LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] En dan nu hoe het echt zit
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45
Re: En dan nu hoe het echt zit
Wat een betoog! Ik ben het wel met je eens maar je verlaagt jezelf tot het niveau waar je nu juist een betoog over houdt. Gewoon negeren is de beste remedie.
QM
QM
Re: En dan nu hoe het echt zit
ga ik nu ook doen, dit was mijn slotbetoog en staat op alle fora waaraan ik, op dit gebied, heb meegedaan.
Re: En dan nu hoe het echt zit
Bedankt voor de complimenten over de website. Het is absoluut niet zo dat mijn site ontzettend gepromoot moet worden of zo, want zoals ik al eerder gezegd heb: IK hoef niets aan jullie te verdienen.
Verder ben ik het min of meer eens met de conclusies die je trekt over het type personen dat zich tot MLM aangetrokken voelt. Het zou mij in ieder geval niets verbazen als een psychologische studie naar dit type mensen dergelijke conclusies zou opleveren. Hoewel ik op mijn site liever niet ongefundeerde meningen hierover plaats, was mij ook al opgevallen dat het soort weerstand dat je krijgt in discussies als deze altijd hetzelfde is. Ook de sterke "ons-soort-mensen" / "je-hebt-ons-en-de-rest-van-de-wereld" mentaliteit komt steeds weer naar voren.
Dat het enige dat we kunnen doen is om deze mensen weg te jagen ben ik niet helemaal met je eens (dus ook niet met Quasi-Modo). Ik ben van mening dat het iedereen vrij staat (zo lang het (nog?) legaal is) om met MLM te beginnen, maar dat je je dan wel op de hoogte moet stellen van de enorme negatieve lading die MLM bij het algemene publiek heeft. Met andere woorden: MLM heeft veel negatieve aspecten en daar moet je je wel bewust van zijn voor je ermee begint. Door iets te negeren gaat het niet ineens "weg". Daarnaast moet ik toegeven dat ik soms wel erg moet lachen om de reacties van de pro-MLM clan, wat voor mij ook een reden is om de discussie niet op te geven
Dat de firma zich niet verdedigt lijkt me niet meer dan logisch: dit zou ze (alweer) geld kosten en dat kunnen ze zich zeker niet permitteren, aangezien ze een ingewikkelde, geldverslindende commissiestructuur in stand moeten houden. MLM ondernemingen schuiven de reclame- en directe distributiekosten al of op hun distributeurs, dus waarom zouden ze dat hier niet doen...
Overigens voor de lezers: ik heb ook bij een andere Euphony consulent om informatie gevraagd en hier kreeg ik informatie die zowel intern tegenstrijdig was, als tegenstrijdig met de informatie van MrTelecom. Toch wel typisch dat kennelijk niemand in dat wereldje nou eigenlijk precies weet hoe het in elkaar zit?
Verder ben ik het min of meer eens met de conclusies die je trekt over het type personen dat zich tot MLM aangetrokken voelt. Het zou mij in ieder geval niets verbazen als een psychologische studie naar dit type mensen dergelijke conclusies zou opleveren. Hoewel ik op mijn site liever niet ongefundeerde meningen hierover plaats, was mij ook al opgevallen dat het soort weerstand dat je krijgt in discussies als deze altijd hetzelfde is. Ook de sterke "ons-soort-mensen" / "je-hebt-ons-en-de-rest-van-de-wereld" mentaliteit komt steeds weer naar voren.
Dat het enige dat we kunnen doen is om deze mensen weg te jagen ben ik niet helemaal met je eens (dus ook niet met Quasi-Modo). Ik ben van mening dat het iedereen vrij staat (zo lang het (nog?) legaal is) om met MLM te beginnen, maar dat je je dan wel op de hoogte moet stellen van de enorme negatieve lading die MLM bij het algemene publiek heeft. Met andere woorden: MLM heeft veel negatieve aspecten en daar moet je je wel bewust van zijn voor je ermee begint. Door iets te negeren gaat het niet ineens "weg". Daarnaast moet ik toegeven dat ik soms wel erg moet lachen om de reacties van de pro-MLM clan, wat voor mij ook een reden is om de discussie niet op te geven
Dat de firma zich niet verdedigt lijkt me niet meer dan logisch: dit zou ze (alweer) geld kosten en dat kunnen ze zich zeker niet permitteren, aangezien ze een ingewikkelde, geldverslindende commissiestructuur in stand moeten houden. MLM ondernemingen schuiven de reclame- en directe distributiekosten al of op hun distributeurs, dus waarom zouden ze dat hier niet doen...
Overigens voor de lezers: ik heb ook bij een andere Euphony consulent om informatie gevraagd en hier kreeg ik informatie die zowel intern tegenstrijdig was, als tegenstrijdig met de informatie van MrTelecom. Toch wel typisch dat kennelijk niemand in dat wereldje nou eigenlijk precies weet hoe het in elkaar zit?
Re: En dan nu hoe het echt zit
Ik heb tot dusver nog geen exploit mogen ontvangen om me te melden voor de rechtbank, dus dat geeft me de gelegenheid wat makkelijker te posten dan vanuit het huis van bewaring. Je hebt inderdaad gelijk Mrtelecom dat je niet hebt gezegd dat je 3 jaar terug in Australië zat. Dat doet niks af aan het feit dat ik heb gesteld dat je toen bij moeder's pappot zat. Sue me.En dan hebben we nog het kleinigheidje dat je in strijd bent met de grondwet met je inbreuk op privacy.
Ik zou maar heel rap mijn excuses aanbieden en je beledigende, onware en insinuerende posts verwijderen.
Doe je dat niet, dan zul je de gevolgen zelf moeten dragen
Je bedrijf ben je dan dus al minstens 9 jaar geleden in Australië begonnen (6+3, waarmee ik heus geen insinuaties bedoel m.b.t. jouw intelligentie), en nu heb je daar de juridische nasleep nog van en dacht je met een ruime financiële compensatie op zak: "kom, laat ik weer thuis gaan wonen en een carrière beginnen in de verkoop van telefoonabbootjes".
Wie het gelooft is rijp voor jouw team.
Nou dat is nog eens een goed plan. Ik heb niet de indruk dat de Radar-redactie hier actief meeleest, of dat ze het goed vinden dat het forum 'Piramidespelen' juist wordt gebruikt om actief mensen hiervoor te werven waar jij al een tijd mee bezig bent en waar je ook navolging in krijgt...Ik heb inmiddels een goed vermoeden wie econometrist is en ik ben hartstikke serieus: Verwijder je bijdrage! Overigens heb ik ook radar hiervoor geinformeerd; dit is een hetze die beneden alle peil is.
En nou zal ik eens even voorrekenen waarom mensen vooral niet in jouw mlm-avontuur moeten stappen.
Met het produkt is ongetwijfeld niks mis. Een belminutenhandelaar die door prijsconcurrentie de markt wil penetreren en zijn marktaandeel tracht op te eisen; prima. De verkooptechniek echter, die is mis.
In Nederland zijn 200.000 straten. Dat betekent voor 1000 huis-aan-huis verkopers 1 jaar werk. Dan loop je elke dag een straat af en is heel de potentiele markt benaderd. Duizend mensen,
dat betekent dat als je maar 5 mensen voor je volgende level zoekt, de zaak in level 5 al vastloopt. Daarin zitten 625 mensen die zelfs nog maar niet 1 persoon plaats kunnen bieden in het systeem.
Komen er wel meer mensen, dan zullen die in elkaars vijver gaan vissen. En in welk level denk je dat je komt als je nu instapt? De grootste bulk van de mensen moet dus daadwerkelijk van deur tot deur sjokken op een toch al verzadigde markt met het vooruitzicht af en toe 15 euro te scoren als ze een keertje beet hebben. Nou, lekker verheffende baan hoor, zo'n eigen ondernemerschap.
En begeleiding? Bij de vraag "dag meneer/mevrouw, wilt u een abbootje, dit zijn de tarieven en hier kunt u tekenen dan krijgt u alle informatie vanzelf thuis."?
Cursussen? In wat, aanbeltechnieken, doorzeurstrategie?
Verder heb ik nog een sharewaretip voor potentiele klanten die dat bellen eigenlijk wel wat lijkt. Schrijf een briefje naar Euphonie Benelux, Meentwal 15, 3432GL Nieuwegein, en vraag om een abonnement met 4% korting, het bedrag dat anders aan de 'consultant' wordt uitgegeven. De %-ages die naar de consultant van de consultant, en de consultant van de consultant van de consultant etc. gaan mogen ze houden. Dan wordt iedereen er beter van.
Dit is trouwens geen gratis tip; 1% stuurt u naar mijn bankrekening. Houdt u altijd nog 3% in de zak, voor niks gaat de zon op, nietwaar?
En Student26, je website is niet compleet. Je bent vergeten een verklarende woordenlijst met veel voorkomende begrippen toe te voegen. Die heb ik maar even voor je gemaakt, de termen met daarachter hoe men deze dient te interpreteren:
Vergroot inkomen: verdien er een zakcentje bij
Informatieavonden: brainwash sessies
Eigen bedrijf: je denkt zeker toch niet dat WIJ je markt- en bedrijfsrisico's, vervoer, ziektekostenverzekering of pensioen verplichtingen gaan dekken?
Je inkomen bepaal je zelf: tegen de tijd dat het mislukt kan je het tenminste niet aan ons wijten
Bepalen of dit iets voor je is: deelnamekosten betalen om zelf ook te kunnen ontdekken dat het systeem al lang vol zit
Werken in een team: je bent niet de enige bij wie het mislukt
Eigen tijdsindeling: complete afhankelijkheid van de bereikbaarheid van de doelwitten die je niet kent om ze iets aan te smeren waar ze niet om hebben gevraagd
Relatiemarketing: je vrienden zul je steeds minder zien vanwege je gez*ik aan hun kop
Cursussen: een stenciltje met alles wat je weten moet om eenvoudige produkten aan de man te brengen
Onafhankelijkheid: je hebt weinig meer te verliezen
Samen: met iemand in hetzelfde vaarwater
Kansen: bedreigingen
Controle over je leven: de oorzaak van de mislukking van je bestaan
Bewezen marketing strategie: het zo snel mogelijk noemen van de term 'Tupperware' en ontwijken van de termen 'Blokker' en 'prijs'
Je eigen toekomst bepalen: bijdragen aan het vastlopen van het systeem voor de anderen
Upline: de rat die jou erin heeft geluisd
Downline: jouw hoop om hiervoor ooit nog eens een s*kkel te vinden
Onderwezen op Harvard Business School: ooit ongenadig afgefakkeld door de Boston Consulting Group
Wordt ook gebruikt door multinational1/mulitnational2/multinational3... : multinational1/mulitnational2/multinational3... leveren aan werkelijk iedereen staffelkortingen
Re: En dan nu hoe het echt zit
LOL
Het meeste uit je woordenlijst komt wel aan bod hoor, dus ik denk niet dat het nodig is zo'n lijstje toe te voegen. Iemand die echt geinteresseerd is leest het toch wel allemaal, ga ik dan maar vanuit
Het meeste uit je woordenlijst komt wel aan bod hoor, dus ik denk niet dat het nodig is zo'n lijstje toe te voegen. Iemand die echt geinteresseerd is leest het toch wel allemaal, ga ik dan maar vanuit
Re: En dan nu hoe het echt zit
Na Bill Gates de rijkste man op aarde, Warren Buffet, heeft het netwerkmarktingbedrijf The Pampered Chef overgenomen.
Zie http://www.buffettsecrets.com/berkshire ... ldings.htm
i rest my case
Zie http://www.buffettsecrets.com/berkshire ... ldings.htm
i rest my case
Re: En dan nu hoe het echt zit
Oh ja, als zelfs Buffet erin stapt zijn verdere argumenten in een klap overbodig; Dan is wel duidelijk dat netwerkmarketing werkt!!Na Bill Gates de rijkste man op aarde, Warren Buffet, heeft het netwerkmarktingbedrijf The Pampered Chef overgenomen.
Zie http://www.buffettsecrets.com/berkshire ... ldings.htm
i rest my case
Eh... voor de producent dan tenminste. Ja wat dacht je? Alleen maar personeel dat voor eigen kosten en risico je rommel aan de man brengt en bij mislukking zelfs nog wat oplevert ook, in plaats van dat het alleen maar geld kost. Zo rijk als Buffet wordt je natuurlijk niet door hoge salarissen uit te keren. Doe mij ook 100 van zulke bedrijven waarbij mijn personeel niets kost, anders dan een percentage van wat ze zelf opleveren en verder no cure no pay?
Maar ja, waar vind ik zulk naief personeel? Wacht... ik weet het al; op het forum piramidespelen van Radar!! Nu nog op zoek naar een producent van minder goed te marketen produkten en ik ga Bill Gates achterna.
Re: En dan nu hoe het echt zit
Hoi, enige duidelijkheid voor de vele voor- en tegenstanders hier.
Even een beetje commerciële economie.
Om een bonafide organisatie met een structuurvorm* succesvol te laten zijn op de lange termijn, is er o.a. 1 heel belangrijke factor. Er zijn er natuurlijk meer, maar daarover later.
De top van de organisatie zal er continu op moeten toezien dat er sprake is van een zekere mate van toegevoegde waarde*. Vermindert of valt de toegevoegde waarde weg, dan zal het draagvlak bij de onderlaag van de structuur wegvallen en kan zelfs het voortbestaan van de organisatie in het gedrang komen.
In zo'n geval moeten er binnen de organisatie eventuele veranderingen plaats vinden, om zodoende de gewenste toegevoegde waarde weer te kunnen bieden.
*(Met de term organisatie met een structuurvorm doel ik niet alleen op bedrijven (incl. klanten), hoe groot of klein ook, maar dit kan bij wijze van voorbeeld ook een politieke partij (incl. leden) betreffen).
*(De term toegevoegde waarde is in dit verband een erg breed en belangrijk begrip. Ik doel op de zedelijke, esthetische of persoonlijke betekenis van iets => Bij een bedrijf bijv. het belang of geloof dat je hecht van het in het bezit hebben van iets (behoefte), of bij een politieke partij bijv. het belang/geloof dat je hecht aan de politieke waarden die de partij nastreeft).
Een simpele waarheid als een koe die dus ook geldt voor de bonafide mlm-organisaties! Eenvoudig gezegd: Enkel bonafide mlm-organisaties met een zekere mate van toegevoegde waarde hebben de mogelijkheid om een lange termijn bestaansrecht op te bouwen.
Kijk, oplichters zullen er altijd zijn en blijven komen en hier zit dan ook één van de grootste problemen voor de potentiële mlm-klant/distributeur.
Voor potentiële klanten is het nog relatief eenvoudig. Je koopt een produkt of dienst en dat bevalt of dat bevalt niet. Als klant sta je in iedere structuur onderaan de ladder. Is er voor jou als klant sprake van een zekere mate van toegevoegde waarde, dan bestaat de mogelijkheid dat je klant blijft. Is dat niet zo, dan zal zo'n organisatie waarschijnlijk ook voor andere klanten geen toegevoegde waarde bieden en zal ze geen lang bestaansrecht hebben. Hierbij hoeft niet persé spake te zijn van oplichting, maar helaas komen ze dan vaak wel in een iets andere vorm weer terug.
Het probleem voor de potentiële distributeur ligt moeilijker. De meesten kennen vaak niet genoeg van deze branche om een goede keus te kunnen maken om überhaupt geld en moeite in een organisatie te steken.
Daar komt nog bij dat de keuzes die we maken in het leven vaak gebaseerd zijn op de ervaringen die andere mensen met iets hebben opgedaan. M.a.w. door een positieve ervaring van bijv. een distributeur zul je misschien meegaan naar een bijeenkomst om je te laten overtuigen en door een negatieve ervaring van bijv. een ex-distributeur zul je bij voorbaat al vooringenomen reargeren op mlm-organisaties.
Dit blijkt ook wel uit de uiteenlopende reacties op dit forum.
Een zekere mate van objectiviteit in de keuze van de organisatie is dus van belang om te weten te komen of zo'n organisatie een toegevoegde waarde biedt. Indien een malifide mlm-organisatie in feite geen of onvoldoende toegevoegde waarde aanbiedt aan potentiële distributeurs, zijn de factoren om succesvol te zijn en vooral te blijven niet of onvoldoende aanwezig. Voor de voorstanders van het mlm betekent dit dat hun toekomst vaak bij voorhand al gedoemd is in een teleurstelling te eindigen.
Daarnaast is er nog een tweede probleem.
Mlm-organisaties spelen o.a. in op het persoonlijk gewin van de potentiële distributeurs, waardoor al snel dollar..., eh eurotekentjes in de ogen verschijnen en de realiteit mooier wordt voor gedaan dan die vaak in werkelijkheid is of kan zijn.
Maar..., er zijn ook bonafide mlm-organisaties. Ze zijn aangesloten bij de branche vereniging directe verkoop en ja hoor, ook die spelen in op het persoonlijk gewin van de potentiële distributeurs, maar zoals ik al zei is toegevoegde waarde een belangrijke factor om succesvol te zijn, maar daar houdt het natuurlijk niet mee op.
'The key to succes' ligt namelijk niet alleen in de mlm-organisatie. Het grootste probleem ligt 'm in het feit dat een beginnend mlm-(st)er tevens bereid moet zijn om offers te maken in z'n eigen leven. Hij/zij start in feite zijn/haar eigen verkooporganisatie(tje) en om dat succesvol te laten zijn moet hij/zij bereid zijn daar tijd en geld in te steken en vooral te leren hoe succesvol in de mlm te kunnen zijn. Het maakt daarbij niet uit hoeveel mensen er al boven je staan. Maakt het voor jou wat uit dat anderen van jouw succes meeprofiteren? Het uitgangspunt moet ten alle tijde zijn, dat jezelf aan de top staat. Je doet het toch voor jezelf? Overigens betalen mlm organisaties echt niet tot in het oneindige, maar dat terzijde.
Helaas is niet iedereen een geboren ondernemer of verko(o)p(st)er. Dat hoeft ook helemaal niet, maar iemand die nog niet genoeg geleerd heeft hoe succesvol te zijn, maakt juist in het begin vaak onherstelbare fouten.
Verkopen is in dit verband eigenlijk een slechte term, want de succesvolste mlm-ers zijn geen verkopers. Mensen hebben heus wel door dat je ze iets probeert aan te praten en juist dat leidt bij voorbaat al bij vele potentiële klanten/distributeurs tot sceptische reacties.
Met name aan de mensen in hun directe omgeving, kunnen beginnende mlm-ers, vaak niet op een correcte wijze overbrengen waar ze mee bezig zijn.
Tijdens de 'opleiding' wordt ze aangeleerd zeer enthousiast over het bedrijf en eventueel over de produkten/diensten te spreken, want enthousiasme zorgt er nu eenmaal voor dat iets gemakkelijker over te brengen is.
Hier gaat het voor de meeste mlm-ers vaak al fout. Doordat ze de overtuigingskracht en argumenten missen om vooral eens een kijkje te nemen naar hun produkt/dienst of mogelijke bijbaan, het zij bij hun thuis, hetzij tijdens een informatie-avond ontstaan reeds de eerste teleurstellingen. Zijn er op een zeker moment teveel teleurstellingen, dan gaat de ondernemer op z'n bek en legt er het bijltje bij neer. Uit teleurstelling en schaamte schaart de ex-distributeur zich dan haast als vanzelf bij de tegenstanders van mlm. De hamvraag is dan: Ligt dat aan het bedrijf of ligt het aan de ex-distributeur?
Het probleem voor mensen die iets ondernemen is dat de meeste, laten we maar even zeggen gemiddelde mensen, in het dagelijkse leven vaak (vooral onbewust) bezig zijn met de vraag waarom iets in hun ogen niet werkt of kan werken of om vooral iets niet te (hoeven) doen.
Vraagje: Hoe vaak heb je niet al tegen jezelf gezegd dat je aan dit of dat (bijv. afvallen, stoppen met roken, een cursus... vul zelf maar in) eigenlijk zou moeten beginnen? Er zijn altijd wel smoesjes te verzinnen waarom je er nog niet aan begonnen bent!
Twee: Vraag eens aan een ondernem(st)er hoe zijn omgeving reargeerde toen hij/zij vertelde om voor zichzelf te beginnen, terwijl hij/zij een goed betaalde baan had?
Mlm is gaat uit van een gedachtengoed van positief denken, misschien dat mijn hele relaas U ook tot nadenken stemt. [/u]
Even een beetje commerciële economie.
Om een bonafide organisatie met een structuurvorm* succesvol te laten zijn op de lange termijn, is er o.a. 1 heel belangrijke factor. Er zijn er natuurlijk meer, maar daarover later.
De top van de organisatie zal er continu op moeten toezien dat er sprake is van een zekere mate van toegevoegde waarde*. Vermindert of valt de toegevoegde waarde weg, dan zal het draagvlak bij de onderlaag van de structuur wegvallen en kan zelfs het voortbestaan van de organisatie in het gedrang komen.
In zo'n geval moeten er binnen de organisatie eventuele veranderingen plaats vinden, om zodoende de gewenste toegevoegde waarde weer te kunnen bieden.
*(Met de term organisatie met een structuurvorm doel ik niet alleen op bedrijven (incl. klanten), hoe groot of klein ook, maar dit kan bij wijze van voorbeeld ook een politieke partij (incl. leden) betreffen).
*(De term toegevoegde waarde is in dit verband een erg breed en belangrijk begrip. Ik doel op de zedelijke, esthetische of persoonlijke betekenis van iets => Bij een bedrijf bijv. het belang of geloof dat je hecht van het in het bezit hebben van iets (behoefte), of bij een politieke partij bijv. het belang/geloof dat je hecht aan de politieke waarden die de partij nastreeft).
Een simpele waarheid als een koe die dus ook geldt voor de bonafide mlm-organisaties! Eenvoudig gezegd: Enkel bonafide mlm-organisaties met een zekere mate van toegevoegde waarde hebben de mogelijkheid om een lange termijn bestaansrecht op te bouwen.
Kijk, oplichters zullen er altijd zijn en blijven komen en hier zit dan ook één van de grootste problemen voor de potentiële mlm-klant/distributeur.
Voor potentiële klanten is het nog relatief eenvoudig. Je koopt een produkt of dienst en dat bevalt of dat bevalt niet. Als klant sta je in iedere structuur onderaan de ladder. Is er voor jou als klant sprake van een zekere mate van toegevoegde waarde, dan bestaat de mogelijkheid dat je klant blijft. Is dat niet zo, dan zal zo'n organisatie waarschijnlijk ook voor andere klanten geen toegevoegde waarde bieden en zal ze geen lang bestaansrecht hebben. Hierbij hoeft niet persé spake te zijn van oplichting, maar helaas komen ze dan vaak wel in een iets andere vorm weer terug.
Het probleem voor de potentiële distributeur ligt moeilijker. De meesten kennen vaak niet genoeg van deze branche om een goede keus te kunnen maken om überhaupt geld en moeite in een organisatie te steken.
Daar komt nog bij dat de keuzes die we maken in het leven vaak gebaseerd zijn op de ervaringen die andere mensen met iets hebben opgedaan. M.a.w. door een positieve ervaring van bijv. een distributeur zul je misschien meegaan naar een bijeenkomst om je te laten overtuigen en door een negatieve ervaring van bijv. een ex-distributeur zul je bij voorbaat al vooringenomen reargeren op mlm-organisaties.
Dit blijkt ook wel uit de uiteenlopende reacties op dit forum.
Een zekere mate van objectiviteit in de keuze van de organisatie is dus van belang om te weten te komen of zo'n organisatie een toegevoegde waarde biedt. Indien een malifide mlm-organisatie in feite geen of onvoldoende toegevoegde waarde aanbiedt aan potentiële distributeurs, zijn de factoren om succesvol te zijn en vooral te blijven niet of onvoldoende aanwezig. Voor de voorstanders van het mlm betekent dit dat hun toekomst vaak bij voorhand al gedoemd is in een teleurstelling te eindigen.
Daarnaast is er nog een tweede probleem.
Mlm-organisaties spelen o.a. in op het persoonlijk gewin van de potentiële distributeurs, waardoor al snel dollar..., eh eurotekentjes in de ogen verschijnen en de realiteit mooier wordt voor gedaan dan die vaak in werkelijkheid is of kan zijn.
Maar..., er zijn ook bonafide mlm-organisaties. Ze zijn aangesloten bij de branche vereniging directe verkoop en ja hoor, ook die spelen in op het persoonlijk gewin van de potentiële distributeurs, maar zoals ik al zei is toegevoegde waarde een belangrijke factor om succesvol te zijn, maar daar houdt het natuurlijk niet mee op.
'The key to succes' ligt namelijk niet alleen in de mlm-organisatie. Het grootste probleem ligt 'm in het feit dat een beginnend mlm-(st)er tevens bereid moet zijn om offers te maken in z'n eigen leven. Hij/zij start in feite zijn/haar eigen verkooporganisatie(tje) en om dat succesvol te laten zijn moet hij/zij bereid zijn daar tijd en geld in te steken en vooral te leren hoe succesvol in de mlm te kunnen zijn. Het maakt daarbij niet uit hoeveel mensen er al boven je staan. Maakt het voor jou wat uit dat anderen van jouw succes meeprofiteren? Het uitgangspunt moet ten alle tijde zijn, dat jezelf aan de top staat. Je doet het toch voor jezelf? Overigens betalen mlm organisaties echt niet tot in het oneindige, maar dat terzijde.
Helaas is niet iedereen een geboren ondernemer of verko(o)p(st)er. Dat hoeft ook helemaal niet, maar iemand die nog niet genoeg geleerd heeft hoe succesvol te zijn, maakt juist in het begin vaak onherstelbare fouten.
Verkopen is in dit verband eigenlijk een slechte term, want de succesvolste mlm-ers zijn geen verkopers. Mensen hebben heus wel door dat je ze iets probeert aan te praten en juist dat leidt bij voorbaat al bij vele potentiële klanten/distributeurs tot sceptische reacties.
Met name aan de mensen in hun directe omgeving, kunnen beginnende mlm-ers, vaak niet op een correcte wijze overbrengen waar ze mee bezig zijn.
Tijdens de 'opleiding' wordt ze aangeleerd zeer enthousiast over het bedrijf en eventueel over de produkten/diensten te spreken, want enthousiasme zorgt er nu eenmaal voor dat iets gemakkelijker over te brengen is.
Hier gaat het voor de meeste mlm-ers vaak al fout. Doordat ze de overtuigingskracht en argumenten missen om vooral eens een kijkje te nemen naar hun produkt/dienst of mogelijke bijbaan, het zij bij hun thuis, hetzij tijdens een informatie-avond ontstaan reeds de eerste teleurstellingen. Zijn er op een zeker moment teveel teleurstellingen, dan gaat de ondernemer op z'n bek en legt er het bijltje bij neer. Uit teleurstelling en schaamte schaart de ex-distributeur zich dan haast als vanzelf bij de tegenstanders van mlm. De hamvraag is dan: Ligt dat aan het bedrijf of ligt het aan de ex-distributeur?
Het probleem voor mensen die iets ondernemen is dat de meeste, laten we maar even zeggen gemiddelde mensen, in het dagelijkse leven vaak (vooral onbewust) bezig zijn met de vraag waarom iets in hun ogen niet werkt of kan werken of om vooral iets niet te (hoeven) doen.
Vraagje: Hoe vaak heb je niet al tegen jezelf gezegd dat je aan dit of dat (bijv. afvallen, stoppen met roken, een cursus... vul zelf maar in) eigenlijk zou moeten beginnen? Er zijn altijd wel smoesjes te verzinnen waarom je er nog niet aan begonnen bent!
Twee: Vraag eens aan een ondernem(st)er hoe zijn omgeving reargeerde toen hij/zij vertelde om voor zichzelf te beginnen, terwijl hij/zij een goed betaalde baan had?
Mlm is gaat uit van een gedachtengoed van positief denken, misschien dat mijn hele relaas U ook tot nadenken stemt. [/u]
Re: En dan nu hoe het echt zit
kon jij niet slapen of zo?
De hamvraag is dan: Ligt dat aan het bedrijf of ligt het aan de ex-distributeur?
schrijf jij. ik denk dat een goed, gezond bedrijf zijn personeel coacht.
en voor wat betreft die branchevereniging: daar zit ACN ook bij, dus dat zegt niks over de kwaliteit van een bedrijf.
De hamvraag is dan: Ligt dat aan het bedrijf of ligt het aan de ex-distributeur?
schrijf jij. ik denk dat een goed, gezond bedrijf zijn personeel coacht.
en voor wat betreft die branchevereniging: daar zit ACN ook bij, dus dat zegt niks over de kwaliteit van een bedrijf.
Re: En dan nu hoe het echt zit
Deze twee regels geven me een brainwave van hoe M.C. Escher deze organisatiestructuur op een mooie grafische wijze gerepresenteerd zou kunnen hebben. Maar tevens is dit nu juist de essentie van waarom het hele systeem zichzelf in de staart bijt, hoe positief de deelnemers er ook tegenover staan.Het maakt daarbij niet uit hoeveel mensen er al boven je staan. Maakt het voor jou wat uit dat anderen van jouw succes meeprofiteren? Het uitgangspunt moet ten alle tijde zijn, dat jezelf aan de top staat.
En wat die toegevoegde waarde betreft, wat is deze eigenlijk voor alle levels tussen de producent en de deur-tot-deur verkoper?
Re: En dan nu hoe het echt zit
Het is correct dat 1 van de belangrijkste factoren voor een bedrijf is of er sprake is van toegevoegde waarde. Daarbij moet het gaan over de toegevoegde waarde voor de klant. Voor mij al het eerste teken dat er iets mis is met MLM: wie is namelijk de klant? Is een distributeur die voor zichzelf dingen aanschaft een klant (zie Amway)? Of is een klant iemand die buiten de onderneming staat? Bij MLM is het onderscheid vaak erg vaag.
Het beeld dat daarbij opdoemt is dat van een zichzelf in stand houdend netwerk van distributeurs die zaken voor zichzelf aanschaffen en daar hun inkomen over ontvangen. In platte, enge zin: kettingverkoop.
Uiteraard kun je ook op een ander niveau kijken: de werknemer. Heeft het werken voor het bedrijf toegevoegde waarde? Voor de meeste banen: ja uiteraard, namelijk een bepaald inkomen (naast zaken als bijvoorbeeld sociale contacten e.d.). Bij MLM ligt dit een stuk lastiger omdat men geneigd is geen rekening te houden met (alle) kosten. Een berekening van het uurinkomen laat vaak zien dat dit extreem laag is (onder het minimuminkomen). Maar door al het "enthousiasme" verdwijnen dit soort zaken snel uit beeld: "Het zal snel beter worden". Na een bepaalde tijd doormodderen komen de meesten er dan toch achter dat het niet beter wordt, en stoppen ermee. Deze vorm van toegevoegde waarde geeft overigens geen bestaansrecht aan de onderneming, dat is voorbehouden aan de TW voor de klant!
Daarnaast zegt het feit dat er sprake is van toegevoegde waarde helemaal niets over de vraag of de onderneming bonafide is of niet. Drugs hebben een toegevoegde waarde, maakt dat de handelaar bonafide? Een gestolen auto heeft voor de koper ervan toegevoegde waarde, maakt dat de verkoper/heler bonafide? Het lijkt mij dat dit niet het geval is.
Dat een MLM onderneming lid is van de branchevereniging (bijvoorbeeld de VDV), zegt ook totaal niets. Al eens gekeken wie er in het bestuur daarvan zitten? Juistem, topmensen uit de MLM ondernemingen. Het moet wel heel vreemd lopen willen die rigide regels uitvaardigen waarmee ze zichzelf in de vingers zouden snijden...
Het beeld dat daarbij opdoemt is dat van een zichzelf in stand houdend netwerk van distributeurs die zaken voor zichzelf aanschaffen en daar hun inkomen over ontvangen. In platte, enge zin: kettingverkoop.
Uiteraard kun je ook op een ander niveau kijken: de werknemer. Heeft het werken voor het bedrijf toegevoegde waarde? Voor de meeste banen: ja uiteraard, namelijk een bepaald inkomen (naast zaken als bijvoorbeeld sociale contacten e.d.). Bij MLM ligt dit een stuk lastiger omdat men geneigd is geen rekening te houden met (alle) kosten. Een berekening van het uurinkomen laat vaak zien dat dit extreem laag is (onder het minimuminkomen). Maar door al het "enthousiasme" verdwijnen dit soort zaken snel uit beeld: "Het zal snel beter worden". Na een bepaalde tijd doormodderen komen de meesten er dan toch achter dat het niet beter wordt, en stoppen ermee. Deze vorm van toegevoegde waarde geeft overigens geen bestaansrecht aan de onderneming, dat is voorbehouden aan de TW voor de klant!
Daarnaast zegt het feit dat er sprake is van toegevoegde waarde helemaal niets over de vraag of de onderneming bonafide is of niet. Drugs hebben een toegevoegde waarde, maakt dat de handelaar bonafide? Een gestolen auto heeft voor de koper ervan toegevoegde waarde, maakt dat de verkoper/heler bonafide? Het lijkt mij dat dit niet het geval is.
Dat een MLM onderneming lid is van de branchevereniging (bijvoorbeeld de VDV), zegt ook totaal niets. Al eens gekeken wie er in het bestuur daarvan zitten? Juistem, topmensen uit de MLM ondernemingen. Het moet wel heel vreemd lopen willen die rigide regels uitvaardigen waarmee ze zichzelf in de vingers zouden snijden...
Zoals ik al eerder gezegd heb: het feit dat een significant groter aantal mensen niet slaagt in de MLM wereld ten opzichte van mensen in andere typen organisaties zegt mij dat het concept MLM niet echt meewerkt aan het succes.De hamvraag is dan: Ligt dat aan het bedrijf of ligt het aan de ex-distributeur?
Re: En dan nu hoe het echt zit
yeah sure ..... wat een klootjesvolk die Hollanders , ben blij dat ik er niet meer woon en geen Nederlander meer ben
Re: En dan nu hoe het echt zit
Ach, de enigen die hun eigen zwetsverhalen geloven zijn ons econoompje en het studentje. Hun verhalen zijn net als hun namen. Als een vlag die de lading niet dekt. Zielig, erg zielig, maar ja, dat krijg je met mensen die een treurig bestaan lijden en zichzelf het idee moeten geven dat ze de wereld behoeden van het kwaad van de grote boze maatschappij. Tijd om eens een echt leven te gaan leiden, kindertjes!!
Re: En dan nu hoe het echt zit
Proest!
Echt een heel grappige reactie. Ik ben wel blij dat jouw naam in ieder geval wel de lading dekt
Overigens ben ik wel echt student en ben ik echt 26, en ik mag aannemen dat econometrist inderdaad econometrist is, dus waar je de onzin vandaan haalt dat onze namen de lading niet dekken is mij een raadsel. Evenals dat verder niemand onze "zwetsverhalen" gelooft, dat lijkt mij ook niet helemaal de waarheid. Maar goed, blijkbaar zit je in het MLM-wereldje en zoals bekend neemt men het daar niet zo nauw met de waarheid.
Ennum, ik weet niet hoe het bij econometrist zit, maar ik heb ook een gewoon leven waar ik zeer tevreden mee ben. Met een parttime baan, een vriend, een huis, auto's, tv, pc, een kater en een vijver. Als je nog meer wilt weten over mijn zielige leventje dan hoor ik het wel?
Voor nu gegroet, want ik vertrek morgenochtend voor een vakantie naar Frankrijk. Daar heb jij als MLM'er vast geen tijd voor.
Echt een heel grappige reactie. Ik ben wel blij dat jouw naam in ieder geval wel de lading dekt
Overigens ben ik wel echt student en ben ik echt 26, en ik mag aannemen dat econometrist inderdaad econometrist is, dus waar je de onzin vandaan haalt dat onze namen de lading niet dekken is mij een raadsel. Evenals dat verder niemand onze "zwetsverhalen" gelooft, dat lijkt mij ook niet helemaal de waarheid. Maar goed, blijkbaar zit je in het MLM-wereldje en zoals bekend neemt men het daar niet zo nauw met de waarheid.
Ennum, ik weet niet hoe het bij econometrist zit, maar ik heb ook een gewoon leven waar ik zeer tevreden mee ben. Met een parttime baan, een vriend, een huis, auto's, tv, pc, een kater en een vijver. Als je nog meer wilt weten over mijn zielige leventje dan hoor ik het wel?
Voor nu gegroet, want ik vertrek morgenochtend voor een vakantie naar Frankrijk. Daar heb jij als MLM'er vast geen tijd voor.
Re: En dan nu hoe het echt zit
Hap zei de studente die niet weet wat studie is. Nu nog ff w8ten op de econoom die niet snapt hoe de economie werkt!
Een prettige vakantie, want tja...ik moet werken in mijn vakantie
Dat heb je als elke dag vakantie is
Een prettige vakantie, want tja...ik moet werken in mijn vakantie
Dat heb je als elke dag vakantie is
Re: En dan nu hoe het echt zit
En is Tupperware slecht?
Dacht het niet, tupperware is wel??? Duur.
Maar om alle mlm systemen op 1 grote hoop te gooien is wel een beetje kort door de bocht.
Dacht het niet, tupperware is wel??? Duur.
Maar om alle mlm systemen op 1 grote hoop te gooien is wel een beetje kort door de bocht.
Re: En dan nu hoe het echt zit
Om te weten of iets de lading dekt moet je wel weten wat de lading is. Te oordelen naar de strekking van je bijdragen en de motivatie bij de stellingen die je aandraagt, of liever gezegd de totale afwezigheid daarvan, denk ik niet dat je voldoende snugger bent om tijd te investeren in de uiteenzetting van het verschil tussen een econoom en een econometrist. Anders was je immers ook niet aan mlm begonnen, nietwaar?
Van jou zal niet kunnen worden verwacht dat je op de hoogte bent van de inhoud van deze twee. De mening dat jouw naam de lading dekt deel ik dan ook zeker NIET.
Van jou zal niet kunnen worden verwacht dat je op de hoogte bent van de inhoud van deze twee. De mening dat jouw naam de lading dekt deel ik dan ook zeker NIET.