LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="vok"

Geplaatst op: 08 Aug 2007 12:59 Onderwerp: yarden uitvaart


testcase.

Moeten we nu blij zijn.
Want jou uitleg houd wel in pak maar de centen.
Straks is er meschien niets meer te halen.

Vok
Yarden gaat echt niet failliet.
Ik denk eerder dat zij financiéel zeer goed bij kas zitten.

Maar het is gewoon een gril geweest van het management.

Persoonlijk denk ik dat zij met een zeer groot aantal premie vrije pollissen zaten.
Daar wilden zij van af omreden dat zij anders, ons de nog betalende verzekerden elk jaar te veel premie verhoging in rekening moesten brengen.
Dat is ook de reden dat ik DNB geschreven heb, en juist heb gewezen op het feit dat zij ons te weinig premie verhoging opgelegd hebben.
Ik weet niet wat/ en of er een duidelijk antwoord komt. maar volgens mij draait deze gehel zaak om de premie vrije polissen, de toekomst zal het leren

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="wimEn "

de nederlandse bank ziet dit niet ,ja,ja.



Nee de DNB is gek, ga er maar russtig van uit dat daar de beste economen werken, die draai je echt geen rat voor ,d,dogen

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

(quote)
1) Wanneer kunnen de yarden verzekerden een brief met tekst en uitleg in verband met alle commotie rondom de poliswijziging tegemoet zien (of wacht u eerst de beantwoording van de Kamervragen af)? (quote)

De brieven die er nu gestuurd worden door yarden zijn niet veel anders als we al gehad hebben.

Het is nog steeds slikken of stikken :x yarden blijft aan een harde aanpak vasthouden.

(quote)

Moeten we nu blij zijn.
Want jou uitleg houd wel in pak maar de centen.
Straks is er misschien niets meer te halen. (quote)

daar zijn we zeker niet blij mee we blijven vechten voor ons RECHT

groetjes ayla

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=äyla"

Geplaatst op: 08 Aug 2007 14:58 Onderwerp: yarden


1) Wanneer kunnen de yarden verzekerden een brief met tekst en uitleg in verband met alle commotie rondom de poliswijziging tegemoet zien (of wacht u eerst de beantwoording van de Kamervragen af)?


hallo Ayla:

Geduld dat is een schone zaak.
Dat zie je wel aan onze kat.
Die een uur te loeren zat, al op een rat.
Hij ging dan ook niet eerder weg, voordat hij hem in zijn klauwen had.

Zo gaat het ook met Yarden. Zij kunnen zich verstoppen acher van alles en nog wat, maar eens zullen zij toch met de waarheid meten komen.

De vacantie doet er natuurlijk ook geen goed aan.
Maar als wij het voor elkaar krijgen,dat er kamer vragen gesteld gaan worden.
Dat er veel meer publiciteit komt. Dan zal Yarden dit geen goed doen.

Dan zal ook uiteindelijk blijken wat zij met een En bloc clausule wel en niet mogen doen.
Verzekering aanpassen, of geheel vernietigen, en met een totaal andere pakket komen, daar ligt een wereld van verschil.
Gewoon de moed er in houden.
Wij betalen gewoon elke maand, en wij blijven hopen, dat de betaalde premie uiteindelijk besteed wordt aan de natura pakket verzekering.
Laatst gewijzigd door janssen op 08 aug 2007 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

dag Janssen

Je hebt helemaal gelijk, maar soms als ik zo alles lees dan ben je toch wel eens geneigt om je af te vragen, zijn we al met al wel iets op geschoten

groetjes Ayla

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Dag Vok,

Als ik het allemaal zo lees heb je het maar druk gehad de afgelopen dagen, ondanks het mooie weer.( niet in de tuin gezeten)

Ook ik hoef de centjes niet, al zijn er mensen heb ik deze dagen weer gemerkt die er kapot aan gaan (zonder centen), maar helaas zo is het leven.

groetjes ayla

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Die brief van yarden kan zo de vuilnisbak in.
Het voegt werkelijk niets nieuws toe precies hetzelfde verhaaltje, dit noemen ze dan een goede uitleg en moet het vertrouwen in hun terug brengen, ze blijven hun verzekerden voor een stel achterlijken houden, het is echt niet te geloven.
Ayla je hebt gelijk hier zijn we niets mee opgeschoten.
Voorlopig hou ik het maar op de vacantie komkommer tijd en blijf hopen dat wij de langste adem hebben.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Dag Eres

Het voegt werkelijk niets nieuws toe precies hetzelfde verhaaltje, dit noemen ze dan een goede uitleg en moet het vertrouwen in hun terug brengen, ze blijven hun verzekerden voor een stel achterlijken houden, het is echt niet te geloven.
Ik hoop ook dat we de langste adem hebben maar soms word je ongeduldig en zou je het wat willen versnellen allemaal.

groetjes ayla

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

qoute=ëres"

Geplaatst op: 08 Aug 2007 17:02 Onderwerp:


Die brief van yarden kan zo de vuilnisbak in.
Het voegt werkelijk niets nieuws toe precies hetzelfde verhaaltje, dit noemen ze dan een goede uitleg en moet het vertrouwen in hun terug brengen, ze blijven hun verzekerden voor een stel achterlijken houden, het is echt niet te geloven.
Ayla je hebt gelijk hier zijn we niets mee opgeschoten.
Voorlopig hou ik het maar op de vacantie komkommer tijd en blijf hopen dat wij de langste adem hebben.



éres.

Ik ga er van uit, dat yarden niets nieuws durft te schrijven.
Zij weten natuurlijk ook, dat er diverse instanties mee bezig zijn.
advocaten-KiFiD- de politiek consumenten organisaties.
Alles wat zij nu toevoegen aan hun beweringen ,kan als het een juridich gevecht wordt tegen hen gebruikt worden.
Dus blijven zij alleen maar hameren, op meer vrijheid en dat velen daarom gevraagd hebben.
Zij weten ook drommels goed dat dit niet waar is.
Het eninge wat ik geloof is de bekentenis in het Nieuwsblad van het Noorden. waarin zij toegeven dat de premie vrije pollissen als een
molensteen om hun nek hangt.
Dus gewoon elke keer het zelfde antwoord geven , of een kopie polis sturen terwijl je gevraagd hebt om nadere informatie.
Zuj weten ook zwijgen is goud. en over de ware toedracht zwijgen zij als het bekende Yarden graf. :oops: :oops:

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Ik las op de site van Yarden.Een goede uitvaartverzekering is voor iedereen onmisbaar.
Een goed verzorgde uitvaart kost toch al gauw € 7.500,--
Waar blijven wij dan met onze 3.750,--

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Zelf heb ik de bewuste brief nog niet ontvangen, maar vast gelezen op yarniek.nl. Wat mij meteen opviel: Yarden noemt zich in de brief een vereniging zonder winstoogmerk!!! Yarden is helemaal geen vereniging, het is een keiharde op winstbeluste onderneming, onderdeel van de Yarden Holding!!!! Dat de "deelnemers" aan de Yarden Uitvaartverzekering automatisch lid worden van de Vereniging staat hier dus helemaal buiten!! Die Vereniging is iets voor en door leden, en heeft geen enkele invloed op hetgeen zich binnen Yarden afspeelt!!

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag janssen,

Je schrijft:
Een goed verzorgde uitvaart kost toch al gauw € 7.500,--
Dat is dan wel inclusief grafrechten en grafsteen. Ook voorheen betrof dat een exclusie. :wink:

Collegiale groet, Maxiem.

poorting
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door poorting »

Even reagerend op een bericht van Bokito van 1 augustus:
Wij hebben ook net bezoek gehad van Yarden, met een 'aanbod' van een zelfde aanhangsel bij de polis.

Dit werd natuurlijk gebracht als 'speciaal' aanbod, want volgens deze consulent mocht hij dit aanbod alleen aan leden van de consumentenbond doen. Ja, ja...

Het cruciale in dit aanhangsel is natuurlijk niet de blabla waar het mee begint (zie quote beneden), maar wel deze zin:
Het bepaalde in de verzekeringsvoorwaarden, waaronder artikel 7 lid 1, blijft onverkort van kracht.

M.a.w: hun aanbod bestaat er uit dat ze ons willen laten tekenen voor akkoord met dezelfde voorwaarden waartegen we bezwaar maken.

Mooi niet!

Het lullige is natuurlijk dat er ongetwijfeld mensen zijn die hier wel intrappen, hebben ze toch weer een paar bezwaarmakers minder.



R.
Vandaag gesprek gehad met Yarden-adviseur. (..)
Kreeg ook nog genereus aanbod in de vorm van een polisaanhangsel: “Vanaf bovengenoemde wijzigingsdatum geeft deze verzekering bij overlijden van de verzekerde onder de volgende voorwaarden recht op een pakket van diensten overeenkomstig het pakket van diensten waarop recht bestond direct voorafgaande aan de wijzigingsdatum”. Lees ik dat goed? Een pakket dat overeenkomt met het pakket waar ik al recht op had?
Gaat verder: “Tegen de thans bij Yarden geldende tarieven kost dit pakket van diensten ….. euro. De kosten van dit pakket van diensten worden tot een bedrag van ….. euro (... [62] … % van de totale kosten) vergoed door Yarden Uitvaartverzekeringen N.V. in de vorm van een uitkering uit hoofde van de natura uitvaartverzekering, het zogenaamde verzekerde bedrag. Het resterende bedrag (… [38] …) % van de totale kosten geldt als bijzondere ledenkorting. Yarden Uitvaartzorg B.V. zal dit bedrag niet in rekening brengen” (op de puntjes moeten nog bedragen en kennelijk ook percentages worden ingevuld). Volgt nog dat e.e.a. alleen geldt wanneer uitvaart door of namens Yarden wordt verzorgd. Bovendien worden bedragen verhoogd door winstdeling.
Het moest op een aanhangsel en niet op de polis zelf, omdat er twee partijen bij betrokken zijn, Yarden Uitvaartverzekering en Y. Uitvaartzorg, en J.A.W. Croes resp. J.J. van Geest zouden daar persoonlijk voor tekenen.
Heb er voor de zekerheid nog een rekensom aan gewijd. 62 procent van 3.733,74 euro (als Yarden uitvaart verzorgt ) is 2.314,91 (naar eigen keus te regelen); het scheelt een tientje met de 2.304,78 euro van de polis.
Maar dat is (vrijwel) precies hetzelfde als in de toelichtende brief was vermeld. Waarom dan nog een aanhangsel? Of heb ik er anders geen recht op?
Kortom: het was géén verhelderend gesprek. Of snapt iemand anders het wel? Ik heb intussen zo’n weerstand opgebouwd tegen deze glibberige onderneming, dat ik m’n uitvaart niet eens aan hen toe durf te vertrouwen. Maar: ik heb een premievrije polis. Wat nu?

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="maxiem"

Dat is dan wel inclusief grafrechten en grafsteen. Ook voorheen betrof dat een exclusie.

Collegiale groet, Maxiem
.

Maxiem:
In de Nuva polis is wel terdege een bedrag opgenomen voor grafrechten.
A:
Zij schrijven Bij crematie. Het crematie tarief inclusief het gebruik van de aula met muziek en de verstrooing van de as op het terrein van het crematorium.
Bij begravenis de kosten van de begraafplaats tot maximaal de kosten bedoeld onder A, dus de kosten van een crematie.
Een deel van de grafrechten zijn wel opgenomen in het natura pakket.
Groeten
janssen.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nogmaals dag janssen,

Zo zie je maar, je kan niet scherp genoeg zijn als het om Yarden gaat. Dus weer wat geleerd!!!

Collegiale groet en bedankt voor de info, Maxiem.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="maxiem"

Geplaatst op: 08 Aug 2007 21:30 Onderwerp:


Nogmaals dag janssen,

Zo zie je maar, je kan niet scherp genoeg zijn als het om Yarden gaat. Dus weer wat geleerd!!!

Collegiale groet en bedankt voor de info, Maxiem
.

Dag maxiem.

Bij Yarden is het blijven lezen van de kleinel lettertjes. Wat ik bij nUVA niet gewend was.
Want als je alles op deze site een beetje volgt dan zijn het gewoon een stelletje boeven.

Op de site van Yarden schrijven zij kom bij ons voor een goede uitvaart verzekering, en je bent tevens lid van onze vereninging. wij werken zonder winst oogmerk.
Maar op de polis die ik ontvangen heb staat yarden NV.
En een NV heeft ook aandeel houders. Die willen toch wel graag een beetje winst maken op het door hen ingelgde kapitaal.
De uitvaart is ondergebracht in een BV.
Die kan inderdaat werken, zonder winst oogmerk. maar dan moet er wel een DGA zijn.
Maar je kunt geen lid worden van een bv, of je moet een aandeel bezitten. Dus hoe zit dat dan in elkaar?????????????
Weet jij het, dan weet ik het. :oops: :oops:

Met vreindelijke groeten.


janssen

Gesloten