LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg-mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
p v b

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door p v b »

Beste Echte Meisje,

Alle agenten (assurantie tussen personen) die produkten van HM aanbieden staan wel degelijk ingeschreven bij het klachteninstituut verzekeringen en hebben ook allemaal een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. De klant kan in het geval van een klacht dus zeker wel terecht bij het klachteninstituut verzekeringen.

Daarnaast schreef u dat HM geen kantoor in Nederland heeft.
HM heeft inmiddels 3 kantoren in Nederland.
Vanuit die kantoren wordt de verkooporganisatie aangestuurd.
Dus u moet niet beweren dat ze niet legaal werken.

Alle adviseurs van HM krijgen bovendien elke week opleidingen en trainingen, terwijl dat bij veel andere maatschappijen niet het geval is.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

er is nogal een verschil tussen de verkooporganisatie aansturen en een Nederlandse organisatie zijn.

Bovendien wacht ik nog steeds op mijn offerte. Het blijkt weer, veel gehol en weinig wol. blaffende honden bijten niet en HM kan geen offerte verstrekken.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

He Simon,

Lees je dat? Alle agenten van HM zijn geregistreerd bij het Klachteninstituut Verzekeringen en hebben een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

Ge-wel-dig!

Zal ik of bel jij het Klachteninstituut om dat te verifieren? Ik moet je zeggen dat ik het antwoord min of meer al weet, maar we kunnen een poging wagen.

En ik hoor niets over de advieswijzer?

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

hoi Meisje,

weet je dat de grootste en snelst groeiende organisatie van Europa met het beste product wel VIER tussenpersonen in Nederland heeft?!

De KvK kis dit weekend helaas gesloten.

Eén tussenpersoon is aangesloten. Het telefoonnummer van de HM site blijkt in NL niet te bestaan (is in ieder geval niet openbaar)
Eén heeft een totaal andere naam dan op de website van HM staat, en is niet aangesloten.
Eén heeft een heel ander adres dan op de website van HM staat, en is wel aangesloten.
Eén is totaal onvindbaar. Op het adres is een technisch bureau gevestigd, het telefoonnummer geeft geen vermeldingen en het klachtininstituut heeft ook geen inschrijvingen.

het spreekt voor zich dat geen van de vier is aangesloten bij de NVA of NBVA.

Bij de site van GIDI staat een keurige lijst met verzekeraars die uitsluitend nog zaken doen met tussenpersonen met een advieswijzer. Vreemd is het niet dat HM er niet tussen staat.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Ha Simon,

Ik bescheur me hier bijna van het lachen. Bijna...want eigenlijk is het zo triest.


Ik denk dat het nu wel duidelijk mag zijn voor een ieder die nog twijfels heeft over wel of niet met HM in zee gaan, als klant of als verkoper.

Doe het niet en leef gelukkiger. Je bent je geld niet kwijt en je vrienden en familie blijven je graag zien.
Laatst gewijzigd door EchteMeisje op 26 mar 2004 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Bij de site van GIDI staat een keurige lijst met verzekeraars die uitsluitend nog zaken doen met tussenpersonen met een advieswijzer. Vreemd is het niet dat HM er niet tussen staat.
Maar wel op de site van GIDO Duitsland.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

En dat zal lekker helpen als je in Nederland woont.

Banon

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Banon »

Dat helpt inderdaad niet, als het in Duitsland is. In Nederland is het al moeilijk zat een geschil te winnen, laat staan in het buitenland. PVB, je schrijft dat je jurist bent. Op basis van welke wetgeving is men via de Brusselse registratie van HMI eerder arbeidsongeschikt verklaard dan de Nederlandse wetgeving? [/quote]

P v B

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door P v B »

Geachte Banon,

In de polisvoorwaarden staat vermeld dat men de "Officiele Belgische Schaal ter bepaling van de graad van invaliditeit" hanteert.
De "Officiele Belgische Schaaal ter bepaling van de graad van invaliditeit" staat omschreven in het Regentsbesluit van 12 februari 1946.

mvg

P v B

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Tjong jonge p v b,

Ga me nou niet vertellen dat je weet dat Brussel de hoofdstad van België is.

banon

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door banon »

PVB, dank je wel voor je toelichting. Dat werkt verhelderend ipv dat standaard afkraken. Mensen laten we het gewoon bij kritisch voor en tegenargumenten houden. Op basis van inhoud moet je elkaar aanvallen. Zelf ben ik er achter gekomen dat de manier van verkoop niet verboden is, dwz de colportagewet is niet van toepassing op HMI. De argumenten van verboden verkoop begrijp ik niet helemaal. De discussie over de tussenpersonen gaat ook langs elkaar heen naar mijn gevoel. Wie is namelijk de tussenpersoon? De adviseur die het servicepakket verkoopt, of de finaniceel deskundige die langskomt? Of beide wellicht? Wie heeft hierop een antwoord?
De voorstanders van HMI moet ik echter ook waarschuwen: er wordt geschreven dat er wekelijks training plaats heeft en dat dat menig verzekeraar niet doet. Verschil is wel dat het hier een verkoop training inzake technieken betreft ( de standaard training) en geen feiten training. Het betreft enkel een motivatie aan iedereen, het houden van die vinger aan de pols en inspelen op vragen en verweren van de gesprekpartner. Dit hebben mij 2 mensen van HMI verteld. Die trainingen zijn in zekere zin wel zinvol en interessant om je niet gelijk met een kluitje in het riet te laten sturen (dat overkomt ons allemaal wel eens), maar (dit heb ik ook van de HMI mensen) laat een discussie niet de vrije loop gaan. Meningen worden in een bepaalde richting geduwd en men veronderstelt dat "je het dus met me eens bent dat dit een kop koffie is?" dan moet het antwoord wel positief bevestigend zijn.

Dat is wel jammer, want een onafhankelijk adviseur zal wellicht producten aanprijzen met hogere premies, maar kan altijd inspelen op de behoeften van de klant op diens aangeven, en een ander product aanbieden. Ook al verdient hij hier minder op, hij bedient wel de klant.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

de tussenpersoon-structuur van HM is mij niet geheel duidelijk. Ik heb in dit forum enkele keren gevraagd om een toelichting van de verkoopmethoden, daarop kan men mij geen antwoord geven.

Ik heb vandaag wel een HM polis onder ogen gehad. Werkelijk te triest voor woorden. de totale inleg is ongeveer € 20.000,-- (gedurende meer dan 36 jaar ongeveer € 50,-- per maand), het rendement is na 36 jaar € 7500,--!! Bij mijn bank (3% rendement) zou het rendement ongeveer € 20.000,-- zijn!
Daarnaast heeft de o zo attente en goede adviseur mevrouw een overlijdensdekking aangesmeert (van wel € 15.000,--). Schiet lekker op met een hypotheek van € 400.000,-- (wat is afgedekt met een overlijdensrisicoverzekering). En ook de ongevallendekking is bijzonder. € 28.000,-- is fijn, als er al één van € 100.000,-- elders is afgesloten. Het blijkt weer, de adviseur verkoopt het standaard-product zonder een inventarisatie te maken van wat een wenselijke dekking zou zijn.

En de mooiste: HM heeft het slecht gedaan op de beurs, en aangezien het eindkapitaal gegarendeerd is.... verhoogt HM doodleuk de premie met 3%!!!!

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Simon,

Bij welke bank zit jij en waar?

Sjef

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Sjef »

Simon, leuk die lijfrente maar we hebben het over verzekeren en niet gokken.
Je zal er waarschijnlijk ook nog een leaseplannetje bij adviseren !!

Premierestitutie bij overlijden ? Dus als ik na 1 jaar overlijd krijg mijn partner het superbedrag van 1200 euro ??

Premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid ? Dus dan hoef ik geen premie meer te betalen, maar dan bouwt mijn lijfrente ook niet meer op!
Leuk als je op je dertigste in de AOW komt. Kun je dus nooit meer aan een goed pensioen komen !
Om nog maar niet te spreken over de geweldige aandelenkoersen.

Lekker bezig ben jij, zeggen tegen de klanten van " Als het goed gaat
profiteer ik mee, als het fout gaat is het risico voor U "

hans z

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door hans z »

Simon,

De verzekeringsagent is de assurantie tussenpersoon en die onderhoud ook het kontakt met de klant.

Van het rendement en de risicodekkingen heb je duidelijk niets begrepen. Mag ik de conclussie trekken dat jij geen polis kunt lezen?

En die premie verhoging van 3 % is een indexatie, wat heeft dat in godsnaam met de aandelenmarkt te maken?

Je loopt trouwens al weken lang te klagen over het produkt, en gisteren heb je plotseling een adviseuse op bezoek gehad. Dat is wel heel erg toevallig vind je zelf ook niet?

Kijk Simon, ik begrijp best dat je geirriteerd bent doordat jou klanten overstappen naar een andere maatschappij, maar de tijd van voorbeeldkapitalen en aandelen en leaseplannen is waarschijnlijk toch echt voorbij. De mensen kiezen nu voor zekerheid. En wat een ieder ook van de "verhalen" op dit forum vind, de mensen die kiezen voor het produkt van Hamburg-Mannheimer hebben in ieder geval een zeer goed produkt van een degelijke maatschappij met garanties erin.
En al die verhalen over rechtsgeldigheid enz. , ik moet er bijna om lachen. Jullie als kenners moeten toch weten dat elke maatschappij die haar produkten in Nederland verkoopt onder zeer strenge controles word onderworpen en uiteraard de benodigde vergunningen en inschrijvingen heeft. En voor Hamburg-Mannheimer word echt geen uitzondering gemaakt hoor. En of een maatschappij zijn hoofdkantoor nu in Belgie of in Duitsland of voor mijn part in Korea heeft staan, een polis is ten alle tijde rechtsgeldig. Als je in een Toyota rijd dan hoef je toch ook niet naar Japan om aanspraak te maken op de garantie?
De meeste banken in Nederland hebben hun hoofdkantoor overigens ook in het buitenland staan.Punt.

Banon

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Banon »

Simon, wel lef en goed dat je gewoon iemand laat langskomen. Toch heb je niet alles goed begrepen, hetgeen ik kan bevestigen en je uit eerdere opmerkingen kunt lezen. Wat wel scherp is opgemerkt: de risico dekkingen kunnen leuk zijn, maar zijn standaard en niet persoonlijk op je afgestemd, dus dat schiet in sommige gevallen niet veel op.

Sjef

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Sjef »

Ik bedoel natuurlijk WAO ipv AOW voordat daar weer commentaar op komt !!

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Hans,

Het is heel jammer dat je denkt het fijne van HM te weten.
Als je de producten van HM verkoopt dan vind ik het nog erger voor je klanten...of moet ik zeggen familie?

Uit de bovenstaande reacties blijkt dat je weinig tot niets weet over de werkwijze en producten van HM.

Zo weinig dat ik je er (bijna) van verdenk zelf HM adviseur te zijn.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

bedankt voor de mooie reacties. enkele reacties op de reacties:


Hoi Simon,

Bij welke bank zit jij en waar?
Als je de discussies goed had gevolgd had je wel geweten dat ik niet bij een bank werk.

Simon, leuk die lijfrente maar we hebben het over verzekeren en niet gokken.
Je zal er waarschijnlijk ook nog een leaseplannetje bij adviseren !!
Over een periode van 36 jaar is een aandelenrendement bijna zekerheid geworden. Overigens is ons meest verkochte product een beleggingspolis met een rendementsgarantie die hoger is dan de 3% van HM (ik las op de site dat het 3% is) (o.a. AEGON en NN hebben goede producten).
Premierestitutie bij overlijden ? Dus als ik na 1 jaar overlijd krijg mijn partner het superbedrag van 1200 euro ??
Een beetje adviseur zal nooit een overlijdensdekking van € 15.000,-- adviseren als er al een overlijdensrisicoverzekering van € 400.000.—elders loopt. Dat is dan totaal overbodig.
Premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid ? Dus dan hoef ik geen premie meer te betalen, maar dan bouwt mijn lijfrente ook niet meer op!
Leuk als je op je dertigste in de AOW komt. Kun je dus nooit meer aan een goed pensioen komen!
Misschien geeft HM geen premieopbouw meer, maar bij mijn verzekeringen wel.
Lekker bezig ben jij, zeggen tegen de klanten van " Als het goed gaat
profiteer ik mee, als het fout gaat is het risico voor U
Daarvoor hebben wij een GIDI (wij WEL) waarin staat dat we eerst een beleggingsprofiel opstellen voordat we een beleggingsproduct adviseren.
De verzekeringsagent is de assurantie tussenpersoon en die onderhoud ook het kontakt met de klant.
Mee eens. Al heeft cliënt na het afsluiten van deze verzekering nooit meer iets van de beste adviseur vernomen.
Van het rendement en de risicodekkingen heb je duidelijk niets begrepen. Mag ik de conclussie trekken dat jij geen polis kunt lezen?
Nee dat mag je niet. inleg: 36 jaar x 12 maanden x € 48,15 = € 20.800,80
De polis vermeld (ik citeer nu) Kapitaal uitbetaalbaar op 01.08.2040, ongeact de verzekerde al dan niet nog in leven is (spaarsom) ............................................... 28.301,08 EUR
Ik bereken: € 28.301,08 - € 20.800,80 = € 7.500,28
Ik berekende al eerder: het rendement is na 36 jaar € 7500,--!!
Ik citeer de polis weer: Kapitaal bij overlijden van de verzekerde vóór 01.08.2040 (verzorgsom).......................... 14.150,54 EUR
Tenzij dit in België iets anders betekend, maar in Nederland zou dit betekenen dat men € 14.150,54 bij overlijden uitgekeerd krijgt. Maar graag hoor ik wat verkeerd is aan mijn redenatie.
Overigens heb ik de polis aan twee andere personen die actief zijn op dit forum gemaild. Ik hoop dat zij bovenstaande lezing willen bevestigen, dan is dat in één keer uit de wereld.
En die premie verhoging van 3 % is een indexatie, wat heeft dat in godsnaam met de aandelenmarkt te maken?
Dat een Nederlandse maatschappij niet de premie indexeert maar het verzekerde kapitaal.
Je loopt trouwens al weken lang te klagen over het produkt, en gisteren heb je plotseling een adviseuse op bezoek gehad. Dat is wel heel erg toevallig vind je zelf ook niet?
Dat zou inderdaad toevallig zijn. Maar bij een polisinventarisatie bij een cliënt kwam deze HM polis naar boven. Deze polis is nu in onze administratie opgenomen en zal in het vervolg worden meegenomen bij advisering.
Kijk Simon, ik begrijp best dat je geirriteerd bent doordat jou klanten overstappen naar een andere maatschappij, maar de tijd van voorbeeldkapitalen en aandelen en leaseplannen is waarschijnlijk toch echt voorbij.
Zie mijn eerdere tekst over onze garantieverzekeringen. Overigens groeit ons kantoor nog steeds en is er geen sprake van overstappen. Dat komt ook doordat wij van vrijwel elke wat grotere Nederlandse maatschappij een agentschap hebben.

J
ullie als kenners moeten toch weten dat elke maatschappij die haar produkten in Nederland verkoopt onder zeer strenge controles word onderworpen en uiteraard de benodigde vergunningen en inschrijvingen heeft. En voor Hamburg-Mannheimer word echt geen uitzondering gemaakt hoor.
Over dit onderwerp heb ik al vaker vragen gesteld zonder antwoord te krijgen. Ik ga er nu niet op in.
De meeste banken in Nederland hebben hun hoofdkantoor overigens ook in het buitenland staan.Punt.
Lekker belangrijk. HM (de maatschappij, niet de verkooporganisatie) heeft niet eens een Nederlandse vestiging.
Ik ben wel benieuwd welke banken hun hoofdkantoor in het buitenland hebben. De ING Bank, ABN AMRO, Postbank, Rabobank en SNS Bank in ieder geval niet.
Toch heb je niet alles goed begrepen, hetgeen ik kan bevestigen en je uit eerdere opmerkingen kunt lezen.
Wat heb ik niet goed begrepen?

Groeten, Simon

Sjef

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Sjef »

Quote:
Simon, leuk die lijfrente maar we hebben het over verzekeren en niet gokken.
Je zal er waarschijnlijk ook nog een leaseplannetje bij adviseren !!


Over een periode van 36 jaar is een aandelenrendement bijna zekerheid geworden.

Dat moet je de klanten vertellen die het afgelopen jaar een verlies van 30 -50 % hebben geleden.

Overigens is ons meest verkochte product een beleggingspolis met een rendementsgarantie die hoger is dan de 3% van HM (ik las op de site dat het 3% is. (o.a. AEGON en NN hebben goede producten).

.
Deze twee maatschappijen hebben zich dan ook bij de Munchener Ruck ( lees Hamburg Mannheimer) herverzekerd

Quote:
Premierestitutie bij overlijden ? Dus als ik na 1 jaar overlijd krijg mijn partner het superbedrag van 1200 euro ??


Een beetje adviseur zal nooit een overlijdensdekking van € 15.000,-- adviseren als er al een overlijdensrisicoverzekering van € 400.000.—elders loopt. Dat is dan totaal overbodig.


Een beetje adviseur ziet ook dat dit geen overlijdensrisicoverzekering is maar een gemengde kapitaal verzekering

Quote:
Premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid ? Dus dan hoef ik geen premie meer te betalen, maar dan bouwt mijn lijfrente ook niet meer op!
Leuk als je op je dertigste in de AOW komt. Kun je dus nooit meer aan een goed pensioen komen!


Misschien geeft HM geen premieopbouw meer, maar bij mijn verzekeringen wel.

Als je de polis goed gelezen hebt, staat er toch in dat de premie door HM doorbetaald wordt.
Quote:
Lekker bezig ben jij, zeggen tegen de klanten van " Als het goed gaat
profiteer ik mee, als het fout gaat is het risico voor U


Daarvoor hebben wij een GIDI (wij WEL) waarin staat dat we eerst een beleggingsprofiel opstellen voordat we een beleggingsproduct adviseren.

Ter info :

Hamburg Mannheimer Consulting
Postbus 131
4190 CC Geldermalsen.
de Panoven 27D
4191GW Geldermalsen
0345-588200
SER inschrijving : 1034590B
KvK inschrijving : 18057484
Inschrijfnummer klachten instituut verzekeringen : 20004964
HMC conformeert zich aan de eisen van de stichting implementatie GIDI
Klantenservice nummer : 0800-4266266

HMC voldoet volledig aan de wet op financiele dienstverlening en zal dat ook blijven doen, zoals het een AA+ S&P onderneming betaamt.
Quote:

De verzekeringsagent is de assurantie tussenpersoon en die onderhoud ook het kontakt met de klant.


Mee eens. Al heeft cliënt na het afsluiten van deze verzekering nooit meer iets van de beste adviseur vernomen.

Quote:
Van het rendement en de risicodekkingen heb je duidelijk niets begrepen. Mag ik de conclussie trekken dat jij geen polis kunt lezen?


Nee dat mag je niet. inleg: 36 jaar x 12 maanden x € 48,15 = € 20.800,80

Ja dat mag je wel , want als je het echt goed begrepen had zou je gezien hebben dat er ook nog een winstprognose gegeven werd van 3%
waar een kapitaal van € 22.000 uit komt.
Afgelopen jaar toen elke maatschappij met grote verliezen te kampen had, hebben wij nog steeds een extra winst van 1.85% boven op de gegarandeerde 3,5 % gegeven.

De polis vermeld (ik citeer nu) Kapitaal uitbetaalbaar op 01.08.2040, ongeact de verzekerde al dan niet nog in leven is (spaarsom) ............................................... 28.301,08 EUR
Ik bereken: € 28.301,08 - € 20.800,80 = € 7.500,28
Ik berekende al eerder: het rendement is na 36 jaar € 7500,--!!
Ik citeer de polis weer: Kapitaal bij overlijden van de verzekerde vóór 01.08.2040 (verzorgsom).......................... 14.150,54 EUR
Tenzij dit in België iets anders betekend, maar in Nederland zou dit betekenen dat men € 14.150,54 bij overlijden uitgekeerd krijgt. Maar graag hoor ik wat verkeerd is aan mijn redenatie.
Overigens heb ik de polis aan twee andere personen die actief zijn op dit forum gemaild. Ik hoop dat zij bovenstaande lezing willen bevestigen, dan is dat in één keer uit de wereld.

Ik hoop dat deze twee personen dan wel genoeg deskundig zijn om een polis op de juiste inhoud te waarderen.
Quote:
En die premie verhoging van 3 % is een indexatie, wat heeft dat in godsnaam met de aandelenmarkt te maken?

Dat een Nederlandse maatschappij niet de premie indexeert maar het verzekerde kapitaal.



Quote:
Je loopt trouwens al weken lang te klagen over het produkt, en gisteren heb je plotseling een adviseuse op bezoek gehad. Dat is wel heel erg toevallig vind je zelf ook niet?


Dat zou inderdaad toevallig zijn. Maar bij een polisinventarisatie bij een cliënt kwam deze HM polis naar boven. Deze polis is nu in onze administratie opgenomen en zal in het vervolg worden meegenomen bij advisering.

Quote:
Kijk Simon, ik begrijp best dat je geirriteerd bent doordat jou klanten overstappen naar een andere maatschappij, maar de tijd van voorbeeldkapitalen en aandelen en leaseplannen is waarschijnlijk toch echt voorbij.


Zie mijn eerdere tekst over onze garantieverzekeringen. Overigens groeit ons kantoor nog steeds en is er geen sprake van overstappen. Dat komt ook doordat wij van vrijwel elke wat grotere Nederlandse maatschappij een agentschap hebben.

JQuote:
ullie als kenners moeten toch weten dat elke maatschappij die haar produkten in Nederland verkoopt onder zeer strenge controles word onderworpen en uiteraard de benodigde vergunningen en inschrijvingen heeft. En voor Hamburg-Mannheimer word echt geen uitzondering gemaakt hoor.


Over dit onderwerp heb ik al vaker vragen gesteld zonder antwoord te krijgen. Ik ga er nu niet op in.

Quote:
De meeste banken in Nederland hebben hun hoofdkantoor overigens ook in het buitenland staan.Punt.

Lekker belangrijk. HM (de maatschappij, niet de verkooporganisatie) heeft niet eens een Nederlandse vestiging.
Ik ben wel benieuwd welke banken hun hoofdkantoor in het buitenland hebben. De ING Bank, ABN AMRO, Postbank, Rabobank en SNS Bank in ieder geval niet.

Quote:
Toch heb je niet alles goed begrepen, hetgeen ik kan bevestigen en je uit eerdere opmerkingen kunt lezen.
Wat heb ik niet goed begrepen?


Groeten, Simon

Gesloten