Wat ik alleen mis is bijvoorbeeld commentaar op mijn opmerking over de zoveel honderden miljarden die nodig zijn om sinds de euro landen te 'helpen'
Dat klopt.. vond je opmerking ook niet echt relevant in de discussie dat de prijzen zijn verdubbeld sinds de invoering van de euro..
De hulp van vele honderden miljarden ( die overigens alleen een garantstelling zijn en geen lening zoals velen denken, klein verschil van nuance ) zijn namelijk nodig door mismanagement van de griekse overheid.. Door meer uit te geven dan begroot, onrealistische pensioenregelingen en een begrotingstekort dat eindeloos oploopt... Allemaal zaken die je ook zou hebben met een griekse munt.. Wil je dus daarover klagen, lijkt me een nieuw topic op zijn plaats.. maar de koppeling met de verdubbeling van prijzen sinds de euro zie ik niet !
Er zouden in januari 2010 ongeveer 110 voedselbanken zijn in nederland, de eerste voedselbank werd opgericht in nederland in 2002. Toevallig? Ik denk het niet.
Toeval ?
De 1e voedselbank in Belgie werd opgericht in 1986 ? Toen ook al de euro daar ? Of is het jaartal 2002 toch toeval ? Zeg het maar..
Daarnaast: doelstelling van de voedselbank: Doelstelling van voedselbanken is
enerzijds verspilling van voedingswaren te voorkomen, anderzijds armoede te bestrijden.
Daarmee ontken ik dus niet dat die voedselbanken bestaan.. Ik zie enkel de koppeling niet met de invoering van de euro.
Minimaal 1 miljoen mensen (en dat van de 16 miljoen?) leven in armoede, maar mensen die dat hier vertellen moeten dat maar onderbouwen. Ook deze post is al van 2008, dus je kunt je voorstellen dat het nu nogal een beetje meer is:
Helaas ook hier weer een niet juiste conclusie.. Niemand hoeft van mij te onderbouwen dat er mensen in armoede leven.. Ook niet dat er mensen schulden hebben.. Als men echter een relatie legt met iets dat er mijnerzijds niets mee te maken heeft, dan zou ik
daar wel graag de relatie mee zien !
Ik durf dus te beweren dat inflatie weinig tot niets te maken heeft met de huidige financiele problemen van veel mensen.
Dan zijn we het daar over eens.. Die inflatie heeft niets te maken met de financiele problemen.. Die is er namelijk altijd... In tijden van crisis is deze zelfs lager ( gemiddeld ) dan in tijden van voorspoed..
Wat ik zei over inflatie is, dat de mensen de prijsstijging die je in 10 jaar ziet vaak verwarren met de inflatie.. Over 10 jaar stijgen prijzen heel behoorlijk door de inflatie ( die er altijd is ).. Ze vergeten daar echter de inkomstenstijging die daar tegenover staat bij mee te rekenen.
Ik ben benieuwd of je nog steeds kassabonnetjes wil zien voordat je door krijgt dat Nederland, en dan vooral op financieel gebied, verrot is.
Ook hier leg je helaas weer een link die ik niet gelegd heb.. Ik wil die kassabonnetjes zien om te kunnen zien dat de prijs is verdubbeld bij invoering van de euro.. Niet om te zien of nederland financieel verrot is..
Daar wil ik graag met je over discussieren, maar zullen we daar dan een nieuw topic over openen ?