Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 31225
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan mogen heel wat computerspellen ook uit de handel genomen worden.

J. Deltoer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Die gaan ook uit de handel, want niet woke......

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Straks de boeken van Dik Trom? Kinderen met obesitas.

Nijogeth
Berichten: 10208
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarom kunnen mensen moeilijk accepteren dat dingen in andere tijden anders waren? Een held van toen kan een antiheld van nu zijn. Maar die leeft niet nu, dus is ie de held van die tijd.

Bruce Springsteen, The Police en nog veel meer artiesten zongen over hele jonge meisjes in een tijd dat dat kon. Daar kun je ze nu niet meer op aankijken. Iemand die dat nu verheerlijkt is een ander verhaal, maar nu is een andere tijd.

In mijn tijd mocht een 16-jarige gewoon bier drinken in de kroeg, dat mag nu ook niet meer. Gaan we de kroegbaas ook maar aanklagen, omdat ie vroeger 16-jarigen bier gaf?

Maar die tijd komt nog wel, want ik heb het gevoel dat we helemaal door aan het slaan zijn op dat gebied.

J. Deltoer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De verenigde staten zijn in veel zaken ons voorland. Daar zijn ze nog gekker aan het worden, dus zet je maar schrap.

witte angora
Berichten: 31225
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
24 aug 2022 23:52
Straks de boeken van Dik Trom? Kinderen met obesitas.
Pietje Bell. Veel te brutaal. En de boeken van Arie Roos en Jan Prins kunnen natuurlijk ook niet meer. Ik schaam mij voor de tijd waarin ik ben opgegroeid.

Moneyman
Berichten: 30462
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
25 aug 2022 08:52
Ik schaam mij voor de tijd waarin ik ben opgegroeid.
Ik schaam mij meer voor de tijd waarin mijn kinderen opgroeien. Omdat ik me er verantwoordelijk voor voel dat o.m. mijn generatie de maatschappij heeft gemaakt tot wat het nu is.

J. Deltoer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Schamen kun je doen als je echt iets veroorzaakt hebt.
Dan zouden mijn ouders, mijn grootouders, mijn overgrootouders zich voor hun generatie moeten schamen. Maar we waren allemaal gewoon eenvoudige hardwerkende boeren en arbeiders die gewoon de kop boven water wilden houden.
De energie van schamen kun je beter aanwenden in positieve zaken.

kuklos
Berichten: 9932
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
25 aug 2022 02:51
Maar die tijd komt nog wel, want ik heb het gevoel dat we helemaal door aan het slaan zijn op dat gebied.
Niet we. Het betreft een klein groepje mensen waarnaar geluisterd wordt die alles gecanceld krijgen maar die groep vertegenwoordigt zeker niet de gemiddelde Nederlander (of Amerikaan).

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
25 aug 2022 09:17
witte angora schreef:
25 aug 2022 08:52
Ik schaam mij voor de tijd waarin ik ben opgegroeid.
Ik schaam mij meer voor de tijd waarin mijn kinderen opgroeien. Omdat ik me er verantwoordelijk voor voel dat o.m. mijn generatie de maatschappij heeft gemaakt tot wat het nu is.
Wat is er mis met de maatschappij van nu die uw generatie gemaakt zou hebben.
Mijn generatie krijgt momenteel over van alles en nog wat de schuld door de jongere generaties, maar verwijten maken naar de oudere generaties is van alle tijden en zal ook altijd van alle tijden blijven.
Tel je zegeningen en weet dat het kroost van vandaag, die steen en been klagen, het beter heeft dan de hen voorgaande generaties het hebben gehad toen zij nog jong waren.
Niet klagen maar doen en als het een keer een beetje minder meer moet, dan zij dat zo, maar door gezamenlijk de schouders er onder te zetten i.p.v. over elkaar te klagen helpt de maatschappij verder vooruit.
Zekerheden bestaan niet en je dient je aan te passen naar de omstandigheden van het moment.
En naar mijn verscheiden is alles waar ik voor heb gewerkt voor de jeugd die er dan van mag profiteren

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

hardwerkende boeren en arbeiders die gewoon de kop boven water wilden houden.
Die zijn er straks niet meer, en wie wil nog hard werken om zijn lippen nat te houden? En wat is de oorzaak daarvan!

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En nu gaat Artsen zonder Grenzen de gezondheidszorg verzorgen van de asielzoekers in Ter Apel.

En dat is een schande voor Nederland. Alsof we een arm ontwikkelingsland zijn.

Onkruid71
Berichten: 2888
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
25 aug 2022 11:25
En nu gaat Artsen zonder Grenzen de gezondheidszorg verzorgen van de asielzoekers in Ter Apel.

En dat is een schande voor Nederland. Alsof we een arm ontwikkelingsland zijn.
Vergeet niet een minister van armoede., die hebben we ook nog. 😁, we worden en bananen republiek. 🤣😂🤣😂

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
25 aug 2022 11:25


En dat is een schande voor Nederland. Alsof we een arm ontwikkelingsland zijn.
Vind je??? wat zou je zeggen van alle mensen die hun energie rekening niet meer kunnen betalen?? Laten ze daar maar eens wat voor doen.

Sowieso de grenzen sluiten, het land is vol.... overvol zelfs.

kuklos
Berichten: 9932
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
25 aug 2022 11:31
Lady1234 schreef:
25 aug 2022 11:25
En nu gaat Artsen zonder Grenzen de gezondheidszorg verzorgen van de asielzoekers in Ter Apel.

En dat is een schande voor Nederland. Alsof we een arm ontwikkelingsland zijn.
Vergeet niet een minister van armoede., die hebben we ook nog. 😁, we worden en bananen republiek. 🤣😂🤣😂
We lachen er nu om, maar ik ben van mening dat Nederland hard bezig is af te glijden. En dat als we niks doen we straks gewoon een derdewereld land zullen zijn. Omdat we zo nodig moesten deugen en onze politiek steeds meer ministers heeft zonder kennis van zaken.
Laatst gewijzigd door kuklos op 25 aug 2022 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lach er helemaal niet om, vind het diep treurig. Dat huisartsen het daar niet aankunnen, is logisch, maar dat het zo opgelost moet worden? Om te huilen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Is het niet om te huilen dat mensen hun vakantie geld moeten gebruiken in de hoop dat ze hun energie rekening nog kunnen betalen??
Dat is pas triest in ons zo welvarend landje wat de hele boel kapot aan het bezuinigen is , maar wel 80 miljoen over de grens gooit.

let wel, mensen moeten geholpen worden, maar niet ten koste van onze eigen burgers en dat is nu aan de hand.

Onkruid71
Berichten: 2888
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Hoe meer politieke partijen hoe meer ellende, althans dat is wat ik denk. En inderdaad ook ministers die nog moeten leren wat ze gaan doen.
En nee het is niet om te lachen.

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
25 aug 2022 11:46
Is het niet om te huilen dat mensen hun vakantie geld moeten gebruiken in de hoop dat ze hun energie rekening nog kunnen betalen??
Dat is pas triest in ons zo welvarend landje wat de hele boel kapot aan het bezuinigen is , maar wel 80 miljoen over de grens gooit.

let wel, mensen moeten geholpen worden, maar niet ten koste van onze eigen burgers en dat is nu aan de hand.
Maar 65 miljoen is voor bedrijven hier, om daar zaken te gaan herstellen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Laten ze eerst ons eigen land maar herstellen.

Plaats reactie