Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

En straks op Prinsjesdag zit onze steenrijke koning met Maxima aan zijn zijde ( met weer een zgn " meelevend rampenhoofd " :mrgreen: ) de prognose voor het komend jaar te oreren.
Voor dit jaar valt er weinig voor de armen te regelen, aldus Kaag bijvoorbeeld, mogelijk wél voor 2023.
Het is écht voor grote aantallen niet meer te doen ! Voor bijna 1.5 miljoen mensen is de rampspoed daar. Écht, de gewone man kan zijn ( energie) rekeningen, de boodschappen niet meer betalen!
Het gevolg zal zijn een nog grotere belasting vwb de gezondheidszorg.
Suïcide, ongezond (vr) eten , stress , huiselijk geweld etc etc.

En maar stromen asiel ( ook geluk) zoekers binnen laten.
Waarom deze mensen niet doorsturen naar vele malen grotere landen?
Wat kunnen wij in dit kleine kikkerlandje nog aan ???
700 mensen die in Ter Apel buiten slapen , onvoldoende mankracht om dit te stroomlijnen.
Veel irritaties, agressie, matpartijen , geen plek!
Geen huizen voor statushouders.
Waarom moet Nederland zo " deugen ?"

Lady1234
Berichten: 27344
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, zo “deugen” doen we niet. Als de gemeenten het verpaffen om asielzoekers op te nemen, dan moeten ze dus gedwongen worden. Naar rato van inwonertal.

Ja, we moeten de broekriem aanhalen, maar de echte minima hebben al € 1.300 gehad. Misschien niet voldoende maar dat is geen kattenpis.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
25 aug 2022 12:31
Nou, zo “deugen” doen we niet. Als de gemeenten het verpaffen om asielzoekers op te nemen, dan moeten ze dus gedwongen worden. Naar rato van inwonertal.

Ja, we moeten de broekriem aanhalen, maar de echte minima hebben al € 1.300 gehad. Misschien niet voldoende maar dat is geen kattenpis.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat zo goed als niemand die mensen er bij willen hebben, beeld van deze mensen zegt genoeg.

Niet iedereen heeft die 1300 euro al gehad, zo hoorde ik van mensen die daar recht op hebben. Maar wat doe je met 1300 euro als je rekening tegen de 600 per maand gaat.

Gewoon de grenzen sluiten ze zijn al door vele veilige landen gekomen dan blijven ze maar daar . Ons land is vol.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Alles was en is gericht op economische groei , méér, méér, méér!
Buitenlandse werknemers aan moeten trekken omdat er zo verschrikkelijk veel werk te verzetten is om nog méér te kunnen verdienen.
Ten koste van " tevredenheid " !
Het onderwijs is bagger, gezondheidszorg is bagger, mentaliteit is bagger....
En waarom zijn onze huizen zo duur? Koop-en huurhuizen?
Malafide pandopkopers . Schimmige BV tjes.
Nederland: belastingparadijs :o .
Alles schijnt maar gericht te zijn op geld -geld-geld

Dank je 12 jaar " Flutte " die maar blijft zitten, liegt en draait en geheugenproblemen heeft :mrgreen: !
Ik heb een huurappartement , géén zonnepanelen, geen vloerverwarming, geen warmtepomp, hoge huur, hoge energiekosten.
Laatst gewijzigd door moederslink op 25 aug 2022 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
25 aug 2022 12:31
Ja, we moeten de broekriem aanhalen, maar de echte minima hebben al € 1.300 gehad. Misschien niet voldoende maar dat is geen kattenpis.
Dat is niet waar! En bovendien, wat is 1300 euro op jaarbasis?
Dat is een goeie 100 euro per maand. Alleen de energierekening is voor sommigen al 400 euro of méér , per maand !!!
Mensen met een royale buffer en/of afbetaald koophuis zitten goed.
Maar bedenk dat dát een minderheid is.

Lady1234
Berichten: 27344
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is “niet waar”? Kan € 1.300 geen peanuts noemen. Ook de korting op de energietoeslag is verhoogd en de btw verlaagd.

Wat heeft een afbetaald koophuis daarmee van doen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
25 aug 2022 12:40
Alles was en is gericht op economische groei , méér, méér, méér!
Buitenlandse werknemers aan moeten trekken omdat er zo verschrikkelijk veel werk te verzetten is om nog méér te kunnen verdienen.
Ten koste van " tevredenheid " !
Dit hele spel is nu ook weer gaande en er is echt niets veranderd t.o.v. destijds. Ook toen (met een PvdA minister) werden echte vluchtelingen en gelukzoeker in tenten ondergebracht.
Toen was er een ook tekort aan huisvesting voor een ieder.
Ook nu is de roep om buitenlandse werknemers te rekruteren of om asielzoekers maar een status te geven zodat ze (na tenminste 6 jaar) kunnen gaan deelnemen aan de maatschappij, maar in de praktijk is het nog geen 40 % van die populatie die dat ook werkelijk gaat doen, het resterende deel zit op z'n gat van de e.o.a. uitkering te genieten.

Het wordt hoog tijd dat het hele uitkeringsbeleid op de schop gaat, dat werken weer echt gaat lonen en dat door de toeslagenmallemolen te herzien of te stoppen.
Alleen al het rondpompen van de miljarden aan toeslagen kost al miljarden in de tenuitvoerlegging van dat zieke systeem.
Werk genoeg en simpelweg de niksnutten dwingen om een betaalde baan te accepteren en stoppen met dat gepamper.

In Ter Apel wordt door de nieuwkomers geklaagd dat de omgeving waarin ze zitten zo aan het vervuilen is, maar er is er niet één die z'n eigen rotzooi opruimt, ze liggen liever in hun eigen vuil en klagen daar over dan zelf de zooi op te ruimen.
En zo zou ik nog wel even door kunnen en willen gaan, maar dat lijkt mij niet de verstandig, vandaar dat ik mijn retirade hier maar beëindig. :wink:

Onkruid71
Berichten: 2882
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

1300 is best wel wat geld, maar als je kijkt wat als duurder is geworden, is het niks.

Lady1234
Berichten: 27344
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
25 aug 2022 13:05
1300 is best wel wat geld, maar als je kijkt wat als duurder is geworden, is het niks.
Op die manier is alles schamel. Weiger dan ook die € 1.300 maar, wat moet je tenslotte met niks.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Nou over pinda`s gesproken, heb 3 pensioenen afgekocht omdat het maandbedrag wat ik 18 jaar anders zou krijgen mini pinda`s zijn. Maar wat ik nu aan de fiscus moet betalen zijn toch echt cashew . 50% hupsakee! Maar ik kan wel voor een tijdje weer mijn boodschappenkarretje volproppen en mijn energie rekening betalen.

Voor de rest gaat het goed hoor, daarna maar eens kijken als ik tekort kom welke toeslagen voor mij van toepassing zijn. Nu even niet natuurlijk, omdat ik boven de min. grens uitkomt dank zij die afkoping van 3 pensioenen met 50% verlies. Terecht natuurlijk, maar toch.

Lady1234
Berichten: 27344
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor de berekening van huurtoeslag kunt u bij de afdeling toeslagen vragen het afgekochte pensioen buiten beschouwing te laten. Dit geldt niet voor zorgtoeslag.

Maar dat u belasting moet betalen over die afgekochte pensioenen, is logisch. De premie is op uw inkomen in mindering gebracht voordat u belasting moest betalen.

En het is dus uw eigen keuze om uw inkomen tijdens de pensioengerechtigde leeftijd naar beneden te brengen.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Als het geld op is pak ik de draad weer op, in de toekomst kijken (lange termijn) doe ik al lang niet meer. Ik leef nu...en ben niet benieuwd hoe het leven over 18 jaar er voor mij zal zien. Ik zou 1.300 niet weigeren, waarom? Leuk bedrag maar stelt niks voor in deze dure tijd die alleen nog maar duurder wordt.
Klagen. ik niet hoor...kan altijd nog werken tot aan mijn dood om mijn lippen nat te houden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
25 aug 2022 13:01
Wat is “niet waar”? Kan € 1.300 geen peanuts noemen. Ook de korting op de energietoeslag is verhoogd en de btw verlaagd.
Wat heeft een afbetaald koophuis daarmee van doen.
Wat niet waar is is dat er al 1300 euro is uitbetaald. Die uitbetaling stagneert.
Korting energietoeslag en verlaging btw is allemaal waar, maar het zet in het grote kostenplaatje geen zoden aan de dijk .
Wat betreft een afbetaald koophuis ? Lees mijn post nog maar een keer dan. Zij zijn niet arm, hebben vermoedelijk zonnepanelen, goede isolatie en vloerverwarming en warmtepomp,
maar dat dat een kleine groep is t.ov. de grote middengroep , die nu verschrikkelijk véél moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
25 aug 2022 13:11
Onkruid71 schreef:
25 aug 2022 13:05
1300 is best wel wat geld, maar als je kijkt wat als duurder is geworden, is het niks.
Op die manier is alles schamel. Weiger dan ook die € 1.300 maar, wat moet je tenslotte met niks.
€ 1300 is niet niks , maar velen hebben het nog niet eens ontvangen.
En ja, een goeie € 100 per maand erbij , is idd praktisch niets . Maar beter praktisch niets dan helemaal niets. :evil:

Moneyman
Berichten: 30456
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
25 aug 2022 10:58
Wat is er mis met de maatschappij van nu die uw generatie gemaakt zou hebben.
Zet de TV aan, zou ik zeggen. Lees het nieuws. Volg de politiek. Kijk hoe "we" met elkaar omgaan. Wat er mis is, is aan alle kanten om ons heen zichtbaar.
J. Deltoer schreef:
25 aug 2022 09:33
Schamen kun je doen als je echt iets veroorzaakt hebt.
Welnee. Schamen kan je ook doen als je ergens deel van uitmaakt - ook als je er zelf niet aan bij zou dragen.
J. Deltoer schreef:
25 aug 2022 09:33
De energie van schamen kun je beter aanwenden in positieve zaken.
Klopt. Gelukkig kost schamen geen energie. Maar het leidt, zoals ik ook schreef, wél tot een gevoel van verantwoordelijkheid. En vanuit die verantwoordelijkheid kan je, ieder op zijn eigen plek, zeker wel dingen veranderen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
25 aug 2022 13:46
scontra schreef:
25 aug 2022 10:58
Wat is er mis met de maatschappij van nu die uw generatie gemaakt zou hebben.
Zet de TV aan, zou ik zeggen. Lees het nieuws. Volg de politiek. Kijk hoe "we" met elkaar omgaan. Wat er mis is, is aan alle kanten om ons heen zichtbaar.
Zooo ééns! 👏👏

Lady1234
Berichten: 27344
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik weet van twee gezinnen dat zij al een tijdje die € 800 hebben ontvangen. Die aanvullende € 500 wordt automatisch uitbetaald.

Er zijn heel wat mensen met een afbetaald koophuis, zonder panelen, vloerverwarming en warmtepomp. Maar verder een heel matig inkomen.


Korting energietoeslag en verlaging btw is allemaal waar, maar het zet in het grote kostenplaatje geen zoden aan de dijk


Die € 1.300 is niks, verhoging energietoeslag is niks, verlaging btw is niks.

Wonderlijke redenatie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
25 aug 2022 13:11
Onkruid71 schreef:
25 aug 2022 13:05
1300 is best wel wat geld, maar als je kijkt wat als duurder is geworden, is het niks.
Op die manier is alles schamel. Weiger dan ook die € 1.300 maar, wat moet je tenslotte met niks.
Inderdaad, voor velen is het leven armoedig en schamel.
Hier de ogen voor sluiten en het ver van mijn bed houden ? Niet doen !
Ik heb te doen met vele vele gezinnen!

En met een afbetaald koophuis , geen zonnepanelen, geen warmtepomp?
In ieder geval géén hoge woonlasten.
Bekijk het relatief .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
25 aug 2022 13:52
Ik weet van twee gezinnen dat zij al een tijdje die € 800 hebben ontvangen. Die aanvullende € 500 wordt automatisch uitbetaald.

Dus wat ik al zei.....ze hebben het dus nog niet. En eerlijk is eerlijk....wat stelt 1300 euro nou voor op die hoge gasrekeningen. Niks.

Lady1234
Berichten: 27344
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja, tot die extra € 500 is later besloten dan die € 800, dus die komt er achteraan.

Valt wel mee, dat schelen. Hebben allebei een vast driejarig contract, wat nog minsten 1,5 jaar loopt.

Maar fijn dat niemand die € 1.300 nodig heeft, stelt tenslotte niks voor.

Plaats reactie