LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een gedeelte vh vakantiegeld dat gebruikt wordt als leefgeld om de 10-12 dagen te overbruggen, kun je niet, na overmaking van het (verlate) maandgeld weer als vakantiegeld gebruiken. Dat maandgeld heb je immers nodig om een maand van te leven.
Uiteindelijk, als je geen recht meer hebt op de uitkering (door werk, AOW, overlijden) wordt alles weer recht getrokken.
Grofweg gesteld is het zo dat je je loon betaald krijgt IN de maand dat je werkt (loon van april wordt in april overgemaakt); uitkering van april wordt ca een maand daarNA (mei) overgemaakt.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Even wederom de uwv site gechekt,
!!de maand juni moet u ongeveer 8 dagen langer wachten op uw uitkering. Dit betekent niet dat u deze maand minder uitkering krijgt. Uw uitkering geldt namelijk altijd voor de periode van de eerste tot en met de laatste dag van de maand.!!

Mischien dat het zo wat duidelijker is.

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

als je geen recht meer hebt op de uitkering (door werk, AOW, overlijden) wordt alles weer recht getrokken.
En laat dat nou in 11 van de 12 gevallen NIET in een maand zijn dat het vakantiegeld uit wordt betaald. Het wordt wel uitbetaald, maar later, en zie dan maar die 8 tot 10 dagen te overbruggen.

Naar mijn mening is dit de meest elegante oplossing.

Waarbij ik dan ook wil aantekenen dat het makkelijker wordt om schulden te voorkomen. Immers, zo gauw het geld binnen is, moeten/kunnen de nota's betaald gaan worden, en dan kan het geld niet meer aan iets anders besteed worden, zoals nu maar al te makkelijk kan gebeuren. (Ja, ik ben ervaringsdeskundige, loop ook 14 dagen, dus eigenlijk een maand, achter met de huur)

hutjeflut
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2011 14:40

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door hutjeflut »

GloriusWorld schreef:Even wederom de uwv site gechekt,
!!de maand juni moet u ongeveer 8 dagen langer wachten op uw uitkering. Dit betekent niet dat u deze maand minder uitkering krijgt. Uw uitkering geldt namelijk altijd voor de periode van de eerste tot en met de laatste dag van de maand.!!

Mischien dat het zo wat duidelijker is.

lees mijn vorige post :)

en het is 8 dagen mits het binnen een dag overgemaakt word door de bank anders word het maandag pas waardoor het geen 8 maar 12 dagen word.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Jolijn »

witte angora schreef:
als je geen recht meer hebt op de uitkering (door werk, AOW, overlijden) wordt alles weer recht getrokken.
En laat dat nou in 11 van de 12 gevallen NIET in een maand zijn dat het vakantiegeld uit wordt betaald. Het wordt wel uitbetaald, maar later, en zie dan maar die 8 tot 10 dagen te overbruggen.

Naar mijn mening is dit de meest elegante oplossing.

Waarbij ik dan ook wil aantekenen dat het makkelijker wordt om schulden te voorkomen. Immers, zo gauw het geld binnen is, moeten/kunnen de nota's betaald gaan worden, en dan kan het geld niet meer aan iets anders besteed worden, zoals nu maar al te makkelijk kan gebeuren. (Ja, ik ben ervaringsdeskundige, loop ook 14 dagen, dus eigenlijk een maand, achter met de huur)
Bedoel je nu hiermee te zeggen dat het juist heel verstandig is van het UVW om later in de maand uit te betalen? ? Om mensen ervoor te behoeden geld uit te geven aan andere dan noodzakelijke dingen?

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

Bedoel je nu hiermee te zeggen dat het juist heel verstandig is van het UVW om later in de maand uit te betalen? ? Om mensen ervoor te behoeden geld uit te geven aan andere dan noodzakelijke dingen?
De opzet van de UWV is volgens mij een bezuiniging op betaalde/ontvangen rente. Het feit dat mensen nu hun geld minder snel aan andere dingen zullen uitgeven, is, denk ik, niet meer dan een positief neveneffect.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Jolijn »

De lonen dan ook een maand later uitbetalen? :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Jolijn »

witte angora schreef:
Bedoel je nu hiermee te zeggen dat het juist heel verstandig is van het UVW om later in de maand uit te betalen? ? Om mensen ervoor te behoeden geld uit te geven aan andere dan noodzakelijke dingen?
De opzet van de UWV is volgens mij een bezuiniging op betaalde/ontvangen rente.
Waardoor mensen een gedeelte vh vakantiegeld kunnen/moeten gebruiken als leefgeld om de ca 10 dagen te overbruggen. :roll:

Als er een voorschot gevraagd kan worden, is het dan een idee om niet een voorschot op de eerstvolgende betaling aan te vragen, maar juist op de (allerlaatste)laatste? :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

witte angora en die het wel snappen en ook wao hebben of niet en het wel snappen...
je praat tegen een wortel geloof ik.....ik laat het erbij..met deze mensen die het niet willen snappen,ga ik niet in discussie....

Dirkje Nobel
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2011 11:55

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Dirkje Nobel »

Hoe ze het ook uitleggen maakt niet uit!
Er veranderd voor ons niets aan dat we later geld krijgen.
En dat we blij moeten zijn dat we ons vakantie geld daarvoor kunnen gebruiken.
Heel slim bedacht weer door waarschijnlijk heren.
De groep die het het meeste nodig heeft wordt weer eens heel slim
gepakt, het is een schandaal. Dat je hiermee kan leven, in deze tijd van crisis weten ze hun eigen zak weer te vullen.

Dit gaat om mensen die al veel langer in de WAO zitten.
Het zou heel begrijpelijk zijn als ze met nieuwe personen de uitbetaling
anders gaan regelen.
Ik heb nog niet nagezocht of het werkelijk zo is dat ze vervroegd uit zijn gaan keren. Daar heb ik mijn twijfels over.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

Dirkje Nobel schreef:
Dit gaat om mensen die al veel langer in de WAO zitten.
Het zou heel begrijpelijk zijn als ze met nieuwe personen de uitbetaling
anders gaan regelen.

laatste reactie die ik hierop geef....... er verandert alleen iets in die zin..... je krijgt je geld 10 dagen later , niks meer niks minder!!

dat jullie dat niet begrijpen vind ik dus super dom!!

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

Het heeft inderdaad geen enkel nut er nog verder op in te gaan. Blijkbaar gaat het om mensen die niks om handen hebben, en nu eindelijk een stok menen te hebben om mee in het rond te meppen.

Plus iemand die denkt verschrikkelijk intelligent te zijn met bijdehante opmerkingen, die in werkelijkheid nergens op slaan en van een domheid getuigen dat een WAO inderdaad de enige manier lijkt te zijn om aan een inkomen te komen. Verbazingwekkend eigenlijk dat die persoon die weg gevonden heeft.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

juist,je vraagd je af waarom ze in de wao zitten?
mijn god zeg....ik nok ermee...mensen die het wel snappen.
ik zie jullie wel ergens anders..niet meer hier :D

uh ik zit ook allang in de wao...even voor de goede orde...
moet ik toch nog even kwijt....als ze nou eens een keer met een jaar of wat rekening hebben gehouden met de kerst bij mensen waar het wel al de 23 of later gestort werd .....liepen die ook te schelden,dan het uwv dacht ,joh laten we het wat eerder storten dan hebben die mensen met de kerst geen gedoe....
oh gut neeeeeeeeeee dan krijg je teveel....jak..hoe kan dat nou?(tuurlijk)

mijn man krijgt zijn salaris met kerst altijd een week eerder en ja dan in jan moet ! je er langer mee doen.....who...hij krijgt meer...nee dombo's dat is dat je de kerst gewoon normaal je boodschappen kan doen...en dat er net ff niet iets fout gaat,is bij veel bedrijven...(rond de 23ste ook zijn geld)
en ja daar hou je elk jaar rekening meee................oh snappen jullie het niet?/
bij deze jammer dan,.....

mzzl......vraag de rijdende rechter....belbus van de kassa...noem het op...
ze lachen je uit iiihihiihihihih en ik ook nu,...want het is niet uit te leggen...

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

rozemarijntje schreef:juist,je vraagd je af waarom ze in de wao zitten?
mijn god zeg....ik nok ermee...mensen die het wel snappen.
ik zie jullie wel ergens anders..niet meer hier :D
Dan heb je kennelijk mijn verhaal niet goed gelezen.
Ik krijg geen vakantiegeld en een aantal crediteuren willen de automatische incasso niet verplaatsen.

Duidelijk genoeg?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

Fredje_68 schreef:
Nee, zij gaan er vanuit dat je het vakantiegeld gebruikt om de gaten mee te vullen. Theoretisch klopt het dan wel, maar kan en mag nooit de bedoeling zijn.
Vakantiegeld, het woord zegt zelf al genoeg.

oh ....dit is geen vakantie geld dan?

duidelijk Fredje?????????? word volwassen lees de brief goed!!

tegen zoveel domheid is toch niet op te pennen?

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Tiptoo, ga lekker ergens anders trollen....

Nogmaals ik KRIJG GEEN vakantiegeld!
Ga mij maar eens vertellen hoe ik die periode moet overbruggen als je echt zo slim bent zoals je zelf verteld.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

Fredje_68 schreef: Ga mij maar eens vertellen hoe ik die periode moet overbruggen als je echt zo slim bent zoals je zelf verteld.

???????????? ik moet jou vertellen hoe je met geld moet omgaan? moet niet gekker worden zeg!!!

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

tiptoo schreef:
Fredje_68 schreef: Ga mij maar eens vertellen hoe ik die periode moet overbruggen als je echt zo slim bent zoals je zelf verteld.

???????????? ik moet jou vertellen hoe je met geld moet omgaan? moet niet gekker worden zeg!!!
Houd dan ook leker op met posten.
Als je mijn eerste berichten gelezen hebt zul je wss anders denken.
Zo niet, dan niet.

Ga mij niet vertellen dat ik niet met geld kan omgaan, wat dat aangaat weet je niet tegen wie je het hebt en wat mijn financieele achtergrond is.
vogels schreef:Oké, in jouw geval, omdat je vakantie-uitkering moet inleveren, ligt het wat gecompliceerder. Maar het duurt nog 8 weken voordat het 10 dagen verschuift, daar kun je dan nu al met je uitgavenpatroon rekening mee gaan houden.
Uitgave patroon? ik heb maar 25 euro per week waar ik van moet leven.
Hier kan ik niet zomaar ff 600 eur aan huur mee betalen en ook de energie rekening niet.

Mogelijk dat er een oplossing komt, hier ben ik nog druk mee bezig met het UWV en mijn bewindvoerder.
Fingers crossed.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

Fredje_68 schreef:
mje schreef:Zoek dan hulp als je er niet meer uitkomt.
Dus ik moet hulp gaan zoeken omdat UWV er een zooitje van maakt?
Vraag me wel eens af of we niet in de omgekeerde wereld leven.

denk dat jij toch hulp moet gaan zoeken , als jij van 25 euro leeft moet er over te praten zijn met je schuldeisers , zo niet dan moet je toch van die regeling gebruik maken , maar het is nogmaals 10 dagen.

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Er komt ook een mogelijke oplossing, het is even afwachten.

En idd is 25 eur p/w niet veel maar ik ben alleenstaand.
Ik maak geen gebruik van de voedselbank omdat ik mijn financien prima op orde heb.

Het rottige is dat de huur op de 1e voldaan moet worden, dit heeft de vorige verhuurder uit coullance opgeschoven naar de 15e omdat ik altijd al 20 jaar lang keurig op tijd betaald heb.

Nu is er een andere verhuurder en die wil niet meewerken.
Essent heb ik aangeschreven en wacht op hun reactie.

Wat ik wil aangeven is dat je niet iedereen over 1 kam kan scheren.
En ik ben zeker niet zielig, als de WSNP afgelopen is kan ik wel met dit soort zaken omgaan.

Gesloten