LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jaypay
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2009 10:11

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door jaypay »

Op 4 februari 2009 bestelde ik bij 4AllClients een Siemens Gigaset SL 375. Volgens de website was het toestel in voorraad en was de levertijd 1 à 2 dagen. Prompt kreeg ik een bevestiging van de bestelling en een bevestiging van de betaling. Ik moet zeggen dat de betaling bij 4AllClients perfect is geregeld, gezien vanuit 4ac wel te verstaan. Afhalen van bestelde spullen kan niet. Verzending onder rembours kan niet. Betalen na ontvangst van de spullen kan al helemaal niet, hoewel dat bijvoorbeeld bij Wehkamp heel normaal is.
Toen ik mijn orderstatus via de website ging volgen, ontdekte ik dat de verzenddatum elke dag een dag werd opgeschoven.
Op 17 februari 2009 heb ik via mail aan [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] gevraagd wat daar de bedoeling van was. Geen reactie.
Op 18 februari 2009 heb ik 4ac via [email protected] verzocht zich te houden aan hun algemene voorwaarden om het bestelde artikel binnen 30 dagen na bestelling te leveren. In het geval 4ac binnen genoemde termijn niet zou kunnen leveren, heb ik verzocht om mijn geld terug te storten.
Op 18 februari 2009 heb ik van 4ac een mail ontvangen met de mededeling dat de nieuwe verwachte leverdatum staat op 21 februari 2009. Verder geen inhoudelijke reactie op mijn verzoek.
Op 19 februari 2009 annuleerde 4ac zelf de order. Hierbij gaven ze aan dat ik de terugbetaling binnen vier weken kon verwachten, echter in veel gevallen zou de terugbetaling sneller kunnen gaan, schreven ze.
Het is nu 20 maart 2009 en ik heb van 4ac na 19 februari 2009 taal noch teken noch geld ontvangen. Ik heb daarom nog maar eens gemaild naar [email protected].

kjk2
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2009 10:27

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door kjk2 »

Ik heb niet alle berichten gelezen over 4allclients, maar mijn ervaringen zijn standaard:
iets betaald (begin februari), leverdatum wordt uitgesteld, levering wordt geannuleerd, geld wordt niet binnen 30 dagen teruggestort (en wanneer wel is dan de vraag)...
Dat ze in overtreding zijn is duidelijk, maar om hier te gaan klagen heeft weinig zin (en op klachten@4allclients krijg je geen reactie, als je er al wat aan zou hebben), het beste is om klachten te bundelen en dan een rechtszaak te beginnen. Ik heb geen rechtsbijstandverzekering, misschien een ander wel, en dan gezamenlijk wat ondernemen, kosten naar ratio delen. Of met z'n allen ons geld gaan halen, misschien zitten er wel een paar bodybuilders bij. Ik ben meer een hardloper:).
We moeten in actie komen, doe een voorstel.

fckgw
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mar 2009 21:03

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door fckgw »

@kjk2: Individuele klachten lijkt 4AllClients wel op te pikken als deze op fora gespuid worden. Dit om nog ergere negatieve publiciteit te voorkomen vermoedelijk. Ook is het natuurlijk het meest efficient de actieve klagers op fora te helpen zodat het lijkt alsof ze nu wel bonafide zijn. Met die tactiek kregen ze internetoplichting.nl zover dat daar het topic over hen gesloten werd. Alle klachten waren immers opgelost. Right. Hoewel deze handelswijze van 4AllClients dus dubieus is kun je er in individuele gevallen je voordeel mee doen.

Mijn tip is dus je beklag te doen op zo veel mogelijk fora en dit ze dan te melden per mail. Fora: ikbengenaaid.net, tweakers.net/shopreview, beslist.nl, ciao-shopping.nl, opgelicht.nl, consumentenbondforum etc. Dreigen met aangifte schijnt ook nog weleens te werken. 4AllClients is er meester in in te schatten hoe ver te kunnen gaan. Anders bestonden ze immers niet al zo lang, dan hadden ze al gehangen voor oplichting.

kjk2
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2009 10:27

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door kjk2 »

Je vraagt je toch serieus af hoe men op deze manier een bedrijf kan voeren, moreel gezien dan, maar daar hebben die lui kennelijk weinig last van, en hun ouders vermoedelijk evenmin.
Ik heb al mijn beklag gedaan bij ciaoshopping, zijn ze inmiddels wel uitgegooid denk ik (evenals bij tweakers), en bij de consuwijzer, en zal ik ook niet de enige zijn. Op mijn laatste mail geen reactie meer gehoord, de 12 uur termijn die ze hanteren is ruim verstreken daarvoor (ze hebben zeker geen uitvluchten meer kunnen verzinnen). Evenals de 30 dagen termijn.
Bij wie moet je aangifte doen, de politie? Die doet hier niks mee, je moet een rechtszaak beginnen, en dan bij voorkeur gezamenlijk, maar als niemand wat onderneemt gaat het vrolijk door, en dat schijnt niemand door te hebben. Je geld zelf ophalen is misschien wel de beste manier

fckgw
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mar 2009 21:03

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door fckgw »

Ah, op IBG gaat het topic nu het archief in. Uitleg:
Aangezien we geen gedupeerden meer hebben die reageren.
Gaat dit topic het archief in.

Ik werd even door [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] er aan herinnert :

Quote:
Naam: [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Email: [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Date: Mon, March 23, 2009 3:53 pm

Gezien de rechter heeft besloten om [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] in haar gelijk te
stellen omdat de moderators aanstootgevend gedrag vertonen, hebben wij
besloten om een rechtzaak te starten tegen ikbengenaaid.net Indien
morgenvroeg dit bizarre topic over 4allclients, waar de moderators het
grote kwaad zijn, niet verdwenen is, zullen wij beslag laten leggen op
alles wat de eigenaar van ikbengenaaid.net bezit! Alle geleden schade +
alle nog te leiden schade zal uiteraard worden verhaald op één en
hetzelfde bedrijf.
Beslag laten leggen op alles wat de eigenaar van IBG bezit :D Wat een geblaf.

Nog een mooie quote van [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]:
Goedemorgen,

Als blijkt dat er nog meer gedupeeren zijn, waarom meldt niemand zich?
Er wordt slechts aanstootgevend gedrag vertoond door o.a. de moderators.
Gezien de rechtzaak van trendylaarsen.nl lijkt het mij verstandig om dit
topic accuut te sluiten.
Indien dit topic morgenochtend nog steeds zichtbaar is, zullen wij niet
schromen om jullie voor de rechter te slepen!

Groet, [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
@kjk2: Op Ciao is 4AllClients juist nog in volle glorie aanwezig, dat is het trieste. Edit: Net na het schrijven van dit bericht lijkt Ciao 4AllClients te hebben verwijderd: http://www.ciao-shopping.nl/4allclients_nl__544986 Edit2: Nou ja gedeeltelijk dan, als je een product zoekt kun je nog wel naar ze doorgelinkt worden: http://www.ciao-shopping.nl/HP_Photosma ... ne__988843

De politie is verplicht je aangifte op te nemen, dat ten eerste. Dit vloeit voort uit art. 161 juncto art. 163 Sv. (zie bijvoorbeeld dit rapport van de Ombudsman http://www.ombudsman.nl/documenten/2008 ... .08801.doc) Dat wil inderdaad niet zeggen dat de politie hier iets mee moet doen. Als echter maar voldoende mensen aangifte doen gaat de politie op enig moment echt wel iets doen. Hier is 4AllClients zich terdege van bewust, en als je aangifte doet en dit aan ze meldt kunnen dingen die voorheen niet konden (zoals inhoudelijk op mails antwoorden etc.) opeens wel. Probeer het maar.
Laatst gewijzigd door fckgw op 23 mar 2009 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

kjk2
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2009 10:27

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door kjk2 »

Het is altijd zinvoller om *gezamenlijk* aangifte te doen voordat de politie in actie komt, maar dit is volgens de consuwijzer geen zaak voor de politie maar de consumentenautoriteit, of indien je zelf iets onderneemt, en bij voorkeur gezamenlijk lijkt me.

En wat betreft dat bericht van t.lundig, wat een blufberichtje, welke rechter? "het grote kwaad" wat een kinderlijke formulering. Dat hele bericht is weinig overtuigend geschreven.


Dit bericht aan mij dateert van 17 maart van 4ac nadat de 30 dagen termijn al verstreken was:
"
Wij hebben dit nagekeken voor u. Uw factuur is doorgespeeld naar de afdeling Financien. Zij zullen voor een goede afhandeling zorgen en het bedrag zo spoedig mogelijk terugboeken op uw rekening. Onze excuses voor het eventuele ongemak aan uw zijde. Wij wensen u een fijne dag toe.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Rachida

Customer Care Center

4AllClients.com® - Saving people money so they can live better lives.™
"

Op mijn vraag hoe lang het duurt voordat de afdeling financien in actie komt krijg ik geen antwoord meer. Tot ziens in Hengelo dan maar.

pietje3
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2009 22:05

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door pietje3 »

Hier nog even het volledige topic van IBG voordat het eventueel verloren gaat:
http://www.largeimagehost.com/gallerys/ ... QtreX.html
(let op, staat in omgekeerde volgorde dus 1e pagina staat onderaan.)

En als backup:
http://rapidshare.de/files/46299100/ibg.zip.html

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door d3R »

@ fckgw; ik las je opmerking over nepreviews/posts oa op dit forum.
Ik mag toch aannemen dat er hier een mod is die moet kunnen checken of ze zo snugger waren om een proxy te gebruiken of niet? ;-)

fckgw
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mar 2009 21:03

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door fckgw »

@d3R: Misschien. Maar aan de andere kant, juist omdat de mods zich er hier niet mee bemoeien blijft dit topic wel bestaan, in tegenstelling tot op andere fora. Wel zou echt aantoonbaar bewijs voor de nepreviews weleens nuttig zijn, dat ben ik met je eens. Nu blijft het - hoewel nogal obvious - indirect bewijs.

Ricksah
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:31

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Ricksah »

Absoluut een afrader deze website ja!

Begin februari Windows XP Home besteld voor mijn pc, vooral bij deze site omdat de prijs hier het laagste was.

Na 2 dagen een mailtje dat het nog een paar weken zou kunnen duren voordat het artikel weer leverbaar was. Gelijk geannuleerd dus, kan het artikel beter bij een site bestellen waar het wat duurder is, maar ik het binnen een dag in huis heb :?

Annuleren kon niet op de website, kreeg een foutmelding. Gelijk maar gemaild naar de klantenservice om het artikel te annuleren.

Nu heb ik eindelijk na bijna 2 maanden mijn geld terug! De 4 weken terugbetaling hebben ze in ieder geval niet gehaald, maar ben blij dat ik toch mijn ruim 100 euro weer terug heb.

Absoluut geen aanrader nogmaals deze website. Voortaan ga ik eerst goed op internet zoeken of de website wel betrouwbaar is!

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door d3R »

@Ricksah,
als je studeert dan kan ik je www.surfspot.nl absoluut aanraden.

In mijn studententijd winxp pro voor nog geen 20 euro ontvangen, legale studentenlicensie!

Ricksah
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:31

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Ricksah »

Mja had het probleem inmiddels al opgelost na 2 maanden wachten :roll: en studeer daarnaast ook niet meer :P

Maar toch bedankt!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door jor »



Geplaatst op 24 Mrt 2009 10:38 door Ricksah
Absoluut een afrader deze website ja!

Begin februari Windows XP Home besteld voor mijn pc, vooral bij deze site omdat de prijs hier het laagste was.

Na 2 dagen een mailtje dat het nog een paar weken zou kunnen duren voordat het artikel weer leverbaar was.
Dan kun je ook zien wat voor oplichters 4AllClients zijn, hoe kan een artikel welke je echt overal direct kan kopen nu een paar weken niet leverbaar zijn?.Oplichters zijn het en het lijkt alleen om de bestellingen te doen die dan vooraf betaald ineens niet leverbaar en de klant maanden kan wachten op geld terug.Een totale ramp is het

http://tweakers.net/shopreview/7547/4al ... om-bv.html

Stevenedel
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jul 2008 11:09

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Stevenedel »

Ik heb erg gelachen om de hilarische quotes van meneer [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], hierboven. Aanstootgevend gedrag, het zal - de expert spreekt. Ik denk niet dat de rechter erg onder de indruk zal zijn van de schade die de Lundinkjes gaan "leiden" (oeps).

Intussen is het wel goed nieuws dat Ciao stappen heeft ondernomen (eindelijk!). Dat raakt 4allclients daar waar het ertoe doet, en verkleint de kans dat nietsvermoedende klanten er nog ingeluisd worden.

pietje3
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2009 22:05

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door pietje3 »

Ciao kwam helaas niet zelf op het nobele idee 4AllClients eens te verwijderen. Ze deden juist de hele tijd of hun neus bloedde. Ja, op een gegeven moment zijn er haast random 25 reacties verwijderd maar daar bleef het ook bij. Op een gegeven moment echter heeft iemand die kennelijk tijd over had nogal vasthoudend (vele) reviews gepost waarin bizarre maar ook veel ware dingen stonden. Deze reviews werden wel verwijderd door Ciao, maar ze konden er eigenlijk niet tegenop modereren. Blijkbaar kun je dus zeer gemakkelijk ongelimiteerd accounts aanmaken op Ciao, maarja dat was eigenlijk al wel bekend. In het weekend bleek dat er helemaal niet gemodereerd werd op Ciao en toen stond dus de hele 4AllClients sectie vol met 'reviews' van die ene persoon. Die werden ook weer verwijderd maar die persoon hield niet op en in de loop van de week na dat weekend heeft Ciao de stekker er uit getrokken. Misschien had het er mee te maken dat diegene ook beweerde dat Ciao net zo corrupt zou zijn als 4AllClients. Ik zal het woord 'corrupt' niet in de mond nemen maar ik geloof wel dat het Ciao op zijn minst allemaal niet zo boeide. Overigens lijkt hetzelfde nu gaande op de Duitse Ciao.

reijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2009 23:12

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door reijn »

De activiteiten van dit bedrijf riekt naar oplichting.

1 februari order geplaatst, was voorradig, zou direct verzonden worden.
5 februari reminder gestuurd, geen reactie.
19 februari kreeg ik een cancellation request en dat het geld daarbij 30 dagen later uiterlijk terugbetaald zou zijn.
18 maart een reminder gestuurd per e-form en een in gebreke stelling waarbij wettelijke rente in gaat per 19 maart. Geen reactie
29 maart: nog steeds geen geld terug. Ik denk dat ik maar eens een jurist ga inschakelen. Het wordt tijd dat dit bedrijf aangepakt wordt.

modd
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2006 15:14

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door modd »

Beste mensen,
Ik zie dat jullie content hebben bewaard van IBG.
Opzich een goed idee, maar wie heeft er tot nu toe
aangifte gedaan ?

Wie zijn na de uitzending nog niet geholpen ?
Wie gaat er een lijst bijhouden ?
Voor de gedupeerden graag verzamelen en meld je dan maar.
Meld je aan

EEEEE
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2009 15:01

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door EEEEE »

Ik bestelde 12 maart een tweetal tassen, 1-2 dagen levertijd stond er op de site.

De leveringsdata, waar je zelf achteraan moet, werden elke dag weer verzet.
ik heb nu de bestellingen geannuleerd en zal netjes wachten tot ik over een maand of tig mn geld terug heb gekregen.


Ik heb nog nooit zo een rot bedrijf meegemaakt in de jaren dat ik via internet bestel.
krijg altijd een leverinstijd en als die veranderd dan wordt dat netjes gemeld.
zo niet bij 4allclients.


Op mn vraag dat de tassen er ook zomaar een half over konden doen............was het antwoord dat hoop ik niet. We verwachten m zaterdag, nou en dat was de druppel want zaterdag werd nu enz enz.


Mijn fout is dat ik niet heb gekeken op internet naar meningen en dat is mijn leermoment geweest ik doe het nu ten alle tijden.




Maar ik vind het intriest dat dit bedrijf dus al langer zo bezig is, al meerdere keren heb ik een 'grote' baas zien vertellen dat ze het druk hebben en door uitbreiden etc. Nu ben ik zelf ook ondernemer en heb ik geleerd dat als je het niet aankan je het niet moet doen, gezien je cliëntele de dupe is en uiteindelijk jij zelf ook.

Ik ben dus nu zonder levering en zonder geld en ik ga er al van uit dat dat geld nooit meer terugkomt.


Is hier niets aan te doen, is zo'n bedrijf niet te stoppen, zijn er geen regels. Als ik wil kan het ook zo gaan doen, zonder al te veel problemen van hogerhand alszijnde politie etc

tvoerman
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 00:20

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door tvoerman »

Ik heb ook ervaring opgedaan met dit bedrijf.
De klacht die ik stuurde somt aardig op hoe ik me bij dit bedrijf voelde.
---- Start klacht:
KLACHT d.d. vrijdag 3 april 2009

4AllClients,

Maandag 16 maart 2009 heb ik op uw website de monitor "Samsung
Syncmaster 245T"
gevonden, waarvan geclaimed WERD en WORDT dat deze VOORRADIG is en
BINNEN
1 tot 2 werkdagen GELEVERD wordt.
Ik heb de bestelling voor deze monitor geplaatst op maandagmiddag 16
maart 2009
direkt nadat ik van uw helpdesk per email bevestigd heb gekregen dat
1. de monitor DAADWERKELIJK voorradig is
2. de monitor DONDERDAG 19 maart geleverd zou worden.
Door gebruik te maken van iDEAL heb ik aan MIJN VERPLICHTING - de
betaling voor
de bestelling - direkt VOLDAAN.

Op maandagavond is het bedrijf 4allclients zeer ongunstig op televisie geweest.
Dinsdag 17 maart 2009 heb ik naar uw dure helpdesk gebeld ter verificatie dat
- zoals reeds per email bevestigd was - deze monitor DAADWERKELIJK bij 4allclients OP VOORRAAD is en op donderdag 19 maart 2009 geleverd zou worden.
Dit is telefonisch BEVESTIGD nadat de telefonische helpdeskmedewerkster
enige tijd had genomen om dit uit te zoeken.

Echter dezelfde dag nog heb ik van 4allclients email ontvangen dat deze
- DURE en door mij AL BETAALDE - monitor HELEMAAL NIET voorradig is.

Dit is een GROF SCHANDAAL gegeven het feit dat de voorradigheid cruciaal was
voor de keuze voor 4allclients en ik moeite heb gestoken in het VOORAF en ZELFS
NA de bestelling bevestigd te krijgen van de voorradigheid van deze monitor.

Zoals inmiddels te verwachten was, is op donderdag 19 maart 2009 niets geleverd.
Ook niet vrijdag 20 maart - een datum die zonder nadere uitleg door 4allclients
was aangegeven in de bestellingsadministratie.

Op vrijdag 20 maart is deze bestelling geannuleerd nadat telefonisch bleek dat
4allclients ook op vrijdag 20 maart zeker niet de bestelde monitor ging leveren.

Het is inmiddels TWEE WEKEN later en nog altijd heeft 4allclients het bedrag
van EUR 643,96 NIET terugbetaald.

Ik dring er dan ook op aan dat PER DIREKT het VOLLEDIGE bedrag -
4allclients heeft immers GEEN verzend- en GEEN handlingskosten gemaakt -
teruggestort wordt.
--- einde klacht (minus referentie gegevens die niet van belang zijn).

Pluspunt: op zaterdag morgen kreeg ik bericht dat het binnen 1-3 werkdagen teruggestort zou worden. Maandag avond viel ik van mijn stoel toen het er ook
werkelijk op stond. DEZE belofte hebben ze dus gehouden.
In totaal heb ik dus 3 weken later mijn geld terug.
Het voorliegen over de beschikbaarheid kan ik echter nog steeds niet waarderen.

fckgw
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mar 2009 21:03

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door fckgw »

Vanavond was 4AllClients te bewonderen in Vara's Kassa. http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4623940

Kassa ging dus naar Hengelo om verhaal te halen. Na aangebeld te hebben kwam er een heuse [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] naar buiten. Geheel in 4AC stijl beweerde deze in een 'zeeeer belangrijke vergadering' te zitten :D maar hij kon de klant wel even tussendoor helpen uiteindelijk. 4AC loste alles geweldig op. Nu kunnen we allemaal weer rustig slapen. Wat ook gunstig is is dat nu bekend is dat 4AC soms daadwerkelijk producten levert, echt waar :D Dat retourneren een crime is lullen we niet over.

Gesloten