LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Starguide Castingbureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Honeyspacer
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2012 12:18

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Honeyspacer »

STARGUIDE HEET NU CASTINGKOMPAS!!!
Ook ik ben hier de dupe van geworden. In november 2011 heb ik mij aangemeld bij Starguide. Dat heet nu Castingkompas zodat negatieve recensies niet aan hun naam gelinkt kunnen worden. De onderhoud aan de site zelf is nooit wat aangedaan. Toen werd ik de volgende dag gebeld dat ze mijn account zagen en of ik interesse had in een foto shoot etc en dus vollid moest zijn voor 49,- euro nog wat. Daarop bevestigde ik dat ik dat wel wilde en het altijd nog kon annuleren die week. Toen ik naar de shoots keek, was dat erg ongeloofwaardig, en om daar nou helemaal naar utrecht voor te gaan voor een paar nep foto's zonder visagiste, leek mij dat al heel raar. Toen kwam mijn moeder de volgende dag mijn kamer in wandelen. Met de mededeling dat er alleen maar negatieve recensies over STARGUIDE/CASTINGKOMPAS zijn. Ik meteen kijken en ik schrok mij een hoedje. Onder trosradar is er nog een ander forum over dit onderwerp Starguide. Google: Starguide ervaringen. Een woord: Oplichterij. Ik heb dus die volgende dag meteen gemaild, aangezien er geen telefoonnummer op de site vermeld staat. Maar zoals we allemaal kennen, reageren ze niet op de mails. Na een paar maanden heb ik ze gezegd dat ze mijn profiel eens moeten verwijderen en geen nutteloze standaard mails meer van ze wilt ontvangen (voor zogenaamde opdrachten). Maar je zit er gewoon voorgoed aan vast. Het bedrag werd dan ook automatisch van mijn rekening afgeschreven. Dit heb ik vanuit mijn bank weer terug laten storten en het rekeningnummer van ze geblokkeerd. Ik dacht er na 4-5 maanden er wel van af te zijn. Ho maar, krijg ik gister een acceptgiro van ze binnen, dat als ik deze week niet betaalt, het wel op kan lopen tot 150 euro! (En dat staat er nog vermeld bij met een vrolijke uitroepteken). En als ik niet betaal, er een deurwaarder voor mijn deur komt. (Ik heb ergens begrepen dat de deurwaarder en starguide/castingkompas samen met elkaar in zee gaan). Die deurwaarder moet mijn deur aan raken en hij heeft een probleem. Dan staat er nog leuk in de brief dat ik 2 euro extra moet betalen omdat zij een brief hebben moeten sturen. HAHAHAHAHAHA. telefoon kennen ze niet. Mailen ook niet. Maar een brief sturen op andermans kosten wel. ;) Ik heb dus aangifte gedaan bij de politie, maar de aangifte is niet opgenomen, omdat dit niet valt onder strafrecht. Het valt onder civiel recht. Kort en krachtig: Je meld je aan. Je word de volgende dag gebeld en gevraagd vollid te willen worden door een bedrag van 49,- nog wat te betalen. Je gaat evt akkoord met een mondelinge overeenkomst / zonder mondelinge overeenkomst / niet akkoord *word alsnog afgeschreven*. Je hebt het recht diezelfde week het te annuleren om vollid te worden. Dan besef je dat er geen telefoonnummer op de site vermeld staat en alleen kunt mailen. Je merkt al gauw dat dat met opzet is gedaan. Je stuurt talloze mails maar je ontvangt geen reactie. Het bedrag word van je rekening afgehaald. Bij sommige elke maand, bij de andere om het half jaar etc. Je gaat naar de bank en blokt het bureau. Dan word er gedreigd een deurwaarder aan je deur te komen. De politie kan niks voor je doen, omdat ze het net save spelen binnen het budget. Maar als je niet betaalt, dan valt dat uiteindelijk wel onder strafrecht. Overigens is het doel van dit bureau goede betaalde opdrachten te kunnen bieden aan mensen zoals wij, waaruit niks van waar blijkt te zijn en studenten opdrachten binnen komen, wat overigens ook is gekopieerd van andere sites. Starguide verandert zijn naam om de zoveel tijd, zodat zij niet gelinkt kunnen worden.

MAXIEM

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Honeyspacer
TROS Radar - Toon onderwerp - LET OP!!! STARGUIDE = CASTINGKOMPAS ...
STARGUIDE = CASTINGKOMPAS GEWORDEN - 18 apr 2012 18:32. dag
mensen, Ik ben de ook een van de gedupeerde van STARGUIDE. Ben sinds een
paar ...
forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=116490&start=99999999 - Vergelijkbaar
Overigens staat deze verwijzing wél op de eerste pagina bij google. Veranderen van naam heeft dus weinig zin.
Maxiem.

Gesloten