Pagina 9 van 18
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 06 mar 2012 21:14
door kuklos
Hans, jij hebt wel eerder gesteld dat alleen mlm-ers iets over mlm weten. Sorry, succesvolle mlm-ers. Maar nu beweer je dat jij nooit hebt beweerd een succesvol mlm-er te zijn? En dus ook niet succesvol bent?
Wat weet jij dan eigenlijk over mlm?
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 06 mar 2012 21:16
door kuklos
HW007 schreef:Newmikey vertelt hiervoor letterlijk dat de producten van Euphony niet fout zijn.
Joepie. Ware het niet dat Euphony zelf geen producten heeft, doch diensten/producten van andere bedrijven doorverkoopt, en eventuele kritiek op de producten dus op die bedrijven gericht is.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 06 mar 2012 21:52
door HW007
kuklos schreef:Hans, jij hebt wel eerder gesteld dat alleen mlm-ers iets over mlm weten. Sorry, succesvolle mlm-ers. Maar nu beweer je dat jij nooit hebt beweerd een succesvol mlm-er te zijn? En dus ook niet succesvol bent?
Wat weet jij dan eigenlijk over mlm?
Ik heb alle vertrouwn in wat ik doe en mijn MLM inkomen groeit elke maand. Ik weet weinig, maar ben daarover niet bezorgd.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 06 mar 2012 21:53
door HW007
kuklos schreef:HW007 schreef:Newmikey vertelt hiervoor letterlijk dat de producten van Euphony niet fout zijn.
Joepie. Ware het niet dat Euphony zelf geen producten heeft, doch diensten/producten van andere bedrijven doorverkoopt, en eventuele kritiek op de producten dus op die bedrijven gericht is.
Denk je dat ?
De rechtspersoon die de factuurbedragen ontvangt is de leverancier.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 06 mar 2012 21:57
door kuklos
HW007 schreef:Ik weet weinig,
Dus volgens jouw eigen uitspraken hoeven we op jou geen acht te slaan, jij weet immers te weinig van mlm.
HW007 schreef:Hockey schreef:Joepie. Ware het niet dat Euphony zelf geen producten heeft, doch diensten/producten van andere bedrijven doorverkoopt, en eventuele kritiek op de producten dus op die bedrijven gericht is.
Denk je dat ?
De rechtspersoon die de factuurbedragen ontvangt is de leverancier.
Waarmee Euphony dus nog steeds geen producten heeft en enkel een wederverkoper is. Met de producten van de oorspronkelijke leverancier dient de klant dus tevreden te zijn.
Bij jullie moeten ze tevreden met de afhandeling van door anderen geleverde producten.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 06 mar 2012 22:22
door newmikey
Het is eigenlijk héél simpel, een bedrijf wat alleen producten en diensten van derden doorverkoopt moet, om interessant te blijven, toegevoegde waarde bieden - het product zelf is noch uniek, noch slechter/beter dan gelijkaardige producten van andere wederverkopers.
Ook de prijzen van de doorverkochte producten zullen niet véél afwijken van gelijkaardige producten van wederverkopers met identieke contracten met de moederleverancier. De tariefstructuur zal iets anders liggen, omslagpunten zullen aangepast zijn aan de verwachte klantpopulatie.
De toegevoegde waarde van Euphony kan dus niet in de prijzen liggen, tenzij je als consument valt binnen de geprojecteerde en gewenste klantpopulatie.
Wat is die klantpopulatie dan? Het documentatiemateriaal van Euphony geeft daar uitsluitsel over:
"Belprofiel gemiddelde Euphony Vastelijnklant januari 2010
38 gesprekken per maand waarvan 28 vast (17 piek, 11 dal) en 9 mobiele gesprekken alsmede 1 internationaal gesprek.
156 minuten per maand waarvan 130 vast (68 piek, 62 dal) en 19 minuten mobiel alsmede 7 minuten internationaal.
Gespreksduur vast (piek): 4.5 minuten, vast (dal) 5.75 minuten, mobiel 2.5 minuten en internationaal 5 minuten."
Ik betwijfel niet of een klant die binnen dit profiel valt voordeel zou kunnen hebben, de gehele tariefstructuur is immers geoptimaliseerd rond dit vastgestelde profiel.
De meeste mensen die ik ken, zullen zichzelf echter ver buiten dit profiel vinden. Voor deze mensen kan Euphony nooit en te nimmer goedkoper zijn - kwestie van simpel basisschool rekenen.
Het andere, vermeende, voordeel is de alom geprezen gecombineerde factuur waarbij je ziel en zaligheid verkoopt om het twijfelachtige genoegen te smaken maar één factuur te zien in plaats van een paar meer. Daarbij komt uiteraard het nadeel van de gedwongen winkelnering; het wordt moeilijker één van de producten op te zeggen, je zit aan alles redelijk vast.
Het laatste "voordeel" is de deskundige hulp van de Euphony business consultant die zijn deskundigheid in een paar uurtjes bij elkaar heeft gesprokkeld en alleen een drive heeft om meer mensen te strikken aangezien hij alleen zo geld kan verdienen. Dit is de uiterste consequentie van prestatiebeloning; niet de kennis of de uren worden beloond, alleen kale prestaties waarmee de druk evenredig groot wordt.
Ondertussen kan de Euphony BC de grootste onzin verkopen en mensen op dwaalsporen brengen, achteraf heeft Euphony Benelux daar géén boodschap aan want er bestaat géén enkele gezagsverhouding tussen haar en de BC's.
Er zijn nog wel meer zaken te bedenken maar deze springen het meest in het oog. Uiteindelijk moeten de kosten en de winsten uit de lengte of de breedte komen, de onzin dat MLM géén marketingkosten kent is onzin - die zitten al in het basisproduct. Niet voor niets heeft Euphony toestemming van KPN om te verkondigen dat ze KPN verkopen.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 06 mar 2012 22:27
door Jolijn
HW007 MLM is ook best moeilijk te bevatten. "alle anderen" weten slechts aan te geven hoe het niet kan. Ik ben geïnteresseerd in hoe het WEL kan, maar het is duidelijk dat slechts 3% weet hoe het wel kan van alle starters.
Mambo nr. 284:
3% (of hoeveel het dan ook mag zijn) kan het, omdat 97% niet wil en/of kan. Het is niet zo zeer een kwestie het bevatten van moeilijke materie. Dat weten 'alle anderen' ook wel. Als je vroeg in een nieuw MLM produkt instapt, tijd van leven hebt en een baan er naast, kun je d'r best geld mee verdienen.
Die 3% kan er zijn omdat 97% er niet is.
Als 100% van alle starters kan en wil, stort het kaartenhuis in elkaar.
Voor wie moet een timmerman iets maken als iedereen om hem heen ook timmerman is?
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 07 mar 2012 10:14
door newmikey
Goed, "wetenschap en MLM" dus?
Voorbeeld uit 2008:
Uit een statistische steekproef van distributeurs blijkt dat 99,4% van de IBO's [zelfstandige ondernemers] gemiddeld slechts 13,41 dollar per week verdienden, alle zakelijke kosten en belastingen meeberekend. Dit gemiddelde inkomen is veel minder dan de kosten van het bedrijf, wat erin resulteert dat in 99% van de gevallen de slachtoffers geen netto winst maken. Minder dan 1 op de 10.000 personen behoren bij de hoogste niveaus, de bovenste gelederen van de MLM keten die iedere nieuwe rekruut dringend wordt aangeraden na te streven. . . .
De massale verliezen onder MLM slachtoffers die worden geopenbaard in de eigen gegevens van één van Amerika's grootste en meest succesvolste MLM bedrijven zijn het onvermijdelijke wiskundige resultaat van het als eindeloze keten gestructureerde business model. In dit model wordt het succes van de IBO gebaseerd op continue werving van extra distributeurs (IBO's), die worden beinvloed om de maandelijkse aankopen voor eigen consumptie op te schroeven, in plaats van zich te concentreren op de detailhandel in de open markt. In het wervings-model, kan alleen de deelnemer aan de top van de piramide werkelijk winst verdienen, omdat de bron van inkomsten van een deelnemer de uitgaven van het individu onder hen op de piramide is, en slechts een klein percentage kan in die topposities terecht komen en gehandhaafd worden. Het onhoudbare model resulteert in een gemeten totaal van ongeveer 70% van IBO's die stoppen met MLM binnen het eerste jaar. De missie van dit bedrieglijke business model is om continu verliezen van beleggers (IBO's) te schrijven en ze te vervangen als ze verliezen lijden en het programma afsluiten.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 07 mar 2012 11:40
door newmikey
Ervaringsdeskundigen (in het kader van: alleen MLM'ers kunnen MLM uitleggen):
In december 2003 schrijft Auteur Claud Biemans in het blad van de Stichting Skepsis, Skepter 16(4):
"Tineke Verton en Gerard Nederpel uit Rotterdam adverteren op marktplaats.nl. Ze zijn op zoek naar zelfstandige ondernemers, personen die een sterke organisatie van mensen kunnen opbouwen en managen. 'Ben jij enthousiast, ambitieus en coachable? Dan garanderen wij jouw succes.' De advertentie verwijst naar de website enikken.eu.com/freeflow. Daaruit blijkt dat Verton en Nederpel zelf ook artikelen verkopen van Nikken. Behalve klanten zoekt elke Nikkendistributeur andere mensen die de producten willen verkopen. Hoe meer nieuwe ondernemers je binnenbrengt, des te hoger stijg je op de ladder van het bedrijf. Verton en Nederpel zijn waarschijnlijk inmiddels een trede gestegen, want hun advertentie werd tussen eind oktober en half december maar liefst 2400 keer bekeken. "
In augustus van het jaar daarop, 2004, komen Tineke en Gerard met de volgende verklaring naar buiten:
"Becoming Wealthy With MLM: A Myth
After much soul searching, Tineke and I have decided to put our Nikken activities on hold. Our decision is in itself nothing extraordinary. Hundreds, if not thousands of people before us have, ever since Nikken started their activities in 1997 in Holland, stopped their activities in the meantime. What is perhaps not so ordinary is the fact that we have decided to put our story on paper and to share this with others. We don’t do this out of disappointment or spite, but simply so that others may gain from our experience.
We have discovered that the promise that one can become financially independent with Nikken is no more than a myth. The 99.3% of the Nikken Distributors who are not financially successful at the moment (or who have not been successful in the past) will be able to ascertain that their lack of success was not because of them but because of Nikken’s marketing system. We are able to show that the chances to earn a "reasonable income" with Nikken is less than ONE PERCENT, let alone that one can become financially independent. Once again that is simply a myth.
We arrived at the following conclusions:
-Nikken does not concern itself with sales but is predominantly interested in the recruitment of people
-The customers are primarily the Distributors themselves
-The Nikken products are not officially approved and also expensive. This combination means that the products are very difficult so sell to ordinary consumers.
After more than 7 years of Nikken activities in Holland, only 19 of 2911 people (a mere 0.7%) earned a "reasonable income." The figures show that whilst the total number of Distributors between April 2003 and May 2004 increased by 50.1%, the number of Distributors with a ‘reasonable income’ increased by only 0,.2%. This percentage would be even lower if we would apply the total number of people which have dropped out since 1997.
"
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 07 mar 2012 12:47
door Jolijn
"We have discovered that the promise that one can become financially independent with Nikken is no more than a myth."
"only 19 of 2911 people (a mere 0.7%) earned a "reasonable income."
Tja, en sommigen hebben daar more than 7 years of Nikken activities in Holland voor nodig.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 07 mar 2012 12:57
door Jolijn
HW007 schreef:@ newmikey
Om een producten van Euphony goed te vinden hoef je geen MLM-deskundige te zijn. Als gebruiker vind ik de producten ook goed,
Zou ik dit bericht ook als een antwoord op dit kunnen lezen?
HW007 schreef:
Meningen van niet MLM-ers die nooit MLM gebruikten hebben ook geen waarde. Er is GEEN wetenschappelijke studie "MLM" dus kennis van niet-MLM-er is gebaseerd op "horen zeggen" en nergens anders op.
Jolijn schreef:
In de zin van verkoper/distributeur/consultant?
Of tellen de gebruikers (alleen afnemers) van bijv. Tupperware producten ook mee?
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 07 mar 2012 12:57
door newmikey
Jolijn schreef:"We have discovered that the promise that one can become financially independent with Nikken is no more than a myth."
"only 19 of 2911 people (a mere 0.7%) earned a "reasonable income."
Tja, en sommigen hebben daar more than 7 years of Nikken activities in Holland voor nodig.
Uit "Véél gebruikte MLM misrepresentaties":
Stelling: "De arbeidsmarkt is niet veilig. De beurs is zelfs economisch gezien nòg kwetsbaarder. MLM biedt een veel veiliger en permanent (rest) inkomen."
Antwoord: MLM is veel riskanter dan zowel de beurs of de arbeidsmarkt. Het maakt dat zelfs gokken eruit ziet als een veilige belegging in vergelijking. Zeer weinig rekruten zullen genoeg verkopen om residueel inkomen te genereren.
Stelling: "MLM is de golf van de toekomst. De fenomenale wereldwijde groei is gewoon een bewezen feit."
Antwoord: MLM'rs zeggen dit al twintig jaar, maar MLM is nog steeds goed voor nog minder dan 1/2 van 1% van alle consumenten aankopen, ook al zijn er letterlijk duizenden MLM bedrijven. MLM's komen en gaan, terwijl van de nieuwe verkopers, 99,9% afhaken. Lange termijn MLM groei is een mythe.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 10 mar 2012 13:14
door HW007
kuklos schreef:HW007 schreef:Ik weet weinig,
Dus volgens jouw eigen uitspraken hoeven we op jou geen acht te slaan, jij weet immers te weinig van mlm.
HW007 schreef:Hockey schreef:Joepie. Ware het niet dat Euphony zelf geen producten heeft, doch diensten/producten van andere bedrijven doorverkoopt, en eventuele kritiek op de producten dus op die bedrijven gericht is.
Denk je dat ?
De rechtspersoon die de factuurbedragen ontvangt is de leverancier.
Waarmee Euphony dus nog steeds geen producten heeft en enkel een wederverkoper is. Met de producten van de oorspronkelijke leverancier dient de klant dus tevreden te zijn.
Bij jullie moeten ze tevreden met de afhandeling van door anderen geleverde producten.
Heel wat tekst, maar wat is je probleen nu eigenlijk ?
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 10 mar 2012 13:18
door HW007
newmikey schreef:Het is eigenlijk héél simpel, een bedrijf wat alleen producten en diensten van derden doorverkoopt moet, om interessant te blijven, toegevoegde waarde bieden - het product zelf is noch uniek, noch slechter/beter dan gelijkaardige producten van andere wederverkopers.
Ook de prijzen van de doorverkochte producten zullen niet véél afwijken van gelijkaardige producten van wederverkopers met identieke contracten met de moederleverancier. De tariefstructuur zal iets anders liggen, omslagpunten zullen aangepast zijn aan de verwachte klantpopulatie.
De toegevoegde waarde van Euphony kan dus niet in de prijzen liggen, tenzij je als consument valt binnen de geprojecteerde en gewenste klantpopulatie.
Wat is die klantpopulatie dan? Het documentatiemateriaal van Euphony geeft daar uitsluitsel over:
"Belprofiel gemiddelde Euphony Vastelijnklant januari 2010
38 gesprekken per maand waarvan 28 vast (17 piek, 11 dal) en 9 mobiele gesprekken alsmede 1 internationaal gesprek.
156 minuten per maand waarvan 130 vast (68 piek, 62 dal) en 19 minuten mobiel alsmede 7 minuten internationaal.
Gespreksduur vast (piek): 4.5 minuten, vast (dal) 5.75 minuten, mobiel 2.5 minuten en internationaal 5 minuten."
Ik betwijfel niet of een klant die binnen dit profiel valt voordeel zou kunnen hebben, de gehele tariefstructuur is immers geoptimaliseerd rond dit vastgestelde profiel.
De meeste mensen die ik ken, zullen zichzelf echter ver buiten dit profiel vinden. Voor deze mensen kan Euphony nooit en te nimmer goedkoper zijn - kwestie van simpel basisschool rekenen.
Het andere, vermeende, voordeel is de alom geprezen gecombineerde factuur waarbij je ziel en zaligheid verkoopt om het twijfelachtige genoegen te smaken maar één factuur te zien in plaats van een paar meer. Daarbij komt uiteraard het nadeel van de gedwongen winkelnering; het wordt moeilijker één van de producten op te zeggen, je zit aan alles redelijk vast.
Het laatste "voordeel" is de deskundige hulp van de Euphony business consultant die zijn deskundigheid in een paar uurtjes bij elkaar heeft gesprokkeld en alleen een drive heeft om meer mensen te strikken aangezien hij alleen zo geld kan verdienen. Dit is de uiterste consequentie van prestatiebeloning; niet de kennis of de uren worden beloond, alleen kale prestaties waarmee de druk evenredig groot wordt.
Ondertussen kan de Euphony BC de grootste onzin verkopen en mensen op dwaalsporen brengen, achteraf heeft Euphony Benelux daar géén boodschap aan want er bestaat géén enkele gezagsverhouding tussen haar en de BC's.
Er zijn nog wel meer zaken te bedenken maar deze springen het meest in het oog. Uiteindelijk moeten de kosten en de winsten uit de lengte of de breedte komen, de onzin dat MLM géén marketingkosten kent is onzin - die zitten al in het basisproduct. Niet voor niets heeft Euphony toestemming van KPN om te verkondigen dat ze KPN verkopen.
Een hele lap tekst, due wellicht in het Euphony Benelux topic thuishoort.
Tussen ondernemers bestaat geen gezagsverhouding. De samenwerking is op vrijwillige basis. Alle redenering om loon-rechten/plichten op ondernemers los te laten is dom geredeneer. De klant moet goed geholpen worden, maar dat is het doel van elke ondernemer. Het doel van loondienst is primair de maandelijkse loon ontvangst omdat aan het einde van het loon vaak nog een stukje maand over blijkt te zijn. MLM is prima om dat op te vangen.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 10 mar 2012 13:23
door HW007
Jolijn schreef:HW007 schreef:@ newmikey
Om een producten van Euphony goed te vinden hoef je geen MLM-deskundige te zijn. Als gebruiker vind ik de producten ook goed,
Zou ik dit bericht ook als een antwoord op dit kunnen lezen?
HW007 schreef:
Meningen van niet MLM-ers die nooit MLM gebruikten hebben ook geen waarde. Er is GEEN wetenschappelijke studie "MLM" dus kennis van niet-MLM-er is gebaseerd op "horen zeggen" en nergens anders op.
Jolijn schreef:
In de zin van verkoper/distributeur/consultant?
Of tellen de gebruikers (alleen afnemers) van bijv. Tupperware producten ook mee?
Gebruiker is een klant. Klanten kunnen overal meningen over hebben, maar als ondernemer heeft de ene mening meer waarde voor mij dan een andere mening.
Meningen van Newmikey bijvoorbeeld hebben voor mij geen waarde omdat die meningen geen info geven waar volgens mij iemand wat aan heeft. Alles is theorie en "wijsheid" van anderen. geen eigen ervaring behalve zijn dure vaste lijn aansluiting en uiteraard niet via MLM betrokken, maar eigen uitzoekerij.
Voor mij is het makkelijk. Mensen hebben al een vaste last (zelf gekozen) en ik kijk of ik het goedkoper kan realiseren via Euphony diensten.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 10 mar 2012 13:28
door HW007
newmikey schreef:Jolijn schreef:"We have discovered that the promise that one can become financially independent with Nikken is no more than a myth."
"only 19 of 2911 people (a mere 0.7%) earned a "reasonable income."
Tja, en sommigen hebben daar more than 7 years of Nikken activities in Holland voor nodig.
Uit "Véél gebruikte MLM misrepresentaties":
Stelling: "De arbeidsmarkt is niet veilig. De beurs is zelfs economisch gezien nòg kwetsbaarder. MLM biedt een veel veiliger en permanent (rest) inkomen."
Antwoord: MLM is veel riskanter dan zowel de beurs of de arbeidsmarkt. Het maakt dat zelfs gokken eruit ziet als een veilige belegging in vergelijking. Zeer weinig rekruten zullen genoeg verkopen om residueel inkomen te genereren.
Stelling: "MLM is de golf van de toekomst. De fenomenale wereldwijde groei is gewoon een bewezen feit."
Antwoord: MLM'rs zeggen dit al twintig jaar, maar MLM is nog steeds goed voor nog minder dan 1/2 van 1% van alle consumenten aankopen, ook al zijn er letterlijk duizenden MLM bedrijven. MLM's komen en gaan, terwijl van de nieuwe verkopers, 99,9% afhaken. Lange termijn MLM groei is een mythe.
Je kunt wellicht nog meer citaten vinden om stemming te maken. Ik heb er geen last van. Mijn klanten nemen toe en mijn commissie neemt toe. Aan wat anderen doen of niet doen heb ik geen boodschap als het niet op mijn weg ligt.
Zolang ik elke maand commissie zie waarbij mijn kosten laag zijn, kun je 100 pagina's betweterigheid neerschrijven, het doet me niets. Al je onzincitaten zal ik steeds weerleggen als ik zin en tijd heb.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 10 mar 2012 13:33
door HW007
newmikey schreef:Ervaringsdeskundigen (in het kader van: alleen MLM'ers kunnen MLM uitleggen):
In december 2003 schrijft Auteur Claud Biemans in het blad van de Stichting Skepsis, Skepter 16(4):
"Tineke Verton en Gerard Nederpel uit Rotterdam adverteren op marktplaats.nl. Ze zijn op zoek naar zelfstandige ondernemers, personen die een sterke organisatie van mensen kunnen opbouwen en managen. 'Ben jij enthousiast, ambitieus en coachable? Dan garanderen wij jouw succes.' De advertentie verwijst naar de website enikken.eu.com/freeflow. Daaruit blijkt dat Verton en Nederpel zelf ook artikelen verkopen van Nikken. Behalve klanten zoekt elke Nikkendistributeur andere mensen die de producten willen verkopen. Hoe meer nieuwe ondernemers je binnenbrengt, des te hoger stijg je op de ladder van het bedrijf. Verton en Nederpel zijn waarschijnlijk inmiddels een trede gestegen, want hun advertentie werd tussen eind oktober en half december maar liefst 2400 keer bekeken. "
In augustus van het jaar daarop, 2004, komen Tineke en Gerard met de volgende verklaring naar buiten:
"Becoming Wealthy With MLM: A Myth
After much soul searching, Tineke and I have decided to put our Nikken activities on hold. Our decision is in itself nothing extraordinary. Hundreds, if not thousands of people before us have, ever since Nikken started their activities in 1997 in Holland, stopped their activities in the meantime. What is perhaps not so ordinary is the fact that we have decided to put our story on paper and to share this with others. We don’t do this out of disappointment or spite, but simply so that others may gain from our experience.
We have discovered that the promise that one can become financially independent with Nikken is no more than a myth. The 99.3% of the Nikken Distributors who are not financially successful at the moment (or who have not been successful in the past) will be able to ascertain that their lack of success was not because of them but because of Nikken’s marketing system. We are able to show that the chances to earn a "reasonable income" with Nikken is less than ONE PERCENT, let alone that one can become financially independent. Once again that is simply a myth.
We arrived at the following conclusions:
-Nikken does not concern itself with sales but is predominantly interested in the recruitment of people
-The customers are primarily the Distributors themselves
-The Nikken products are not officially approved and also expensive. This combination means that the products are very difficult so sell to ordinary consumers.
After more than 7 years of Nikken activities in Holland, only 19 of 2911 people (a mere 0.7%) earned a "reasonable income." The figures show that whilst the total number of Distributors between April 2003 and May 2004 increased by 50.1%, the number of Distributors with a ‘reasonable income’ increased by only 0,.2%. This percentage would be even lower if we would apply the total number of people which have dropped out since 1997.
"
Weer een typisch Newmikey-citaat over mensen die stoppen met MLM.
Eenzijdig verteld. Als je iets beloofd, zal het ergens opgeschreven zijn. Waar is de tekst van de originele belofte van Nikken ? Zou ik graag lezen, want Ik kan slechts iets beoordelen als ik het verhaal van alle kanten gehoord heb.
Helaas een verhaal uit de vorige eeuw en weinig actueel met de dag van vandaag.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 10 mar 2012 13:42
door HW007
Jolijn schreef:HW007 MLM is ook best moeilijk te bevatten. "alle anderen" weten slechts aan te geven hoe het niet kan. Ik ben geïnteresseerd in hoe het WEL kan, maar het is duidelijk dat slechts 3% weet hoe het wel kan van alle starters.
Mambo nr. 284:
3% (of hoeveel het dan ook mag zijn) kan het, omdat 97% niet wil en/of kan. Het is niet zo zeer een kwestie het bevatten van moeilijke materie. Dat weten 'alle anderen' ook wel. Als je vroeg in een nieuw MLM produkt instapt, tijd van leven hebt en een baan er naast, kun je d'r best geld mee verdienen.
Die 3% kan er zijn omdat 97% er niet is.
Als 100% van alle starters kan en wil, stort het kaartenhuis in elkaar.
Voor wie moet een timmerman iets maken als iedereen om hem heen ook timmerman is?
Juist Jolijn,
Voornamelijk kan ik over mijn ervaring met Euphony spreken. Ik hoef geen klanten geld te vragen. Ik hoef slechts te vragen of ze willen besparen en ik reken uit of ze inderdaad kunnen besparen. als ze dat kunnen, vraag ik ook nog of ze nog of ze mijn commissie niet liever zelf erbij verdienen en ik leg hun het Euphony plan uit. MLM is niet voor iedereen. Iedereen kan het proberen, en wel zonder instapfee. Dus nihil risico, dus nihil slachtoffer, nihil loze beloftes, gewoon open kaart. Als ze lechts eigen diensten willen schrijven worden ze geen kanjer, maar passief teamlid, niets op tegen ze vragen ook geen tijd voor aandacht.
Iedereen gebruikt al een sim-kaart. Er is dus geen uitleg nodig waarom ze een simkaart nodig hebben. Als het goedkoper kan ? waarom geld wegstorten voor niets ? Mijn keus van MLM is dus heel specifiek. Ik wil niet met een kofferbak potjes en middeltjes klanten langs. Met een koffertje met documentatie en contacten benader ik particuliere en zakelijke klanten en echt, iedereen wil besparen.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 10 mar 2012 13:45
door HW007
newmikey schreef:Goed, "wetenschap en MLM" dus?
Voorbeeld uit 2008:
Uit een statistische steekproef van distributeurs blijkt dat 99,4% van de IBO's [zelfstandige ondernemers] gemiddeld slechts 13,41 dollar per week verdienden, alle zakelijke kosten en belastingen meeberekend. Dit gemiddelde inkomen is veel minder dan de kosten van het bedrijf, wat erin resulteert dat in 99% van de gevallen de slachtoffers geen netto winst maken. Minder dan 1 op de 10.000 personen behoren bij de hoogste niveaus, de bovenste gelederen van de MLM keten die iedere nieuwe rekruut dringend wordt aangeraden na te streven. . . .
De massale verliezen onder MLM slachtoffers die worden geopenbaard in de eigen gegevens van één van Amerika's grootste en meest succesvolste MLM bedrijven zijn het onvermijdelijke wiskundige resultaat van het als eindeloze keten gestructureerde business model. In dit model wordt het succes van de IBO gebaseerd op continue werving van extra distributeurs (IBO's), die worden beinvloed om de maandelijkse aankopen voor eigen consumptie op te schroeven, in plaats van zich te concentreren op de detailhandel in de open markt. In het wervings-model, kan alleen de deelnemer aan de top van de piramide werkelijk winst verdienen, omdat de bron van inkomsten van een deelnemer de uitgaven van het individu onder hen op de piramide is, en slechts een klein percentage kan in die topposities terecht komen en gehandhaafd worden. Het onhoudbare model resulteert in een gemeten totaal van ongeveer 70% van IBO's die stoppen met MLM binnen het eerste jaar. De missie van dit bedrieglijke business model is om continu verliezen van beleggers (IBO's) te schrijven en ze te vervangen als ze verliezen lijden en het programma afsluiten.
Bronvermelding ?
Wie deed de steekproef ?
Wat was de MLM maatschappij ?
Een steekproef, uit een fractie van de distributeurs, uit slechts 1 van de zoveel MLM bedrijven ? Wat is de inhoudelijke waarde ?
Dit is dus geen wetenschap.
Re: Wetenschap en MLM
Geplaatst: 10 mar 2012 13:54
door Jolijn
HW007 schreef:Jolijn schreef:HW007 MLM is ook best moeilijk te bevatten. "alle anderen" weten slechts aan te geven hoe het niet kan. Ik ben geïnteresseerd in hoe het WEL kan, maar het is duidelijk dat slechts 3% weet hoe het wel kan van alle starters.
Mambo nr. 284:
3% (of hoeveel het dan ook mag zijn) kan het, omdat 97% niet wil en/of kan. Het is niet zo zeer een kwestie het bevatten van moeilijke materie. Dat weten 'alle anderen' ook wel. Als je vroeg in een nieuw MLM produkt instapt, tijd van leven hebt en een baan er naast, kun je d'r best geld mee verdienen.
Die 3% kan er zijn omdat 97% er niet is.
Als 100% van alle starters kan en wil, stort het kaartenhuis in elkaar.
Voor wie moet een timmerman iets maken als iedereen om hem heen ook timmerman is?
Juist Jolijn,
Voornamelijk kan ik over mijn ervaring met Euphony spreken. Ik hoef geen klanten geld te vragen. Ik hoef slechts te vragen of ze willen besparen en ik reken uit of ze inderdaad kunnen besparen. als ze dat kunnen, vraag ik ook nog of ze nog of ze mijn commissie niet liever zelf erbij verdienen en ik leg hun het Euphony plan uit. MLM is niet voor iedereen. Iedereen kan het proberen, en wel zonder instapfee. Dus nihil risico, dus nihil slachtoffer, nihil loze beloftes, gewoon open kaart. Als ze lechts eigen diensten willen schrijven worden ze geen kanjer, maar passief teamlid, niets op tegen ze vragen ook geen tijd voor aandacht.
Iedereen gebruikt al een sim-kaart. Er is dus geen uitleg nodig waarom ze een simkaart nodig hebben. Als het goedkoper kan ? waarom geld wegstorten voor niets ? Mijn keus van MLM is dus heel specifiek. Ik wil niet met een kofferbak potjes en middeltjes klanten langs. Met een koffertje met documentatie en contacten benader ik particuliere en zakelijke klanten en echt, iedereen wil besparen.
Wat jouw verhaal met dat van mij te maken heeft, ontgaat me ten ene male.
Als reactie op mijn bericht is eigenlijk alleen
Juist Jolijn,
van toepassing.