Lowieze schreef: ↑15 aug 2022 09:17
Maar als er geen werkzaamheden aan het spoor gebeuren, is de kans op nog meer vertragingen toch groter?
Wanneer vindt u het dan een goede tijd om werkzaamheden uit te voeren?
Hangt helemaal van het soort werkzaamheden af. Op routes met minstens dubbelspoor zou er altijd één spoor beschikbaar moeten blijven, zodat er treinen langs kunnen. Op enkelspoor is zondag tot en met donderdag na 8 uur 's avonds tot de volgende morgen 5 uur een goed tijdstip.
Voor de opsplitsing van NS in verschillende onderdelen kwam het hoogst zelden voor, dat er bussen werden ingezet. Ook in die tijd werden er tunnels en viaducten gebouwd, werd alles boven en onder de grond vernieuwd, terwijl de treinen bleven rijden.
Tegenwoordig is het standaard geworden om zelfs bij kleine werkzaamheden het treinverkeer stil te leggen. Vanavond is er weer zo eentje: sinds 21 uur geen treinen rond Amersfoort èn geen bussen. De onderliggende boodschap is niet te missen. Zoek het zelf maar uit.
Het tekort aan bussen is een centenkwestie. De afdeling communicatie roept wel 'personeelstekorten', maar dat is niet het complete verhaal. Momenteel worden er bewust te weinig bussen ingezet, omdat die duurder zijn geworden (dieselprijs) en het budget heilig is verklaard. Daarom: minder bussen beschikbaar voor hetzelfde geld.
Lady1234 schreef: ↑15 aug 2022 09:27
Naar een station brengen 50 tot 100 km verderop? Overdrijven is ook een vak.
Dit is een gemiddelde. Als je aan de rand van het land woont, maak je automatisch meer kilometers om ergens te komen.
ZeerPrivé schreef: ↑15 aug 2022 09:30
Ik vraag me regelmatig af waarom sommigen toch maar in dat waardeloze Nederland blijven wonen, waar werkelijk niets maar dan ook niets goed geregeld is volgens hen.
Waarom zou je in een open samenleving geen kritiek mogen hebben?
Wees eerlijk: alle officiële diensten in Nederland functioneren nog net. Maar zodra er iets veranderd of zou moeten veranderen, lukt het niet meer.
Lowieze schreef: ↑15 aug 2022 09:47
Dus die mensen kunnen wel met de trein naar u toekomen, maar als ze terug willen reizen zijn er ineens onverwachts (zonder aankondiging) werkzaamheden??
Dat gelooft u toch zeker zelf niet?
De andere ouders rijden ook. Je lijkt het punt te missen: door de vele werkzaamheden is de trein niet meer betrouwbaar. Het zegt mij genoeg, dat de hele groep met rijbewijzen bezig is of al heeft gehaald.
*
moederslink schreef: ↑15 aug 2022 19:39
Helemaal met je eens , maar eerlijk gezegd :
is dat nu écht niet te betalen ???
Spotgoedkope pakken bij de Lidl, de Aldi .
Bij de arme gezinnen wordt ook wel vaak gerookt of Cola of andere frisdranken gedronken én bier!
En gesnoept .
En
de pil werd toendertijd uit de basisverzekering gehaald. Soms kan ik bepaalde beslissingen écht niet snappen.
Tja, condooms hebben de basisverzekering nooit gehaald. Onderzoek naar de pil voor mannen schiet niet op (en wordt niet betaald door de overheid, voor zover ik heb kunnen vinden).
Arme gezinnen gaan anders met geld om, leven meer van bijschrijving naar bijschrijving. Dat is deels een generatiekwestie (ouders deden het ook zo) en deels onderwijs. Nooit geleerd om vooruit te plannen of een budget te maken. Derde reden is de armoede zelf. Als er geen uitzicht op verbetering is, dan ga je ook minder vooruit kijken, meer van dag tot dag leven.