Ik heb deze threat gelezen om de reacties van de mensen hier die ook slechte ervaring met TNT pakket post hebben en de reacties van een woordvoeder en andere mensen die voor TNT werken.
Mijn ervaringen met TNT pakketpost is alles behalve rooskleurig.
Ik verzamel oude spel computers die ik veelal via Marktplaats koop binnen Nederland en de verzending gaat bijna altijd via TNT.
De reden dat de verkopers TNT kiezen vermoedt ik dat dat het ermee te maken heeft dat andere pakketbezorgingsdiensten geen filaal, of samenwerkingsverband hebben met een winkel lokaal, hebben in bijna iedere woonplaats. TNT heeft dit wel via TPG. Maar dit weet ik niet 100% zeker of dit de enige reden is.
Maar uiteindelijk worden alle pakketten via TNT aan mij bezorgt.
Vanaf eind Oktober tot eind November zijn er 10 pakketten bezorgt via TNT.
Van deze 10 zijn er daadwerkelijk 3 aangenomen door mij omdat ik op dat moment thuis was.
De andere 7 zijn bij mijn buren afgeleverd en slechts 1 briefje in mijn brievenbus gevonden gevonden dat het pakket bij mijn buurman ligt.
Voor het argument dat het adres onleesbaar is of te klein gaat niet op omdat van alle pakketten er met een stift, of pen met dikke punt, mijn naam en adres op stondt.
Aangezien ik altijd controleer dat mijn NAW (Naam, Adres en Woonplaats) gegevens correct zijn voordat ik de mail de deur uit doe en op alle pakketten deze excact klopte mag ik ervan uitgaan dat een bezorger dit kan lezen en begrijpen.
Het argument dat de computers kleine labels slecht kunnen scannen, een paar poisting terug, vindt ik een zwak argument. TNT kan weten dat er velen mensen in Nederland zijn met 1, of meerdere, computers met al dan niet printers eraan gekoppeld. Dus mag je ervan uitgaan dat er genoeg mensen zijn die deze computers met printers zullen gebruiken om labels te printen voor op de dozen. Dus vindt ik dat je van een groot bedrijf als TNT de kennis in huis heeft om met dit soort labels om te kunnen gaan. Ik verwacht niet dat het altijd goed zal gaan omdat niets perfect is.
Ik heb recentelijk nog wat PC hardware kocht online en deze zijn gewoon bezorgt ondanks dat er zeer kleine letters zijn geprints.
12Pica in groote zo te zien.
Ik ben digtaal kuntenaar en maak het nodige aan tekeningen en DTP opdrachten al dan niet met tekst.
Pakketten worden NIET meerdere malen aangeboden zoals het behoord. Er wordt gewoon geleverd. Hoe dan ook is de motto.
Het argument dat TNT gebruikt maakt van externele bezorgdiensten en dat het probleem daar ligt is afschuifpolitiek in mijn ogen,
Als TNT het bezorgen wilt uitbesteden is geen probleem voor mij en ik zie ook in als daardoor de kosten lager liggen voor TNT als bedrijf maar dit neemt niet weg dat TNT nog steeds verantwoordelijk blijft voor de bezorging en welzijn van het pakket.
Nu heb ik het geluk dat ik buren heb die betrouwbaar zijn en zodra ik thuis kom van mijn werk mij het pakket geven.
Maar zij zijn niet degene wiens naam op het pakket staan.
Zelfs aangetekende pakketten worden stug verkeerd geleverd.
Aangeven na een bepaald tijdstipt te leveren wordt gewoon genegeerd als er buren zichtbaar zijn.
Ik heb niet altijd de keuze van pakketbezorgingsdienst. Als ik wat via Marktplaats koop en vraag of het via een andere bezorgingsdienst gedaan kan worden wordt er 99% van de keren mij dan de keuze gesteld of ik het wil hebben of niet omdat men geen zin heeft om het regellen via een andere dienst terwijl het postkontoor vlakbij zit.
Via online koop heb ik gelukkig wel die keuze en worden bijna al mijn pakketten aan mij afgeleverd en niet aan mijn buren.
Ik heb eenmaal geprobeerd een klacht in te dienen maar werdt al snel het ambtelijke gedrag zat. Niemand die zijn verwantwoordelijkheid wilt nemen, alles afschuiven op regels of andere mensen/afdelingen/organisaties en vervolgens geen acties willen ondernemen om daadwerkelijk hulp, of service, te verlenen.
En er zullen zat mensen zijn die goede ervaringen met TNT hebben en mogen zich gelukkig prijzen dat er ook mensen werken, of ingehuurd zijn, bij TNT die wel hun werk serious nemen.
TNT moet in mijn ogen eens een goed diepgaand onderzoek moeten doen naar deze bezorging en met regelmaat controles houden daarop.
Het bedrijf waar ik voor werk doet veel aan verzendingen naar alle uithoeken op de wereld. Het bedrijf heeft afspraken met alle bezorgdiensten waar zij gebruik van maken. Of het nu een klein pakket is dat draagbaar is of een pakket ter groote van een zeecontainer, geen geintje, als er wat fout gaat met het pakket dan liggen de kosten voor de bezorgdienst.
En het lijkt mij logisch dat TNT soortgelijke afspraken heeft met zijn eigen externe bezorgers.
Maak het simpel. Fout bezorgen is niet uitbetaald krijgen voor die bezorging. Niet 2 maal aanbieden hetzelfde verhaal.
Hoeveel moeite kost het om bij bezorging een handtekening te vragen voor accepteren van het pakket. Ik kijk alleen maar naar DHL wiens bezorgers met een zakcomputer rondlopen voor de handtekening en andere handelingen omtrend pakketbezorging.
Maar goed ik ga dit even afronden voordat ik nog enkelle pagina's vol kalk
TNT moet eens wat meer verantwoordelijkheid nemen naar hun bezorging i.p.v. naar alleen maar de winstbelang.
Het zal nooit perfect zijn maar zoals het nu gaat, in mijn geval, is dit verre van goed te noemen.
TNT wordt betaald om een pakket af te leveren op het opgegeven adres. Het maakt niet uit wie het betaald in mijn ogen.