LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
zeertevredenklant
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 13:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door zeertevredenklant »

Goh meneer mevrouw,wat een zwak antwoord om te vragen of ik bij het NEM werk,erg intelligent vind U ook niet.
Als ik medewerker zou zijn zou ik toch zeker niet op dit soort forums mijn mening plaatsen,neen ik ben gewoon een buschauffeur en heb verder niks met energie te maken.
Maar zal U verdere uitleg besparen want blijkbaar is dit alleen maar een forum voor mensen die beroepszeurders zijn en overal ellende zoeken.Ik hou het liever bij de positieve forums en zal mij ook nog eens deze energie besparen om me op dit soort forums te vertonen.
Schandalig zoals U allemaal uw negativiteit vertoont.U bent consument dus U bent zelf schuldig en niet de heren dames van het NEM want heb zojuist met de DTE gebeld en niks van alles blijkt waar of is bewezen.
Die bandopnames zijn allemaal duidelijk zoals gisteren al op tv was.

Ik bespaar lekker per jaar en U blijkt dat niet uit te kunnen staan dus laat ik het lekker hierbij.
Maar een persoon als ik bewijst wel dat het niet altijd ellende is.

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

Ach zeertevredenklant!
Ik en velen met mij hebben slapeloze nachten dankzij de Nederlandse Energie Maatschappij.
Ik heb een klacht ingediend bij de geschillencommissie eind november omdat ze van mijn eindafrekening een grote bende hebben gemaakt en GEEN correctienota willen maken en meerderemaals NIET reageren op aangetekende brieven.
zelfs op de geschillencommissie reageren ze niet!
toevallig hebt u geluk gehad.1 op de duizend!

B.A.Alberts
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2008 11:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door B.A.Alberts »

zeertevredenklant. Uw reactie bevreemdt mij. Als mensen kritisch tegenover uw mening staan reageert u verongelijkt en bijna verontwaardigd.
Ook ik heb grote moeite met die 500 euri die u claimt per jaar minder te betalen. Volgens mij is dat ten ene male onmogelijk zelfs.
Behalve als u het gedetailleerd weet te specificeren kunt u anderen, en mij ook, van uw gelijk overtuigen.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

@zeertevredenklant: Ik kan het niet uitstaan dat u bespaart? Wat is daar volgens u de reden voor? Als ik zou willen besparen en ik kan het niet uitstaan had ik wel overgestapt naar de NEM, ALS IK U MOET GELOVEN.

"U bent consument dus U bent zelf schuldig en niet de heren dames van het NEM"

U begrijpt dat deze reactie nergens op slaat.. Als je weet hoe klanten worden benaderd of wat klanten worden verteld is dit pure onzin. De medewerker zelf zullen wellicht u goed te woord staan maar de manier van werven is belachelijk. Klanten vragen om informatie, maar nee de NEM stuurt direct de bevestiging. Leuk en aardig dat de klant het binnen 7 dagen kan annuleren maar de klant moet dit WEL doen en bij een informatiepakket niet. En dan is het nog maar de vraag of ze het ontvangen of WILLEN ontvangen.

Daarbuiten hoor ik heel vaak dat ze de bandopname niet kunnen toesturen.

King Koos
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door King Koos »

Ben vanmorgen gebeld :( 09-jan-08
Omdat ik mijn bedenkingen had vroeg ik naar informatie die opgestuurd kon worden, maar meneer vertelde mij dat ze dat wettelijk niet zomaar mochten doen en ik eerst op een band moest aan geven dat ik het wilde ontvangen.
Nu blijkt dat ik verbaal een contract heb ondertekent.
Ik ben er echt misselijk van, ik heb het dus nog niet in huis, maar is er iets wat ik hier nog zo snel mogenlijk aan kan doen.

Vriendelijke groet. KK

sempron3000
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:36

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sempron3000 »

Ja, je kunt een aangetekende brief versturen naar het postbusadres van de Nederlandse Energie Maatschappij waarin je te kennen geeft de leveringsovereenkomst te willen annuleren. Je hebt 7 WERKdagen bedenktijd vanaf het moment dat je het welkomstpakket ontvangen hebt.

Ik ben ook benaderd door NEM en heb mijn leveringsovereenkomst met succes geannuleerd. Ik heb het welkomstpakket niet eens afgewacht (ziet er wel goed verzorgd uit). Hieronder een opzet van de brief die ik zelf heb verstuurd.

De klantenservice vond ik overigens vrij goed en snel. Je krijgt dan niet de mensen die klanten werven voor NEM (dat gebeurt waarschijnlijk via SWEEP).

------------------

Op 8 januari 2008 heb ik mij via telefonische werving aangemeld voor een overstap van mijn huidige energieleverancier naar de Nederlandse Energie Maatschappij voor de levering van elektriciteit en gas. Door middel van mijn aangetekend schrijven wil ik mij als contractant beroepen op de bedenktermijn van zeven werkdagen zoals vermeld in Artikel 3, lid 2 van de ‘Algemene Voorwaarden levering kleinverbruikers 2006’.

Graag wil ik gebruik maken van mijn recht om de leveringsovereenkomst schriftelijk te ontbinden, ofwel: mijn aanmelding voor de levering van gas en elektriciteit bij de Nederlandse Energie Maatschappij ongedaan maken. Mijn gegevens zijn als volgt:

...

King Koos
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door King Koos »

Hartelijk dank Sempron, ik zal het zo snel mogenlijk regelen.

wtw
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2008 23:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wtw »

Ook ik heb een mooi contract opgestuurd gekregen van de Ned. Energie Maatschappij. Dit terwijl ik ze niet eens persoonlijk heb gesproken. Toch vind ik het te gek voor woorden dat je zonder schriftelijk iets ondertekend te hebben of ze persoonlijk te woord heb gestaan, zomaar aan een overeenkomst vast kan zitten. Nu moet je zelf weer aktie gaan ondernemen om ergens onderuit te kunnen komen.

aaltje43
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2008 20:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door aaltje43 »

hartelijk bedankt sempron 3000 ik ben dus vandaag gebeld heb de brief overgenomen maar weet niet waar ik de brief nu heen moet sturen zou je mij dat nog door kunnen geven dan kan ik het morgen gelijk aangetekend retour sturen.

ludotje2
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2008 08:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ludotje2 »

Hallo allemaal,

Tot mijn grote verontwaardiing hoorde ik van mijn vrouw dat De Nederlandse Energie Maatschappij informatie opsturen en dat ze dat zelf bepaalden. Mijn vrouw kon niet eens weigeren. Ze zouden vervolgens bellen om te vragen om over te stappen. Wat schetst onze verbazing? HEBBEN WE INEENS EEN CONTRACT AAN ONZE BROEK! We hebben daar niet eens enige toestemming voor gegeven. We hebben gelijk een aangetekende brief gestuurd dat we dat niet willen. Hoe kan ik controleren dat we nog energie blijven krijgen van NUON? En ja .... wij zijn wel heel blij met deze maatschappij!

Groeten .... Ludo

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Hoe je dat kan controleren? Zodra je van nuon nog geen eindafrekening heb ontvangen heb je nog steeds energie van nuon. Krijg je dat wel dan heeft de NEM het overgenomen.

fondy1972
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jan 2008 13:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fondy1972 »

hallo,
wij zijn 9sept. al eens benaderd door nem, geen "welkomstpakket" ontvangen. de eerste brief was na de 7 reageerdagen, maar natuurlijk te laat voor afzeggen. wel gedaan kregen een standaard brief dat het kon oplopen tot 250,- om van ze af te komen, brief was nog wel met een naam van een andere als brief hoofd dan die van ons. weer gereageerd, daarop komt op 24 okt. brief dat ze betreuren dat we niet met hen in zee gan en dat we zelf voor een andere leveransier dienen te zorgen. nou denk je dat is geregeld daar zijn we van af. krijgen we 19 dec. van onze leverancier dat we over gaan naar een andere!! de gekregen brief van onze leverancier terug gezonden dat het een onrechtmatige swits is. naar de nem een aangetekende brief gestuurt met copy van de gekregen brieven, of ze ons nu dan toch eindelijk met rust te willen laten. maar tot op heden is daar nog geen deugdelijke reactie op gekomen dan weer zo standdaard bief die we in ocktober ook al haden ontvangen.

wat kun je hier nou toch nog aan doen, bellen heeft geen zin wat het eninge wat je hoord is we zijn er mee bezig, wanneer ze er uit zijn krijgt u de reactie. en steeds blijven bellen, is ook wel een dure zaak.
Laatst gewijzigd door fondy1972 op 14 jan 2008 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

ludotje2
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2008 08:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ludotje2 »

heeft het zin om je oude vertrouwde leverancier in te lichten oven wat er speelt en kunnen zij het van hun kant tegenhouden?

Groeten .... Ludo

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Nee ludotje2 dat is helaas niet mogelijk.

De klant zelf kan het alleen tegenhouden. De leverancier zelf is wettelijk verplicht u te laten gaan wanneer een andere leverancier meld dat zij verder gaan met leveren.

Don Corleone
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2008 00:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Don Corleone »

Volgens mij ben ik te laat op dit forum gekomen. Ik ben er waarschijnlijk wel ingestonken. Ook ik ben telefonisch benaderd en heb het bandje ingesproken, pakket ontvangen en certiicaat ontvangen.
Nu kom ik op dit forum en lees niet de allerbste ervaringen. Heb verder nog niets ontvangen van e NEM.
Zou er nog een mogelijkheid zijn om hieronderuit te komen of zit ik er oor 3 jaar aan vast?

kaatje73
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kaatje73 »

Hoe kan iemand in godsnaam zo een klanten-bestand opbouwen.
Het gaat er niet om dat het voordeliger is, zo ga je niet met mensen om.
het is jammer dat ik me nu pas verdiep in deze maatschappij en met mij meerderen... het is toch niet zo, dat je als mens, gehaast soms, niet goed luisterd naar de telefonist, je ergens aan vast koppeld waar je bij voorbaat NIET onderuit kan. Zo is mijn gevoel op dit moment.
Is hier vanuit de overheid/rechtsysteem dan niets tegen te doen??

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Onderuit kan je wel hoor, altijd.

fondy1972
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jan 2008 13:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fondy1972 »

eronderuit kom je alleen op de voorwaarden van de nem, vooral als je de nodige brieven niet hebt gehad, en daardoor niet optijd heb kunnen annuleren.

en dan houden ze je echt wel aan je foon gesprek dat je heb op genomen en zo je contrat overeenkomst is.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Maar als jij je aanmeld bij een andere leverancier KAN je er onderuit. Maargoed, wel met voorwaarden van de NEM idd...

fondy1972
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jan 2008 13:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fondy1972 »

wij zijn nog gewoon lid van onze eigen leverancier, alleen de nem wil geen defenetieve brief geven dat ze fout zatten en ons verder met rust gaan laten, en dan bellen ze zelfs afgelopen zaterdag op om het nog eens opnieuw te proberen ons op de zelfde manier lid te maken als dat ze vorig jaar 9 sept. al hadden gedaan.

Gesloten