voor woorden om te zien?

De foto's van een parodontale behandeling ontbreken.

Ik denk ook dat verdere discussie zinloos is. MEnsen die een behandeling bij u overwegen raad ik aan om contact op te nemen met de firma KAVO de leverancier van de Healozone , zij nemen heel duidelijk afstand van uw beweringen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Er is ook geen behandelcode aan toegekend. Volgens deze regel is het daarom in principe voor een tandarts niet mogelijk om te declareren voor ozon of zou men het onder een andere bestaande code moeten plaatsen wat in principe niet kan. (Dit zou neerkomen op valsheid in geschrifte.)
overigens staat er gezien bovenstaande nog steeds onjuiste en dus misleidende informatie op de website van ozontandzorg.
De discussie hierover is reeds een gepasseerd station...
De regelgeving rondom behandelcodes maakt declareren van behandelingen of materialen die niet in de lijst zijn opgenomen weldegelijk mogelijk, al dan niet na een advies van de begeidingscommissie tarieven.

idd vind ik de foto`s er niet erg smakelijk uitzien... en spreekt de heer Brandsma zichzelf op de website ook nog eens tegen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Is de zenuw al dood en de pulpa necrotisch dan gaat het niet lukken.
en hoe bepaalt u dat dan?? en hoe moet het dan verder? want op uw website schrijft u de reguliere tandheelkunde af te wijzen...

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

xxx
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 04 apr 2013 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

ook in deze bijdrage staat weer een hoop onzin..

Dat er gewoon wettelijk gedeclareerd kan worden door tandartsen is allang aangetoond..

Blijkbaar is de heer Brandsma van mening dat ik niet "state of art"" werk (en vele tandartsen in nl heeft hij deze mening blijkbaar ook over..)

Toon die stelling dan maar aan, en kom niet met de mededeling dat dat is omdat tandartsen in nl op grote schaal geen ozon gebruiken...
De ergste tandheelkundige problemen kom je vaak tegen onder kronen
is in de eerste plaats niet waar, en hoe kunt u dat weten/bepalen zonder gebruik te maken van foto`s??
W. en zijn vakgenoten wentelen het risico liever af op de patient omdat hij niet voldoende bewijsmateriaal op een presenteerblaadje krijgt aangereikt. Zo werkt het niet. Een zorgverlener in elke branche blijft verantwoordelijk voor zijn eigen klinisch handelen. Als dit niet meer state of the art is, is hij ethisch en wettelijk verwijtbaar.
dit vind ik wel een heel ver gaande beschuldiging, waarvoor eigenlijk ook direct excuses op de plaats zijn! echt werkelijk ongelofelijk wat u zich meent te kunnen permiteren bij het promoten van ozon!

Op termijn kan niemand zonder ozon.
wel hoor, want wij hebben al heel lang de beschikking over laser, die zeker meer kan en nog zekerder meer doet dan tot nu toe van ozon gezegd kan worden!

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik ben mondhygiëniste :D . Ik heb een praktijk waar 5 mondhygiënisten nog steeds hele dagen "gras aan het maaien" zijn!

Dus voorlopig ga ik nog even niet aan de ozon een spoelmiddeltje met chloorhexidine doet op de korte termijn ook wonderen en is goedkoper :lol: !

Ik krijg overigens nog steeds geen antwoord op een heleboel vragen en er komen er steeds meer bij.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Ik krijg overigens nog steeds geen antwoord op een heleboel vragen en er komen er steeds meer bij.
ja dat klopt, en op bepaalde puntjes van kritiek wordt ook niet ingegaan, sterker nog we krijgen steeds weer een nieuw ster-spotje voor ozon dat inderdaad bij een kritische lezer steeds meer vragen oproept...

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

bij een kritische lezer steeds meer vragen oproept...
In de volksmond noemen ze zoiets zeuren.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

He Linda schat,

in het andere topic heb je niet meer gereageerd, hier wel! gelukkig je bent er nog! :wink:

Wat zouden wij zonder jou moeten, is veel gezelliger zo. :P

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

xxx
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 04 apr 2013 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten