LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
conquis82
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 apr 2011 18:19

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door conquis82 »

Mail naar Vistaprint gedaan en dit is de reactie:

Geachte klant,

Wanneer u niet in staat bent geweest de bestelling aan te nemen op het moment dat deze werd aangeboden is dit uw eigen verantwoordelijkheid.

Wij kunnen u in deze dan ook niet tegemoet komen. Wenst u de bestelling alsnog te ontvangen dan dient u deze opnieuw te bestellen.
De kosten hiervoor komen voor uw eigen rekening
.

Heeft u verdere vragen, kunt u ons graag telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 8:30 - 17:30 via telefoonnummer: +31 (0) 207083459.
Met vriendelijke groeten,
Paul van Leeuwen

Vistaprint Klantenservice

_______________

met andere woorden.... ik heb besteld, betaald... krijg geen pakket en krijg ook mijn geld niet terug. Oplichterspraktijken zijn dit.

marjan54

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door marjan54 »

Dan weet ik zeker dat mijn bestelling niet aankomt want ik ben ook niet thuis.
Ik had een Grouponbon gekocht (ter waarde van 20 euro bij Vistaprint), ging hiermee aan de slag, kwam automatisch op een pagina, maakte een muismat aan en een beker, met dezelfde foto, andere ging niet, had nog saldo maar dat stond nergens. Toen ik ging afrekenen gaf ik de laagste verzendkosten in maar bij het drukken op verzenden sprong hij automatisch naar de duurdere 14 euro en ik kon niet meer terug. Kon ook niet zien of ik betaald had (via Paypal) ging heel sneaky, toen kwam er nog een scherm om zonder extra kosten hetzelfde wilden bestellen voor 8 euro. Ik ben in totaal 22 euro kwijt voor 22 bekers en 2 muismatten + een Grouponbon (van 5 euro geloof ik). Het mailtje van Paypal kwam ook veel later, misschien werken ze samen (?) Voor mij nooit meer Vistaprint. Oplichters.

Polien
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2011 13:00

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Polien »

over Vistaprint/GLS
Helaas moet ik toegeven dat ook ik erin gestonken ben.
Nu weet ik dat je je ALTIJD EERST moet informeren via een consumentensite voordat je bestelt en betaalt aan een nieuwe leverancier.
Mijn vragen:
- Kan een malafide bedrijf zomaar jaren voort blijven bestaan en doorgaan met winst maken door klanten te belazeren?
- Staat de wet toe dat klanten met instinkers gelokt worden waar ze vervolgens niet meer van af kunnen komen?
- Kan er ook voor internet bestellingen bijvoorbeeld ook een 3 dagen bedenktermijn ingevoerd worden?
Dat er mensen zouden zijn die wel goede ervaringen hebben kan ik moeilijk geloven; ik vraag me toch af of dat wellicht valse getuigenissen zijn/medewerkers van Vistaprint & GLS? Waarom gaat het zo vaak fout als het ook gewoon goed kan gaan?
Alle beschreven foefjes om de klant meer te laten bestellen en betalen ben ik tegengekomen op de site van Vistaprint. Ook bij mij werd er op het laatst ongevraagd een artikel toegevoegd dat ik niet meer kon verwijderen. Het gaat mij niet om die paar extra euro, maar om het principe.
Begin februari 2011 bestelde ik drukwerk en betaalde ook voor snelle levering. Half maart nog niets ontvangen hoewel men beweerde al aan de deur geweest te zijn. Ik vond echter nooit een briefje van GLS in de bus. Na diverse vergeefse pogingen tot telf. contact heb ik gemaild dat ik het contact met Vistaprint volledig wilde stopzetten en ook niets meer wilde ontvangen. Intussen lukte het mij om de betalingen te storneren. Men blijft echter volhouden aan de deur te zijn geweest en nu krijg ik de incasso van Vistaprint op mijn dak. Opeens kunnen ze wel snel reageren en komt ook hun post gewoon aan. Nu wel!
De artikelen heb ik nog steeds niet; mijn geld nog wel..... en helaas staat mij ook nog gedoe te wachten.
Ik heb hier een hele nare bijsmaak aan overgehouden en wil iedereen waarschuwen voor deze 2 firma's.

Anon1203
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:27

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Anon1203 »

Mensen, ik heb letterlijk duizenden klachten meegemaakt.
Best een percentage wat erge fouten waren, maarja Waar gehakt wordt vallen spaanders enzo

Als ik alles hier op moet gaan noemen wordt het een beste lap tekst. Maar waarom ik nu post is omdat gls gewoon heeft besloten dat klantvriendelijkheid prioriteit af is.

Er zijn ook best domme mensen, mensen die pakketjes bestellen en vervolgens raar opkijken als we het niet kunnen leveren als ze de hele werkweek weg zijn en het niet willen halen. Mensen die boos worden als we geen exact tijdstip van afleveren kunnen voorspellen een week van tevoren. Mensen die niet snappen dat we het pakket retour moeten doen als hun eerst een paar week op vakantie willen. etc..

Klanten mogen op het 0900 nummer geen vragen meer stellen en moeten binnen 90sec ophangen anders afgewimpeld worden. Maar de klantenservice van de depots doen allerlei beloftes die ze niet kunnen waarmaken of zelfs niet in lijn zijn met gls werkwijzen.

De service was alijd al slecht, afspraken konden gemaakt worden tussen half9 en 6 maar ik hoor dagelijks dat chauffeurs er om 8u nog komen aanbieden. Dus je kan hele dagen thuis zitten wachten. Soms zijn afhaal depots wel een half uur rijden en de gls depots nog verder.

Heel vaak dat het systeem aangeeft "pakket is afgeleverd, ontvanger heeft getekend met ......." en op de puntjes staat vaak KIB wat kaartje in bus inhoudt. dus doodlopend spoor. heb zelfs wel eens meegemaakt dat een naam stond van iemand in de zelfde straat 4km verderop. En dagelijks dat er geen toestemming is gegeven om het bij de buren te leveren maar dat het toch gebeurd.

Heb ook met een monteur gesproken, op de site staat een mogelijkheid om bij de 2e levering bij de buren te proberen. Als je dat aanvinkt en een huisnummer invult, krijgt de chauffeur dit niet eens te zien.

Ik kan nog wel even door gaan met verhalen maar mijn advies is een paar euro meer neerleggen als het gaat om een belangrijk pakket.

BuzzFuzz
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 apr 2009 18:43

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door BuzzFuzz »

wij als bedrijf kregen veel retouren van zendingen die 1x waren aangeboden of helemaal niet. heel veel klachten kregen we. je moet onthouden dat gls bestaat uit losse zelfstandige depot en losse chauffeurs. de gls chauffeur is dus in dienst van een andere bedrijf en die leveren hun diensten aan gls.

wij zij overgestapt naar dpd en dat scheelde ons een hele hoop werk en retouren. we krijgen nu zelde een retour. kost ons iets meer verzendkosten maar het is nog altijd beter dan retouren die ook geld en omzet kosten.

selektvracht is helemaal droevig. selektvracht bestaat uit losse depots met wao of aow chauffeurs. tnt is al niet veel beter. de pakket chauffeurs bestaan ook weer uit zelfstandige depots en hun chauffeurs. mijn tnt chauffeur kan bijna geen nederlands, aardig maar lastig communiceren. je zou voor de grap eens moeten kijken naar hun busjes. meestal roest op wielen. althands dat is hier zo.

alles moet goedkoper dus er moeten kosten bespaard worden. dit gaat ten koste van de kwaliteit. de allerbeste die ik ken is ups maar die is dan ook erg duur in vergelijk.

weer zoiets
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2011 20:43

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door weer zoiets »

Kom ik net binnen, logt er een keurig "niet thuis bericht" van GLS op de deurmat. Aangekruist op dit papiertje het vakje = u kunt een afspraak maken via: http://www.gls-nietthuis.nl of bellen met 0900-1116660 (€1,00 p/g)
Direct baal ik al van die euro die ik moet betalen om een afspraak te maken via de telefoon.
Ik bel waarop het even duurt voor er wordt aangenomen. Vervolgens een meneer die een gehaaste indruk maakt. Ik uit mijn ongenoegen over de euro die ik moet betalen. Hierop zegt hij; "ik moet mijn kinderen ook eten geven" en anders had je het via internet moeten doen.
Ik vraag naar de opties om mijn pakketje in handen te krijgen. Morgen zou ik het kunnen ontvangen. Een dagdeel of tijd valt niet af te spreken. Hij zegt; "de chauffeurs laden hier smorgens hun wagen vol en rijden de hele dag. Wij weten niet wanneer ze welk pakketje leveren". Als ik dan wederom niet thuis zou zijn (je bent toch gewoon de hele dag in huis...dat is toch logisch :? ) brengen ze het terug naar het depot en moet je het daar afhalen. Dat kan dan niet die dag want daar komen de pakketjes na 18.00 uur binnen en dan zijn ze gesloten. Ik vraag wat dan mijn andere optie is. Dit zou het afhalen morgen na 17.00 bij een 'punt' zijn redelijk ver van mijn woning. Ik besluit dat dit toch de beste optie is en spreek dit af. Morgen ga ik op pad...ben benieuwd!
Een advies aan vodafone (de verzender van het pakketje): Maak GEEN gebruik van GLS.
Het biedt geen service en is slecht toegankelijk voor je klanten!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

1 euro per minuut. :shock:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Jolijn »

0900-1116660 (€1,00 p/g) Per gesprek?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:0900-1116660 (€1,00 p/g) Per gesprek?
Oeps ja.....niet goed gelezen Jolijn.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik vind de reactie van @ weer zoiets overdreven.
Natuurlijk is het niet praktisch als er nog geen dagdeel als aflevertijdstip gegeven kan worden, maar om van 'geen service en slecht toegankelijk' te spreken....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:Ik vind de reactie van @ weer zoiets overdreven.
Natuurlijk is het niet praktisch als er nog geen dagdeel als aflevertijdstip gegeven kan worden, maar om van 'geen service en slecht toegankelijk' te spreken....
Dat is vaak een probleem met dingen bestellen, je weet niet waneer het komt en of het komt.
Soms is naar de winkel gaan een beter idee kan je veel kopzorgen schelen.

Webwinkel Ondernemer
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 23:25

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Webwinkel Ondernemer »

Sinds februari 2010 heb ik een webwinkel. Wij hebben tot vandaag vrijwel al onze zendingen verstuurd met GLS.

In mei is een zending ernstig beschadigd afgeleverd bij een klant, zelfs de verzenddoos was kapot. De inhoud was niet meer bruikbaar, dus wij hadden een forse schadepost. Natuurlijk hebben wij onze klant direct nieuwe spullen gestuurd (met TNT), maar GLS moet de schade nog vergoeden. Ze hebben wel een schade afhandeling, maar dat is omslachtig en niet realistisch. In mijn ogen hadden zij spontaan de schade moeten vergoeden, toen ze de foto's zagen. Sterker nog: het pakket had nooit aangeboden mogen worden.

Ook kreeg een klant een pakketje een keer niet omdat de chauffeur het huis niet kon vinden...... ook dit sloeg nergens op en ik was weer een boze klant rijker.

Daarna de mogelijkheid geboden om tegen iets meer kosten weer gewoon met TNT te verzenden en het viel mij meteen op dat veel mensen die extra kosten voor lief namen.

Afgelopen week is weer een zending beschadigd aangeboden bij een klant. Ik kon wel weer schade claimen, maar weer via een omslachtige procedure. Terwijl GLS gewoon ronduit lomp is omgegaan met de zending.

Toen vandaag weer een klant een boze mail stuurde over de werkwijze en bejegening van GLS, heb ik besloten om per direct niet meer met GLS te verzenden. Wat een klantonvriendelijke organisatie is dat zeg. Daar wil ik niet eens meer mee geassocieerd worden. Ik schaam mij echt diep voor het gedrag van dit bedrijf naar mijn klanten.

TNT is ook niet zaligmakend en dat zullen veel andere bedrijven ook niet zijn, maar TNT levert gewoon af bij buren en anders is het postagentschap vrijwel altijd dichtbij. In elk geval beter dan een depots van GLS dat vaak meer dan een half uur rijden is en waar je ook onbeschoft te woord wordt gestaan.

BuzzFuzz
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 apr 2009 18:43

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door BuzzFuzz »

het is allemaal snot zeker gls. tnt gebruikt inhuur dienstverleners dus dat zijn dezelde types als bij gls. mijn ervaring is dat dpd beter is dan gls. tnt pruts ook maar wat aan. als het echt perfect moet pak dan UPS. deze deed werk voor ons voor meer dan 13 jaar maar zijn zoveel duurder dat het voor ons niet meer interesant was. je kunt beter af en toe wat schade hebben dan structureel 50% meer betalen als het niet 80% is.

airwolf83
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2011 23:41

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door airwolf83 »

Vorige week banden besteld bij autobandenmarkt.
Ik kreeg bericht van hun dat de artikelen verzonden waren en bezorgd zouden worden door GLS... (Schrok al toen ik dat las want had er al geen goede ervaringen mee) Maar had goede hoop.

Ik had ook een track en trace nummer gekregen van de verzender dus ik volgde de zending en las vandaag dat mijn banden in de route van vandaag zaten.
Ik wachten en wachten maar geen bezorger dus dacht ik laat ik vanavond weer eens dat track en trace nummer checken en krijg ik doodleuk dit te lezen.

Date + Time Responsible GLS Location Event No Event
01/09/2011 18:50 NL4400 , Netherlands 4.40 Not delivered because consignee not in
01/09/2011 18:09 NL4400 , Netherlands 4.37 Not delivered due to closed reception
01/09/2011 07:36 NL4400 , Netherlands 11.0 Out for delivery on GLS vehicle
01/09/2011 07:28 NL4400 , Netherlands 2.0 Inbound to GLS location
31/08/2011 11:54 NL0100 , Netherlands 2.0 Inbound to GLS location
30/08/2011 20:40 DE 001 Neuenstein, Germany 1.0 Outbound from GLS location
30/08/2011 20:39 DE 001 Neuenstein, Germany 2.0 Inbound to GLS location
30/08/2011 20:39 DE 001 Neuenstein, Germany 2.0 Inbound to GLS location
30/08/2011 13:44 DE 330 Braunschweig, Germany 0.0 Data transferred to GLS System
29/08/2011 11:50 DE 330 Braunschweig, Germany 0.100 Data transferred to GLS System as preadvice .

Er staat dus dat het niet is afgeleverd omdat de receptie gesloten was(ik ben gewoon een particulier dus weet niet waar hun een receptie hebben gevonden)en daarboven staat weer dat ik niet thuis was.... juist???

https://services.gls-netherlands.com/ via die site kom ik erachter dat het pakket op het depot ligt en dat er een niet thuis bericht is achtergelaten bij mij.
Ik weet niet wat voor chauffeurs daar werken maar als koerier zijnde mag er toch van je verwacht worden dat je wel stratenkennis hebt en als je het adres echt niet kan vinden of het 'te druk' hebt dat je dit dan ook eerlijk zegt en niet gaat melden dat je een kaartje in de bus hebt gegooid terwijl er bij mij toch echt niks in de bus ligt....

Ik ga morgen eerst bellen wat voor waardeloos iets dit is maar het gaat er denk ik op neer komen dat ik het zelf mag gaan ophalen op het depot maar ik las op de site ook dat ik dan ook het niet thuis bericht moet laten zien... Dit heb ik dus niet.... Waardeloos heel dat gls...

Het is leuke is ook nog dat mijn banden in 2 delen bezorgd worden allebei op andere datums... Dus ik ga dit gedonder waarschijnlijk volgende week nog een keer meemaken..

Joyce Ensinck
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:18

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Joyce Ensinck »

Ook wij hebben winterbanden via autobandenmarkt.nl besteld.
De banden zouden vandaag worden geleverd. Tot onze verbazing kwam onze buurman afgelopen dinsdag met één winterband welke door GLS bij hem was afgeleverd. Wij hadden echter geen briefje ontvangen waarop stond dat er een band was afgeleverd bij onze buren. Toen was het afwachten of wij onze overige 3 banden nog zouden ontvangen.
Gisteren was GLS blijkbaar ook aan de deur geweest want dit keer lag er wel een niet-thuis-bericht in de brievenbus, met het vriendelijke verzoek een afleverafspraak te maken. Ik gebeld en de afspraak gemaakt dat wij de 3 banden gaan afhalen bij het depot in Stein. Nu hebben wij vanochtend een email ontvangen van autobandenmarkt, omdat wij schijnbaar één autoband hebben geweigerd met de vraag of wij deze nog altijd willen hebben....

Ik vraag me echt af wat die daar doen bij GLS, eerst zijn ze te lui om een niet thuisbericht in de bus te stoppen en vervolgens geven ze aan dat we een band hebben geweigerd, terwijl we niet eens thuis waren, want ze hebben zelf een niet-thuis-bericht geschreven. Ik vind het maar een vage boel daar...
Nu is het afwachten of wij straks 3 banden kunnen ophalen bij het depot in stein..

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door electomonteur »

hard gezegd ook die 4e(5e) band opeisen

en laten versturen

indien de verzender de 4e(5e) band levert en nooit de ander terug ontvangt van gls gaan ze wel nadenken hoop ik
en gls moet dan die band betalen en u heeft een gratis reserve band
welke eventueel op het reserve wiel kan worden gezet of bij de sloop een 6e velg halen voor deze band en als reserve wiel onder of in de auto monteren
en de andere 5 voor de zomer banden houden

wij hebben voor de bedrijfswagen ook 10 velgen
5 rondom het voertuig en 5 in de opslag

BuzzFuzz
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 apr 2009 18:43

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door BuzzFuzz »

electomonteur schreef:hard gezegd ook die 4e(5e) band opeisen

en laten versturen

indien de verzender de 4e(5e) band levert en nooit de ander terug ontvangt van gls gaan ze wel nadenken hoop ik
en gls moet dan die band betalen en u heeft een gratis reserve band
welke eventueel op het reserve wiel kan worden gezet of bij de sloop een 6e velg halen voor deze band en als reserve wiel onder of in de auto monteren
en de andere 5 voor de zomer banden houden

wij hebben voor de bedrijfswagen ook 10 velgen
5 rondom het voertuig en 5 in de opslag
goed advies, het plegen van een strafbaar feit.

kostas1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2011 01:44

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door kostas1988 »

Ik lees hier één en ander en houd mijn hart vast.. :|

Ik heb meerdere malen spullen besteld via internet, het meeste wat is bezorgt via GLS. Heb spullen gehad van Ritel, Vodafone, Hi. Dit meerdere malen zelfs.. Nooit problemen gehad, altijd op tijd.. Soms zelfs iets TE op tijd dat ik me bed uit werd gebeld om contracten e.d. te tekenen.

2 jaar terug kwam er een ander bedrijf genaamt OPD, DAT WAS ECHT DRAMA!!
Afspraak gemaakt dat ze 's ochtends tussen 9 en 12 zouden komen.. Rond 16:00 word ik gebeld op me werk, meneer ik ben nu onderweg naar u. Leuk, maar ik ben niet thuis. Daarna een week gedaan om een nieuwe afspraak te maken.

Ik verwacht nu weer een pakketje van GLS, als ik zo naar de status kijk dan moet deze morgen bezorgt worden.. Houd jullie op de hoogte!!

En trouwens.. verzend Vistaprint niet via het oude TNT POST? daar heb ik in ieder geval 5 keer mijn kaartjes e.d. van gehad....

kostas1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2011 01:44

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door kostas1988 »

Nou.. vrijdag zijn ze dus niet langsgeweest omdat de chauffeur de route niet heeft afgemaakt (woon op nog geen 10 minuten rijden van het depot af maar goed..) morgen nog een dag.. Ben benieuwd...... Jullie horen het nog..

kostas1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2011 01:44

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door kostas1988 »

En ja hoor.. gisteren waren ze daar dan..
Datum Tijd Depot Land Handeling Status/Info
10-11-2011 15:41 Enschede (7500) Nederland Collectie
10-11-2011 19:52 Enschede (7500) Nederland Vertrek
11-11-2011 00:47 Utrecht (3500) Nederland Aankomst
11-11-2011 09:13 Utrecht (3500) Nederland Bestel
11-11-2011 12:00 Utrecht (3500) Nederland Aflevering Route niet afgemaakt
14-11-2011 09:05 Utrecht (3500) Nederland Bestel
14-11-2011 13:46 Utrecht (3500) Nederland Aflevering Ontvanger heeft getekend met:
KRAAG

Dat laatste klopt alleen voor geen meter, "Ontvanger getekend met: KRAAG" ik zat in de huiskamer toen werd aangebeld en me vader deed open, er werd gezegt ik heb een pakketje voor u en deze werd afgegeven en de bezorger is weer weg gegaan.. Apart..

Maar ik heb me pakje in ieder geval.. en toch redelijk op tijd..

Gesloten