Dat een consument de harde schrijf open doet niets af aan het feit dat de winkelier niet heeft geleverd wat hij had moeten leveren: een deugdelijke externe harde schrijf.BBCS schreef:Dus volgens jou mag een consument ook de harde schijf zelf openen en dan ook nog de garantie mag claimen?
Dan sta ik daar niet alleen in, want het hele politieke en juridische wereldje doet dat. Ik heb al twee citaten geven, een van de consuWijzer en Wikipedia, hier nog eentje, van een rechter deze keer:Jij haalt de wettelijke garantie en de wettelijke bescherming door elkaar.
Ja je leest het goed daar staat "wettelijke garantie van 7:17 BW".De rechtbank is echter van oordeel dat, nu partijen in artikel 5.3 van de koopakte de wettelijke garantie van 7:17 BW expliciet hebben herhaald, (...)
http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=AD8904
Dan neemt de consument daar zelf toch iemand voor in de arm. Er staan hem dan twee wegen open:Heeft de consument recht op een nieuwe externe harde schijf, maar zullen de winkelieren nooit of te nimmer meer de consument helpen om bij een harde schijf crash de gegevens proberen veilig te stellen.
1. De consument geeft de verkoper eerst de kans om het product te onderzoeken en stap daarna op mijn man af. Als de verkoper dit weigert dan krijgt hij dat in een rechtzaak als een boemerang terug op het moment dat hij dat wil gebruiken als verweer tegen 7:18 lid 2 BW.
2. De consument stapt direct op zijn man af en laat hem het product onderzoeken en doet dan wel een beroep op 7:17 jo 7:21 BW zonder het boven genoemde wetsartikel.
Het moge duidelijk zijn dat de eerste optie de handigste is.