LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Honden belasting

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door ruitenheer »

boertje van buuten schreef: Overigens zijn uitspraken die inbreuk maken op de privacy van mensen, ongepast. Dierenartsen zouden dus beroepsmatig hun klanten moeten verklikken? Absurd. Een klant betaalt veel geld voor zijn bezoek aan een dierenarts en dat wordt dan beloond met het aangeven/registreren van je klant aan de gemeente zodat die in mijn ogen een onterechte verplichting wordt opgelegd en zijn recht op privacy verliest? Vreemde mentaliteit en voor mij reden om te zeggen: andere dierenarts of anders geen dierenarts.
Er is een aantal jaren geleden een procedure gevoerd of een dierenarts verplicht was de gegevens van de hondenbezitters aan de gemeente te verstrekken. De tekst van het Besluit gegevensverstrekking gemeentelijke belastingheffing liet dit echter (net) niet toe. De meeste dierenartsen houden zich niet hoofdzakelijk bezig met de verzorging of behandeling van honden. De verzorging en behandeling van andere dieren neemt ook een grote plaats in bij de werkzaamheden. De tekst van het besluit is nadien niet gewijzigd.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

@Fiesiekus neem een baan. Ik vind het schandalig om mensen te verraden.
Helemaal mee eens. Puur een mentaliteitsprobleem.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Wat is er mis met het aan de kaak stellen van hondenbelastingontduiking = diefstal van de gemeenschap? Dat heeft niets met verraad te maken, integendeel het is de gemeenschap een dienst bewijzen. Met dat belastinggeld kan politie aangesteld worden die hondenbezitters bekeuren die de stront niet opruimen.

Zo vang je drie vliegen in één klap: de hondenbelastingontduiker wordt opgespoord en krijgt een verhoogde aanslag, de vervuiler wordt beboet en een werkloze kan als (milieu)politie aan de slag.

Zaterdag maar weer een controlerondje maken en kijken wie ik kan noteren: naam, adres en aantal honden.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door CSM »

Kom kom... fiesiekus zit overduidelijk een beetje te geinen. Dat jullie zijn/haar anti-hondenbezitters taal zo serieus nemen maakt het alleen maar grappiger. Ik zou zeggen, schudt het zand uit je ......*ahum* .... en wees niet zo serieus.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door ciske »

CSM schreef:Kom kom... fiesiekus zit overduidelijk een beetje te geinen. Dat jullie zijn/haar anti-hondenbezitters taal zo serieus nemen maakt het alleen maar grappiger. Ik zou zeggen, schudt het zand uit je ......*ahum* .... en wees niet zo serieus.
:?: :lol: knap dat je dat als nieuweling al weet.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
CSM schreef:
[Geciteerde ruzie-berichten verwijderd door de Moderator]

Geweldig dat er nog dit soort mensen zijn !
Het is dat ik principieel tegen het onnodig doden van dieren ben, maar anders mag wat mij betreft elke kat die ook maar 1 stap van het eigen erf af maakt worden afgeschoten en de eigenaar een dikke boete krijgen !
Kattebelasting meteen invoeren en 3x zo hoog maken als die van de honden..
Fiesiekus krijgt wat mij betreft een beloning voor dit werk !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door ciske »

boertje van buuten schreef:
@Fiesiekus neem een baan. Ik vind het schandalig om mensen te verraden.
Helemaal mee eens. Puur een mentaliteitsprobleem.

precies de metaliteit van fiesikus is wel heel erg.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

angel1978 schreef:maar anders mag wat mij betreft elke kat die ook maar 1 stap van het eigen erf af maakt worden afgeschoten en de eigenaar een dikke boete krijgen !!
Dan krijg je het met mij aan de stok....
katten mishandelen is één van de ergste vormen van mishandeling die er bestaat. Daar moet een zware boete op staan; minstens gevangenisstraf en jarenlange taakstraf in een kattenpension.

blixkater
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2008 15:03

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door blixkater »

Ik ruim het van mijn hondje op. Maar kan het nergens weggooien, moet in zakje mee naar huis. Van die belasting hadden ze wel een afvalbak neer kunnen zetten.

Waar blijft die kattenbelasting dan. Daar doen ze de deur voor open en die zitten meteen bij iedereen in de tuin. Zonder handschoenen kan je niet in je tuin bezig zijn. Wat is daar het verschil tussen. Altijd op plekken waar zand is (zandbak) voor kinderen. En daar doet geen enkele hond het. Betalen geen probleem, maar dan ook voor de katten. Die lopen bij iedereen in de tuin.

blixkater
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2008 15:03

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door blixkater »

In de Noordoostpolder zou de hondenbelasting afgeschaft worden. Maar nee 1 of andere wethouder zei hij had nog een gat in zijn begroting. Dus de hondenbelasting bleef bestaan. Ja duhh.... Wat heb ik daar aan. Ik heb er geen probleem mee om te moeten betalen. Maar als ik iets opruim, kan ik het in een zakje mee naar huis nemen. Staat geen enkele afvalbak. Met de hondenbelasting worden de gaten opgevuld, niet iets voor de hond.

Zit nu nog te wachten op kattenbelasting. Kunnen ze zeker de gaten in de begroting mee opvullen. Die hebben nog steeds vrij spel om bij iedereen in de tuin wat te doen. Maar blijkbaar zit er verschil tussen kat en hond. ja uiterlijk/karakter etc. Wat nu werkelijk?

the_hurricane
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door the_hurricane »

kattenbelasting kan een gemeente niet opleggen omdat die simpelweg niet in de wet genoemd worden alszijnde belastingen die een gemeente mag opleggen.

blixkater
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2008 15:03

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door blixkater »

Tijd om de wet te veranderen dan. Met andere wetten kunnen ze ook snel zijn. En dit levert weer wat op

blixkater
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2008 15:03

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door blixkater »

Snap ook waarom er hondenbelasting bestaat. Zoals het spreekwoord is, Is een hondenbaan.
Honden werkten vroeger, voor een karretje. Dus daar is de belasting door gekomen. Is een werknemer.

Katten doen niets, slapen en in een tuin van een ander.

blixkater
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2008 15:03

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door blixkater »

papaduck schreef:Dank voor uw antwoord,het is mogelijk dat dit de oudste belasting is.
Maar het gaat om de vraag is het terecht.
We hebben het recht op gelijke behandeling,en naar mijn mening is deze hiermee in strijd als je praat over de factor huisdier.
Daarnaast wordt de belasting oncontrleerbaar verhoogd,dit jaar weer met
20 euro ! en dan mag ik voor deze verhoging de zakjes zelf afhalen op het gemeente terrrein.

groet papaduck
Ja is de belasting van de werkhonden. Vandaar de hondenbaan

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

the_hurricane schreef:kattenbelasting kan een gemeente niet opleggen omdat die simpelweg niet in de wet genoemd worden alszijnde belastingen die een gemeente mag opleggen.
Dan word het eens tijd dat die wet veranderd gaat worden.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Ulbe »

De hondenbelasting is al een heel oude belasting,

Vroeger liep de hond onder of voor de kar, en dit moest door de overheid belast worden, de straten waren volgescheten door de honden en de paarden, de paarden werden ontzien, de honden het slachtoffer,

De poep moest opgeruimd worden door de daarvoor speciale arbeiders, vaak steuntrekkers die geen werk konden krijgen in die tijd,

De oude belasting is gebleven en wordt in stand gehouden voor extra inkomsten en het bekostigen van uitlaatgelegenheden en evt. controleurs,

Mensen laten hun hond vaak schijten in grasperken en kinderspeelplaatsen, want "we betalen toch hondenbelasting..." dergelijke mensen verpesten het voor degenen die de hondenpoep keurig opruimen,

Mensen in de groenvoorziening weten wat er gebeurd wanneer de drollen hen om de oren vliegen tijdens het (bos)maaien van grasvelden,

Dat de bekeuringen voor het verkeer te hoog liggen is jammer, deze bekeuring mag flink hoog worden, iedere keer in de stront stappen is ook niks gedaan, dank zij de "hondenliefhebbers", aanpakken dat zooitje!. :twisted:

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Brainless »

Ulbe schreef:De hondenbelasting is al een heel oude belasting,

Vroeger liep de hond onder of voor de kar, en dit moest door de overheid belast worden, de straten waren volgescheten door de honden en de paarden, de paarden werden ontzien, de honden het slachtoffer,
Paarden werden niet ontzien!
Er was een paardenbelasting, maar die is omgezet naar wegenbelasting en daardoor werden de paarden vrijgesteld.
Eind 18e eeuw, begin 19e eeuw werd naast de al bestaande belastingen de Paardenbelasting van Gogel ingevoerd. Het paard was de auto van de 19de eeuw, het middel om jezelf te vervoeren en dus ook een aantrekkelijk middel voor de overheid om belasting te heffen. Voor het eerste paard dat je bezat betaalde je toen vijfentwintig gulden per jaar. Dit bedrag liep op naarmate je meer paarden bezat.
Er is zelfs een fietsbelasting geweest vanaf 1892-1941.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

waarom belasting heffen??? Economie (dierenwinkels, leveranciers etc. etc.) vaart er wel bij al die hondjes en katjes! Den Haag lacht zich rot om deze discussie.......

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ulbe schreef:
Dat de bekeuringen voor het verkeer te hoog liggen is jammer, deze bekeuring mag flink hoog worden, iedere keer in de stront stappen is ook niks gedaan, dank zij de "hondenliefhebbers", aanpakken dat zooitje!. :twisted:
Ben het ermee eens dat hondenliefhebbers aangepakt mogen/moeten worden
die hun hond overal maar hun behoeftes laten doen, dus waar het niet mag.
MAAR wat je niet moet vergeten is die kattenliefhebbers ook aanpakken die hun katten lekker van de vrije natuur laten genieten.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door 1JanV »

ciske schreef:
boertje van buuten schreef:
@Fiesiekus neem een baan. Ik vind het schandalig om mensen te verraden.
Helemaal mee eens. Puur een mentaliteitsprobleem.

precies de metaliteit van fiesikus is wel heel erg.
:wink:

Gesloten