LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleiding door dating site www.be2.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
maiko 74
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:55

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door maiko 74 »

nou ik ben ook gedupeerd door be2.
December kwam ik achter dat er geld werd afgeschreven van mijn rekening door global collect bv.
Die beweren dat ik een premiumlidmaatschap heb afgesloten.
Maar dat heb ik nooit gedaan. Ik ga geen 179,40 euro betalen per half jaar.
Ze schrijven het zo van je van bank af.
Ik heb het terug laten storneren en een e-mail gestuurd dat ik geen gebruik maak van hun diensten.
Toen kreeg ik een paar dagen later een e-mail terug dat ze een incasso buro inschakelen.
Maar onlangs kreeg ik een E-mail uit Duitsland in het engels geschreven dat ik een bedrag ga storten 230 euro met het adres en de bank gegevens.
Ik ga dat nooit betalen.

maiko 74
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:55

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door maiko 74 »

Ik heb even wat onderzoek gedaan.
De e-mail die uit Duitsland is schijnbaar van een advocaat auer witte thiel.
Ik heb ook het adres in getypt op google maps.
Die meneer Thiel is daar ook een oplichter.
En ik heb ook het adres van be 2 opgezocht.
Ze kunnen ons niets maken. DUS NIET BETALEN.
Ze kunnen dreigen wat ze willen en e-mails sturen wat ze willen maar ik betaal niets
En anders rij ik even naar luxemburg naar het adres.En even een hartig woordje met ze praten waar ze mee bezig.
Dreigen kan iedereen.....

maiko 74
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:55

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door maiko 74 »

iltjuh niets opsturen en niet reageren. En je geld terug storneren.
Ze dreigen maar. Het is van de zotte dat ze dat nog durven te vragen naar je
bankafschrift. Dan komen ze nog meer te weten van je.
Ik hoop dat je er zo vanaf bent succes....

iltjuh
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2012 15:29
Locatie: ergens in zeeland

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door iltjuh »

Mijn bank heeft netjes 9,99 gestort en verder wacht ik nog op een brief of telefoontje die mijn bank beloofd heeft.

Ik hem wel een overzicht gestuurd maar alle gegevens bewerkt met paint dus ze hebben er niets aan gelukkig.

Maar ook geen reactie meer dus ik ben er klaar mee, ben blij dat het maar om 9,99 ging en niet meer.

iltjuh
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2012 15:29
Locatie: ergens in zeeland

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door iltjuh »

Jawel, heb weer reactie.

Beweren ze dat die incasso niet van hun afkomstig is...
Van de bank ook nog niets gehoord, alleen die terugstorten...

Afwachten maar

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

iltjuh schreef:Jawel, heb weer reactie.

Beweren ze dat die incasso niet van hun afkomstig is...
Van de bank ook nog niets gehoord, alleen die terugstorten...

Afwachten maar
Wat staat er bij de omschrijving van de incasso?
Dat lijkt me - voor de klant - toch wel belangrijk.

En als en bedrijf dan stelt 'dat waren wij niet' moet het voor de bank simpel zijn om het nummer te koppelen aan een bedrijf/persoon ter controle.
Als dan blijkt dat het inderdaad iemand anders is ... dan moet het bedrijf aangifte doen wegens misbruik van hun naam..

Miranda.be2
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2012 17:02

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Miranda.be2 »

Hallo,

Ik werk voor de klantenservice van be2.

Het spijt me om te horen dat u negatieve ervaringen heeft opgedaan bij be2.
Als u inderdaad problemen heeft met de website of het gevoel heeft dat uw zaak niet correct werd behandeld, neemt u dan contact met mij op op [email protected].

Alvast bedankt,
Miranda van der Veen
Team Lead
be2 klantenservice

brendamilatz
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2012 09:09

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door brendamilatz »

Vandaag kwam mijn man er tot zijn grote schrik achter, dat een datingbedrijf, genaamd Be2, onder vermelding van de bedrijfsnaam ADYEN B V, zonder zijn toestemming een bedrag van 149,70euro van zijn rekening heeft afgeschreven via een automatische incasso. Direct probeerde hij het bedrag te storneren, aangezien hij het bedrijf niet kent en hen geen toestemming heeft gegeven zijn rekening te plunderen, maar de ING zegt dat dit niet mogelijk is! "Helaas kunnen wij hier niets aan doen, meneer. Het bedrijf heeft namelijk via ING een eenmalige incasso aangevraagd, wat betekent dat u het bedrijf zelf schriftelijk moet verzoeken het bedrag terug te boeken op uw rekening." De ING heeft hem toegezegd dat zij "een onderzoek zullen starten", maar op internet lees ik van meerdere gedupeerden (waarvan de meesten ING-klanten zijn), dat dit zogenaamde onderzoek al vanaf 2010 lopend is. Ik begin er dan ook sterk aan te twijfelen in hoeverre ING ook daadwerkelijk actie heeft ondernomen tegen deze internetcriminelen. Komende vrijdag zal mijn man aangifte doen bij de politie, in de hoop dat hij dan meer in zijn recht staat. Weet iemand wat we hier nog meer tegen kunnen doen? We hebben namelijk ook gelezen dat mensen meerdere malen deze zelfde truc is overkomen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

brendamilatz schreef:maar de ING zegt dat dit niet mogelijk is! "Helaas kunnen wij hier niets aan doen, meneer. Het bedrijf heeft namelijk via ING een eenmalige incasso aangevraagd, wat betekent dat u het bedrijf zelf schriftelijk moet verzoeken het bedrag terug te boeken op uw rekening."

Ga desnoods persoonlijk langs op een ING kantoor.
Blijf beleefd, maar eis dat men het terugstort, en een selectieve blokkade aanbrengt. Als men niet terug wil storten - meld dan dat je aangifte gaan doen, en dan ook zult melden dat zij als medeplichtige aan fraude aangegeven zullen worden.
De selectieve blokkade is om een signaal te geven naar de instantie die automatische incasso regelt (sepay?) - meld dat het een blokkade is wegens onrechtmatige incasso/ incassofraude.
brendamilatz schreef: Komende vrijdag zal mijn man aangifte doen bij de politie, in de hoop dat hij dan meer in zijn recht staat. Weet iemand wat we hier nog meer tegen kunnen doen? We hebben namelijk ook gelezen dat mensen meerdere malen deze zelfde truc is overkomen.
- zoek uit welke rekeningnummers ze gebruiken, en laat deze voor al je rekeningen blokkeren.

- Bel eens met Ayden, en vraag waarom zij zonder JOUW toestemming incasseren (oftwel, ze doen zaken met fraudeurs) want Ayden is een payment provider.

- Bel BE2 - en geef ze 4 uur om een spoedoverboeking te doen, teneinde aangifte en verdere juridische stappen te voorkomen.

- Meld bij je aangifte (als BE2 niet betaald) dat dit vaker voorkomt, print desnoods de forumvermeldingen uit.

- Houd je rekening heel goed in de gaten (dagelijks, maar tenminste 1x per week) om herhaling met nieuwe rekeningnummers te voorkomen.

- Stuur een mail naar Ayden en BE2 waarin je ze verzoekt om het bewijs dat er toestemming is verleend te incasseren van je rekening, en dat ze 5 werkdagen de tijd hebben dit te geven (je kan je aangifte even uitstellen, maar niet de blokkade en melding onrechtmatige incasso!) - anders volgt alsnog aangifte.

brendamilatz
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2012 09:09

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door brendamilatz »

Hartelijk dank voor de adequate reactie. Inmiddels is mijn man bij ING langsgeweest, waar ze hem nu vertelden dat het toch wel mogelijk blijkt te zijn om het geld terug te krijgen. Hij moest daarvoor schriftelijk een verzoek om terugboeking opsturen naar het hoofdkantoor van ING. Een vreemde manier van handelen, als je het mij vraagt, maar goed. We hopen gewoon dat we ons geld terug kunnen krijgen en dat het over een maand niet wéér gebeurt...
Ook heeft hij het gebruikte rekeningnummer van de incassant laten blokkeren en zal hij morgen aangifte doen. Helaas is het niet verstandig om Be2 te bellen, aangezien er dan nóg meer gegevens van ons bij hen bekend zijn en wij ook op dit forum lezen dat gedupeerden door Be2 zijn bedreigd.
Vandaag is mijn man tevens naar ABN AMRO geweest om melding te maken van dit geval van fraude. De medewerker aldaar vertelde hem -zonder blikken of blozen- dat al meerdere mensen deze zelfde melding bij hen hebben gemaakt! Waarom doen ze hier dan niets aan?! Ongelofelijk dat het mogelijk is om mensen geld afhandig te maken, zonder naam of zelfs handtekening!
Zodra de terugboeking binnen is, zal hij direct overstappen naar een andere bank.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

brendamilatz schreef: Zodra de terugboeking binnen is, zal hij direct overstappen naar een andere bank.
Dat zal niet veel uitmaken.
De banken laten allemaal toe dat dergelijke bedrijven door kunnen gaan - totdat ze teveel klachten krijgen.

Het hele automatische incasso systeem is zo lek als een mandje, omdat het lijkt alsof ieder bedrijf zomaar mag incasseren - zonder aan te hoeven tonen dat men toestemming heeft van de rekeninghouders.
Dit word pas gecontroleerd NADAT je als rekeninghouder geklaagd hebt.

Het lijkt erop dat 'de banken' dit zo willen houden.
Dus bij bank A, B of C - het systeem is hetzelfde - het systeem moet veranderd worden, en men moet sneller reageren op misbruik en fraude, zoals in jullie geval.

rockingdaddy
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2012 17:08

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door rockingdaddy »

Beste lezers niet alleen in NL is Be2 actief ,ook in Belgie hebben we te maken met dezelfde oplichtersboel ! ik ben ook verlost van 179.40 Eu , heb wel het abbonement al voortijdig stilgelegd , heb betwisting aangegeven bij credticard , Visa , tevens kaart geblokkeerd voor verder gebruik , Ecops op de hoogte gebracht en ook bericht gestuurd naar onze nationale radio die programmas wijden aan zulke toestanden . Ik heb honderden fakebrichten gekregen op een paar weken tijd . de centen zijn verdwenen naar een Zwitserse rekening van ene mr HUNENBERG , de Luxemburgse vestiging is aangetekend verwittigd en gevraagd om het geld terug te storten wegens frauduleus en misleidende publiciteit , het niet leveren van de aangekondigde diensten . het niet respecteren van de 10daagse sperperiode ik heb reeds geprobeert na de 2de dag toen ik 'stront aan de knikker' gerook om de boel te stoppen maar bleek onmogelijk ,zelfs om gewoon het lidmaatschap te kunnen stoppen is een heksentoer op de website . verder gebruiken ze een Belgisch faxnummer dat niet te traceren is , een bonafide bedrijf maakt zijn gegevens , adres , telefoon publiekelijk toegankelijk tenzij je allerlei te verstoppen hebt natuurlijk ; ik heb meteen ook aangifte gedaan op Europees niveau en nu zien wat er uit de bus zal komen , centen zal ik wel kwijt zijn maar de lol zal wederzijds worden . ik heb ook heel veel tijd om me te amuzeren ,; ben toevallig op pensioen .. en ik ben niet bang om er voor uit te komen dat ik op een datingsite stond , dat is hedentendage een heel normale zaak . Hoeveel miljoen kandidaten wachten er weeral op jou als je aansluit bij Be2 ??? forget it .. wil je een Belgische goede dating site aan betaalbare prijs ga naar RDV ...
Morgen sturen we brieven rond naar ombudsman , gaan we officieel klacht leggen wegens bedrieglijke praktijken bij de politie en zo passeert de dag ook ... grtjs , God schept de dag en wij gaan erdoor ... SHAME ON YOU die de eenzaamheid van mensen misbruiken ! en je een pak illusies opsolferen ..

bobby2106
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2012 23:58

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door bobby2106 »

Ook ik heb me in een vlaag van verstandsverbijstering een tijdje geleden aangemeld bij BE2, inclusief premium lidmaatschap. En ook ik werd onaangenaam verrast dooe een ongevraagde afschrijving van 139 euro.
Terugdraaien van de incasso kan niet (vind ik wel een zeer kwalijke zaak)
Via Google kwam ik dit topic tegen en schrok me rot. Ik wilde de volgende dag al aangifte gaan doen, bevriende advocaat bellen, etc.

Tot ik het emailadres [email protected] in het topic zag. Besloot eerst maar een mail te sturen.

Dat was voldoende. De mail werd correct en snel beantwoord. We kwamen snel een goede afspraak overeen (4 maanden restitutie, wat ik schappelijk vind) en mijn premium lidmaatschap zou worden gestopt. Communicatie met de klantensercie van BE2 was zeer goed, kan niet anders zeggen.

Binnen een week (als ikzelf sneller had geantwoord op hun emails, was het nog sneller gegaan) was alles geregeld. Beedrag op mijn rekening en ik hen mijn account zelf geheel kunnen verwijderen.

Let wel, ik heb geen positieve ervaring met de website (alleen nep profielen), maar de afhandeling van mijn klacht verdient alle lof.

Miranda.be2
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2012 17:02

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Miranda.be2 »

Beste be2 klanten,

Ik ben Miranda van der Veen en ik werk als Team Lead voor be2. U kunt mij ten alle tijden een e-mail sturen mocht u uw klacht snel opgelost willen zien. Vermeld dan ook graag uw gebruikersnaam en uw e-mail adres, zodat ik u snel in ons systeem terug kan vinden. Ik zal uw zaak dan tot op de bodem voor u uitzoeken en u spoedig beantwoorden.

Mijn e-mail adres is : [email protected].

Met vriendelijke groeten,

Miranda van der Veen

iamrob
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2008 00:35

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door iamrob »

Hoi,

Ben ook zo stom geweest om een premium account ( Datum van aankoop: 08.07.2012 ) te nemen, wist niet dat het automatisch zou doorlopen en ik krijg steeds berichten van vrouwen die niet eens in nederland zitten terwijl hun profiel dat wel aangeeft ( ze wonen bijvoorbeeld in groningen, rotterdam of aalten maar in werkelijkheid in engeland / denemarken of maleisië... ). Een ZEER kwalijke zaak.
Heb mijn account gedeactiveerd, en zoveel mogelijk gegevens gewist of gewijzigd naar onzin. Verder heb ik via paypal een geschil gestart hierover om het geld terug te laten storten als ze het niet zelf doen.
Ik heb meteen meerdere opzeg emails gestuurd met handtekening en loginnaam naar die miranda en klantenservice, nu wil ik ook een fax naar ze sturen maar het faxnr klopt niet wat ik vond ( +31 208 907 910 )..

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, bah..

Miranda.be2
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2012 17:02

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Miranda.be2 »

Beste iamrob,

Mijn naam is Miranda van der Veen en ik ben Teamleader bij be2. Is uw zaak al in behandeling genomen door de klantenservice van be2? Zo niet, stuurt u mij dan graag een e-mail met uw gebruikersnaam en uw e-mail adres waarmee u bij be2 bent ingeschreven. Ik zal uw zaak dan zeer spoedig in behandeling nemen.

Mijn e-mail adres is : [email protected]

Met vriendelijke groet,

Miranda van der Veen
Teamleader be2

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Niet om het een of ander - maar het probleem van iamrob zou al lang en breed opgelost moeten zijn:

door iamrob » 11 jul 2012 00:13
door Miranda.be2 » 18 sep 2012 13:37

ruim 2 maanden geleden gemeld.
Lijkt me dat 'zo spoedig mogelijk' bij be2.nl toch enigzins langzaam is.

Miranda.be2
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2012 17:02

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Miranda.be2 »

Beste Guardian72,

Wij hopen en vermoeden dat dit zeker het geval is. Zo niet dan hoop ik dat deze klant spoedig contact met mij opneemt. Ik zou deze, en iedere andere klant die met een vraag of klacht zit, graag verder van dienst willen zijn.

Met vriendelijke groet,

Miranda van der Veen
Teamleader be2

E-mail: [email protected]

richards
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2008 10:19

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door richards »

Bij mij is ook ten onrechte €149,40 afgeschreven van mijn rekening.Ik ben mij van geen enkele machtiging bewust.
Ik heb ook contact gehad met mijn bank en deze konden het restorneren.
Wel werd verteld dat wanneer de incassant wel een machtiging kan overleggen,dan is de incasso terecht.
Dit is dus niet gebeurd.
Nu gaat BE2.NL dus eerdaags een incasso bureau inschakelen,terwijl ik al meer als 1 jaar geen gebruik maak van hun dating site.
ik heb dit met andere dating site nog nooit meegemaakt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

richards schreef:Bij mij is ook ten onrechte €149,40 afgeschreven van mijn rekening.Ik ben mij van geen enkele machtiging bewust.
Ik heb ook contact gehad met mijn bank en deze konden het restorneren.
Wel werd verteld dat wanneer de incassant wel een machtiging kan overleggen,dan is de incasso terecht.
Dit is dus niet gebeurd.
Nu gaat BE2.NL dus eerdaags een incasso bureau inschakelen,terwijl ik al meer als 1 jaar geen gebruik maak van hun dating site.
ik heb dit met andere dating site nog nooit meegemaakt.
Even -
Je was dus wel lid?
Heb je ook opgezegd, en heb je hiervan bevestiging ontvangen?

Zo ja - stuur dan een kopie van de bevestiging naar BE2 of hun incassocowboy : einde verhaal - geen overeenkomst sinds (datum) dus geen geldige vordering.

Zo nee - dan had u op moeten zeggen. Een dienst niet (meer) gebruiken is niet hetzelfde als opzeggen.

Gesloten