LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MAAR ÉÉN KEER JE NAAM HIERO, KIJKEN HOE LANG DEZE TOPIC WOR

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Peggy Robeerst

Re: MAAR ÉÉN KEER JE NAAM HIERO, KIJKEN HOE LANG DEZE TOPIC WOR

Ongelezen bericht door Peggy Robeerst »

Mijn contract is twee weken geleden afgelopen met een totale restschuld van circa. 12.0000 euro. Zou vanalles moeten regelen (leningen) om dit te kunnen betalen, maar ben naar aanleiding van deze topic, tot de conclusie gekomen om definitief niet te betalen. Heb ook nooit geweten dat je een restschuld kon overhouden. Dexia, de ballen !!!

gert

Ongelezen bericht door gert »

ook wij wisten niets van een restschuld, we hebben het hele bedrag in een keer betaald en nu willen ze nog tot 2009 een bedrag van 49,50 per maand. dus mooi niet

ce.kuis

Ongelezen bericht door ce.kuis »

Ik voel mij gesterkt door jullie reactie's Ik heb mij diep geschaamd dat ik er ben ingeluisd. Ik had beter moeten weten dacht ik, totdat ik iemand sprak die vertelde dat hij in die tijd ook benaderd was. Hij wilde niet met hun in zee gaan, maar door hun enorme vasthoudendheid (hij had steeds een ander aan de lijn) zei hij: als jullie het contract willen sturen is het mij prima, maar ik doe niet mee.En ja hoor! het contract werd gestuurd en...hij deed zoals hij had gezegd er niets op uit. Boos en zeer intimiderend waren de mensen van Legio en lieten hem de eerste dagen niet met rust Hij zei:Hun wekwijze was als volgt: je wordt benaderd door èèn persoon die het voorbereidend werk moet doen en als men de volgende dag mag terug bellen, dan krijg je iemand anders aan de telefoon die wat geroutineerde is.Het heeft hem moeite gekost om staande te blijven. Ook naar hem toe is er op geen enkel manier gesproken over een eventuele restschuld en over alles wat u en mij bezig houdt Hij leeft met u en mij mee en volgt het op de voet.Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die NIET op het aanbod zijn ingegaan, maar wel hetzelfde hebben ondervonden.
Cathy

jaap van pelt

Ongelezen bericht door jaap van pelt »

Word er bij jullie niet gedreigd met deurwaarders dan???
Ik zit met een "restschuld"(?) van 7500,-Euro, heb meerdere malen te kennen gegeven niet te betalen alleen nu word er met deurwaarders gedreigd, heb van de week net brief terug gestuurd dat ik dan akkoord ga met de betalingsregeling, alleen geen handtekening gezet.....Ik weet echt niet meer wat ik moet en kan doen....

de zoekmug

Ongelezen bericht door de zoekmug »

zolang het onder de rechter is
kan er geen deurwaarders komen.

Vera

Ongelezen bericht door Vera »

Ook mijn man en ik hebben ons nooit gerealiseerd dat er zo'n restschuld kon overblijven, we rekenden er zelfs niet op de inleg kwijt te raken, want 'de inleg vangt u altijd terug, mevrouwtje'. Ja,ja, dat blijkt nu wel van niet. Ik wil dus niet alleen mijn restschuld niet betalen, maar ik wil dus wel degelijk ook mijn inleg terug.
Trouwens wel verbazingwekkend dat het grootste gedeelte van de contracten die Legio Lease heeft afgesloten met verlies zijn afgesloten. Dat kan nooit kloppen, tevens een erg vreemde manier van verkopen van aandelen houden ze er op na. Dat riekt naar fraude. Ik ben dankbaar voor de aandacht die Stichting Leuaseverlies en Radar hieraan besteden.

wieke

Ongelezen bericht door wieke »

Onze zoon van 16 fl 1000 ingelegd bij altijd doen plan. Nooit verteld dat dit een restschuld zou opleveren van €2500. Dat kan hij echt niet terugbetalen. Wij zelf een overwaarde van hypotheek belegd. dit alles via spaarselect. In de papieren staat duidelijk dat de hypotheek na 5 jaar wordt terugbetaald. We hadden het risico wel ingeschat dat we dit niet terugkregen als het slecht ging, maar een restschuld is nooit over gesproken.Hoe we dit te boven moeten komen,ik weet het niet, voel mij erg opgelicht en slecht voorgelicht door spaarselect.

de zoekmug

wieke lees ff door.

geplaatst door triest op 31-03-2003 om 08:51

triest

"minderjarige"

Is er ook een stichting die opkomt voor contracten die afgesloten zijn voor minderjarige kinderen , we hebben ons aangesloten bij leaseverlies, maar omdat er wel een aparte stichting is zoals eagel lease vroeg ik mij af of dit ook niet kan voor minder jarigen.
groetjes triest

geplaatst door de zoekmug op 31-03-2003 om 08:58

de zoekmug

'Veel overtredingen bij Dexia Bank'

AMSTERDAM - De Autoriteit Financiële Markten heeft bij Dexia Bank een 'waslijst met ernstige overtredingen' van de effectenregelgeving geconstateerd bij de verkoop van leaseproducten.
Het oordeel zou tienduizenden teleurgestelde beleggers die verhaal willen halen kunnen helpen.Dit stellen betrouwbare bronnen in kringen rond Dexia Bank Nederland, aldus Het Financieele Dagblad vrijdag.
De beurstoezichthouder startte in april een onderzoek naar beleggen met geleend geld via effectenlease bij Dexia. Dit onderzoek is volgens ingewijden deels afgerond. Bij de verkoop van effectenleaseproducten zou een loopje zijn genomen met de vereisten rondom het zogeheten know your customer-beginsel, het opstellen van cliëntenovereenkomsten, saldibewaking en de verkooporganisatie. Duizenden contracten zouden zijn verkocht aan minderjarigen en bejaarden.
De Autoriteit Financiële Markten zou Dexia een boete op willen leggen omdat het de zorgplicht jegens zijn klanten niet is nagekomen. De bank heeft daartegen bezwaar aangetekend.

triest ff melden bij AFM.

geplaatst door de zoekmug op 31-03-2003 om 091

de zoekmug

http://www.afm.nl/
mvg

max

Ongelezen bericht door max »

Ik heb het formulier al ingestuurd met de mededeling dat ik wel gebruik wens te maken van het Dexia aanbod. Dit heb ik gedaan om de risico's van een rechtzaak en het in een keer moeten terugbetalen van de restschuld (thans meer dan EUR 30.000,-) te vermijden. Nu dat ik dit forum lees kom ik toch weer op andere gedachten, nl. dat er bij weigering tot betalen toch nog gewacht kan worden op een rechterlijke uitspraak.
Zou ik via een aangetekend schrijven dit weer ongedaan kunnen maken?
Met dank voor eventueel deskundig advies,
Max

de zoekmug

voor Wieke.

geplaatst door triest op 31-03-2003 om 08:51

triest

"minderjarige"

Is er ook een stichting die opkomt voor contracten die afgesloten zijn voor minderjarige kinderen , we hebben ons aangesloten bij leaseverlies, maar omdat er wel een aparte stichting is zoals eagel lease vroeg ik mij af of dit ook niet kan voor minder jarigen.
groetjes triest

geplaatst door de zoekmug op 31-03-2003 om 08:58

de zoekmug

'Veel overtredingen bij Dexia Bank'

AMSTERDAM - De Autoriteit Financiële Markten heeft bij Dexia Bank een 'waslijst met ernstige overtredingen' van de effectenregelgeving geconstateerd bij de verkoop van leaseproducten.
Het oordeel zou tienduizenden teleurgestelde beleggers die verhaal willen halen kunnen helpen.Dit stellen betrouwbare bronnen in kringen rond Dexia Bank Nederland, aldus Het Financieele Dagblad vrijdag.
De beurstoezichthouder startte in april een onderzoek naar beleggen met geleend geld via effectenlease bij Dexia. Dit onderzoek is volgens ingewijden deels afgerond. Bij de verkoop van effectenleaseproducten zou een loopje zijn genomen met de vereisten rondom het zogeheten know your customer-beginsel, het opstellen van cliëntenovereenkomsten, saldibewaking en de verkooporganisatie. Duizenden contracten zouden zijn verkocht aan minderjarigen en bejaarden.
De Autoriteit Financiële Markten zou Dexia een boete op willen leggen omdat het de zorgplicht jegens zijn klanten niet is nagekomen. De bank heeft daartegen bezwaar aangetekend.

triest ff melden bij AFM

Tom L

Ongelezen bericht door Tom L »

MENSEN LET OP!!
Het Legio/Dexia drama is OFFICIEEL nog niet "onder" de rechter aldus een juridisch medewerker van de consumentenbond, die adviseren dan ook voorlopig het Dexia aanbod te accepteren!!!????(want er staat geheid een deurwaarder voor de deur!!)

de zoekmug

tom l

wat is slv dan aan het doen????
ff alles nalezen.
ligt allemaal bij de rechter kan nog een paar jaar duren.
mvg

de zoekmug

voor Max.

je kan beter op een nieuw onderwerp klikken
dan zien meer mensen jouw probleem.

mvg

Paul uit Zevenaar

Ongelezen bericht door Paul uit Zevenaar »

Hoi lotgenoten,

mijn contracten Winstverdriedubbelaar liepen december 2002 af met een forse restschuld. Ik betaal nu totaal ca. 240 euro af per maand. Tuurlijk zou ik me graag bij jullie dapperen aansluiten, maar op een dag thuis komen en je huis leeggehaald vinden is niet echt waar ik op zit te wachten natuurlijk. Ik las ergens dat als een zaak onder de rechter is, deurwaarders niet in actie kunnen komen. Wie kan mij die 100 % zekerheid geven ?

EGBERT

Ongelezen bericht door EGBERT »

Sluit me aan in de rij van niet betaler en wacht op de rechtelijk uitspraak. Wens een ieder veel succes in de strijd tegen dit onrecht.

NOOT: de schuld die ik heb staat wel geregistreerd bij Bureau Krediet Registratie (BKR) , als ik een hypotheek af wil sluiten ondervindt ik hier veel hinder van

ALEX

Ongelezen bericht door ALEX »

ben niet van plan te gaan betalen, zijn m.i. een stelletje afzetters

Ilse

Ongelezen bericht door Ilse »

Ik betaal ook helemaal noppes!!!!!!!!!!!!

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Beste Max
De klachten over Dexiabank liggen reeds bij de rechter.
Ga niet akkoord!
Laat dit Dexia weten via een aangetekende brief.
Als straks onze kontracten niettig verklaard worden zit jij nog vast aan deze bank.

ap

Ongelezen bericht door ap »

stomverbaasd. wat een imbecielen. ze liegen allemaal!!niemand gaat betalen - zullen ze wel moeten. heeft dan niemand van die imbecielen zijn contract gelezen? waarschijnlijk niet want als ik al die taalfouten lees in de stukjes heeft niemand zijn lagere school afgemaakt. eigen schuld, dikke bult, wat een achterlijk zooitje en analfabeten!! jullie verdienen niet beter! succes en slaap maar verder want jullie zullen nooit wijs worden!

ap

Ongelezen bericht door ap »

stomverbaasd. wat een imbecielen. ze liegen allemaal!!niemand gaat betalen - zullen ze wel moeten. heeft dan niemand van die imbecielen zijn contract gelezen? waarschijnlijk niet want als ik al die taalfouten lees in de stukjes heeft niemand zijn lagere school afgemaakt. eigen schuld, dikke bult, wat een achterlijk zooitje en analfabeten!! jullie verdienen niet beter! succes en slaap maar verder want jullie zullen nooit wijs worden!

Gesloten