LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Als kattenbezitters zich dit ook gingen realiseren en er hun best voor gingen doen om de overlast zo beperkt mogelijk te houden, maar helaas ze duwen ons hun katten door de strot want ze horen buiten het is natuurlijk dat ze bij de buren in huis en in de tuinen kakken, terwijl ik zeg het kan natuurlijk zijn, maar jij bent de baas van het beest dus jij hoort ervoor te zorgen dat je het opruimt
helaas gebeurt dat niet, hier bij ons stikt het van de katten, en zou het niet eens zo gek vinden ( al zou ik het wel verafschuwen) dat iemand een keer er zo genoeg van heeft dat er toch iets gestrooid gaat worden.

Jammer dat kattenbezitters altijd denken van...zal me een worst wezen of een ander last heeft.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hier ook nog genoeg kattebezitters die hun beestjes niet eens laten helpen
zodat er geen nakomelingen komen.....nee laat maar lekker buiten slenteren.
:twisted: :evil: :twisted:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

zo ik heb er hier een paar die zijn me toch krols?of hoe schrijf je dat..nou ja weet wel een woord, :lol: :lol: laat maar
water gooien heeft geen nut..wat kan ik doen...pijl en boog?NEEEEE GRAPJE(nou ja ik schiet toch niet raak,pijl gaat overal heen behavle waar hij heen moet iihih
maar wel serieuze vraag

stofzuigertje

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Besproei je tuin met Azijn.
Schoonmaak azijn in oude Glas...sex spuit en daar houden ze niet van.
Zo houd je een tuin kat vrij.

Ik ben zelf liefhebber van katten maar houd mijn tuin met bloemen zo wel netjes want ik wil geen Bloemetjes op Kattenbak!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

stofzuigertje schreef:Besproei je tuin met Azijn.
Schoonmaak azijn in oude Glas...sex spuit en daar houden ze niet van.
Zo houd je een tuin kat vrij.

Ik ben zelf liefhebber van katten maar houd mijn tuin met bloemen zo wel netjes want ik wil geen Bloemetjes op Kattenbak!

En daar heeft geen hond dan last van? van de zomer is mijn hond wel dat die buiten in de tuin speelt ,

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ciske een hond kan niet tegen azijn lucht zoals je
wel zal weten, azijn is een optie tegen katten maar aangezien
het hier nog weleens regent in Nederland en een flinke bui en
weg is alles.

Hond in de tuin helpt tegen katten Rozemarijntje. :wink:
Als hier een kat in de tuin komt dan laat ik de hond naar buiten
en de kat is heel snel weg.
Alleen zit er hier ook zo'n etter van een kat die honden gewend is
en die blijft heerlijk op de schutting zitten en de hond maar blaffen, dus
hond naar binnen, kat wegjagen...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

oeps ja, klopt choco, en inderdaad is het zo weg met een regenbui.

mijn hond vliegt echt op een kat af in de tuin, mag die van mij ook, hier gelukkig geen katten die aan honden gewend zijn, zelfs geen eigenaars die gek op katten zijn, rotbeesten ( eigenlijk rotbaasjes)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:oeps ja, klopt choco, en inderdaad is het zo weg met een regenbui.

mijn hond vliegt echt op een kat af in de tuin, mag die van mij ook, hier gelukkig geen katten die aan honden gewend zijn, zelfs geen eigenaars die gek op katten zijn, rotbeesten ( eigenlijk rotbaasjes)
Inderdaad het zijn de rotbaasjes die hun katten los laten lopen, de katten
zelf kunnen er niets aan doen.
Hihi eigenlijk zou je het baasje telkens nat moeten spuiten als de kat weer
eens in je tuin zit, al weet ik hier nog niet eens welke kat van wie is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

tal weet ik hier nog niet eens welke kat van wie is
:lol:

dat is hier ook altijd de vraag , anders deed ik het zo :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat de katte-eigenaren niet begrijpen die hun katten maar van de vrijheid
willen laten genieten is dat andere mensen een hekel beginnen te krijgen
aan katten doordat er zulke katte-bazen zijn. :evil:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Wat de katte-eigenaren niet begrijpen die hun katten maar van de vrijheid
willen laten genieten is dat andere mensen een hekel beginnen te krijgen
aan katten doordat er zulke katte-bazen zijn. :evil:

Ik betrap mijzelf er al op , dat ik zeg ....heb je weer zo'n rotkat :mrgreen:

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

ciske schreef:
Maar opgesloten zitten in een klein huis, en eten uit een plastic bakje, is onnatuurlijk voor honden en katten
Valt wel mee hoor ,mijn hond gaat 2 keer per dag naar het bos, dus speelt voldoende met soort genoten.

katten worden gewoon op de straat over het algemeen gesmeten zonder er naar om te kijken, dat is pas zielig.
Inderdaad, dat baasjes er niet naar omkijken, en ze op straat gooien, dat is pas zielig.

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

ciske schreef:
Als kattenbezitters zich dit ook gingen realiseren en er hun best voor gingen doen om de overlast zo beperkt mogelijk te houden, maar helaas ze duwen ons hun katten door de strot want ze horen buiten het is natuurlijk dat ze bij de buren in huis en in de tuinen kakken, terwijl ik zeg het kan natuurlijk zijn, maar jij bent de baas van het beest dus jij hoort ervoor te zorgen dat je het opruimt
helaas gebeurt dat niet, hier bij ons stikt het van de katten, en zou het niet eens zo gek vinden ( al zou ik het wel verafschuwen) dat iemand een keer er zo genoeg van heeft dat er toch iets gestrooid gaat worden.

Jammer dat kattenbezitters altijd denken van...zal me een worst wezen of een ander last heeft.
Niet alle kattenbezitters. Het houden van een kat is leuk en de zorg hoort daarbij. Bij zorg hoort ook dat anderen er geen last van hebben. Of dit nou is als ze buiten overal hun behoefte doen, of je huis verwaarloost en je buren hebben last van de stank en overlast..... Verzorging hoort bij elk huisdier. Maar niet alle kattenbezitters denken altijd : zal me een worst wezen of een ander last heeft. Er zullen er wel genoeg zijn.
Over het algemeen denk ik sowieso dat we in een maatschappij leven waar veel mensen al heel snel denken bij alles: zal me een worst wezen of een ander er last van heeft.

ps en dat strooien van gif of voeren van vergiftigd vlees gebeurt helaas maar al te vaak. Dat is natuurlijk uit den boze. Het zijn wel levende wezens en zij kunnen er niets aan doen dat bazen geen zin en tijd hebben. Maar wel een reden voor mij om mijn katten binnen te houden.
Ik zal ook nooit begrijpen waarom iemand dat doet - doen we immers met vervelende straat kinderen toch ook niet die een troep maken, blikjes in tuingen deponeren, in gangetjes tegen de poorten piezen, gebruikte condooms in speeltuintjes achter laten, etc etc.... als we daar aan mee doen dan is het einde zoek.

Maria16
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 apr 2011 18:17

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Maria16 »

Plak prikka strips op de randen van je schuur of waar je het wilt hebben,de meeste katten houden hier niet van.

http://www.ongedierteplaats.nl/spike-st ... 3godPU_0xw

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Maria16 schreef:Plak prikka strips op de randen van je schuur of waar je het wilt hebben,de meeste katten houden hier niet van.

http://www.ongedierteplaats.nl/spike-st ... 3godPU_0xw

Het is toch te gek voor woorden eigenlijk dat de persoon die geen katten in haar/zijn tuin wil hebben er maatregelen voor moet treffen zodat die katten niet meer in hun tuin komen.
Mensen die zelf katten hebben moeten zulke maatregelen nemen zodat de katten niet meer hun tuin uit komen !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

ps en dat strooien van gif of voeren van vergiftigd vlees gebeurt helaas maar al te vaak. Dat is natuurlijk uit den boze. Het zijn wel levende wezens en zij kunnen er niets aan doen dat bazen geen zin en tijd hebben. Maar wel een reden voor mij om mijn katten binnen te houden
Oh maar dit soort dingen keur ik ook niet goed hoor, ik heb voor zoiets ook geen begrip , tenslotte kunnen die dieren er niks aan doen.

Maar dat er ergenis is , dat is overduidelijk.

Maria16
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 apr 2011 18:17

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Maria16 »

Chocomelk schreef:
Maria16 schreef:Plak prikka strips op de randen van je schuur of waar je het wilt hebben,de meeste katten houden hier niet van.

http://www.ongedierteplaats.nl/spike-st ... 3godPU_0xw

Het is toch te gek voor woorden eigenlijk dat de persoon die geen katten in haar/zijn tuin wil hebben er maatregelen voor moet treffen zodat die katten niet meer in hun tuin komen.
Mensen die zelf katten hebben moeten zulke maatregelen nemen zodat de katten niet meer hun tuin uit komen !

Als ik zelf in een benedenhuis zou wonen dan zou ik ze wel op de schuttingen plakken zodat mijn katten de tuin niet uit gaan,ik moet er niet aan denken dat ze wat overkomt en niet alleen door kattenhaters,maar ook door andere omstandigheden zoals het verkeer enz....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

dacht dat ik vanmorgen toch echt even niet goed werd :evil:
2 katten of poezen weet ik veel wat het waren,zaten elkaar even achterna!
sprongen zo op mijn auto!!!
:evil: :evil: :evil: nou de h.l was dichtbij voor ze...gelukkig geen krassen dan hadden de baasje toch kunnen dokken!!!
ik weet van wie ze zijn dus dat scheelt....leuk katten! idd een hond..het is dat ik geen hele grote kan hebben...ggrrrrr ...dan heb ik ze toch nog liever in me tuin...nou ik moet ze nu even helemaal niet zien...

The Snake
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2012 22:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door The Snake »

ciske schreef:
ps en dat strooien van gif of voeren van vergiftigd vlees gebeurt helaas maar al te vaak. Dat is natuurlijk uit den boze. Het zijn wel levende wezens en zij kunnen er niets aan doen dat bazen geen zin en tijd hebben. Maar wel een reden voor mij om mijn katten binnen te houden
Oh maar dit soort dingen keur ik ook niet goed hoor, ik heb voor zoiets ook geen begrip , tenslotte kunnen die dieren er niks aan doen.

Maar dat er ergenis is , dat is overduidelijk.
Ach die selectieve verontwaardiging altijd. poesiepoesie is zo lief. En daarom krijgt zij vlees uit de bio industrie. Waar varkentjes in 9 maanden zonder daglicht te hebben gezien geslacht worden. En onverdoofd gecastreed. En dan voeren we die aan onze kat. Want die is zo lief. En als deze dan het buikje rond heeft mag hij in elke tuin gaan schijten. Maar als dan de tuineigenaar onze kat vergiftigd is het een harteloze dierenmishandelaar. Nou het zou mij een zorg zijn. Je kunt je kat ook thuis houden. Het is n.l. een HUISdier.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

The Snake schreef:
Ach die selectieve verontwaardiging altijd. poesiepoesie is zo lief. En daarom krijgt zij vlees uit de bio industrie. Waar varkentjes in 9 maanden zonder daglicht te hebben gezien geslacht worden. En onverdoofd gecastreed. En dan voeren we die aan onze kat. Want die is zo lief. En als deze dan het buikje rond heeft mag hij in elke tuin gaan schijten. Maar als dan de tuineigenaar onze kat vergiftigd is het een harteloze dierenmishandelaar. Nou het zou mij een zorg zijn. Je kunt je kat ook thuis houden. Het is n.l. een HUISdier.
Het is inderdaad een huisdier maar het dier heeft niet om zulke baasjes gevraagd die niet voor het beestje willen zorgen.
Een dier vergiftigen.....grrrrrrrr, dit slaat werkelijk nergens op !
Je moet bij de baasjes zijn van die dieren.

Gesloten