Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 31205
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
16 aug 2022 22:33
En een spoedreparatie? M.i. is dit een kwestie van achterstallig, zéér achterstallig onderhoud. Een veiligheidssysteem dat veelvuldig uitvalt is al eeuwen over de houdbaarheidsdatum heen.
Dat klopt helemaal. Als je maar lang genoeg wacht, wordt alles vanzelf een keer een spoedreparatie. Overigens wordt er ook helemaal niet geheimzinnig over gedaan: ProRail vertelt daar zelf over in interviews.

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
16 aug 2022 23:33
Maar als ik zo’n prima dag gehad zou hebben, zou ik zo’n klein probleem niet eens vermeld hebben.
Mens, ga koken.

Lowieze
Berichten: 6881
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dus het is klagen over werkzaamheden aan het spoor, die het gevolg zijn van werkzaamheden die al lang niet zijn uitgevoerd. Waren die werkzaamheden al eerder uitgevoerd, was het natuurlijk ook niet goed, want vertragingen etc.

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

voor jou hetzelfde: Mens, ga koken.

Lowieze
Berichten: 6881
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
17 aug 2022 08:41
voor jou hetzelfde: Mens, ga koken.
Doe eens normaal joh, grow up

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
17 aug 2022 08:42
witte angora schreef:
17 aug 2022 08:41
voor jou hetzelfde: Mens, ga koken.
Doe eens normaal joh, grow up
Kijk eens in de spiegel, joh.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
17 aug 2022 08:41
voor jou hetzelfde: Mens, ga koken.
Volgens mij koken jullie beiden al heb ik geen idee waarom.
Vree op aarde en zeker in de huiskamer, want van dit gekissebis wordt niemand ook maar iets wijzer.

Dat er bij de NS meer storingen en vertragingen zijn is niet alleen te schuiven op achterstallig onderhoud.
Het spoor wordt veel intensiever bereden dan vroeger, of er elke 5 minuten een trein overheen dendert of (zoals vroeger) elk halfuur maakt daarbij heel veel uit. Ook liggen de snelheden aanzienlijk hoger en ook dat is van invloed op het slijtageproces.
En ook ProRail heeft te maken met personeelstekorten en de onderhoudswerkzaamheden worden meestentijds in de nachtelijke uren uitgevoerd en die arbeidstijden zijn niet voor iedereen aantrekkelijk. Vandaar dat er nu regelmatig werkzaamheden gecombineerd worden waarvoor een tijdelijke buitendienststelling noodzakelijk is.
Rijkswaterstaat doet immers hetzelfde bij de Rijkswegen.

juliomariner
Berichten: 5098
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bent u bevangen door de hitte W.A.?
Dit soort opmerkingen zijn we van u niet gewend.

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
17 aug 2022 09:28
Bent u bevangen door de hitte W.A.?
Dit soort opmerkingen zijn we van u niet gewend.
Nope. Bevangen door de voortdurende negativiteit en het gekat naar mijn persoontje van een paar mensen hier.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
17 aug 2022 08:39
Lady1234 schreef:
16 aug 2022 23:33
Maar als ik zo’n prima dag gehad zou hebben, zou ik zo’n klein probleem niet eens vermeld hebben.
Mens, ga koken.

Lekker origineel, Pim Fortuin napraten. 😁

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
16 aug 2022 22:27
@Jablan “Vanavond is er weer zo eentje: sinds 21 uur geen treinen rond Amersfoort èn geen bussen. “

Dit is 2 dagen geleden al bekend gemaakt, dus dan kun je daar rekening mee houden.
Een ook bij de busbedrijven hebben ze een groot personeelstekort. Bussen genoeg, maar geen chauffeurs te krijgen.
2 dagen is korte termijn. Wonen in Apeldoorn, normaal met de trein naar optredens in Utrecht of Amsterdam gaan en nu ontdekken, dat het niet kan. Goed, met de auto. Denk jij serieus dat mensen een volgende keer weer met de trein gaan?

Het verhaal 'geen bussen' klopt niet. Geen touringcars beschikbaar (zomervakantie, toeristenvervoer) kan nog kloppen. De stads- en streekvervoerders hebben wel capaciteit en flexibel personeel in de zomervakantie. Ze zijn niet gevraagd. Dit is wat WA al opmerkt: wanprestatie.
Lowieze schreef:
17 aug 2022 08:40
Dus het is klagen over werkzaamheden aan het spoor, die het gevolg zijn van werkzaamheden die al lang niet zijn uitgevoerd. Waren die werkzaamheden al eerder uitgevoerd, was het natuurlijk ook niet goed, want vertragingen etc.
Veel werkzaamheden worden met extra overlast voor de klanten van de klanten van ProRail gepland. Dat genereert klachten en leidt tot het weglopen van verladers en reizigers.
Vertragingen ontstaan op alle mogelijke manieren. Hoofdoorzaak is te veel treinen op te weinig rails plannen. En het wordt nog erger: ergens de komende jaren zullen er sneltreinen verdwijnen, omdat ProRail de capaciteit van de grote stations te krap plant. Het gaat vooral om Amsterdam - Almere / Amersfoort (Berlijn).

@Scontra: Rijkswaterstaat heeft het afsluiten overgenomen van ProRail, wel met bewezen betere redenen: minder files, omdat de werkzaamheden korter duren.

De treinen rijden niet sneller dan vroeger, eerder langzamer, want dat spaart stroom en geeft ruimte voor nog meer treinen. Voorbeeld: Utrecht-Gouda kan in 15 minuten sinds Woerden-Utrecht vier sporen heeft. Het duurt langer, omdat de sneltreinen max. 110 rijden in plaats van max. 140.

juliomariner
Berichten: 5098
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

witte angora schreef:
17 aug 2022 09:31

Nope. Bevangen door de voortdurende negativiteit en het gekat naar mijn persoontje van een paar mensen hier.
Ik dacht dat u daar toch wel boven stond.
Als u vind dat er negatief wordt geschreven kunt u dit beter aan de mods melden dan hier een sneer geven want dat helpt toch niet en maakt het hier alleen maar negatiever.

ZeerPrivé
Berichten: 6101
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De stads- en streekvervoerders hebben wel capaciteit en flexibel personeel in de zomervakantie.
Dat is helemaal niet waar. Ook in DH vallen er om de haverklap ritten uit wegens gebrek aan personeel.

Iedere werkloze kan zo aan de slag als treinmachinist, tramconducteur etc. etc.

Lowieze
Berichten: 6881
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Jablan, “het verhaal 'geen bussen' klopt niet. Geen touringcars beschikbaar (zomervakantie, toeristenvervoer) kan nog kloppen. De stads- en streekvervoerders hebben wel capaciteit en flexibel personeel in de zomervakantie. Ze zijn niet gevraagd. Dit is wat WA al opmerkt: wanprestatie.”

Ik heb niet gezegd dat er geen bussen zijn, er zijn juist bussen genoeg maar geen chauffeurs te krijgen.
Maar goed, u weet alles weer beter.

https://www.destentor.nl/auto/schreeuwe ... ~a375acd2/
Laatst gewijzigd door Lowieze op 17 aug 2022 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Techneut71
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

ZeerPrivé schreef:
17 aug 2022 09:43
De stads- en streekvervoerders hebben wel capaciteit en flexibel personeel in de zomervakantie.
Dat is helemaal niet waar. Ook in DH vallen er om de haverklap ritten uit wegens gebrek aan personeel.

Iedere werkloze kan zo aan de slag als treinmachinist, tramconducteur etc. etc.
Nou... zo aan de slag als machinist... hoop het toch niet, daar mag toch wel eerst een opleiding voor gedaan worden.

ZeerPrivé
Berichten: 6101
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@techneut: dat laatste lijkt me vanzelfsprekend. Voor belangstellenden https://werkenbijns.nl/ en https://www.htm.nl/werken-bij-htm

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
17 aug 2022 09:31
juliomariner schreef:
17 aug 2022 09:28
Bent u bevangen door de hitte W.A.?
Dit soort opmerkingen zijn we van u niet gewend.
Nope. Bevangen door de voortdurende negativiteit en het gekat naar mijn persoontje van een paar mensen hier.
Ik begrijp dat eerlijk gezegd ook niet.
Je meldt alleen dat er treinen waren uitgevallen, dat je dit niet van te voren wist , maar dat je verder een prima dagje hebt gehad.
Daar hoeft men verder niet op te reageren hè?
Het gedoe rondom de treinen komt vaker en vaker voor en dat kan een behoorlijke ergernis zijn, zeker met deze hitte en wanneer je niet weet hoe je thuis moet komen zonder een ommelanderreis te moeten maken en dat mag je gewoon neerpennen.
Waarom dat ' zo letten op elkaar '?
Halloooo, dit is maar de huiskamer hè?
De wereld kampt met mega crises , laten we ons daar mee bezighouden en niet zo met elkaar en de ander daardoor een rot gevoel geven.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mega crises? Valt toch wel mee lijkt me. Zeven uur met de trein reizen om een beetje rond te lopen in winkels, zonder dat dat om de een of andere reden verplicht is?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Laat m toch ! Als hij dat nu leuk vindt om in het weekend te treinen!
En idd mega crises in dit land.
Inflatie, torenhoge energierekening, geen geld meer voor de boodschappen, uitgeholde Zorg , klimaatveranderingen, bosbranden, watertekort, gastekorten, armoede, anarchie, woede, agressie , oorlogen, brandhaarden etc etc.
Voor mij de opmaat naar :?: :?:

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
17 aug 2022 11:16
Laat m toch ! Als hij dat nu leuk vindt om in het weekend te treinen!
En idd mega crises in dit land.
Inflatie, torenhoge energierekening, geen geld meer voor de boodschappen, uitgeholde Zorg , klimaatveranderingen, bosbranden, watertekort, gastekorten, armoede, anarchie, woede, agressie , oorlogen, brandhaarden etc etc.
Voor mij de opmaat naar :?: :?:
Alweer burgeroorlog? Daar wacht ik nu al jaren op, dat die belofte of voorspelling nu eens uitkomt..
Nostradamus is er niets bij

Plaats reactie