LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onvolledig scheidegger contract!!!!

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Esmé74

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hallo allemaal, duidelijk is Scheidegger niet van plan om zich bezig te houden met hun eigen criminele activiteiten, maar zij hebben een levensdoel gemaakt van dhr Van Rijn.

Erg jammer aangezien er net zoals mijn persoontje vele andere gedupeerden zijn. Het zou Scheidegger sieren als ze hun fouten letterlijk toegeven.

Dat hebben ze min of meer al gedaan door ons eerst voor de rechter te dagen om vervolgens om royement te vragen. Wat zeggen zij nu "dhr Van Rijn tast onze eer en goede naam aan" Nou steek eerst eens de hand in eigen boezem, want de enige die hun eigen "naam en eer" bedoezelen is Scheidegger zelf.

ZIJ zijn diegene die overeenkomsten fingeren en niet dhr Van Rijn. Natuurlijk is het makkelijk om het onderwerp op dhr Van Rijn door te laten gaan zodat zij zelf niet meer in de "picture" staan, maar ik zie graag dat alles draait om Scheidegger en hun criminele activiteiten ipv om dhr. Van Rijn.

Dhr. Van Rijn werkt daar niet meer en heeft niks te maken met die overeenkomsten. Lang nadat dhr. Van Rijn weg was bij Scheidegger ben ik zelf persoonlijk gedupeerd door Scheidegger, dus aan wie ligt het nu??

wbe

Ongelezen bericht door wbe »

Uitspraak in de zaak Loek Van R.
Dit luidt dat Van R. wordt veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf voor de duur van 4 maanden met een proeftijd van twee jaren. Het vonnis is iets lager uitgevallen dan de eis (2 jaar), aldus de motivering, omdat meer dan door het OM rekening is gehouden met de licht verminderde toerekeningsvatbaarheid van Van R.

In de motivering van het vonnis is verder overwogen dat ook de rechtbank geen andere mogelijkheid ziet dan deze straf om de zaak mee af te doen. Het klokkeluiderschap, waarop Van R. zich op beroept, wordt met de grond gelijk gemaakt omdat, aldus de rechtbank, Van R. tot zijn handelen is gekomen door een ordinair arbeidsconflict en niet op grond van een groot maatschappelijk belang. Verder is overwogen dat hij alles heeft opgegeven om dit tot zijn levensdoel te maken en dat hij zich tot dusverre nergens door heeft laten weerhouden en dat de kans dat hij in herhaling zal vervallen groot is. Als dat zou gebeuren acht de advocaat het raadzaam dat Scheidegger Opleidingen BV te Venlo dat onmiddellijk laat weten en dat Scheidegger Opleidingen BV aangifte doet, net als de vorige keer, van het nieuwe feit. Op grond daarvan kan het voorwaardelijke vonnis ten uitvoer worden gelegd en zou Van R. vier maanden de gevangenis in gaan. Bovendien kan dan ook het nieuwe feit worden berecht en zou hij ook daarvoor straf kunnen krijgen.

Esmé74

@WBE

Waarom hebben jullie het nu WEER over dhr. Van Rijn? Dat jullie een bijna persoonlijke vete hebben, staat los van het feit dat Scheidegger zich bezig houdt met criminele activiteiten.

Voor alle duidelijkheid waar het WEL om gaat, dan toch maar weer mijn ervaring met Scheidegger even in het kort uitgelegd:

Ik zou een opleiding gaan volgen, papieren zouden nog volgen, niet gehad, ik moest geopereerd worden en heb daarop telefonisch en via email contact gehad met Scheidegger, deze beweerde een getekende overeenkomst te hebben.

Kopie hiervan na 3 maanden (herhaaldelijk verzoek) ontvangen en blijkt dat deze overeenkomst is vervalst. Sterker nog de overeenkomst die Scheidegger meent te hebben is door ons nooit gezien, ingevuld, ondertekend of uberhaupt aangeraakt.

Scheidegger heeft ons gedagvaard inzake het uitblijven van de betaling, na verweer onze kant heeft Scheidegger om royement gevraagd ?!?!?!

Nu loopt nog de strafzaak. De overeenkomst is ingevuld en ondertekend op de datum dat de studieadviseuse mij had gemaild dat ik de papieren nog zou krijgen. Haar zelf niet meer gezien en/of gesproken.

HIER gaat het om, om de frauduleuze handelingen van Scheidegger en het gaat hier NIET om dhr. Van Rijn. En dat dit de werkwijze is van Scheidegger blijkt wel uit het feit dat de betreffende studieadviseuse nog werkzaam is bij deze criminele organisatie. Wie begrijp dit nog? eerst ons dagvaarden, vervolgens om royement vragen, wat voor mij een duidelijke erkenning is, maar wel de betreffende persoon aanhouden?

Dat dit forum bestaat, komt voort uit handelingen van Scheidegger. Als ze constant maar blijven hameren op wat dhr. Van Rijn allemaal doet, worden ze alsmaar verdachter.

Mijn tip aan Scheidegger "HOU JE BEZIG MET ALLE GEDUPEERDEN DIE HIER EVENEENS OP DIT FORUM HEBBEN GEREAGEERD" en verdoe je tijd niet aan een "persoonlijke vete"

Dhr. Van Rijn heeft niets te maken met jullie criminele activiteiten, zoals jullie zelf al zeggen werkt hij niet meer voor jullie. Dit zijn de consequenties van jullie eigen handelen. Net zoals alle negatieve reclame voor jullie. Ik raad iedereen af om via Scheidegger een opleiding te gaan volgen.

Een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor 2!

wbe

We willen alleen maar waarschuwen voor dhr van R! Het is niet de eerste keer dat er iets speelt zoals bij Scheidegger!

Esmé74

Het lijkt mij niet dat het forum daarvoor bedoelt is! Dat dhr. Van Rijn op dit forum wilt meespreken, daar is hij vrij in lijkt mij. Hij deelt zijn ervaringen en ik/wij die van ons. (forum heet onvolledig Scheidegger contract)

Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat er teveel afgeweken wordt van waar het nou echt om gaat. En dat is Scheidegger en hun criminele activiteiten.

En het gaat hier niet om de vete tussen Dhr. Van Rijn en Scheidegger! Wat mij wel heel erg opvalt is dat Scheidegger zo bezig is met dhr. Van Rijn dat zij niet eens inhoudelijk op dit forum ingaan op alle "(aan)klachten"

Wat is de achterliggende gedachten? Kunnen ze zelf geen reactie (verweer) hier op het forum plaatsen omdat ze die niet hebben, omdat ze zelf weten dat zij fout bezig zijn?

Ik zou het wel weten hoor, als iemand mij "vals" beschuldigd (zoals Scheidegger aangeeft) zou ik het proberen recht te trekken en in ieder geval een reactie geven, maar van die kant zie ik totaal geen response. Dat alleen zegt mij al meer dan genoeg.

Scheidegger dreigt liever met incassobrieven etc...

wbe

Dit is het laatste wat we erover zullen plaatsen, daarna stoppen we ermee! Samenvatting van de afgelopen periode:

Uitspraak in de zaak Loek Van R.
Dit luidt dat Van R. wordt veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf voor de duur van 4 maanden met een proeftijd van twee jaren. Het vonnis is iets lager uitgevallen dan de eis (2 jaar), aldus de motivering, omdat meer dan door het OM rekening is gehouden met de licht verminderde toerekeningsvatbaarheid van Van R.

In de motivering van het vonnis is verder overwogen dat ook de rechtbank geen andere mogelijkheid ziet dan deze straf om de zaak mee af te doen. Het klokkeluiderschap, waarop Van R. zich op beroept, wordt met de grond gelijk gemaakt omdat, aldus de rechtbank, Van R. tot zijn handelen is gekomen door een ordinair arbeidsconflict en niet op grond van een groot maatschappelijk belang. Verder is overwogen dat hij alles heeft opgegeven om dit tot zijn levensdoel te maken en dat hij zich tot dusverre nergens door heeft laten weerhouden en dat de kans dat hij in herhaling zal vervallen groot is. Als dat zou gebeuren acht de advocaat het raadzaam dat Scheidegger Opleidingen BV te Venlo dat onmiddellijk laat weten en dat Scheidegger Opleidingen BV aangifte doet, net als de vorige keer, van het nieuwe feit. Op grond daarvan kan het voorwaardelijke vonnis ten uitvoer worden gelegd en zou Van R. vier maanden de gevangenis in gaan. Bovendien kan dan ook het nieuwe feit worden berecht en zou hij ook daarvoor straf kunnen krijgen.

Bron : Scheidegger Opleidingen BV

Quote's van de heer Marco C. op het formum van Tros Radar.

'Loek van rijn word hier neergezet als een goeroe lijkt het wel. Jan willem buitenweg bestaat niet! En Tjibbe en Margje zijn IP adressen van Loek van Rijn'.

'Mensen ben verstandig en stap naar een echte jurist, en niet naar een van deze kwakzalvers luisteren.'

'Is Loek bedreigd met de dood? Waarom heeft Loek dan nooit aangifte gedaan bij de politie? Hiervoor staat een straf van 30 dagen hechtenis of 60 uur werkstraf. Hiervoor is nog nooit, door aanklacht van Loek, veroordeeld!'

'Gijzeling, wettelijk gezien noemt men dat gewoon een celstraf waarvoor Loek van Rijn door een rechter veroordeeld is.'

'Loek en Aliassen, zoek het allemaal lekker uit.'

Reacties van het bedrijf Debet Services BV aan Loek van R.

Naar aanleiding van ontvangen emailberichtgeving die jij hebt verstuurd aan verschillende partijen berichten wij het volgende:

Je beschuldigt ons bedrijf van onrechtmatig handelen, fraude, misbruik en valsheid in geschrifte. Je beschrijft zaken volstrekt eenzijdig en in strijd met de realiteit. Tot slot geef jij een totaal verkeerde voorstelling in zaken. Dit alles valt onder de categorie laster en smaad.

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] heeft ons in augustus 2007 een email verstuurd met navolgende tekst. Dit bericht is verstuurd vijf maanden na het sluiten van een geldleningsovereenkomst ontvangen.

'Ik ga de cursus niet volgen omdat de reisafstand tussen mijn woonplaats en leslocatie anderhalf uur is, ik moet hierbij 2 keer overstappen, er is geen rechtstreekse verbinding. Voor de terug reis geld hetzelfde, ik heb namelijk geen auto. Ik stop met werken om 18:00 uur en de cursus begint om 19:00 uur, ik dus nooit op tijd aanwezig zijn, er was tegen mij verteld dat de cursus in de buurt zou zijn dit blijkt dus niet zo te zijn. Ook vergoed mijn baas het cursusgeld niet en zo wordt dit wel erg duur 2.430,00 alleen op te moeten brengen. Ik heb hierover ook Scheidegger een e-mail gestuurd.'

In antwoord hierop hebben wij direct aangegeven hoe de geldleningsovereenkomst zou kunnen worden beëindigd zonder kosten en/of verdere verplichtingen. Tevens hebben wij met succes Scheidegger Opleidingen kunnen bewegen om een overeenkomst tot het volgen van een opleiding met [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] te ontbinden waarna is gecrediteerd. Dit uit coulance en ons streven naar maximale klanttevredenheid immers bij ons staat de klant centraal.

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] heeft na de eerste emailcorrespondentie en aangedragen oplossingen nergens op gereageerd.

en

Bijgaand gevoerde emailcorrespondentie inzake [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Via onze bemiddeling is Scheidegger Opleidingen over gegaan tot creditering en retourbetaling.

Reden van ontbinding is niet ingegeven door het ontbreken van een vergunning om te bemiddelen. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] had eerder opgegeven dat de reisstijd hem zou opbreken zo ook zijn werkgever geen vergoeding zou voldoen voor het volgen van een opleiding. Zijn eerste melding per email overigens ruim een half jaar na het sluiten van een overeenkomst.

Scheidegger Opleidingen heeft ons laten weten de overeenkomst met Rentenbrink te ontbinden om reden 'klaar te zijn met het gekissebis'. Niets meer niets minder.

Ons bedrijf staat volledig buiten iedere discussie tussen Scheidegger Opleidingen BV en/of Royal Bank of Scotland. Wij hebben ons klantvriendelijk opgesteld en zorgvuldig gehandeld.

Wij verzoeken u via deze weg om ons bedrijf bcldirect.nl niet langer te betrekken in uw hetze tegen het bedrijf Scheidegger Opleidingen BV en/of Royal Bank of Scotland. Wij hebben nimmer een rol gehad bij de totstandkoming van kredietovereenkomsten zonder vergunning en/of in strijd met de colportagewet.

Ons bedrijf staat correct ingeschreven in het register bij de Autoriteit Financiele Markten als financieel dienstverlener onder nummer 171.33.780. Dit nummer staat ook correct vermeld op alle websites en van ons bedrijf.

U geeft zich uit voor coördinator van de EU commissie vanaf het adres Wiertzstraat 60 in Brussel. Dit adres blijkt van het Europees Parlement. De persoon Buitenweg en/of coördinator van de EU commissie zijn niet bekend. Het lijkt ons allerminst correct dat u zich bedient van contactgegevens derden en/of u zelf een functie toedicht die niet bestaat.

Mocht ook u zich schuldig blijven maken aan laster of smaad campagnes waarbij ook bcldirect.nl direct of indirect wordt betrokken stellen wij u op voorhand aansprakelijk voor schade die wij zonder verdere aankondiging zullen verhalen. Wij hoeven daarvoor niet op zoek te gaan in Belgie naar ene heer Buitenweg. Uw persoonsgegevens zijn reeds bekend.

Het leek mij goed u hierover te informeren. Af dit adres beschouwen wij het dossier als beëindigd.

Verdere lastercampagnes waarbij ons bedrijf in eer en goede naam wordt aangetast worden zondermeer beantwoord met een dagvaarding.

En

Wij laten ons bedrijf niet besmeuren door een gefrustreerde ex werknemer van Scheidegger Opleidingen. That's all.

Hierbij nog wat praktische tips om je eigen leven weer op orde te krijgen.

Tip 1 : Stop met je laster en smaad campagnes, idem spam en stalking acties.
Tip 2 : Volg een cursus ABN of gebruik je spellingscontroller in je computerprogramma en probeer daarna een curriculum vitae en sollicitatiebrief te typen zonder fouten.
Tip 3 : Schrijf je hierna in als werkzoekende bij het CWI en aanvaardt iedere baan om te beginnen.
Tip 4 : Geef je niet uit voor andere personen en/of functies zoals fraude coördinator van de EU commissie per email.
Tip 5 : Leg je neer bij het vonnis van de rechtbank en accepteer je verlies van baan in 2004 en gezicht in de opvolgende jaren ten overstaan van een ieder.

Van enig dreigement af onze zijde is nimmer sprake geweest. Er is een herhaalde klacht ingediend wegens aanhoudende laster en smaad. Wij weten inderdaad niet half met wie wij te maken hebben anders dat onderstaand vonnis wat houvast biedt. Het is bovendien moeilijk communiceren met gefingeerde gmail emailadresjes op rij waarachter slechts 1 persoon zich tracht te verschuilen.

Loek alias Buitenweg / Tjibbe en fraude coördinator van de EU Commissie : succes met onze tips. Stuur jij dit bericht ook svp even door aan Jan Peter ? Reuze dank.

Note redactie:

Van R. is een voormalig medewerker van Scheidegger Opleidingen BV en werd in 2004 oneervol ontslagen. Zijn handelen wordt verklaard door een ordinair arbeidsconflict aldus de Rechtbank.

Update 07-08-2008

De ontmaskering

Geplaatst op 07 Aug 2008 16:10 door tros radar
--------------------------------------------------------------------------------

Geachte Forumgebruikers,

Zoals het u misschien al is opgevallen heeft de moderator er voor gekozen om alle bijdragen van twee forumgebruikers te verwijderen. In werkelijkheid gaat het namelijk om één persoon die meerdere gebruikers accounts heeft en dit is niet toegestaan volgens de gedragsregels van het Radar forum. Omdat TROS Radar graag eerlijke discussies wil weergeven op dit forum, heeft de moderator besloten om alle posts van deze twee forumgebruikers te verwijderen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

TROS Radar internet

Noot redactie : De moderator van Tros Radar doelt vermoedelijk op forumgebruiker Loek van Rijn die met meerdere gebruikers accounts pseudo posts heeft geplaatst. Loek van Rijn heeft zich eerder ook uitgegeven als Tjibbe Douwe en Jan Willem Buitenweg via gmail adressen. Douwe en Buitenweg zijn gefingeerde personen door van Rijn. Van Rijn lijkt thans overrijp voor een gedwongen opname in een psychiatrische kliniek.

Muppet1

Ongelezen bericht door Muppet1 »

Hallo,

Ik ben van plan om een cursus Spaans te gaan volgen en daarom ben ik even aan het kijken welke opleidingsinstuten veel klachten opleveren. En het valt me op dat er nog steeds veel te doen is om Scheidegger. Even Googlen en ik vind heel negatieve berichten op websites als deze. Gerechtelijke uitspraken in "Scheideggerzaken" zijn ook makkelijk te vinden op het net. Ik dacht dat het 7 jaar geleden is dat ik Scheidegger voor het eerst op TV heb gezien, volgens mij bij "Kassa" of een soortgelijk programma. Ik heb toen ook gekeken naar hun werkwijze en die was toen volgens de regels in de colportagewet. Ik zie nu dat ze nog steeds zo werken en dat er nog steeds veel ellende is met deze firma. Dus ik denk dat mensen niet genoeg beschermd worden door de regelgeving. De overheid moet deze vormen van verkoop aanpakken want volgens mij veroorzaakt dit al heel lang heel veel ellende bij mensen.

Overheid, doe er wat aan!

Esmé74

@Muppet en WBE

Hieronder dan nog even mijn hele verhaal:

Na een bezoek van een studieadviseuse januari 2007 heb ik de dag na haar bezoek besloten om een opleiding boekhouden te gaan doen. Daarop kreeg ik als antwoord van de dame die we voor al het gemak maar even mevrouw J zullen noemen, "Dank je wel je staat erop..Je papieren krijg je nog wel oke..Drinken we gelijk een bakkie koffie..Gr J”

Deze papieren heb ik nooit gehad, alleen een lesrooster, die zonder overleg, een maand later dan was afgesproken werd ingepland. De papieren die zij bedoelde, het contract dus, hebben ik nooit ontvangen, en mevrouw J nooit of te nimmer meer gezien of gesproken.

De opleiding zou betaald worden door zowel het bedrijf (eenmanszaak) van mijn partner en mijn eigen werkgever. Zo is dit ook gemeld aan de studieadviseuse. Zij vroeg mijn gegevens en de gegevens van het bedrijf van mijn partner. Deze heb ik in een mail naar haar verzonden.

Onverhoopt moest ik worden geopereerd. Wij hebben daarop contact genomen met Scheidegger Opleidingen met het verzoek of ik een cursus later ingepland kon worden in verband met mijn herstelperiode.(hier was dus op dat moment geen sprake van ontbinding) Toen mijn partner Scheidegger belde kreeg hij één van de medewerkers van de klantenservice aan de telefoon en werd vreselijk onbeschoft behandeld. Zij wezen hem direct op de “kleine letters” in het contract, die WIJ hebben ondertekend!

Aangezien mijn partner en ik geen contract hebben ondertekend, vroeg hij Scheidegger om ons een kopie van de overeenkomst te doen toekomen. Deze kregen wij niet maar zij stuurde wel een brief waarin zij ons sommeerde om het openstaande bedrag te voldoen. Daarop heeft mijn partner wederom in een schrijven gevraagd om een kopie van het contract die zij menen te hebben. Ook toen werd deze niet toegestuurd. Ondertussen kregen wij weer schrijven van Scheidegger inzake het openstaande bedrag, met daarin een aantal dreigementen dat als wij het bedrag niet zouden voldoen, deze met +/- € 550,- zou worden verhoogt. Eveneens zouden wij worden geregistreerd bij verschillende instellingen, die ons in de toekomst zouden weigeren als wij daar gebruik van wensen te maken.

Na nog wat over en weer te hebben gecorrespondeerd en er wederom een verzoek (3e verzoek) was gedaan om een kopie van het contract, lag er een dag erna een brief op de deurmat van Scheidegger met een contract!!!!

Vol verbijstering hebben mijn partner en ik naar het contract gekeken. Wij hebben nooit dat contract gezien, ingevuld en ook geen handtekening op gezet. Maar er bleek een handtekening op te staan, die door moest gaan als een handtekening van mij, en een handtekening van een medewerker die werkzaam zou zijn bij het bedrijf van mijn partner. (mijn partner heeft een eenmanszaak en geen personeel, mijn partner en ik zijn niet gehuwd maar de "werknemer" op de overeenkomst had dezelfde achternaam als die van mij)!!! Ik heb destijds met mevrouw J gesproken over “ mijn partner” wellicht is zij er vanuit gegaan dat wij gehuwd zijn, dit is niet het geval.

Ook staat in het kader wat de cursist dient in te vullen een totaal vreemd 06 nummer, alszijnde mijn mobiele telefoonnummer en die van mijn partner, beide dezelfde telefoonnummers. Al met al zou ik nooit of te nimmer een contract tekenen die vol met fouten zit en totaal niet klopt.

Wij hebben aangifte gedaan tegen Scheidegger Opleidingen wegens valsheid in geschrifte. Justitie heeft onze aangifte destijds geseponeerd, in verband met onvoldoende overtuigend bewijs. Wij zijn hier toen tegen in beroep gegaan. Inmiddels kregen wij enige maanden geleden schrijven van de Rechtbank in Leeuwarden dat zij alsnog een nieuw onderzoek wenste. Ik persoonlijk ben in mei dit jaar gehoord, mevrouw J zou de week daarop gehoord worden. Dit loopt nog!

Begin dit jaar kregen wij een dagvaarding in opdracht van Scheidegger inzake het openstaande bedrag. Dit was net in de periode dat onze aangifte werd geseponeerd. Wij moesten op 7 mei jl. verschijnen bij de rechtbank in Lelystad. Wij hebben ons verweer ingedient en e.e.a. mondeling toegelicht. Scheidegger zou hierop 4 weken de tijd krijgen om te reageren.

Uiteindelijk reageerde Scheidegger, zij vroegen om royement van de zaak. Met andere woorden: zij kapte het af, wat voor mij een bekentenis is. Zij geven hiermee aan dat ze ons in het gelijk stellen en dat Scheidegger fraudeert.

Dit is mijn verhaal.

Dus Muppet1.... een gewaarschuwd mens telt voor 2!! en WBE, HIER gaat het om op dit forum en zo zijn er met mij zovele die gedupeerd zijn.

Dan blijft bij mij nog de vraag hangen hoe het kan dat dhr. Van R (zoals jullie hem noemen) heel veel dingen weet die overeenkomen met de werkwijze van Scheidegger en de manier waarop de "hardwerkenden" worden gedupeerd??

En zoals ik al dacht over de opmerking welke in uw bericht is geplaatst "Van Rijn lijkt thans overrijp voor een gedwongen opname in een psychiatrische kliniek"..... als dit niet persoonlijk is!!!

Muppet1

Ongelezen bericht door Muppet1 »

bedankt Esme74, wat een horrorverhaal. In 2001 heb ik voor het eerst dit soort verhalen over Scheidegger gezien en ik lees ze nog steeds. Ik snap niet dat zo'n bedrijf niet een keer kritisch bekeken is door een overkoepelende instantie. Op een gegeven moment moet er toch ergens een lampje gaan branden.
Sterkte aan iedereen die nog bezig is om van die "makkelijke maandelijkse termijnen " af te komen.

Esmé74

Hoi Muppet1,

Ja het is inderdaad een horrorverhaal. Buiten het feit om dat zij (Scheidegger) zich bezig houdt met dit soort praktijken, kost het ons enorm veel tijd. Maar ik blijf me er mee bezig houden.

Het is een bedrijf wat liegt en bedriegt en als het ze te heet onder de voeten wordt dan zien ze van verdere stappen af. Dat zij liegen en bedriegen bleek wel uit de dagvaarding welke wij destijds hebben ontvangen en alle daarbij behorende verwijzingen. Deze stond vol met onjuistheden en tegenstrijdigheden, net zoals de door hun opgemaakte overeenkomst.

Inmiddels wel begrepen dat er meerdere media organisaties mee bezig zijn. Dus het is mijn inziens alleen maar een kwestie van tijd voordat dit bedrijf "aangepakt" wordt.

We hebben natuurlijk al genoeg informatie met betrekking tot hun werkwijze op dit forum. Maar hoe meer hoe beter natuurlijk.

Hanny50

Ongelezen bericht door Hanny50 »

Ik heb onlangs de cursus administratief medewerker bij Scheidegger opleidingen voltooid maar heb er een heel slecht gevoel over. Als gescheiden moeder van 3 kinderen wil ik mijn beroep van adm. medewerkster weer oppakken en vandaar ik als een soort van opfriscursus mij heb laten verleiden de opleiding bij Scheidegger aan te gaan. Ik ben er met hoge punten geslaagd maar voor mijn gevoel heb ik niks in handen en de beloftes zij hebben gedaan zoals werkbemiddeling komt niks van uit. Ik had beter uit moeten kijken maar Scheidegger was voor mij bekend omdat we daar vroeger al onze typediploma's haalden en dacht het vertrouwd was.
Ik ben normaal het type die 3 keer nadenkt voor ik met iets in zee ga maar deze keer dus niet en voel me heel erg gekwetst.
Mijn laatste spaarcenten heb ik in deze opleiding gestoken om een betere baan te verkrijgen niet eens alleen voor mezelf maar wel voor mijn kinderen ik ze iets te bieden zou hebben. Graag zou ik de adviseur die bij mij thuis geweest is nog eens recht in de ogen willen kijken en willen zien of hij dan nog zo (oprecht) mij in de ogen kan kijken zoals hij toen deed.
De opleiding zelf stelt niks voor want of je nu wel komt of niet slagen doe je toch wel daar zorgt de leraar wel voor want die neemt zelf het examen af en het is leuk om mooie punten op een papiertje te zien maar je hebt er helemaal niks aan want wat heb je geleerd??????
Mijn vertrouwen heeft in elk geval weer een deuk gehad maar ik vind het wel in en in triest een bedrijf als Scheidegger opleidingen op een naam van vroeger uit denk ik kan blijven bestaan maar heel veel mensen verdriet doet en mensen die heel graag verder willen komen in het leven dat zo uitbuiten.
Ik ben blij ik zelf niet bij Scheidegger werk want ik zou me er diep voor schamen. Ik ga me er ook verder echt nog wel in verdiepen en misschien nog iets van enige vergoeding te krijgen maar ik verwacht er weinig van want ik heb ze ook aangeschreven over de werkbemiddeling maar moest me maar tot Adecco uitzendbureau wenden want dat is de degene die de werkbemiddeling doet en ik zeg er hier bij ik heb met andere uitzendbureaus betere ervaringen. Dat wil niet zeggen ik Adecco iets kwalijk neem want het is Scheidegger die zorg moet dragen voor wat ze beloven. Ik hoop echt er hier eens een keer iets aan gedaan wordt want het moet toch niet zo zijn je handen vol geld uitgeeft aan een opleiding maar er echt helemaal niks voor terug krijgt, dit kan zo toch niet door blijven gaan.

Esmé74

Dag Hanny50,

Ik hoop dat je wat bereikt bij Scheidegger, aangezien hun "werkwijze" en de manier waarop ze "geld aftroggelen"en "incasseren" denk ik dat dit eveneens een lange strijd zal gaan worden.

In ieder geval bedankt voor je reactie. Hoe meer mensen weten hoe Scheidegger is hoe minder cursisten ze zullen krijgen.

Hou je ons op de hoogte via het forum?

Hanny50

Hallo esmé

Ik hou jullie hier zeker op de hoogte met de ervaringen die ik zekers zal gaan krijgen over mijn opleiding bij Scheidegger. Ik verwacht er niet veel van en wens iedereen er ook mee bezig is veel succes.

san85

Ongelezen bericht door san85 »

Hallo allemaal

Ik zit zo even te kijken op het forum van de Opleidingen omdat ik een vervolg Opleiding wil gaan doen.
Ik zie heel veel negatieve verhalen over Scheidegger Opleidingen.
Nou ik moet jullie zeggen ik heb 2 jaar geleden een Opleiding gedaan voor Medische Secretaresse en afgelopen Februari mijn Diploma behaald heb.Ik ben wel naar Adecco gegaan en ik werk nu bij de GGD.
De Docente die ik had was erg goed en ik heb ook de gehele Opleiding een zeer goed contact gehad met mijn Studie Adviseuse.
Ze kwam ook geregeld langs in de klas.
En wat mij ook opvalt is dat het gehele Forum maar uit een paar mensen bestaat.Ik heb begrepen dat Scheidegger ongeveer 25000 studenten per jaar inschrijft.Dus valt deze paar klachten wel mee.
Zeker het laatste verhaal.
Waarom heeft u dan niet tijdens u Opleiding aan gegeven dat het te gemakkelijk was en u een hogere Opleiding wilt gaan volgen.
Een MBO bijvoorbeeld.
U kunt wel klagen nu achteraf en zielig doen dat u gescheiden bent met 3 kinderen.
Maar dat is niet eerlijk u had gelijk moeten zeggen dat de Administratie te laag was voor u.Het is tenslotte een LBO Diploma.
Met een Secretaresse Opleiding had u een MBO Diploma gehad.
En had u net als ik nu een leuke baan gehad.
En wie weet kan de Studie Adviseur u wel recht in de ogen kijken maar kunt u hem niet recht in de ogen kijken.
Heeft u hem al gebeld?
De klas waar ik in heb gezeten zijn allemaal geslaagd.
Met een landelijke associatie Diploma.En die is niet afgenomen door de Docent.
Dus voor ons was Scheidegger TOP!!!!

Esmé74

Dag San85,

Jij ben waarschijnlijk 1 van de weinige die wel positieve ervaring heeft met Scheidegger, waarschijnlijk hadden ze je betaling bijtijds ontvangen (of via leaseplan) en heb je zelf je contract getekend, eigenlijk dus zoals het hoort!!!

Jammer dat je nu pas het forum leest. Er hebben meerdere berichten op het forum gestaan, maar die zijn verwijderd (waarschijnlijk in opdracht van Scheidegger)

Goed om te horen dat jij je diploma hebt gehaald, net zoals de hele klas (??!!??!!) of er zitten hoogbegaafde leerlingen in de klas of er is gewoonweg supergoed les gegeven. Nou ik denk dat beide in twijfel wordt getrokken aangezien er geen "universitaire" opleiding is gevolgd en we het hebben over Scheidegger (overigens de diploma's zijn niet erkent)

Ik hoop dat je mijn hele verhaal hebt gelezen, dan merk je in ieder geval vast 1 "zaak" hoe Scheidegger te werk gaat! Geloof me.... als ze al met contracten kunnen frauderen, waarom niet met diploma's? en er zijn vele uitzendorganisaties die banen aan bieden.

Ik denk gewoonweg een kwestie van geluk!

Hanny50

Hallo san85

Ten eerste wil ik hier niet zielig doen want ben ik niet en gelukkig krijg ik een kans om bij een ander instituut een wel erkende opleiding te gaan doen en dit met baangarantie en geen baanbemiddeling.
De adviseur die bij mij thuis heeft aangegeven de opleiding ik ging doen op mbo-3 niveau was. Een studieadviseuse hebben we nooit gezien en hebben daar herhaardelijk om gevraagd maar we moesten maar wachten tot de studie afgerond was.
Bij ons zijn ook alle cursisten geslaagd maar of die allemaal terecht geslaagd zijn zet ik mijn twijffels bij. Ook mensen die maar 2 a 3 keer naar de opleiding zijn gekomen en die toch echt moeite met de stof hadden zijn ook geslaagd en dit omdat onze eigen leraar het examen afnam en als je het niet goed gemaakt had het ter plekke nog kon verbeteren op aanwijzingen van hem.
Dat jij goede ervaringen hebt is alleen maar heel fijn maar er zijn beslist ook andere ervaringen.
Mijn schoonzus heeft praktijkdiploma boekhouden gedaan bij Scheidegger en dat zou een erkend staatsdiploma zijn maar haar leraar heeft toegegeven dat niet waar is. Als ik jouw was zou ik ook eens naar andere sites gaan kijken want dit is niet de enige site met klachten over Scheidegger.
De inhoud van de cursus ik gedaan heb was ook niet compleet want er zou bijv. excell bij zitten maar dat is helemaal niet aan bod gekomen want volgens de leraar wij hadden zat dat niet meer in het pakket terwijl dat wel heel mooi door de adviseur op het lesplan is gezet.
Ik heb de goeie man ook aangeschreven maar krijg daar als reactie van terug ik me tot de klantenservice van Scheidegger moet wenden en heb ik intussen ook al een paar keer gedaan.
Dus Sanne voor je over iemand oordeelt en ons een beetje als leugenaars neerzet en over zielige mensen kijk een keer verder als je wilt want wit niet zeggen omdat jij het goed getroffen hebt er geen gedupeerden zijn.
Trouwens ik heb niks tegen Adecco uitzendbureau alhoewel die mij hun excuses aangeboden hebben dat het zo gelopen is maar het is een zaak van Scheidegger die voor de werkbemiddeling moet zorgen.

Esmé74

@hanny50

Hoi Hanny, terechte reactie heb je geplaatst. jammer dat iemand met één "positieve ervaring" met Scheidegger niet openstaat voor al het ellende wat Scheidegger inmiddels heeft aangericht bij zoveel andere mensen.

Alsof 1 "positieve ervaring" goed praat wat Scheidegger allemaal uitspookt. Zolang je naar de pijpen van Scheidegger danst is er niks aan de hand, maar ga je tegen ze in ben je de pisang.

Wat mij bevreemd aan het verhaal van San85 is dat zij zegt 2 jaar geleden een opleiding te hebben gevolgd en hier februari dit jaar een diploma heeft gehaald. Nou knap hoor als je zo lang moet doen om een opleiding af te ronden!!

Ik heb eens gekeken op de website van onze vrienden van Scheidegger en daar staat het volgende:

[i]Volg de avondopleiding voor Medisch Kantoormedewerker. Ben je sociaalvaardig en op zoek naar een functie waarbij je intensief contact hebt met mensen in een medische / verzorgende omgeving, dan is deze opleiding echt wat voor jou!

650 leslocaties, dus altijd één bij jou in de buurt
Na 13 lessen gegarandeerd je diploma behaald
Klassikale lessen van 3 uur per week in kleine groepen
Praktijkgerichte lessen van vakbekwame docenten [/i]

Met name dat stukje "na 13 lessen gegarandeerd je diploma behaald" Dat zijn wel hele lange lessen :-)

san85

Nou ik zet niemand voor leugenaar maar ik blijf het gewoon raar vinden.Trouwens niet het verhaal Esme74 als dat zo is gebeurd is dat heel erg.En ook niet zo jou verhaal maar ik vind het raar als je nivo te laag is dat je dan niet gewoon hoger bent gegaan.
En Scheidegger staat geregistreerd bij de Associatie voor de Administratie en Sec en Boekhouding en MM opleidingen.Mijn Zus heeft net de PDB afgerond en met de Associatie en dat is geen rijks Diploma maar een erkend overheids Diploma.( kijk maar na bij de Opleidingen van de overheid)
Ik moet wel zeggen van mijn klas waren er wel wat gezakt maar hebben her examens gehad en uit eindelijk wel geslaagd.
Ze geven ook geen Baan bemiddeling maar werkbemiddeling via Adecco.Ze helpen je met bemiddeling via Adecco naar werk en dat staat ook in je contract wat je tekend.
En voor een opleiding s instituut moet je aan bepaalde eisen voldoen om Associatie examens te mogen afleggen.
Maar wie weet joh krijg je wel ergens een baan.Dat hoop ik voor je.
En Esme74 jou verhaal is heel anders dan alle verhalen en wens ik je veel sterkte toe.Had je maar mijn Adviseuse gehad..en jij ook Hanny50

nog even terug komend op het laatste van esme74 ik heb een uitgebreide Sec opleiding gedaan en die duurde toen 14 maanden en daarna 3 maanden moest wachten voor het Medische.Met vakantie s erbij kom je op 2 jaar uit

San85
Laatst gewijzigd door san85 op 02 okt 2008 03:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Esmé74

Dag san85,

Ik vroeg mij alleen af waarom er 2 jaar wordt gedaan over een opleiding aangezien die 13 maanden werd aangegeven op de website van Scheidegger. Dat werd in jouw (buiten je laatste toegevoegde) berichjes niet duidelijk. Er staat trouwens ook op de website een "diplomagarantie" dus hoe dan ook, uiteindelijk krijg je je diploma.

Zoals Hanny50 al aangaf kregen bij haar in de "klas" ook personen een diploma die maar 3 a 4 keer zijn geweest. Nou hier zet ik zeker wel mijn vraagtekens bij, dat iemand die de stof niet eens kent of onder de knie heeft wel kan slagen!!

Je begrijpt dat ik geen hoge pet van Scheidegger op heb. Ze hebben mij persoonlijk besodemieterd en ik laat het hier dan ook niet bij zitten. En dat dit hun werkwijze blijkt te zijn is mij duidelijk. De betreffende studieadviseuse is daar nog steeds in dienst.

Dit is voor mij onverklaarbaar aangezien zij ons eerst voor de rechtbank lieten komen en uiteindelijk zelf om royement hebben gevraagd. Mijn conclussie is dat zij weten en erkennen dat ze fout zitten, maar wel die persoon waar het om gaat aanhouden?!

ps.. heb jij of woon je nog in Spanje?

san85

Hallo

Nou ik heb het gelukkig goed gehad en geluk zo te horen en hoop dat het voor jullie ook goed afloopt.
Nee ik woon of werk niet in Spanje.Ik denk dat je de verkeerde voor je heb.was het maar waar ik werk in het koude Nijmegen bij de GGD.

Sanne

Gesloten