LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] STAKING OPENBAARVERVOER
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geachte forum bezoekers,
Allereerst.
Driver G.
Ik weet precies waar je het over hebt, en waar is waar.
Maar als ik jullie was, dan lapte ik de domme rechtspraak van die rechter mooi aan mijn laars.
Hij doet 2 uitspraken, wel rijden in de spits, en, jullie hoeven niet te rijden tussen de spitstijden in.
Die knurft weet echt niet wat hij wilt, of duft het echt niet tegen het OV op te nemen.
Hij is veel en veel te bang, dat wnneer hij ( rechter ) dat hij jullie teveel tegen de haren instrijkt, want dan is hij bang, dat jullie het bijltje er helemaal bij neer gooien.
Nu even een weer woord naar wat domme halzen.
Die kletsen zo maar wat.
Gemmaatje, Ovtje en Tilootje.
Jullie willen nu eenmaal voor niet een duppie op de eerste rij zitten maar voor een cent.
Zitten jammer genoeg iets te roepen wat kant nog wal raakt, en waar voor, jullie denken dat jullie het slachtoffer zijn, maar dat is helemaal niet zo.
Dat zijn wij allemaal, onthoud dat heel goed.
Wij zouden met zijn allen onze tanden moeten laten zijn, maar dat gaat helaas nooit in dit vervelend Nederland.
Moeten zo nodig elkaar zitten kloten, dat is toch immers veel lekkerder.
Wees eens een keer eensgezind, sta eens met elkaar op de baricaden.
Help elkaar eens een keer, en, nee, niet naar de filistijnen.
Het is telkens maar weer, telkens hebben die chauffeurs het weer eens gedaan, en nee, ik werk helemaal niet in het OV. Dus ik word er ook niet beter van.
En, JA, wij hebben ook last van deze staking, alleen wij zorgen alleen dat we er geen last van hebben.
Wij hebben al op tijd onze voorzorgsmaatregelen genomen.
En, JA, het kost ons ook net zo goed meer geld, net zoals als waarschijnlijk bij jullie.
Of zitten jullie de zaak gewoon te belazeren, dat jullie totaal geen gebruik maken van het OV.
Maar nu eens wat anders, de rechterlijke uitspraak.
Normaliter zou men hier naar luisteren, ja toch ??
Maar luistert de regering van Nederland dan naar de rechterlijke macht, en diens uitspraak ??
Nou, ik dacht dat dit mooi niet het geval was.
Kennen jullie de illegale aktie van de Nederlandse regering dan niet.
Onze regering luistert niet naar dergelijke uitspraken, want ze zijn zwaar op hun fikken geslagen door het Europese hof, wegens illegaal heffen van BPM.
Wij zijn inderdaad het enige land in de EU, met BPM heffing.
Terwijl dit al enige jaren geleden verboden is door het Europese hof.
Raar he ??
Dus waarom zouden de bonden dan wel moeten luisteren naar deze utspraak van een rechter ??
Voor mij mogen ze gewoon door gaan met hun akties.
Ze mogen het zelf weten natruurlijk wat ze doen.
Het zal waarschijnlijk zo zijn, dat ze voor controle loze akties zullen gaan.
Want daar pakken ze de werkgevers tenslotte ook heel hard mee in hun knip.
Maar dan wil ik nog wel eens wat anders horen.
Dan will ik wel eens horen of dan die heren en dames chauffeurs ook de nodige complimenten zullen krijgen voor deze akties.
Want daarover heb ik jullie geen van allen een uitspraak over horen doen, heel erg frappant hoor.
Zolang het maar niet ten nadelen van jullie gaat he !!
Jullie zijn een stelletje zielige zeurders, zwaar egoïstisch, dat enkel en alleen maar aan zich zelf denkt, en dat jullie de enigen bent die schade oplopen.
Ik hoop van ganserharte, dat de busmaatschappijen mooi niets uitkeert.
Jullie niets, helaas ik ook niet, maar daar maal ik totaal niet om.
Anders had ik dit geld toch weer kwijt geweest aan onze regering.
Ik hoop enkel en alleen dat jullie het zelfde mee mogen maken bij jullie werkgever, dat jullie ook eens op de barricaden moeten voor meer salaris, kijken hoe hard jullie moord en brand schreeuwen.
dan zijn wij er ook eens om jullie te bekritiseren, dat jullie eens wat harder moeten werken voor minder salaris en minder rustpauzes en minder ATV dagen.
Wees dan wel zo flink, om het dan ook eens te melden op een of ander forum, dan kunnen wij ook eens lekker smelen en smijgelen.
Ik hoop dat jullie ooit eens oogsten wat jullie nu gezaaid hebben.
Veel plezier al vast.
Ik wens u allen toch een hele fijne avond toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Allereerst.
Driver G.
Ik weet precies waar je het over hebt, en waar is waar.
Maar als ik jullie was, dan lapte ik de domme rechtspraak van die rechter mooi aan mijn laars.
Hij doet 2 uitspraken, wel rijden in de spits, en, jullie hoeven niet te rijden tussen de spitstijden in.
Die knurft weet echt niet wat hij wilt, of duft het echt niet tegen het OV op te nemen.
Hij is veel en veel te bang, dat wnneer hij ( rechter ) dat hij jullie teveel tegen de haren instrijkt, want dan is hij bang, dat jullie het bijltje er helemaal bij neer gooien.
Nu even een weer woord naar wat domme halzen.
Die kletsen zo maar wat.
Gemmaatje, Ovtje en Tilootje.
Jullie willen nu eenmaal voor niet een duppie op de eerste rij zitten maar voor een cent.
Zitten jammer genoeg iets te roepen wat kant nog wal raakt, en waar voor, jullie denken dat jullie het slachtoffer zijn, maar dat is helemaal niet zo.
Dat zijn wij allemaal, onthoud dat heel goed.
Wij zouden met zijn allen onze tanden moeten laten zijn, maar dat gaat helaas nooit in dit vervelend Nederland.
Moeten zo nodig elkaar zitten kloten, dat is toch immers veel lekkerder.
Wees eens een keer eensgezind, sta eens met elkaar op de baricaden.
Help elkaar eens een keer, en, nee, niet naar de filistijnen.
Het is telkens maar weer, telkens hebben die chauffeurs het weer eens gedaan, en nee, ik werk helemaal niet in het OV. Dus ik word er ook niet beter van.
En, JA, wij hebben ook last van deze staking, alleen wij zorgen alleen dat we er geen last van hebben.
Wij hebben al op tijd onze voorzorgsmaatregelen genomen.
En, JA, het kost ons ook net zo goed meer geld, net zoals als waarschijnlijk bij jullie.
Of zitten jullie de zaak gewoon te belazeren, dat jullie totaal geen gebruik maken van het OV.
Maar nu eens wat anders, de rechterlijke uitspraak.
Normaliter zou men hier naar luisteren, ja toch ??
Maar luistert de regering van Nederland dan naar de rechterlijke macht, en diens uitspraak ??
Nou, ik dacht dat dit mooi niet het geval was.
Kennen jullie de illegale aktie van de Nederlandse regering dan niet.
Onze regering luistert niet naar dergelijke uitspraken, want ze zijn zwaar op hun fikken geslagen door het Europese hof, wegens illegaal heffen van BPM.
Wij zijn inderdaad het enige land in de EU, met BPM heffing.
Terwijl dit al enige jaren geleden verboden is door het Europese hof.
Raar he ??
Dus waarom zouden de bonden dan wel moeten luisteren naar deze utspraak van een rechter ??
Voor mij mogen ze gewoon door gaan met hun akties.
Ze mogen het zelf weten natruurlijk wat ze doen.
Het zal waarschijnlijk zo zijn, dat ze voor controle loze akties zullen gaan.
Want daar pakken ze de werkgevers tenslotte ook heel hard mee in hun knip.
Maar dan wil ik nog wel eens wat anders horen.
Dan will ik wel eens horen of dan die heren en dames chauffeurs ook de nodige complimenten zullen krijgen voor deze akties.
Want daarover heb ik jullie geen van allen een uitspraak over horen doen, heel erg frappant hoor.
Zolang het maar niet ten nadelen van jullie gaat he !!
Jullie zijn een stelletje zielige zeurders, zwaar egoïstisch, dat enkel en alleen maar aan zich zelf denkt, en dat jullie de enigen bent die schade oplopen.
Ik hoop van ganserharte, dat de busmaatschappijen mooi niets uitkeert.
Jullie niets, helaas ik ook niet, maar daar maal ik totaal niet om.
Anders had ik dit geld toch weer kwijt geweest aan onze regering.
Ik hoop enkel en alleen dat jullie het zelfde mee mogen maken bij jullie werkgever, dat jullie ook eens op de barricaden moeten voor meer salaris, kijken hoe hard jullie moord en brand schreeuwen.
dan zijn wij er ook eens om jullie te bekritiseren, dat jullie eens wat harder moeten werken voor minder salaris en minder rustpauzes en minder ATV dagen.
Wees dan wel zo flink, om het dan ook eens te melden op een of ander forum, dan kunnen wij ook eens lekker smelen en smijgelen.
Ik hoop dat jullie ooit eens oogsten wat jullie nu gezaaid hebben.
Veel plezier al vast.
Ik wens u allen toch een hele fijne avond toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Raar dat sommige mensen nog steeds denken dat chauffeurs zelfstandige ondernemers zijn die ze zomaar kunnen aanklagen met claims
...of de buschauffeurs als hun persoonlijke privechauffeur zien.
In sommige landen hebben ze dat heel mooi opgelost, zitten buschauffeurs gewoon achter kogelwerend ? agressief bestendig glas, klagen doe je dus ergens anders maar.
Omdat (bijna)iedereen denkt dat een buschauffeur hun prive chauffeur behoord te zijn, wordt het zo bende in de bus..te veel ego's bij elkaar.
Bedreigingen en andere minne opmerkingen voor als de buschauffeurs weer gaan rijden.....lacht DH om.
dus wie zijn nou het domme volk
...of de buschauffeurs als hun persoonlijke privechauffeur zien.
In sommige landen hebben ze dat heel mooi opgelost, zitten buschauffeurs gewoon achter kogelwerend ? agressief bestendig glas, klagen doe je dus ergens anders maar.
Omdat (bijna)iedereen denkt dat een buschauffeur hun prive chauffeur behoord te zijn, wordt het zo bende in de bus..te veel ego's bij elkaar.
Bedreigingen en andere minne opmerkingen voor als de buschauffeurs weer gaan rijden.....lacht DH om.
dus wie zijn nou het domme volk
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Beste forum bezoekers,
Frappant he Driver G.
Staan allemaal klaar met hun BLA BLA, weten het weer eens beter.
terwijl ze totaal niet van de hoed en de rand weten.
En, gelukkig jullie gaan gewoon door met jullie aktie.
Laat je niet kleineren dor de witte boorden, die slepen al genoeg weg.
En, mooi dat de andere vervoerders ook al een beetje gaan beginnen.
Ze moeten het hele land helemaal hermetish afsluiten, en dan te beginnen bij Den Haag, zo dat er geen vlo meer in of uit kan.
We hebben al lang genoeg met ons laten sollen.
In Spanje en Frankrijk is het feets al aan de gang, helaas hebben ze daar 2 overleden makkers te betreuren, spijtig genoeg om dat te moeten horen.
Als de vervoerstak gaat staken, dan zal ik die jongens gaan bezoeken, ik ben zelf jaren beroepschauffeur geweest, en zal mijn vroegere beroep nimmer vergeten, ik zal mijn steun aan hun altijd blijven geven, en zo hoort het tenslotte ook.
Ik hoop echter dat ze het zolang vol zullen houden, tot dat ze in Den Haag gaan jammeren en op hun knietjes zullen vragen, of ze niet weer aan het werk willen gaan.
Natuurlijk wel met een behoorlijke accinsverlaging, daar is een ieder bij gebaat.
Maar ik hoop dat ze hun gelijk krijgen, zo ook het OV.
Want net zoals jullie zeggen, een sigaar uit eigen doos, wat koop je daar voor.
Groetjes Ad
Frappant he Driver G.
Staan allemaal klaar met hun BLA BLA, weten het weer eens beter.
terwijl ze totaal niet van de hoed en de rand weten.
En, gelukkig jullie gaan gewoon door met jullie aktie.
Laat je niet kleineren dor de witte boorden, die slepen al genoeg weg.
En, mooi dat de andere vervoerders ook al een beetje gaan beginnen.
Ze moeten het hele land helemaal hermetish afsluiten, en dan te beginnen bij Den Haag, zo dat er geen vlo meer in of uit kan.
We hebben al lang genoeg met ons laten sollen.
In Spanje en Frankrijk is het feets al aan de gang, helaas hebben ze daar 2 overleden makkers te betreuren, spijtig genoeg om dat te moeten horen.
Als de vervoerstak gaat staken, dan zal ik die jongens gaan bezoeken, ik ben zelf jaren beroepschauffeur geweest, en zal mijn vroegere beroep nimmer vergeten, ik zal mijn steun aan hun altijd blijven geven, en zo hoort het tenslotte ook.
Ik hoop echter dat ze het zolang vol zullen houden, tot dat ze in Den Haag gaan jammeren en op hun knietjes zullen vragen, of ze niet weer aan het werk willen gaan.
Natuurlijk wel met een behoorlijke accinsverlaging, daar is een ieder bij gebaat.
Maar ik hoop dat ze hun gelijk krijgen, zo ook het OV.
Want net zoals jullie zeggen, een sigaar uit eigen doos, wat koop je daar voor.
Groetjes Ad
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
ik vind ook dat het genoeg is geweest...nu ook al in spanje een complete politiemacht op de been om chauffeurs met mokers uit de cabine te slaan..althans hun ramen worden ingeslagen door wetdieners ahum..poltiestaat in aantocht?? gebeurt altijd als de elite voelen dat hun macht gaat afnemen.
Daarom ben ik ook voor elke vorm van actie die de elite wakker schud..het volk moet gewoon in opstand komen, dit gaat zo niet langer, maar de mensen zijn blind schijnbaar, zolang hun er maar geen last van hebben, anders is de (hun) wereld te klein.
dom dom dom.
Daarom ben ik ook voor elke vorm van actie die de elite wakker schud..het volk moet gewoon in opstand komen, dit gaat zo niet langer, maar de mensen zijn blind schijnbaar, zolang hun er maar geen last van hebben, anders is de (hun) wereld te klein.
dom dom dom.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Resultaat van de bondsvergadering van vanavond : we staken gewoon door !!!, uiteraard zal er weer een kort geding volgen, maar dan zijn we ongeveer een week verder !!....... morgenavond weer een vergadering, en daarin weer besluiten welke actievorm voor evt. na een te verwachten verbod voor overige regio`s.
Ja petje af voor de chauffeurs in Spanje.........geen gezeur, geen gedreig, maar gelijk de boel plat.ook bij onze vergadering liepen emoties hoog op,en daar zijn we allemaal mensen voor, en een ieder probeert voor zijn / haar gezin te knokken, maar SAMEN STERK en we slepen elkaar er door, dan nu maar een boterham minder, maar dan blijft er toch brood over voor degenen die nog moeten starten, en nogmaals, voor alle bla bla`s hier op het forum, EENS is jullie sector aan de beurt !!!
Ja petje af voor de chauffeurs in Spanje.........geen gezeur, geen gedreig, maar gelijk de boel plat.ook bij onze vergadering liepen emoties hoog op,en daar zijn we allemaal mensen voor, en een ieder probeert voor zijn / haar gezin te knokken, maar SAMEN STERK en we slepen elkaar er door, dan nu maar een boterham minder, maar dan blijft er toch brood over voor degenen die nog moeten starten, en nogmaals, voor alle bla bla`s hier op het forum, EENS is jullie sector aan de beurt !!!
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Er is niet alleen in het noorden van het land sprake van 1 vervoerder. Nu is gebleken dat ook dezelfde vervoersbedrijven Rotterdam weren en ook Q-buzz staat hier weer te azen. Leuk hoor een opstartend bedrijf die gesubsidieerd wordt door NS die vervolgens weer gesubsidieerd wordt door de overheid. Betekend dat de overheid hier ook 100% aandeelhouder van is of wordt en dat mag niet volgens Europese regelgeving. Dus wat heet oneerlijke concurrentie.... en ook ja de persoon die bij ons 8 ton heeft meegekregen, wegen let op aanzien van het bedrijf Connexxion, (Dit waren de woorden van Dhr. Kortenhorst), heeft dit geld in Q-buzz gedaan en is daar mede-eigenaar van geworden....... Wat zit de wereld toch leuk in elkaar.....
Als laatste wil ik nog ef kwijt dat de alle aandeelhouders zichzelf 22% loonsverhoging hebben gegeven en de directie 27%. Dit doen zij ieder jaar weer. Dus de winst verdelen zij enkelt onder zichzelf. Wij als chauffeur krijgen 0,0%, want er is zogenaamd geen geld. Wij moeten inleveren om onze loonsverhoging te betalen en dat intresseert ROVER niet. Dus wij gaan gewoon door, want het opschorten geldt niet voor heel het land. Mochten dat niet duidelijk zijn dan merk je het vanzelf bij de bushalte. Dus in navolging van DriverG...... Succes.
Als laatste wil ik nog ef kwijt dat de alle aandeelhouders zichzelf 22% loonsverhoging hebben gegeven en de directie 27%. Dit doen zij ieder jaar weer. Dus de winst verdelen zij enkelt onder zichzelf. Wij als chauffeur krijgen 0,0%, want er is zogenaamd geen geld. Wij moeten inleveren om onze loonsverhoging te betalen en dat intresseert ROVER niet. Dus wij gaan gewoon door, want het opschorten geldt niet voor heel het land. Mochten dat niet duidelijk zijn dan merk je het vanzelf bij de bushalte. Dus in navolging van DriverG...... Succes.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@ maarten1234, in tegenstelling tot allen hier op het forum die het allemaal zo goed scijnen te weten, zit ik me nu even achter de oren te krabben , en moet ik even een nachtje slapen, maar er zijn zeker weer aanknopingspunten voor de sector raaden, en daar zullen we ook op inspringen want : waar was het aanbesteden / marktwerking ook al weer voor ??.....juist ! om een ieder een kans te geven (( lees: dat bedrijven niet te groot worden )) ik heb ook over Q buzz gehoord waar de overheid een aandeel van meer als 51% in heeft (( met een omweg via NS ))..er bestaat ook nog iets als de NMA, en daar gaan we zeker naar toe, en ook is Brussel er nog !!
Het zou inderdaad frappant zijn (( of doorgestoken kaart ??? )) dat een gewezen directeur met een cadeautje van 8 ton , nu met een bedrijf aan de andere kant van de lijn staat, en zijn ex personeel in dienst moet nemen, want hoe het ook zij, bij een consessie verlies gaat personeel over naar de nieuwe vervoerder. dus ZONDER werk kom je niet snel , alleen ........ ( vul zelf maar in )) Misschien dat het de bla bla`s hier op het forum duidelijk wordt dat er MEER aan de hand is als een lonsverhoging, en dat de OV bedrijven GEEN ENE MOER kan schelen v.w.b de passagiers......het draait om * TARGETS * en WINST WINST en nog eens WINST en BONUSSEN voor de GRAAIERS van Directies, nog maals, de gemiddelde buschauffeur geeft meer om de mensen dan de ov bedrijven !!!
Het zou inderdaad frappant zijn (( of doorgestoken kaart ??? )) dat een gewezen directeur met een cadeautje van 8 ton , nu met een bedrijf aan de andere kant van de lijn staat, en zijn ex personeel in dienst moet nemen, want hoe het ook zij, bij een consessie verlies gaat personeel over naar de nieuwe vervoerder. dus ZONDER werk kom je niet snel , alleen ........ ( vul zelf maar in )) Misschien dat het de bla bla`s hier op het forum duidelijk wordt dat er MEER aan de hand is als een lonsverhoging, en dat de OV bedrijven GEEN ENE MOER kan schelen v.w.b de passagiers......het draait om * TARGETS * en WINST WINST en nog eens WINST en BONUSSEN voor de GRAAIERS van Directies, nog maals, de gemiddelde buschauffeur geeft meer om de mensen dan de ov bedrijven !!!
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Ja dit zijn de verhalen die ik heb gehoord over Q-buzz, maar gezien het feit dat ik er meer over hoor, zit hier heus wel een kern van waarheid in. Dit is wel een apart verhaal en los van datgeen waar wij allen voor staken, maar dit is toch weer een blijk van hoe en wat er nog meer speelt. In elk geval dat de persoon weg is met 8 ton en nu mede-oprochter van Q-buzz is, is zeker en die 8 ton komt dan toch mooi uit. Toch?? Het kan iets verdraaid zijn, maar dat heb ik niet meegekregen. Waar rook is is vuur. Hoop dat je wat te weten komt. Succes
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Had even het forum links laten liggen, maar zie dat er nog steeds om dezelfde brei wordt heengedraaid. Kortom, niemand komt hier uit.
In het Noorden rijden ze weer tijdens de spits en ik hoop dat ze de passagiers gewoon laten betalen, zeker wanneer ik de uitlatingen van hen t.o.v. de chauffeurs in dit forum zie. Niets klantvriendelijk meer, betalen voor wat je krijgt (excusues aan de wel begrijpende passagiers). Hier in het westen staken we voorlopig nog even door om onze Noordelijke collega's een hart onder de riem te steken.
Q-bus heeft de concessie in Ridderkerk e.o. 'binnengesleept', omdat de overige vervoerders niet eens hebben ingeschreven! De drie vervoersbedrijven, Arriva, Connexxion en Veolia, hebben zich reeds gebundeld in een werkgeversorganisatie. Ik moet zeggen, nu openbaar als werkgeversorganisatie, want je kan mij niet wijs maken dat de afgelopen concessie-verdelingen niet met z'n drieeen in een kamer met sigaar en een glas cognac afgesproken zijn. Gelukkig nog een extra graaier op de openbaar-vervoersmarkt en eentje die er verstand van heeft; Rob van Holten. Graaide eenvoudig zo'n 8 ton mee terwijl hij vrijwillig afzwaaide bij Connexxion.
Maar het is de werkgevers gelukt, de bal is in handen van de regering en deze houdt hem lekker vast. Een spoedberaadje (een dag later omdat er een brief niet 'gepost' is) om daarna waarschijnlijk met de mededeling dat er geen geld voor het OV is, het OV dat zij zo graag promoten willen om de files te bevechten. Ja, en ik denk dan, wanneer je iets promoten wilt, zal je er toch voor moeten zorgen dat het er daadwerkelijk is en dat het ook werken kan. Zorg er dan ook voor dat het gaat werken (financiele input).
3,5% hoger salaris, houdt in dat we dan nog steeds minimaal 6,5% achterlopen op de rest van Nederland, indien zij ook geen loonsverhoging krijgen. De cijfers van afgelopen uren die het CPB uitgaf, blijkt dat we binnenkort allemaal minder kijgen of in iedere geval minder te besteden hebben, vooral de laagste inkomens. Daar hebben de heren met hun salarissen (zowel directies als ministers etc.) helemaal geen last en geen weet van. Het huishoudpersoneel haalt de boodschappen, de chauffeur tankt en de rekening wordt toch niet door hen betaald (leaseauto) en de vakanties gaan naar verre oorden waar de dollar nog een Euro waard is (alternatief voor: waar de gulden een daalder waard is).
Collega's, de algehele staking is het laatse middel dat we konden gebruiken en een rechter (straks waarschijnlijk meerdere) verbied het eenvoudig omdat het maatschappelijk veel schade toebrengt. En wij Nederlanders pikken dit en gaan weer netjes in de rij staan. Kijken we naar onze zuiderburen, Frankrijk en Spanje, dan zien we pas wat staken is. Niet even op de stalling aanwezig zijn, handtekeningetje halen en dan weer snel naar huis ojm in de tuin een biertje te kunnen drinken (sorry collega, ik bedoel het niet echt zo), maar met tienduizenden, gehuld in 'bondsjasjes', spandoeken en media ten strijde trekken, gesteund door het publiek die inziet dat ze dit niet doen om hen te pesten, dat ze dit niet alleen voor zichzelf doen, maar om onder de aandacht te brengen dat de vercommercialisering van openbare nutsbedrijven verkeerd is en het grote graaien alleen maar in de hand werkt. Dat er niemand, behalve de buitenlandse bedrijven (welke van de drie OV-vervoerders is nog in Nederlandse handen) enorm aan verdienen en daarna, wanneer het niet meer rendabel is, een lege huls achter gaan laten en ons OV als een plumpudding in elkaar zal storten. Deze bedrijven hebben geen enkele maatschappelijke binding met Nederland, behalve een financiele.
Wanneer wij binnenkort weer moeten gaan rijden, zal ik vriendelijk tegen mijn passagiers blijven ook al groeten ze mij niet terug. Zal ik netjes op tijd (proberen) te rijden, maar kan dan ook niet wachten op een hardlopende passagier die toch nog met mij mee wilt. Zal ik netjes de juiste hoeveelheid stempeltjes voor de rit doen en niemand meer matsen indien hij/zij 1 stempeltje tekort komt. Zal ik de geldigheid van de stempels respecteren en ook die 2 minuten die buiten de geldigheid valt netjes laten betalen. Dit alles om het openbaar vervoer betaalbaar te houden en de OV-vervoersbedrijven in staat te stellen hun inkomsten hoog te houden, zodat zij een kwalitatief goed OV kunnen bieden, hun aandeelhouders tevreden kunnne stellen met hogere dividenten en onze directeuren hun welverdiende bonussen kunnen opstrijken. Misschien dat zij dan middels een kleine advertentie ons chauffeurs en passagiers kunnen bedanken voor onze centen.
Ik hoop dat we met z'n allen wakker worden!
In het Noorden rijden ze weer tijdens de spits en ik hoop dat ze de passagiers gewoon laten betalen, zeker wanneer ik de uitlatingen van hen t.o.v. de chauffeurs in dit forum zie. Niets klantvriendelijk meer, betalen voor wat je krijgt (excusues aan de wel begrijpende passagiers). Hier in het westen staken we voorlopig nog even door om onze Noordelijke collega's een hart onder de riem te steken.
Q-bus heeft de concessie in Ridderkerk e.o. 'binnengesleept', omdat de overige vervoerders niet eens hebben ingeschreven! De drie vervoersbedrijven, Arriva, Connexxion en Veolia, hebben zich reeds gebundeld in een werkgeversorganisatie. Ik moet zeggen, nu openbaar als werkgeversorganisatie, want je kan mij niet wijs maken dat de afgelopen concessie-verdelingen niet met z'n drieeen in een kamer met sigaar en een glas cognac afgesproken zijn. Gelukkig nog een extra graaier op de openbaar-vervoersmarkt en eentje die er verstand van heeft; Rob van Holten. Graaide eenvoudig zo'n 8 ton mee terwijl hij vrijwillig afzwaaide bij Connexxion.
Maar het is de werkgevers gelukt, de bal is in handen van de regering en deze houdt hem lekker vast. Een spoedberaadje (een dag later omdat er een brief niet 'gepost' is) om daarna waarschijnlijk met de mededeling dat er geen geld voor het OV is, het OV dat zij zo graag promoten willen om de files te bevechten. Ja, en ik denk dan, wanneer je iets promoten wilt, zal je er toch voor moeten zorgen dat het er daadwerkelijk is en dat het ook werken kan. Zorg er dan ook voor dat het gaat werken (financiele input).
3,5% hoger salaris, houdt in dat we dan nog steeds minimaal 6,5% achterlopen op de rest van Nederland, indien zij ook geen loonsverhoging krijgen. De cijfers van afgelopen uren die het CPB uitgaf, blijkt dat we binnenkort allemaal minder kijgen of in iedere geval minder te besteden hebben, vooral de laagste inkomens. Daar hebben de heren met hun salarissen (zowel directies als ministers etc.) helemaal geen last en geen weet van. Het huishoudpersoneel haalt de boodschappen, de chauffeur tankt en de rekening wordt toch niet door hen betaald (leaseauto) en de vakanties gaan naar verre oorden waar de dollar nog een Euro waard is (alternatief voor: waar de gulden een daalder waard is).
Collega's, de algehele staking is het laatse middel dat we konden gebruiken en een rechter (straks waarschijnlijk meerdere) verbied het eenvoudig omdat het maatschappelijk veel schade toebrengt. En wij Nederlanders pikken dit en gaan weer netjes in de rij staan. Kijken we naar onze zuiderburen, Frankrijk en Spanje, dan zien we pas wat staken is. Niet even op de stalling aanwezig zijn, handtekeningetje halen en dan weer snel naar huis ojm in de tuin een biertje te kunnen drinken (sorry collega, ik bedoel het niet echt zo), maar met tienduizenden, gehuld in 'bondsjasjes', spandoeken en media ten strijde trekken, gesteund door het publiek die inziet dat ze dit niet doen om hen te pesten, dat ze dit niet alleen voor zichzelf doen, maar om onder de aandacht te brengen dat de vercommercialisering van openbare nutsbedrijven verkeerd is en het grote graaien alleen maar in de hand werkt. Dat er niemand, behalve de buitenlandse bedrijven (welke van de drie OV-vervoerders is nog in Nederlandse handen) enorm aan verdienen en daarna, wanneer het niet meer rendabel is, een lege huls achter gaan laten en ons OV als een plumpudding in elkaar zal storten. Deze bedrijven hebben geen enkele maatschappelijke binding met Nederland, behalve een financiele.
Wanneer wij binnenkort weer moeten gaan rijden, zal ik vriendelijk tegen mijn passagiers blijven ook al groeten ze mij niet terug. Zal ik netjes op tijd (proberen) te rijden, maar kan dan ook niet wachten op een hardlopende passagier die toch nog met mij mee wilt. Zal ik netjes de juiste hoeveelheid stempeltjes voor de rit doen en niemand meer matsen indien hij/zij 1 stempeltje tekort komt. Zal ik de geldigheid van de stempels respecteren en ook die 2 minuten die buiten de geldigheid valt netjes laten betalen. Dit alles om het openbaar vervoer betaalbaar te houden en de OV-vervoersbedrijven in staat te stellen hun inkomsten hoog te houden, zodat zij een kwalitatief goed OV kunnen bieden, hun aandeelhouders tevreden kunnne stellen met hogere dividenten en onze directeuren hun welverdiende bonussen kunnen opstrijken. Misschien dat zij dan middels een kleine advertentie ons chauffeurs en passagiers kunnen bedanken voor onze centen.
Ik hoop dat we met z'n allen wakker worden!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Zit me nu opeens af te vragen hoeveel werkgevers of werkgeversgoedgezinten dit forum lezen of zich in dit forum gemengd hebben en stemming proberen te maken, zodoende de chauffeurs slecht af te schilderen. Bij sommige reacties ga ik dit toch werkelijk af vragen, omdat deze kant noch wal raken en proberen de chauffeurs zoveel mogelijk 'schade' toe te brengen.
Laten wij chauffeurs ons door hen niet verleiden om 'passagiers' aan of af te vallen, straks moeten wij weer met hen 'samenwerken', of in ieder geval netjes tegen hen zijn. Laten wij chauffeurs de wijsten zijn en in ieder geval iedereen in hun waarde laten. Doen zij dit niet, zeg dat meer over hen dan over ons.
In het Noorden nu reeds in de spits rijden, straks zal de rest van het land ook moeten volgen. Zo kort voor de vakanties zijn er reeds een heleboel scholieren (examenkandidaten) vrij van school en gaan er een heleboel werkenden op vakantie, dus het aantal te vervoeren passagiers in de spits zal dalen. Kunnen de chauffeurs die de centen hard nodig hebben even op adem komen en kunnen we ons voorbreiden op een hete nazomer waarin we dan weer collectief het zwaard op kunnen pakken en ten strijde kunnen trekken voor onze zaak.
Hopelijk komen er vandaag goede berichten uit Den Haag en krijgen we waar we al jaren recht op hebben. Een goede, gezonde CAO die op de juiste wijze wordt beloond.
Een aantal pagina's terug (pagina 7) heb ik een voorstel gedaan waarbij iedereen een beetje inleverden, incl. de passagiers. Vind het wel jammer dat daar zo weinig op gereageerd is. Of willen de passagiers niet iets meer betalen voor een veilig, goed en gezond openbaar vervoer?
Laten wij chauffeurs ons door hen niet verleiden om 'passagiers' aan of af te vallen, straks moeten wij weer met hen 'samenwerken', of in ieder geval netjes tegen hen zijn. Laten wij chauffeurs de wijsten zijn en in ieder geval iedereen in hun waarde laten. Doen zij dit niet, zeg dat meer over hen dan over ons.
In het Noorden nu reeds in de spits rijden, straks zal de rest van het land ook moeten volgen. Zo kort voor de vakanties zijn er reeds een heleboel scholieren (examenkandidaten) vrij van school en gaan er een heleboel werkenden op vakantie, dus het aantal te vervoeren passagiers in de spits zal dalen. Kunnen de chauffeurs die de centen hard nodig hebben even op adem komen en kunnen we ons voorbreiden op een hete nazomer waarin we dan weer collectief het zwaard op kunnen pakken en ten strijde kunnen trekken voor onze zaak.
Hopelijk komen er vandaag goede berichten uit Den Haag en krijgen we waar we al jaren recht op hebben. Een goede, gezonde CAO die op de juiste wijze wordt beloond.
Een aantal pagina's terug (pagina 7) heb ik een voorstel gedaan waarbij iedereen een beetje inleverden, incl. de passagiers. Vind het wel jammer dat daar zo weinig op gereageerd is. Of willen de passagiers niet iets meer betalen voor een veilig, goed en gezond openbaar vervoer?
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Passagiers willen het liefst gratis mee met het OV. Daar staat een ieder om te roepen. Zij vinden het OV duur geworden terwijl deze nog steeds te goedkoop is. Pas als Den Haag zwicht en kiest voor miljarden per jaar extra, kan de boel op poten komen. Voor deze problemen hebben wij (chauffeurs) jaren geleden al gewaarschuwd. Je kan geen miljarden uitgeven als je maar miljoenen binnenkrijgt. De ministers wisten het allemaal beter en verdraaide bewust het marktwerkingsraport waar wij allen belasting hebben betaald. Nu jaren later worden de problemen overduidelijk en ipv dat de werkgevers eerder naar Den Haag gingen, trappen zij ons financieel in de rug door ons te korten. Die Klaas de Vries zit er voor de werkgevers en niet voor ons chauffeurs. Ook hij geeft aan dat de enige manier is door ons te korten en de arbeidsvoorwaarden te veranderen. Nee mensen Den Haag is verantwoordelijk voor dit alles en hierna de werkgevers daar zij te belazerd zijn geweest om te zeggen dat het niet zo langer kan en dat er geld bij moet. Als zij dit gezamelijk met ons hadden gedaan dan hadden zij ons achter hen gekregen waardoor je 1 grote vuist krijgt. Op die manier waren die stakingen ook niet nodig geweest. Maar nee ze werken ons tegen hen en dat moeten de werkgevers juist niet doen. En wie krijgt de schuld........JUIST WIJ!!!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Als je leest hoe de gemiddelde passagiers denkt en schrijft over ov buschauffeurs, bedenk wel, je kan nooit in hun schoenen staan.
Want de gemiddelde passagier wilt nergens last van hebben, dus ook niet van verkeersdrukte, pech onderweg, en agressie, intimidatie, en oplichting.
Nee want dan slaan ze er gelijk oplos, maar de buschauffeur moet altijd zo gezicht blijven houden in elke omstandigheid is een veel gehoorde vereiste van de grootste schreeuwers hier op het forum.
Hoe zo jij het vinden dagelijks emmers stront over je heen te krijgen waar je part nog deel aan hebt??
Want de gemiddelde passagier wilt nergens last van hebben, dus ook niet van verkeersdrukte, pech onderweg, en agressie, intimidatie, en oplichting.
Nee want dan slaan ze er gelijk oplos, maar de buschauffeur moet altijd zo gezicht blijven houden in elke omstandigheid is een veel gehoorde vereiste van de grootste schreeuwers hier op het forum.
Hoe zo jij het vinden dagelijks emmers stront over je heen te krijgen waar je part nog deel aan hebt??
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Dat de buschauffeurs een veranderingen willen is mij wel duidelijk.
Maar dat hoeft niet over de narigheid en ellende van anderen.
Dat doe je gewoon niet. Dat getuigt van weinig meelevendheid naar anderen. Bedenk dan wat anders , had wat anders gedaan.
Dan was het nog eens stoere jongens oud krentenbrood geweest.
Nu is het doordrammerij, ophitserij, grootbekkerij van de bovenste plak.
(Ad)
Ik kan me niet voorstellen dat je op zo'n manier je doel wilt halen of wilt bereiken.
Waarschijnlijk gaat het zo, bij wijze van spreken. Wanneer velen van jullie terug gaan naar je werk en dan bij de volgende ronde te horen krijgen, dat een aantal ontslagen wordt (want het geld is op).
Kijk Ad dan ben je pas slachtoffer, ik niet. Is er nog een voordeel? Ja hoor, de bussen rijden dan niet 4 keer in het uur, maar 2 keer in het uur. Die bussen zijn dan tenminste mooi op tijd.
En het is ook nog eens meer betrouwbaar. Ik zie dat wel zitten.
Geen behoefte aan ontslag? Zoek dan het overleg op. Wanneer je tegen de wind in plast, stoere mannen, dan plas je jezelf onder.
En dat is, wat jullie nu doen.
Maar dat hoeft niet over de narigheid en ellende van anderen.
Dat doe je gewoon niet. Dat getuigt van weinig meelevendheid naar anderen. Bedenk dan wat anders , had wat anders gedaan.
Dan was het nog eens stoere jongens oud krentenbrood geweest.
Nu is het doordrammerij, ophitserij, grootbekkerij van de bovenste plak.
(Ad)
Ik kan me niet voorstellen dat je op zo'n manier je doel wilt halen of wilt bereiken.
Waarschijnlijk gaat het zo, bij wijze van spreken. Wanneer velen van jullie terug gaan naar je werk en dan bij de volgende ronde te horen krijgen, dat een aantal ontslagen wordt (want het geld is op).
Kijk Ad dan ben je pas slachtoffer, ik niet. Is er nog een voordeel? Ja hoor, de bussen rijden dan niet 4 keer in het uur, maar 2 keer in het uur. Die bussen zijn dan tenminste mooi op tijd.
En het is ook nog eens meer betrouwbaar. Ik zie dat wel zitten.
Geen behoefte aan ontslag? Zoek dan het overleg op. Wanneer je tegen de wind in plast, stoere mannen, dan plas je jezelf onder.
En dat is, wat jullie nu doen.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
In het noorden zij ze blij
En staan de mensen in de spits nog niet in de rij
De meeste hadden al een alternatief
Mooi kijkend over het land naar de kiekendief
Ja gewoon je werk doen is het beste
Al dat gestaak is het slechtste
Overleg dat is een betere natuur
Want staken is toch al duur
Het kost ook de staker al gauw 30 procent
En dat is hij ook niet gewent.
Ook helpt staken je sneller in de WW
En dat is toch ook geen goed idee
Dus chauffeurs doe gewoon werk.
Want alles kan met overleg en dan sta je sterk
En wil niet het onderste uit de kan.
Dan wordt het ontslag en dat komt er van
En staan de mensen in de spits nog niet in de rij
De meeste hadden al een alternatief
Mooi kijkend over het land naar de kiekendief
Ja gewoon je werk doen is het beste
Al dat gestaak is het slechtste
Overleg dat is een betere natuur
Want staken is toch al duur
Het kost ook de staker al gauw 30 procent
En dat is hij ook niet gewent.
Ook helpt staken je sneller in de WW
En dat is toch ook geen goed idee
Dus chauffeurs doe gewoon werk.
Want alles kan met overleg en dan sta je sterk
En wil niet het onderste uit de kan.
Dan wordt het ontslag en dat komt er van
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@ OV`tje hoe poetisch..........ik heb tranen in mijn ogen van ontroering.,
@ Z4, niet te dramatisch doen hoor over stront en agressie, veel hangt ook af van hoe je zelf de passagier benaderd toch ??, en het is mensen eigen om anderen te becomentarieren.
Je bent er toch op getraind om met mensen om te gaan ?, en niet alle chauffeurs zijn * bang * van de passagiers , ik persoonlijk laat me niet afblaffen door die grappenmakers, want ik kan VEEL harder grommen als hun, en als het op lichamelijke agressie aan komt, kunnen ze zich lelijk vergissen, en liggen ze al buiten voor ze er erg in hebben, dat is niet wat de baas wil, maar in dat geval is de eerste klap ?........... juist !!!....maar de baas doet ook niet wat wij willen, dus lood om oud ijzer dan he !!!
@ Z4, niet te dramatisch doen hoor over stront en agressie, veel hangt ook af van hoe je zelf de passagier benaderd toch ??, en het is mensen eigen om anderen te becomentarieren.
Je bent er toch op getraind om met mensen om te gaan ?, en niet alle chauffeurs zijn * bang * van de passagiers , ik persoonlijk laat me niet afblaffen door die grappenmakers, want ik kan VEEL harder grommen als hun, en als het op lichamelijke agressie aan komt, kunnen ze zich lelijk vergissen, en liggen ze al buiten voor ze er erg in hebben, dat is niet wat de baas wil, maar in dat geval is de eerste klap ?........... juist !!!....maar de baas doet ook niet wat wij willen, dus lood om oud ijzer dan he !!!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Ik gaf inderdaad even een dramatische voorstelling van zaken, want de soep wordt toch niet zo heet gegeten...
Zelf ben ik totaal niet werkzaam in het ov maar als ik hoor en lees hoe sommige mensen de buschauffeurs als luien honden afschilderd gaat mij even te ver.
Ze rijden te hard en zijn altijd te laat wordt er geroepen, wat klopt er nu niet?
te hard rijden zouden ze juist te vroeg moeten zijn..gaat ook niet want te laat...dus ze werken zich in het rondte en als dank moeten ze bij elke halte tekst en uitleg geven.
Dat wil ik de gemiddelde werknemer nog wel eens zien doen, om steeds aan verschillende mensen elke minuut te moeten verantwoorden waarom het werk nog niet binnen de gestelde limiet klaar is terwijl de baas lopende band waar ze achter staan op full speed zet.
Zelf ben ik totaal niet werkzaam in het ov maar als ik hoor en lees hoe sommige mensen de buschauffeurs als luien honden afschilderd gaat mij even te ver.
Ze rijden te hard en zijn altijd te laat wordt er geroepen, wat klopt er nu niet?
te hard rijden zouden ze juist te vroeg moeten zijn..gaat ook niet want te laat...dus ze werken zich in het rondte en als dank moeten ze bij elke halte tekst en uitleg geven.
Dat wil ik de gemiddelde werknemer nog wel eens zien doen, om steeds aan verschillende mensen elke minuut te moeten verantwoorden waarom het werk nog niet binnen de gestelde limiet klaar is terwijl de baas lopende band waar ze achter staan op full speed zet.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Gemma als je niet weet wat er aan de hand is of het niet wilt weten, ga dan van dit forum af. Er is veel meer aan de hand. Dringt dat nu nog niet door. Wij willen echt wel werken, maar wij willen ook 3,5% loon erbij. Dus geen overbruggings CAO. Over 2 maanden gebeurd weer precies hetzelfde als er nu niets gebeurd. Wanneer wij akkoord gaan met een overbrugging dan kun je erop rekenen dat de werkgevers niet om de tafel gaan zitten met onze bonden. Ook zullen de bonden niet met de werkgevers gaan. Dit alleen omdat de werkgever niet wil praten. Wat onze werkgevers nu doen is zielig meezeilen op de wind die wij geblazen hebben. Zij maken gebruik van ons. Ene kant slim, maar dit hadden zij dus veel eerder moeten doen samen met ons en niet ineens schijnheilig zijn. Nu durven zij wel ineens naar het Rijk te gaan en eerst niet. Kortom zij hebben te laat actie ondernomen en wakkergeschud door ons chauffeurs. Nu moet je niet denken dat wij dan nu maar gelijk alle vertrouwen hebben in onze werkgevers, want die hebben zij meerdere malen geschonden. Er is niet alleen een CAO-conflict, maar ook een scheve arbeidsverhouding. Eerst een CAO en dan pas RIJDEN.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@ allemaal, indien mogelijk, ga naar www.tweedekamer.nl en volg daar het live het debat. het is nu 15.10 uur, en het vervolg om 15.20. m.i is de kamer aan het buigen v.w.b de OV subsidies, ik ben alleen benieuwd of alleen de OV bedrijven daar weer profijt uit halen, en of de chauffeur dan ook zijn verhoging er uit krijgt, en niet alleen de vervoerbewijzen weer duurder maken, en de BO BO`s bonus weer veilig gesteld is !!!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@maarten
Jullie willen wat veranderen en iets binnenhalen. Dat snap ik en daarom hoef ik ook niet van dit forum af. Ik heb kritiek op de manier waarop jullie dit willen binnenhalen en dat is een staking. Met die (langdurige) staking treffen jullie heel veel anderen. Dat vind ik te kort door de bocht, niet meelevend. De rechter heeft het in andere bewoordingen uitgedrukt.
Ik werk zelf op de spoedeisende hulp van een ziekenhuis.
Ik moet stad en land bewegen, om daar te komen.
De eerst volgende keer dat er een gewonde buschauffeur binnenkomt, zal ik zeggen dat ik staak en dat hij maar iets anders moet bedenken
om hulp te krijgen. Wie weet vindt hij nog iemand in de familie die hem hulp en zorg kan bieden.
Ik doe het niet, ik staak. Ik wil mijn doel halen. Dat gaat boven alles. Dat mag en kan toch? Wat loop je dan te zeuren.
Nu hoor ik je (jullie) al roepen. Dat is heel wat anders.
Die vergelijking is appels met peren vergelijken.
Nee dus, zeker niet wanneer je de staking als middel en als uitgangspunt neemt. Tuurlijk staken in dit land mag gelukkig, daar ben ik blij mee. Maar wanneer je het gevolg van de staking in een hoekje ver weg zet, net doet alsof het er niet is, dan ben je wel heel kort door de bocht bezig. En dáár hoor ik jullie niet over, gefixeerd als jullie zijn op jullie (terechte) eisen. Kokervisie heet dat en daar heb ik kritiek op.
Dringt dat nu nog niet door.
Wanneer jullie wat mentaliteit in jullie donder hadden, dan zou je aansturen op samenwerking en overleg. Eis dat eens, in plaats van het uit de weg te gaan. Stel jullie vakbonden eens een ultimatum, daar zou ik respect voor hebben. Nu niet, zeker nu ik steeds vaker hoor dat ouderen niet op de poli verschijnen, omdat ze niet met de stadsbus meekunnen. Heb het daar eens over met de vakbonden.
Op dit forum heb ik de mentaliteit van de buschauffeur aardig leren kennen en ik moet zeggen dat me die steeds en steeds meer tegen valt.
En als je staakt dan wil je niet werken, zo eenvoudig ligt dat.
En wanneer mijn arbeidsverhoudingen scheef liggen dan doe ik daar wat aan, net zo als jullie. Maar ik roep niet eerst CAO en dan pas gaat u aan de BEADEMING, die mentaliteit heb ik niet.
Gelukkig maar.
Jullie willen wat veranderen en iets binnenhalen. Dat snap ik en daarom hoef ik ook niet van dit forum af. Ik heb kritiek op de manier waarop jullie dit willen binnenhalen en dat is een staking. Met die (langdurige) staking treffen jullie heel veel anderen. Dat vind ik te kort door de bocht, niet meelevend. De rechter heeft het in andere bewoordingen uitgedrukt.
Ik werk zelf op de spoedeisende hulp van een ziekenhuis.
Ik moet stad en land bewegen, om daar te komen.
De eerst volgende keer dat er een gewonde buschauffeur binnenkomt, zal ik zeggen dat ik staak en dat hij maar iets anders moet bedenken
om hulp te krijgen. Wie weet vindt hij nog iemand in de familie die hem hulp en zorg kan bieden.
Ik doe het niet, ik staak. Ik wil mijn doel halen. Dat gaat boven alles. Dat mag en kan toch? Wat loop je dan te zeuren.
Nu hoor ik je (jullie) al roepen. Dat is heel wat anders.
Die vergelijking is appels met peren vergelijken.
Nee dus, zeker niet wanneer je de staking als middel en als uitgangspunt neemt. Tuurlijk staken in dit land mag gelukkig, daar ben ik blij mee. Maar wanneer je het gevolg van de staking in een hoekje ver weg zet, net doet alsof het er niet is, dan ben je wel heel kort door de bocht bezig. En dáár hoor ik jullie niet over, gefixeerd als jullie zijn op jullie (terechte) eisen. Kokervisie heet dat en daar heb ik kritiek op.
Dringt dat nu nog niet door.
Wanneer jullie wat mentaliteit in jullie donder hadden, dan zou je aansturen op samenwerking en overleg. Eis dat eens, in plaats van het uit de weg te gaan. Stel jullie vakbonden eens een ultimatum, daar zou ik respect voor hebben. Nu niet, zeker nu ik steeds vaker hoor dat ouderen niet op de poli verschijnen, omdat ze niet met de stadsbus meekunnen. Heb het daar eens over met de vakbonden.
Op dit forum heb ik de mentaliteit van de buschauffeur aardig leren kennen en ik moet zeggen dat me die steeds en steeds meer tegen valt.
En als je staakt dan wil je niet werken, zo eenvoudig ligt dat.
En wanneer mijn arbeidsverhoudingen scheef liggen dan doe ik daar wat aan, net zo als jullie. Maar ik roep niet eerst CAO en dan pas gaat u aan de BEADEMING, die mentaliteit heb ik niet.
Gelukkig maar.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Prima vergelijking Gemma ik stop meteen met de opleiding voor buschauffeur en ga in de verpleging werken