LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INFURN

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
edewijs
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2012 09:44

Re: INFURN

Ongelezen bericht door edewijs »

Terry,

A year ago(!) I ordered three bean bags.
I received one in I believe februari, one end of spring and am still waiting for the third one.

Tracking/Delivery status is

"Your order IN124116 was picked up from our warehouse and its shipping documents are now being registered. For detailed information on its shipping, please visit this site again 24 hours later."

for 4 months now.

When I ordered the bean bags I was assured, and assured again, by the friendly Dutch representative on the phone that delivery would not take more than 4-6 weeks (!).

Please no more excuses... handle this!
AU-76871

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: INFURN

Ongelezen bericht door crazyme »

edewijs schreef:....by the friendly Dutch representative on the phone...
= Terry

Elke Van Heuven
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2012 13:37

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Elke Van Heuven »

Designfurn.com Deals = Infurn.com? Is dit hetzelfde bedrijf?
Ik dacht de koop van m'n leven te hebben gedaan, maar ben blij dat ik even gegoogled heb naar ervaringen...

edewijs
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2012 09:44

Re: INFURN

Ongelezen bericht door edewijs »

Elke Van Heuven schreef:Designfurn.com Deals = Infurn.com? Is dit hetzelfde bedrijf?
Ik dacht de koop van m'n leven te hebben gedaan, maar ben blij dat ik even gegoogled heb naar ervaringen...
Ga daar maar van uit... de 'originele' BigBoy zitzak die ook aangeboden wordt op Designfurn is van hetzelfde imitatie FatBoy-merk als waar mijn bericht hierboven over ging.

-edit- Oeh, kijk! 4 - 6 weken levertijd! Ook in de kleur waar ik nog steeds op zit te wachten :wink:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: INFURN

Ongelezen bericht door crazyme »

crazyme schreef:In aanvulling op het voorgaande bericht hier meer informatie over de zogenaamde charge back.

http://internetkassa.testqantani.nl/fra ... -back.html
Voor creditcard betalingen waarbij geen fysieke of elektronische handtekening wordt gezet, gelden speciale regels. Eén van de belangrijkste regels is dat de consument in een periode tot 6 maanden na de betaling de mogelijkheid heeft om die betaling terug te draaien. Dit word een chargeback genoemd. Het is aan de winkelier om aan te tonen dat die consument ook daadwerkelijk de bestelling via internet heeft voldaan en het product heeft afgenomen.

Bij een chargeback worden de volgende stappen doorlopen:

Bij een chargeback procedure draait de consument de creditcard betaling terug. De enige geldige reden hiervoor is dat de kaarthouder deze aankoop niet heeft gedaan. Consumenten kunnen deze regeling echter ook gebruiken in situaties waarin de leverancier niet of niet helemaal aan zijn verplichtingen heeft voldaan. De ervaring leert dat in een groot aantal van de gevallen sprake is van een leveringsprobleem bij de winkelier. Een frauduleuze terugdraaiing door de consument is beperkt in de meeste marktsegmenten. Bij internetondernemingen in de Adult en Entertainment sector komt dit echter wel frequent voor. Een andere veel voorkomende reden is dat de consument de naam op het creditcard rekeningafschrift niet herkent, doordat de handelsnaam op internet niet overeenkomt met de naam van de partij die de het geld feitelijk ontvangt.

De creditcard organisatie neemt de chargeback van de consument op en informeert de betreffende winkelier over de chargeback.
Dit heet een Information Request. Deze heeft nu twee weken de tijd om door middel van aanvullend bewijsmateriaal (bijvoorbeeld de handtekening die bij levering is verkregen of een handtekening die per FAX is verzonden) aannemelijk te maken dat de consument in kwestie wel opdracht heeft gegeven voor de betaling.

Als de winkelier onvoldoende aannemelijk kan maken dat de consument het product heeft besteld of ontvangen wordt de betaling op kosten van de winkelier teruggedraaid.

Omdat de chargeback procedure de nodige menselijk handelingen vergt, kunnen de kosten hiervan worden doorberekend aan de winkelier. Daarnaast dient een winkelier er voor te zorgen dat het totaal aantal chargebacks een bepaald percentage niet overschrijdt. Gebeurt dit wel dan kunnen er extra kosten ("fines") in rekening worden gebracht door de creditcard acquirer. Bij herhaaldelijke overschrijding van het toelaatbare chargeback percentage zal de creditcard acquirer de overeenkomst met de desbetreffende winkelier opzeggen.
Ik quote mezelf maar even voor nieuwe slachtoffers.

Infurn probeert mogelijk 6 maanden te rekken zodat het niet meer mogelijk is uw geld terug te halen.

Start dus binnen 6 maanden na betaling de Charge Back procedure !

wploonen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2012 10:58

Re: INFURN

Ongelezen bericht door wploonen »

Vorig jaar juni heb ik een stoel (Eames) besteld bij INFURN. Ondertussen zijn mij vele leverdata gegeven en evenveel redenen waarom de levering niet doorging. Het vrachtschip zou opgehouden zijn en tot drie keer toe zou de stoel zijn afgekeurd bij aankomst in het centrale magazijn. Waarom er geen controle plaatsvindt bij verzending vanuit de productie-locatie is mij een raadsel! Bij de laatste keer uitstel werd mij per mail aangegeven dat het schip vertraging had terwijl er bij mijn INFURN account stond dat de stoel was afgekeurd. Ik heb de order geannuleerd en volgens mijn 'contactpersoon' zou het geld binnen 30 dagen geretourneerd worden. Ook deze toezegging is niet nagekomen. Deze week werd per mail aangegeven dat er administratieve problemen waren maar dat het geld nu de 22 oktober zal komen. Dus geen stoel, geen geld, slechte communicatie en aanwijsbare onwaarheden. Nu gevraagd om de n.a.w.- gegevens van de directie maar mijn contactpersoon geeft aan dat ze dat niet weet???? Ben de mening toegedaan dat de handelwijze van dit bedrijf geëxposeerd dient te worden en potentiële klanten behoed moeten worden om iets bij INFURN te kopen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zoals eerder al gemeld is het het waarschijnlijk een pyramidespel.

mvanmun
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2012 10:16

Re: INFURN

Ongelezen bericht door mvanmun »

Inmiddels heb ik mijn geld teruggestort gekregen. Eind goed al goed. Ik heb er hard voor moeten werken ;). Maar het is gelukt. Enkele tips:
- via linkedin kun je infurn medewerkers opsporen en vervolgens spammen met mail zou ik zeggen
- als je googled op emailadressen infurn of op artikelen infurn, dan kom je vanzelf uit bij het emailadres van de ceo. Die heb ik ook regelmatig gemaild. En dat resulteerde uiteindelijk in telefonisch verkeer met een infurn medewerker. Ik werd zowaar gebeld! Die heeft uiteindelijk de boel geregeld.
- emailen, emailen en nog eens emailen (naar Infurn bellen heeft toch nauwelijks zin)

Dit was eens, maar nooit weer. Geen Infurn meer voor mij.

mvanmun
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2012 10:16

Re: INFURN

Ongelezen bericht door mvanmun »

Gisteren zowaar gebeld door Infurn vanuit Engeland! Met het verzoek of ik mijn review van Infurn op trustpilot.co.uk zou willen "updaten". Social media inzetten loont dus...

Jwigman
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2012 20:51

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Jwigman »

Herkenbaar patroon. Wacht al sinds maart 2012 op een schitterende lamp. Levertijd steeds langer, nu al 2x niet door quality control gekomen, hoe verzinnen ze het. Ik ben verbaasd dat de site nog steeds actief is. Blijkbaar kunnen ze ongestoord hun gang gaan. Of ze leveren wel, maar zeeeeeer onbetrouwbaar. En dan te bedenken dat ik er nog stoelen en een bamk had willen bestellen. Oppassen dus!

jjanssen87
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2012 12:37

Re: INFURN

Ongelezen bericht door jjanssen87 »

FRAUDE!!!! Doe absoluut geen aankopen via Infurn.com of Designfurn.com.
Dit nepbedrijf dupeerd iedereen. De afgesproken levertijd werd meerdere malen verlengd met allemaal onzin verhalen. Hierdoor begon ik te twijfelen. Toen kwam ik meerdere forums tegen.
Daar werd mijn vermoeden bevestigd. Alle smoesjes die ik kreeg, blijken meerdere mensen al te krijgen vanaf 2010.

Ene zekere Pooja G. belt en mailt poeslief en doet alsof er geen enkel vuiltje aan de lucht is.

Blijf af van deze website en voor alle gedupeerde, maak melding bij ECC (Europees Consumenten Centrum, www.eccnl.eu. Zodat deze oplichters hopelijk gestopt worden.

Koero
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2012 01:05

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Koero »

Het is nu 27 oktober 2012. Ik was toevallig op http://www.designfurn.com terechtgekomen, een paar mooie verner panton chairs gezien. Ik kijk op andere sites hoeveel de stoel daar kost en vind het prijsverschil wel ERG groot (hier 2 voor 119 euro, elders meer dan 200 euro per stuk). Ik kom op andere sites wel goedkopere replica's tegen, maar die zijn lang niet zo mooi als de foto's van hetzelfde model die ik op Designfurn zie. Ik kom zwaar in de verleiding, maar ik zie onderin op de pagina dat het bedrijf in Engeland is gevestigd. Bij een niet Nederlandse site ben ik altijd al extra voorzichtig, omdat het dan een stuk lastiger is om je recht te krijgen, mocht het verkeerd gaan.

Dus ik ga googelen. Want ik heb mijn lesje al eens eerder geleerd... als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo....

Via google kom ik vooral bij domeinregistratiesites terecht. De site designfurn bestaat pas sinds augustus 2012. Op een Franse site (http://www.ma-reduc.com/bon-reduction-d ... c2c6e4.php) staat dat Designfurn een partner is van Infurn (zo ben ik uiteindelijk bij dit Radarforum terechtgekomen).

De eigenaar van designfurn zit in Londen en heeft een Duitse naam.
Via http://wsdata.com/en/2012-08-17/designf ... ation.html
controleer ik het een veilige site is. Er komt een waarschuwing dat de site nog maar een paar maanden bestaat en dat de reputatie daarom niet gecontroleerd worden.

Er staat daar dat het domein hoort bij de organisatie Schlund + Partner AG, de ISP komt uit Duitsland.

Van WHOIS komt deze informatie:
domain: designfurn-deals.com
created: 14-Aug-2012
last-changed: 14-Aug-2012
registration-expiration: 14-Aug-2013

nserver: ns67.1and1.co.uk
nserver: ns68.1and1.co.uk

status: CLIENT-TRANSFER-PROHIBITED

registrant-firstname: Ralf
registrant-lastname: Froehlich
registrant-organization: Designfurn Limited
registrant-street1: 1a Pope Street
registrant-pcode: SE1 3PR
registrant-city: London
registrant-ccode: GB
registrant-phone: +44.2088167194

IP's verwijzen naar de US, Engeland en Duitsland.
Ik klik even naar de site van infurn.com en zie dat de hele layout van de site exact is als die van designfurndeals.com. Zelfde soort foto's, zelfde popup "schrijf nu in" enz.

Wat mij betreft is Infurn dezelfde als Designfurn en dus een te vermijden site.

NB
ERG nuttige info trouwens CrazyMe, over de creditcard garantie bij internetbetalingen.

edewijs
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2012 09:44

Re: INFURN

Ongelezen bericht door edewijs »

mvanmun schreef:Gisteren zowaar gebeld door Infurn vanuit Engeland! Met het verzoek of ik mijn review van Infurn op trustpilot.co.uk zou willen "updaten". Social media inzetten loont dus...
Het ontbreekt ze bij Infurn in ieder geval niet aan lef... Ik heb juist een paar weken geleden bij Trustpilot een klacht neergelegd over de vele nepreviews over Infurn... Net aangemaakte profielen van mensen 'lovend' over Infurn.... 'mensen' met een Facebook pagina die sinds het lidworden van Facebook 1 activiteit ondernomen hebben: een lovend review over Infurn bij Trustpilot plaatsen.

Helaas laat Trustpilot helemaal niets van zich horen, dus die site is als bron van informatie ook al niets waard.

Verbaas me erover hoeveel moeite Infurn in haar site, marketing en nep positive vibe in de sociale media steekt... heb toch echt de indruk dat wanneer evenveel moeite in het productie en transportproces gestoken zou worden, Infurn een goed lopend bedrijf zou kunnen worden met oprecht tevreden klanten. Bizar...

Turfschip
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:28

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Turfschip »

Update 12-1-2013. Ik heb nog steeds mijn geld niet terug :shock: Elke week stuur ik een mail en meld dat ik mijn geld nog steeds niet terug heb. En wekelijks krijg ik een vaag antwoord (zoals hieronder).
Op 4-1 ontving ik onderstaande mail van Infurn:
>>>
Geachte,

AU-55557

Dank voor uw mail,

Excuses voor de late terugbetaling van uw bestelling,

Hierover heb ik zojuist contact opgenomen met de financiële afdeling, Ik heb vernomen dat het bedrag met spoed word overgemaakt,
U kunt het dus in de loop van de komende maand op uw rekening verwachten,

Fijne dag,

Mustafe

--
INFURN
>>>>

______________________
In september 2011 (inderdaad 2011) 2 stoelen besteld via infurn.com en met creditcard betaald (400 euro). Tot op heden zijn de stoelen niet geleverd en eis ik al maanden (vanaf mei) mijn geld terug.
De inmiddels wekelijkse e-mailcontacten hierover (met mevrouw Pooja die in gebrekkig Nederlands communiceert) leveren steeds wisselende inzichten over het waarom het geld nog niet terugbetaald kan worden (veelal ligt het aan de financiële afdeling in Duitsland die of een werkachterstand heeft (blijkbaar wil iedereen z'n geld terug !!) of druk is met andere zaken.
Ik ga er nog steeds van uit dat ik eerdaags mijn geld terug ga krijgen alhoewel de moed mij wel in de schoenen aan het zakken is.

-------------------
Onderstaande mail ontving ik gisteren van Infurn: (ik had voor de zoveelste keer mijn geld terug gevraagd)

Geachte Mevrouw Petra,

Dank u voor uw email.

Ik heb deze aan de financiele manager nu doorgestuurd met spoed om dit terug te storten.

Ik zal u zo snel mogelijk berichten in verband met deze.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met Vriendelijke Gr.

Pooja
Laatst gewijzigd door Turfschip op 12 jan 2013 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

hansjacobs01
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2012 22:45

Re: INFURN

Ongelezen bericht door hansjacobs01 »

Hallo, ik heb ook slechte ervaringen met Infurn. Ik heb een lamp besteld. Die heb ilk al 13 januari van dit jaar besteld. Dus bijna 1 jaar geleden. Steeds stellen ze de levering uit. Ik heb vooraf 219 euro betaald. Het riekt naar oplichting. Toch apart dat die gelikte site steeds prominent aanwezig blijft!?
Vrienden van mij hebben ook problemen met de lkevering. Zij hebben gereageert en zijn teruggebeld door ene mevrouw Pooja. Die zegt dat hun meubles in de week van 2 december geleverd gaan worden. Ben benieuwd. Ik geloof er niet in.
Ik heb nu ook gereageerd op [email protected] en via mijn account bij infurn. Ben benieuwd of ze reageren!
Groet Hans

Dimi3
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2012 10:20

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Dimi3 »

Recent heb ik een ervaring met Infurn.com meegemaakt die ik graag wil delen. Ik kwam op internet meer gedupeerden tegen en wilde hier iets mee doen. In januari 2012 heb ik een bureaustoel besteld (design voor weinig). Site zag er goed uit (voor een leek). Stoel besteld. Tot drie keer toe een annulering ontvangen. Divers contact via e-mail leverde wel een reactie op, doch pas nadat ik via klacht.nl melding had gemaakt van verdacht gedrag. Infurn nam contact op via de mail en meldde een reden van vertraagde levering, die afweek van wat op de website stond (inlog-deel van de site). Men wilde mij tegemoet komen, compenseren, door een variant op de fat boy (big boy) te leveren. Je raadt het al, ook die is niet op de afgesproken datum aangekomen. Ik heb de bestelling geannuleerd en wacht nu op mijn geld (30 werkdagen!). Infurn was wel snel met het annuleren van de bestelling. Maar leveren ... helaas. Ik hoop dat ik mijn geld (550 euro) nog terug krijg, maar maak me ernstig zorgen. Mijn e-mailcontact verliep ook via 'Pooja'.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ho, stop. nooit annuleren ! Je moet de koop ontbinden. Anders brengen ze zomaar 30% annuleringskosten in rekening. Logisch dat ze wel snel zijn met annuleren ! :lol:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: INFURN

Ongelezen bericht door crazyme »

Bij infurn binnen 6 maanden de creditcard betaling terugdraaien.

sgravenhage
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2006 10:42

Re: INFURN

Ongelezen bericht door sgravenhage »

Dit is echt een oplichtings site met een erg slechte service.

Het online contact formulier al meer dan 5 keer ingevuld en nergens reactie op gekregen.
Levertijden blijken na betaling ineens meer dan 20 weken te zijn.
Als je na twee weken eindelijk iemand te pakken krijgt en aangeeft dat je door de lange levertijden (die langer zijn dan in de voorwaarden worden genoemd) van de aankoop wilt afzien is er ineens niks meer mogelijk omdat je te laat reageert en moet je 20% betalen.
Ga nooit in zee met deze club!

Check ook http://www.trustpilot.co.uk/review/www. ... &ref=tp-up
voor reviews voordat je iets besteld.

Voor de Infurn meelezer. Mijn ordernummer is AU-158841. Jullie hebben ondertussen al mijn gegevens al 100 keer ontvangen dus graag asap mijn volledige bedrag terug!

ClaraGroen
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2013 19:40

Re: INFURN

Ongelezen bericht door ClaraGroen »

Ik heb een aantal maanden geleden een bank besteld bij infurn.com. Het duurde wel even voordat hij werd bezorgd, maar ik ben er verder wel erg tevreden mee. Hij zit erg lekker.

Gesloten