LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Ongelezen bericht door Gast »

ik zag pas een eigenaar van een duitse herder die zijn oortje in een spalkje had, dat was omdat het dan ging staan werd mij uitgelegd.
het andere oor stond wel goed omhoog.
maar maakt dat dan zo uit dat 1 oor blijft hangen? LAAT TOCH!
waarom maakt men zich druk om dat hangoor, dat zou mij nou geen reet kunnen interesseren.

Gast

welke rashond-bezitter is het er NIET mee eens dat sommige rassen te ver doorgefokt worden, let op de zo platte neusjes, de veel te schuin aflopende achterkant, de rimpels enz enz
Ik als rashonden-bezitter ben tegen het doorfokken om zo het uiterlijk van de hond te veranderen.
Dat heb ik al meerdere keren gezegd hier.
Alleen hier heeft men het steeds over ras en bastaardhonden in het algemeen.
En dat klopt dus niet.

Gast

En.wanneer u dan ook antwoord zou geven op de vragen, en er niet omheen zou draaien, hebben we meer duidelijkheid!!!

vermoeiend hoor! :shock:

Gast

en dat "algemeen' waar haal je dat vandaan?

Gast

in het bericht van 6 maart 22.28 staat al iets over SOMMIGE RASSEN, en niet de rashond in het algemeen.

Gast

maar ik ben blij dat U ons onbegrip over sommige doorgefokte rassen misschien begrijpt.

Gast

Er wordt constant gepraat over rashonden versus bastaardhonden.
Erg algemeen dus.
Ik ben ook tegen het doorfokken, maar voor rashonden.
Wil daar ook graag begrip voor.
De rashond wordt door de bastaardliefhebbers tot de grond toe afgebrand en dat is onterecht.

Gast

maar enkele bladzijdes terug gelezen:

op 5 maart 23.41 staat al wat over soort rassen, niet allemaal.
6 maart om 00.20 ook.
11.27
11.36 , men heeft het hier over sommige rassen

om 17.33
..... niets tegen rashonden, wel tegen de absurde modelletjes....

18.06... niet de rashond in het algemeen, maar over de gedrochtjes...

hoezo praat men over de rashond in het algemeen?

Gast

Ze blijven alle rashonden vergelijken met alle bastaardhonden.

Lees de rest ook even zou ik zeggen.
Dan kom je ook opmerkingen tegen als dat een rashond ALTIJD extra onkosten met zich meebrengt en een bastaard NOOIT.
Dat een bastaard NOOIT naar de dierenarts hoeft, terwijl een rashond ALTIJD problemen geeft.

Dat er NOOIT gedrochtjes tussen de bastaarden zitten, terwijl ik er toch meerdere ken.
Dat een rashond NIET op een hond lijkt, terwijl een bastaard het echte uiterlijk van een hond heeft.
Dat is allemaal pure onzin.

Gast

het zou te maken kunnen hebben met je voorliefde voor een ras en de kwestie van smaak?
misschien dat je sommige bastaardjes niet mooi vindt.. ??? misschien??? kan toch?
tuurlijk zitten er hondjes tussen waarbij je je afvraagt waar de kop of de kont zit, maar is dat zielig?
of is het beroerder dat je maar amper kan ademen omdat je neus zo plat is.

of is het beroerder dat een brokkenfabrikant nu al brokken op de markt gaat brengen waar sommige rassen beter door kunnen eten.
of bedoelen ze met de kosten misschien de HD kosten? die jij dan misschien niet hebt, maar een fokker wel?
of allerlei andere kosten, die Jij dan misschien niet hebt, maar die wel wat kosten door de erfelijke afwijkingen die in sommige rassen zitten?
ik heb met mijn bastaard nooit het gehoor hoeven te testen, mijn rashond moest als pup al de BEAR test ondergaan.
een rashond kost meer omdat de fokker al veel geld kwijt is aan de onderzoeken, maar is dat ook niet de oorzaak/reden dat een rashond zoveel meer kost dan een bastaard?
mijn kruising koste me nog geen 100 euro.
de rashond 10 x zoveel.
bij de rashond heb ik garanties over ziektes die mijn hond dus niet zal krijgen, of voor 99,9 % niet zal krijgen.
dat soort papieren heb ik bij de kruising niet nodig, die heeft geen erfelijke afwijking.
en mijn rashond lijkt absoluut op een hond, meer dan mijn kruising die 1 enorme krullebol lijkt.
maar die krullebol is niet super schuin gefokt, die maffe krullebol lijkt niet op een hond, maar hoeft ook niet naar adem te snakken.
niet zo zwart/wit lezen hoor.
we praten hier over rashonden, bastaarden, en rasgedrochten.

Gast

Ik zie ooit soorten rashondjes waarvan ik denk; als lelijkheid zeer zou doen zou het beestje de hele dag janken :cry:

Gast

En toch blijf ik erbij dat de vergelijkingen die jullie trekken tussen rashonden en bastaards van geen kanten klopt.
Jullie maken het juist verschrikkelijk zwart-wit, terwijl ik al geruime tijd duidelijk probeer te maken dat er ook een verschrikkelijk groot grijs gebeid is.
Alleen willen de bastaardliefhebbers dit grijze gebied niet zien heb ik het idee.
Opmerkingen als dat een bastaard trouwer en liever is gaan mijn nekharen van overeind staan.
Je kan een zelf een lieve bastaard hebben, maar ik ken ook genoeg bastaards die zo vals zijn als het maar kan.
Die zomaar bijten zonder reden.
Dat ligt echter niet aan de hond, maar veelal aan de baas.
Hoe die met zijn honden omgaat.
Alleen nog steeds jammer dat jullie dit niet willen zien.

Gast

Ik zie ooit soorten rashondjes waarvan ik denk; als lelijkheid zeer zou doen zou het beestje de hele dag janken
Klopt, die zie ik ook wel, maar niet alleen bij rashonden.
Ik zie ook bastaards die dat probleem hebben.
Maar goed, dat is een kwestie van smaak.
Wat jij lelijk vindt kan ik mooi vinden en virsa versa.

Gast

WAAROM SCHRIJF JIJ NOU ZELF NIET

...''TUSSEN SOMMIGE RASHONDEN EN BASTAARDS''...

je praat zelf elke keer over rashonden en bastaard!
je bent zelf degene die alle rassen onder dezelfde stempel plaatst :x
op deze manier is met jou geen discussie mogelijk.

veel plezier met je rashond.

Gast

Omdat ik puur schrijf op basis van jullie argumenten.
Op het moment dat ik er iets van zeg, gaan jullie eventjes over tot sommige om ze vervolgens weer allemaal over 1 kam te scheren.
Lees de berichten eens goed, dan zie jezelf dat er iedere keer een vergelijking wordt getrokken tussen ras- en bastaardhonden.
En niet tussen sommige rashonden en sommige bastaardhonden.

Gast

nee, tussen " sommige'' rashonden en bastaarden
is weer anders dan rashonden en bastaarden...

8)

Maar ik heb het net als gast boven je ook wel gehad hier, ik heb met mijn rashond, geen zin in een disc. over OF men praat over ''sommige'' rashonden of rashonden.
Ik hou niet zo van mensen die elke keer op hetzelfde terug vallen en andere dingen niet willen lezen.
Mij kom je hier niet meer tegen.

Gast

Hallo, zij stellen hier dat alle bastaards gelijk zijn en SOMMIGE rashonden gedrochten zijn.
Alleen zo jammer voor hen dat SOMMIGE bastaards ook gedrochten zijn en ook erfelijke ziektes hebben en ook niet oud worden en ook om de halverklap bij de dierenarts zitten.
Zolang ze dit niet in willen zien kan de discussie idd. nog erg lang duren.

Gast

heeeeeeeeeeeeeeeej hebben we het nu ineens over SOMMIGE rassen?

WAUWIEEEEEEEEEEEEEEEEE KNAP ZEG!!!!! :P

een bastaard is mooi omdat hij zo is, er is niet mee geklungeld om het zo maar te zeggen.
een rashond is ook mooi.

maar een rashond waarmee men TE VER fokt, is verre van mooi, gezond of weet ik veel wat! dat zijn creaturen, gedrochten, net zoiets als frankenstein.
nou, sorry, maar dat kan ik niet mooi of gezond noemen.
maar lees vooral even het regeltje ''een rashond is ook mooi''
voor je weer op de kast zit.

Gast

dat heb ik zelf ook al meerdere malen gezegd dat ik ook niet achter het te ver doorfokken sta.
Hoe vaak moet ik dat nog herhalen?

Alleen het is niet zo dat alle bastaardhonden wel gezond zijn.
Ook bij bastaards ken ik meerdere gevallen van ongezonde honden met erfelijke aandoening.
Hier wordt alleen gedaan alsof iedere bastaardhond supergezond is.
Nooit bij de dierenarts komt en allemaal 20 jaar worden.
Dit is niet reeel.
Ook het feit dat bastaards natuurlijke honden zijn vind ik niet altijd juist.
Ook bij bastaards zie je regelmatig creatisch waarop je medelijden krijgt met het dier, omdat de verhoudingen totaal niet kloppen en je ook ziet dat het arme beest er gewoon last van heeft.
Daar is dan ook niks natuurlijks meer aan.

Er wordt onderscheid gemaakt door het over sommige rashonden te hebben en over bastaards in het algemeen.
Dat is zo krom als een hoepel.

Gesloten