Pagina 9 van 12
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 29 okt 2010 18:30
door jehupidowa
Beste slachtoffers!
Na alle ellende van begin dit jaar, waar na heeelveeel mailwisseling en aangetekende brieven was ik blij dat ik er van af was.. althans..
Hotelgoldcard/SELL-IT gaf aan dat alles was opgelost en dat ik nooit meer enige contact men hen zou hebben en alle wederzijde (financieele) verplichtingene waren voldaan en dat al mijn gegevens verwijderd zouden zijn.
citaat:
Geachte heer ....,
Een korte reactie op een uitgebreid antwoord, waarvoor dank. Ik heb uw gegevens doorgezonden naar Direct incasso met de opdracht het dossier te sluiten. Uw telefoongegevens heb ik bij ons in de database op “recht van verzet” weggeboekt, waardoor u in de toekomst niet meer door ons benaderd zult worden.
Ik heb uw mail tevens doorgezonden naar het bureau wat de verzendingen / retouren verwerkt met de opdracht uit te zoeken waar e.e.a. is foutgelopen zoals u met uw mail duidelijk heeft aangetoond. Onze welgemeende excuses voor de ontstane overlast.
Ervan uitgaande u langs deze weg van dienst geweest te zijn. Mochten er onverhoopt nog vragen c.q. opmerkingen zijn hoor ik deze graag van u,
Met vriendelijke groet,
Bas van der Heuvel
Hotelgoldcard/ Sell-it
Wat schetst mij verbazing!
Gisteren kreeg ik een nieuwe Hotelgoldcard toegestuurd! En vandaag een brief of ik even € 149,- wil betalen!! En anders komt er een incassobureau..
Kortom, als je denkt dat je er vanaf bent, nou vergeet het maar!! Nog geen jaar later staan ze weer op de stoep! Zwendelaars zijn het en een administratie van niks!
Weer alles aangetekend teruggestuurd en al weer twee keer gebeld. Of het niks kost..
Nu blijkt tevens dat het klantennummer van februari dit jaar anders is dan het klantennummer van oktober dit jaar..
Als of ze zomaar even alles weer kunnen activeren.
Te gek om los te lopen. Als dit zo doorgaat zal ik juridische stappen nemen tegen Hotegoldcard en zijn 'verborgen vriendjes'..
Aangifte van zwendel en afpersing ligt op de loer! En ik heb het gevoel dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt!
Verder, wanneer neemt TROS Radar nou eens stappen tegen deze praktijken?
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 30 okt 2010 12:37
door Michel9
ook ik heb een brief gehad na een telefonische verkoop waar ons niets van bekend is en nu een brief ontvangen van het incassoburo?
onder andere ons rekening nummer klopt niet dus ik vraag me af waar hotelgold card de gegevens vandaan haalt en wat kunnen we hier aan doen.
Het incassoburo vraagt om betaling binnen 1 week , wat kunnen we hier aan doen?
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 30 okt 2010 13:15
door MAXIEM
Michel9
Stuur het incassobureau een briefje:
Het is niet onverstandig om het incassobureau een brief te schrijven en een kopie daarvan aan (de firma) te sturen.
Model incassobureau-brief
Schrijfschema bewaarschrift aan incassobureau of deurwaarder:
Schrijf dit incassobureau een aangetekende brief (met ontvangstbevestiging), met daarin:
(naam/datum)
(etc)
...dat je de firma (naam van de firma) niets verschuldigd bent omdat je met hen geen overeenkomst hebt
...dat je verzoekt om een (door jouw) getekend of ander wettelijk bewijsstuk dat je wel een overeenkomst met (naam van de firma) zou hebben
...dat je hen (het incassobureau dus) geen kosten verschuldigd bent omdat je de opdrachtgever niets verschuldigd bent
...dat je een eventuele rechtsgang en vonnis met vertrouwen tegemoet ziet en dat je hen aansprakelijk zult stellen voor de bijkomende gerechtelijke kosten
...dat je deze brief hebt opgesteld in overleg met je rechtsbijstandadviseur (ook al is dat niet waar, een beetje bluffen mag wel)
…dat je graag de gevraagde bewijzen binnen 10 werkdagen na dagtekening tegemoet ziet , en dat je als je binnen deze termijn niets hebt ontvangen, je de zaak als afgedaan beschouwt
…dat je, indien zij zonder valide grond, alle daarmee verband houdende kosten ten titel van onrechtmatige daad op hun cliënt zult verhalen
...dat je onder geen beding zult betalen!
(eigen naam)
(adres/handtekening)
Let wel, hoe harder zij dreigen met een vonnis en een deurwaarder (doen ze altijd als hun zaak zwak staat), hoe eerder zij afhaken als je behoorlijk tegengas geeft en laat merken dat je niet onder de indruk raakt van hun gespierde taal.
Voor één ding moet je wel zorgen. Schrijf onder je brief wél je volledige naam. Maar zet je handtekening dwars door jouw adres. Sommige bedrijven schrikken er niet voor terug om via via de handtekening te misbruiken op een orderbevestiging of kontrakt. Een handtekening op een kruisjesachtergrond kan ook.
Je dient een kopie van de brief aan de opdrachtgever in dit geval dus (naam van de firma) te sturen.
P.S. als het een fatsoenlijk incassobureau is dat is aangesloten bij de branchevereniging, dan zijn ze verplicht om je het gevraagde bewijs van jouw (zogenaamde) getekende overeenkomst met (naam van de firma) binnen twee weken toe te sturen.
Zorg er voor dat je ook van deze brief een kopie voor jezelf houdt!
Maxiem.
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 01 nov 2010 09:12
door Shania81
En ik heb weer een mail gehad van Direct Incasso dat de opdrachtgever hun heeft aangegeven dat ze nog steeds mijn kaart niet retour hebben ontvangen en dat ik dan echt moet betalen.
En als ik betaald heb kan op mijn verzoek alsnog de kaart worden opgestuurd.
Als ik niet betaal gaan ze een gerechtelijke procedure opstarten.
Dus ja bij mij blijven ze dus wel erop terugkomen. Wat nu????
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 01 nov 2010 10:59
door Dutchrunner
@Shania
Het blijft lastig in jouw geval, ik heb geen flauw idee wat je nog kunt doen. Enige optie dat er nog is, telefonisch contact opnemen met dasjegoedrecht, consuwijzer, Trosradar, Opgelicht. In de hoop dat ze zsm de zaak gaan onderzoeken en de mensen achter Hotelgoldcard oppakken. Direct Incasso en Sell It spelen onder één dak met Hotelgoldcard.. Sta ervan op te kijken dat jij wel een reactie op je mail krijgt en ik niet. Ze denken misschien dat er bij jou nog wel geld te halen valt en dat ze daarom jou terug blijven mailen.
Heb jij nog gereageerd op de oproep van coldcard op 29 okt?
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 01 nov 2010 11:15
door Shania81
Ja blijft idd lastig maar goed ik heb ze weer gemaild en gezegd dat ik erbij blijf dat ik het terug heb gestuurd binnen de 7 dagen bedenktijd. Ik sta volgens de wet dus in mijn recht en dat ik niet verplicht ben het aangetekend terug te sturen.
En dan maar weer in de afwachting van hun reactie.
Heb zeker gereageerd op de oproep van coldcard dus laat me nog steeds niet bang maken;-) En het verhaal van Anouk over dezelfde vrouw aan de telefoon krijgen heeft me ook geholpen dat bewijst maar weer wat voor zooitje het is.
Ik denk dat ze me gewoon bang proberen te maken maar ja zeker weten doe ik dat ook weer niet dat is het vervelende ervan he. Maar goed ze mogen denken wat ze willen maar bij mij is er niet veel te halen hoor haha!!!
En met al die instanties heb ik al kontakt gezocht maar heb nog niet echt helpende reacties gekregen....
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 01 nov 2010 12:12
door Dutchrunner
Begrijp niet waarom instanties niks ondernemen na al deze klachten. We zullen het maar af moeten wachten. Mocht je wat nieuws hebben, laat het ons weten
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 01 nov 2010 17:29
door jehupidowa
Hallo allemaal.
Tip: altijd alles bewaren, brieven, email e.d Altijd alles aangetekend opsturen en kopieren! Maak een eigen dossier aan en nooit weggooien!
Als het eniszins kan ook alle telefoon gesprekken opnemen!
Mocht het ooit zo ver komen dat we voor een rechter staan, dan is het makkelijk als je zaken en feiten kan aantonen!
Verder, als alle ander instanties (dus onze maatschappij!) ons niet kunnen of willen helpen of geen aandacht aan willen geven, wat let ons om de krachten te bundelen en een Hotelgoldcard en zijn 'stille partners' voor het gerecht te slepen..
Een aanklacht van afpersing en omkoperij tegen Hotelgoldcard zal niet mis zijn. Wie is er juridisch onderlegd om zo iets op te starten en wie wil er mee doen?
Zodra er voldoende animo is (via dit forum) kunnen we buitenom iets opstarten en een actie oppakken en contact opnemen.
Maar eigenlijk verwacht ik dat onze maatschappij ons gaat helpen, zij die ons als consument moet beschermen en waarschuwen tegen deze praktijken, voordat we het recht in eigen hand nemen. RADAR, Consumentenbond en al die andere instanties, waarom laten jullie niets van jullie horen. HELP ONS en maak dit openbaar via televisie, reclame of krant! Met andere woorden, voor al die argeloze nog niet gepakte Nerderlanders hen te waarschuwen om NOOIT in zee te gaan met Hotelgoldcard of hun handlangers! Zij, hebben het recht om vooraf gewaarschuwd te worden voor deze praktijken.
Misschien een idee om POWNed eens in te lichten over deze situatie. Of misschien meneer Peter R. de Vries... Mensen die opkomen voor mensen!
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 02 nov 2010 22:58
door MaaikeO
Hallo allemaal!
Aan de ene kant ben ik eigenlijk wel wat opgelucht dat ik niet de enige ben.
Ik werd een paar weken geleden gebeld. Ik had een vakantie gewonnen! Maar ik was eerst een beetje sceptisch, maar ze kwamen toch met erg belovende argumenten! Ik zou eenmalig 150 euro moeten betalen voor 3 weken vakantie. 3 weken in europa in een hotel voor alleen 150 euro klinkt erg mooi!
te mooi om waar te zijn! ofniet mevrouw?
Goed ze moesten mijn rekening nummer even hebben en mijn andere gegevens. En als ik het allemaal toch niet gebruik kon ik het altijd terug sturen! Ik besloot het dus toch maar te doen, want ik kon het altijd terug sturen.
Maar na een week had ik nog geen pakket!
2week na het telefoontje kreeg ik de hotelgoldcard thuis gestuurd. En doordat er in de brief stond dat ze mij hadden benaderd via de telefoon, moest dit de beloofde vakantie zijn!
3 weken vakantie hell no! Net als bij alle voorgaande verhalen was dit een weekendje in een hotel, geen 1000den hotels, maar een paar deden mee? en dit was dan was goedkoper dan normaal. Maargoed, dit was niet de bedoeling,dus heb het allemaal terug gestuurd.
Maar, grote fout van mij, had het niet aangetekend verstuurd. Ik kan dus niks bewijzen! want je raadt het al : ze hebben niks van mij ontvangen! verrassing..
Na een kleine 2 weken kreeg ik een factuur, dat het niet gelukt is om 139 euro af te schrijven (aan de telefoon was dit nog 150). Een groot geluk bij een ongeluk hadden ze mijn rekening nummer verkeerd.
Ik heb ze gemaild dat ik alles heb terug gestuurd, en dat ik dus niks activeer en dus ook niks betaal. Ook had ik een paar keer gebeld, maar het nummer bleek niet te bestaan! (wat ik trouwens niet terug kan vinden in voorgaande verhalen)
Daar vertelden ze mij dat ze dit niet kunnen laten bij wat het is, aangezien ze niks van mij hebben ontvangen!
Nu heb ik een incassobureau aan mn kont hangen en de kosten die ik moet betalen zijn bijna 200 euro!
Aangezien ik een student ben van 21 jaar, wil ik en heb ik niet 200 euro liggen. EN ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen...
Kunnen ze mij iets maken?
Gr Maaike
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 02 nov 2010 23:36
door debteun
Hoi Maaike,
Heel vervelend, maar je bent erbij, opgelicht door de hotelgoldcard. Je bent niet de enige zoals je al gezien had.
Wij (forum) proberen ook al van alles te doen en te regelen, om deze oplichters te stoppen. Wat je sowieso even moet doen is een mail sturen of bellen naar, consuwijzer,
[email protected], tros radar, tros opgelicht, juridisch loket enz. hoe meer meldingen zij krijgen, hoe sneller er misschien iets aan gedaan wordt. (hopen we)
Ik zat in het zelfde schuitje als jij, ik heb uiteindelijk toch betaald aan het incasso bureau (waar ik nu spijt van heb) maar ik was bang gemaakt door kennissen.
Als je wat verder terug leest, worden er veel tips gegeven, hopelijk heb je er wat aan. Nou ik hoop ook dat je een mail stuurt naar bovenstaande, dat hebben de meeste van dit forum al gedaan.
Heel veel succes en houdt ons op de hoogte!
Gr. Debbie
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 03 nov 2010 10:07
door Shania81
Hai Maaike jammer genoeg moet ik je welkom heten bij de club! Jouw verhaal is ongeveer hetzelfde als die van mij heb ook het incassobureau aan mn broek hangen. Door welke ben jij benaderd als ik vragen mag? Ik heb het ook niet aangetekend verstuurd dus blijven ze bij mij ook bezig. Maar mij is hier geadviseerd niet te betalen dus dat ben ik ook niet van plan. We zullen wel zien wat er nu gebeurd....hopelijk is er een instantie die er wat aan doet. Het mailen en bellen naar verschillende instanties heeft voor mij nog niets opgeleverd maar goed als meer mensen het doen misschien dat er dan weleens wat gebeurd???
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 04 nov 2010 11:55
door MaaikeO
hallo,
bedankt voor jullie reacties!
dus ik moet even bellen of mailen naar consuwijzer en
[email protected] en tros radar en tros opgelicht en het juridisch loket?
en het bedrijf Direct Incasso zit achter me aan. Ze hebben me vandaag gebeld en heb ik alles nog eens uitgelegd. Maar als ik nu niet betaal binnen 5 werkdagen, dan slepen ze me voor de rechter....
Dus ben een beetje van slag eigenlijk... Maarja, die bijna 200 euro kan ik niet betalen..
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 04 nov 2010 12:06
door Shania81
Laat me raden je had een zeer onvriendelijk persoon aan de telefoon van Direct Incasso?? Ik namelijk wel en maar dreigen, vond diegene die ik aan de telefoon had zeer brutaal en onvriendelijk. Maar volgens mij spelen ze onder 1 hoedje met Hotelgoldcard omdat ze zeer precies weten waar ze het over hebben.
Laat je niet gek maken want zover ik weet is er nog niemand voor de rechter gesleept. Ik zou als ik jouw was afwachten en ze nog eens mailen (ook Hotelgoldcard) dan heb je in ieder geval bewijs dat je het meerdere keren hebt aangegeven dat je het teruggestuurd hebt en er geen gebruik van wil maken. Ik heb nu ook al een aardig dossier en wacht ook op het "gerechtelijk bevel" van Direct Incasso ben zeer benieuwd....
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 04 nov 2010 13:00
door Anouk010
Hallo,
Ik heb een brief en mail gestuurd met daarin de tekst: als ik niets meer hoor ga ik ervan uit dat mijn dossier bij incasso direct en bij hotelgoldcard gesloten is en dat mijn abonnement beeindigd is. Hotelgoldcard kennende krijg je toch nooit een reactie dus dan heb ik bewijs dat ik ervan uit mocht gaan dat de zaak gesloten is.
Succes
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 13 nov 2010 13:55
door debteun
Hallo mede gedupeerde!
Ik ben nog maar een forum begonnen, bij
http://meldpunt.tv/.
Misschien kunnen we hier wel wat bereiken........
Het blijft erg stil bij de andere organisaties!
Heeft iemand al iets vernomen van de andere organisaties of van hotelgoldcard zelf?
Groetjes Debbie
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 16 nov 2010 20:34
door RiMiV40
Ook ik ben er enkele weken geleden ingetuind...
Werd gebeld door een onbekend nummer, en nam op
Er werd mij verteld dat ik had meegedaan aan een enquite op internet
en dat ik daar een Mini Cooper mee kon winnen.
En ja, het was echt waar, ze wist me te melden dat ik 1 van de 10 finalisten ben
en dat ik grote kans maakte.
En toen kwam het:
Ze mocht me ook nog een gratis vakantie aanbieden, en een hotelgoldcard.
Na een heel verhaal, klonk het toch verleidelijk....
Ik kon na ontvangst van de papieren, binnen 7 dagen terug sturen, en dan zou er geen incasso plaats vinden....
Maar nu na 3 weken nog niets ontvangen, maar nu wel ff 153,95 afgeschreven.
Heb de bank, meteen de opdracht gegeven om het terug te boekken.
Wat ben ik dom geweest :S
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 16 nov 2010 21:28
door coldcard
Heb de bank, meteen de opdracht gegeven om het terug te boekken.
Nu HGC maar laten aantonen dat je ze wel ontvangen hebt.
Laat je niet afleiden door incasso bureaus, je staat heel sterk. En ach, dom zijn we allemaal wel eens.
Wie is de incasseerder van het geld? Stichting Buckaroo namens ...
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 20 nov 2010 19:23
door Hotelk*tcard
ook ik ben zo'n doos die er in getrapt is ..... een paar weken geleden werd ik gebeld met de mededeling dat ik een van de zoveel mogelijke winnaars was van een Mini Cooper. deze geselecteerde personen mochten ze een aanbieding doen voor een Hotelgoldcard. na het verhaal te hebben aangehoord, besloot ik dat het pakketje wel wilde ontvangen. Ik kon het altijd nog terugsturen..... Gesprek opgenomen met bankgegevens, want dan kon het bedrag afgeschreven worden als ik geïnteresseerd was in de card.
Na er een nachtje over te hebben geslapen, zat het me toch niet zo lekker. Ik heb ze gebeld en aangegeven dat ik toch niet geïnteresseerd was en het hele zooitje wilde annuleren. De dame aan de telefoon zei dat ze het zou verwerken in hun systeem.
Een week later ontving ik alsnog de card. Aangezien ik er zeker van wilde zijn dat ik card niet werd geactiveerd, heb ik deze doorgeknipt. Samen met de brief heb ik het teruggestuurd. Niet aangetekend en geen kopie gemaakt. dom dom dom
Een paar dagen later werd er een bedrag van € 139,90 van mijn rekening afgeschreven. Meteen de Rabobank gebeld om te laten storneren. Stond er in een paar dagen weer op.
Heb een brief gestuurd naar Hotelk*tcard waarin ik heb aangegeven dat ik telefonisch heb aangegeven niet geïnteresseerd te zijn en het hele zwikkie per post heb teruggestuurd.
Na een paar dagen ontving ik een brief waarin stond dat ik niet aan hun algemene voorwaarden had gedaan (aangetekend versturen en card onbeschadigd retour) ik verplicht was om het bedrag alsnog aan hen over te maken. deed ik dat niet, dan werd er een incassobureau ingeschakeld.
hierop heb ik contact opgenomen met mijn rechtsbijstandverzekering. na mijn verhaal te hebben aangehoord, en de briefwisseling te hebben beoordeeld, kwamen zijn tot de conclusie dat er niks anders voor me op zat dan dat ik het bedrag aan hen verschuldigd was. met een ongelooflijk dubbel gevoel heb ik de bank opdracht gegeven om het bedrag over te schrijven; op een verhoging van het bedrag zit ik echt niet te wachten.....
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 20 nov 2010 20:32
door MAXIEM
Hotelk*tcard
Advies: zoek een andere/betere rechtbijstandverzekeraar, want het advies wat je gekregen hebt slaat juridisch gezien nergens op.
Maxiem.
Re: Hotelgoldcard
Geplaatst: 20 nov 2010 20:41
door coldcard
een paar weken geleden werd ik gebeld met de mededeling dat ik een van de zoveel mogelijke winnaars was van een Mini Cooper
Welke wedstrijd deed je aan mee?
Heeft je rechtsbijstand nog nooit gehoord van misleiding?