LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Discussieer hier over kinderopvang.
hahal
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mei 2011 22:53

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door hahal »

Je bent een bluffer good night :lol:

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ok, de laatste dan....tis wel eens prettig om een topic te hebben waar diverse lagen zitten met diverse inkomens maar waar eindelijk eens niet wordt gedenigreerd etc etc waardoor mods weer moeten ingrijpen.

Zo ennu slapen

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door renegade66 »

en nu zeg ik amen.

je hebt volledig gelijk.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

alle zielige verhalen nu gehad ?

ontopic: kinderopvang kost de staat veel te veel geld en wordt vaak volledig onnodig gebruikt als extra inkomstenbron. Schrappen dus..
Samen met die subsidies meteen ook alle overige potjes schrappen die onnodig zijn. De enige die je over moet houden zijn de bijstand ( voor mensen die niet kunnen werken ), huurtoeslag ( voor mensen die zo laag zitten dat zelfs een lage huur te hoog is ) en zorgtoeslag ( voor dezelfde groep ).

Verder kan ik eigenlijk geen zinnige bedenken.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

angel1978 schreef:alle zielige verhalen nu gehad ?

ontopic: kinderopvang kost de staat veel te veel geld en wordt vaak volledig onnodig gebruikt als extra inkomstenbron. Schrappen dus..
Samen met die subsidies meteen ook alle overige potjes schrappen die onnodig zijn. De enige die je over moet houden zijn de bijstand ( voor mensen die niet kunnen werken ), huurtoeslag ( voor mensen die zo laag zitten dat zelfs een lage huur te hoog is ) en zorgtoeslag ( voor dezelfde groep ).

Verder kan ik eigenlijk geen zinnige bedenken.
Je bedoelt voor de rest kan je niets vinden waar je zelf geen gebruik van kan maken, dus is het niet zinnig.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:alle zielige verhalen nu gehad ?

ontopic: kinderopvang kost de staat veel te veel geld en wordt vaak volledig onnodig gebruikt als extra inkomstenbron. Schrappen dus..
Samen met die subsidies meteen ook alle overige potjes schrappen die onnodig zijn. De enige die je over moet houden zijn de bijstand ( voor mensen die niet kunnen werken ), huurtoeslag ( voor mensen die zo laag zitten dat zelfs een lage huur te hoog is ) en zorgtoeslag ( voor dezelfde groep ).

Verder kan ik eigenlijk geen zinnige bedenken.

Zullen er nog wel meer komen, so what?? Je hoeft het niet te lezen toch.

Vaak volledig gebruikt als extra inkomstenbron ?? Joh waar baseer je dat in hemelsnaam op ?? Klinklare onzin. Als je ff paar pagina's terug leest dan kon je lezen wat het kost, je houdt er nieks van over als extra inkomsten hoor.
Met het schrappen zijn ( weer ) de lagere inkomens de sjaak.

Anders invullen, prima.....dat het duurder wordt voor de hogere inkomens geen moeite mee.
Dat het de staat te veel geld kost kon iedereen wel aangeven, daarvoor hoef je hogere economie te hebben gestudeerd, ga dan lekker bij de staat klagen en niet bij de mensen welke hiervan gebruik maken.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

evdbeek99 schreef:
angel1978 schreef:alle zielige verhalen nu gehad ?

ontopic: kinderopvang kost de staat veel te veel geld en wordt vaak volledig onnodig gebruikt als extra inkomstenbron. Schrappen dus..
Samen met die subsidies meteen ook alle overige potjes schrappen die onnodig zijn. De enige die je over moet houden zijn de bijstand ( voor mensen die niet kunnen werken ), huurtoeslag ( voor mensen die zo laag zitten dat zelfs een lage huur te hoog is ) en zorgtoeslag ( voor dezelfde groep ).

Verder kan ik eigenlijk geen zinnige bedenken.
Je bedoelt voor de rest kan je niets vinden waar je zelf geen gebruik van kan maken, dus is het niet zinnig.
eeuhm nee in tegendeel. Er zitten er een aantal bij waar ik wel degelijk gebruik van kan maken ( en ook doe ) en desondanks vind ik dat ze afgeschaft moeten worden..

Wat je nu beschrijft is het gevoel dat ik krijg bij het verhaal van renegade66... klagen over dat nederland allerlei geld naar anderen brengt, maar ondertussen zelf gebruik maken van geldverslindende regelingen en dat dan wel weer goed vinden..

Als je vindt dat dit soort 'subsidies' weg moeten, dan moet dat ook gelden voor diegene waar je zelf voordeel bij hebt.. Dat geldt dus voor mij ook..
Waarom moet de belastingbetaler betalen voor de kinderen van een ander.. Waarom moet de belastingbetaler meebetalen aan het koophuis van een ander..
Allemaal keuzes die je zelf maakt en dus ook zelf moet bekostigen.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Vaak volledig gebruikt als extra inkomstenbron ?? Joh waar baseer je dat in hemelsnaam op ?? Klinklare onzin. Als je ff paar pagina's terug leest dan kon je lezen wat het kost, je houdt er nieks van over als extra inkomsten hoor.
Met het schrappen zijn ( weer ) de lagere inkomens de sjaak.
Zo lang het keuzes zijn die je zelf gemaakt hebt ( duur huis, kinderen ) heb ik daar geen enkele moeite mee.. Had je die keuzes niet moeten maken..
Waarom moet een ander aan die keuzes meebetalen ?

Overigens is een bedrag dat je krijgt en daarna opgaat aan kosten ook gewoon inkomsten hoor.. Dat je daar weinig van terugziet aan het einde van de maand maakt verder niet uit.. Het blijven extra inkomsten die je gebruikt om je kosten van te betalen.. Betaalt door de belastingbetaler.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:

Doen de tijden er iets toe?
Nee vindt niet zielig want dan zou ik ze niet brengen toch.
Hun?? Ik meld er 1 en de 2de gaat in oktober.

Snap je laatste zin niet geheel. Vriendjes zijn op KDV ontstaan, kind is niet KDV gegaan OMDAT er een vriendje zit
Nee doet er niet toe, maar ging me er meer om wat je dan eigenlijk op uurbasis moet betalen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Vaak volledig gebruikt als extra inkomstenbron ?? Joh waar baseer je dat in hemelsnaam op ?? Klinklare onzin. Als je ff paar pagina's terug leest dan kon je lezen wat het kost, je houdt er nieks van over als extra inkomsten hoor.
Met het schrappen zijn ( weer ) de lagere inkomens de sjaak.
Zo lang het keuzes zijn die je zelf gemaakt hebt ( duur huis, kinderen ) heb ik daar geen enkele moeite mee.. Had je die keuzes niet moeten maken..
Waarom moet een ander aan die keuzes meebetalen ?

Overigens is een bedrag dat je krijgt en daarna opgaat aan kosten ook gewoon inkomsten hoor.. Dat je daar weinig van terugziet aan het einde van de maand maakt verder niet uit.. Het blijven extra inkomsten die je gebruikt om je kosten van te betalen.. Betaalt door de belastingbetaler.

Mee eens.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door manondoris »

Teunbosseman schreef:
Chocomelk schreef:
manondoris schreef:jee !!! wat een geld 2500 euro en dan 1800 euro terug,sorry maar dat kan toch ook niet goed gaan.vind het voor iedereen die werkt met kinderen heel vervelend maar als ik het zo lees vind ik het allemaal veelste duur.wat voor salaris moet daar onderhand niet tegenoverstaan??
Inderdaad is weg gelegd voor mensen die heel goed verdienen Manondoris, 700 euro per maand wegbrengen naar de kinderopvang.

Je komt nogal jalours over........had ff gewacht op mn antwoorden dan kon je lezen dat het - weggelegd zijn ivm hoge salarissen - niet is komen aanwaaien.
ik ben zeer zeker niet jaloers! ik schrik alleen van het bedrag.kosten 2500 euro en dan maandelijks 1800 terug krijgen aan toeslagen, ik weet niet maar normaal gesproken is 1800 euro pm al een droomsalaris van vele! ik gun je je 90000euro per jaar maar moet daar jan met de pet voor opdraaien? er zijn legeo gezinnen die het met 1800 euro pm moeten doen,en waar de man \vrouw of niet werkt of gedeeltelijk. om zo meer thuis te zijn voor de kinderen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef: ik ben zeer zeker niet jaloers! ik schrik alleen van het bedrag.kosten 2500 euro en dan maandelijks 1800 terug krijgen aan toeslagen, ik weet niet maar normaal gesproken is 1800 euro pm al een droomsalaris van vele! ik gun je je 90000euro per jaar maar moet daar jan met de pet voor opdraaien? er zijn legeo gezinnen die het met 1800 euro pm moeten doen,en waar de man \vrouw of niet werkt of gedeeltelijk. om zo meer thuis te zijn voor de kinderen.
Ach Manondoris die kinderen zeggen later : mijn moeder was er altijd voor me als ik uit school kwam, was ik ziek was ze er voor me. :wink:

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Vaak volledig gebruikt als extra inkomstenbron ?? Joh waar baseer je dat in hemelsnaam op ?? Klinklare onzin. Als je ff paar pagina's terug leest dan kon je lezen wat het kost, je houdt er nieks van over als extra inkomsten hoor.
Met het schrappen zijn ( weer ) de lagere inkomens de sjaak.
Zo lang het keuzes zijn die je zelf gemaakt hebt ( duur huis, kinderen ) heb ik daar geen enkele moeite mee.. Had je die keuzes niet moeten maken..
Waarom moet een ander aan die keuzes meebetalen ?

Overigens is een bedrag dat je krijgt en daarna opgaat aan kosten ook gewoon inkomsten hoor.. Dat je daar weinig van terugziet aan het einde van de maand maakt verder niet uit.. Het blijven extra inkomsten die je gebruikt om je kosten van te betalen.. Betaalt door de belastingbetaler.

Is zo kort door de bocht om te zeggen had je die keuzes niet moeten maken, wat als je bewuste keuze maakt en denkt alles voor elkaar te hebben en je verliest je baan, partner......daar kies je dus niet voor.

Ben het niet met jee eens dat de toeslag extra inkomsten zijn, de belastingdiesnt ziet dat ook niet zo want dan zou ik het moeten opgeven.

Betaald door de belastingbetaler, ja waaronder ikzelf en partner en daarbij in het leven gebracht door de overheid.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Wat je nu beschrijft is het gevoel dat ik krijg bij het verhaal van renegade66... klagen over dat nederland allerlei geld naar anderen brengt, maar ondertussen zelf gebruik maken van geldverslindende regelingen en dat dan wel weer goed vinden..
waarom ik er nu weer voor aangevallen wordt weet ik niet hoor.
het is geen zielig verhaal, ik wil ook helemaal niet zielig zijn.
degene die ik zielig vindt zijn de mensen die het altijd denken beter te weten en nooit problemen zeggen te hebben.

ik mag zeggen dat nederland verkeerd bezig is ja, als je geld wegbrengt naar andere landen terwijl je eigen land overal op moet bezuinigen mag je commentaar leveren.
het gaat hier allemaal ten koste van zorg, verpleging, hulp enz.enz.enz.
ik kan er verdomme over mee praten, jij hebt waarschijnlijk geen ziek kind die 24 uur per dag zorg nodig heeft.
ons dochtertje kan straks niet eens normaal naar school, mijn vrouw moet standby blijven omdat er iets kan gebeuren waar een school niets mee kan.

voor de duidelijkheid ik krijg alleen maar toeslag voor opvang, meer niet.

je lult mee maar je weet niet waarover je praat en zo lopen er hier meer rond.

eindelijk heeft iemand het voor elkaar gekregen mij pisnijdig te maken.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:
Teunbosseman schreef:

Doen de tijden er iets toe?
Nee vindt niet zielig want dan zou ik ze niet brengen toch.
Hun?? Ik meld er 1 en de 2de gaat in oktober.

Snap je laatste zin niet geheel. Vriendjes zijn op KDV ontstaan, kind is niet KDV gegaan OMDAT er een vriendje zit
Nee doet er niet toe, maar ging me er meer om wat je dan eigenlijk op uurbasis moet betalen.

Ah das een andere vraag dan de tijden.....uurtarief verschilt nogal per KDV.....die van ons was in 2010 per uur voor KDV 5,85 euro per uur, ivm kosten pand etc etc is dit in 2011 naar 6,05 gegaan. Dit in overleg en akkoord van ouderraad.

Paar km verder zit een ander KDV welke bijna 7euro rekent, enrom pand, duur speelgoed en toestellen, lap grond van heb ik jouw daar.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nederland is absoluut verkeerd bezig, brengt miljoenen naar het buitenland
toe, terwijl er oa hier op de gezondheidszorg, onderwijs en weet ik wat allemaal kei hard bezuinigd wordt.

Mensen in een verzorgingshuis/verpleeghuis die maar 1x per week gedoucht worden, geen koekje meer bij de koffie krijgen, geen persoonlijke aandacht meer is voor die mensen.
Dankzij de bezuinigingen ! :twisted:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:
Ah das een andere vraag dan de tijden.....uurtarief verschilt nogal per KDV.....die van ons was in 2010 per uur voor KDV 5,85 euro per uur, ivm kosten pand etc etc is dit in 2011 naar 6,05 gegaan. Dit in overleg en akkoord van ouderraad.

Paar km verder zit een ander KDV welke bijna 7euro rekent, enrom pand, duur speelgoed en toestellen, lap grond van heb ik jouw daar.
En hoeveel kindjes zitten er dan gemiddeld in een groep ?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ben het niet met jee eens dat de toeslag extra inkomsten zijn, de belastingdiesnt ziet dat ook niet zo want dan zou ik het moeten opgeven.
Van wie krijg je die 'inkomsten' dan ? Of denk je dat diegene die uitkeert, niet weet wat die uitkeert ?
Betaald door de belastingbetaler, ja waaronder ikzelf en partner en daarbij in het leven gebracht door de overheid.
Ja dus.. wat mij betreft schaft diezelfde overheid het dus ook weer af..

Snap nog steeds niet waarom mensen zonder kinderen moeten meebetalen aan de jouwe.. Of mensen zonder koophuis moeten meebetalen aan de jouwe.. Waarom kan je niet gewoon je eigen huis bekostigen, je eigen kinderen bekostigen.. Waarom maak je die keuzes als je ze niet kan betalen ?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

je lult mee maar je weet niet waarover je praat en zo lopen er hier meer rond.
jij vond dat anderen niet over je konden oordelen omdat ze jouw situatie niet kenden, maar jij mag dat blijkbaar wel over anderen..
ik mag zeggen dat nederland verkeerd bezig is ja, als je geld wegbrengt naar andere landen terwijl je eigen land overal op moet bezuinigen mag je commentaar leveren.
het gaat hier allemaal ten koste van zorg, verpleging, hulp enz.enz.enz.
Jij kost zelf de staat veel meer onnodig geld.. Laten we dat nu eerst eens afschaffen.. Doen we daarna de rest ook nog.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Angel als je er allemaal zo erg op tegen bent op tig dingen waarom maak
je dan zelf wel gebruik van die tegenmoetkomingen ?

Denk je nu werkelijk dat het gros van de mensen een huis kan kopen zonder tegenmoetkoming ?

Hoeveel mensen zouden er dakloos worden als de huurtoeslag zou verdwijnen ?

Weet je wel hoeveel mensen nu al dik in de sh*t zitten dankzij die zorgverzekering ondanks de zorgtoeslag ?

Helaas hebben we zelf niets te vertellen wat er met ons belastinggeld wordt gedaan en hier te lezen......dat denk ik is ook maar goed ook.

Gesloten