LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als u kunt bewijzen dat u geen geld verschuldigd bent aan de Prutjes kunt u een rechtzaak met een gerust hart tegemoet zien.
De kosten zijn voor Prutjens als zij in het ongelijk worden gesteld.

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste MamMaria en rnijwening,

Bedankt voor jullie informatie. Ik denk dat met een verhaal als van MamMaria we wat kunnen, maar helaas moeten we daar wel vrij veel van hebben. Dan zouden we met een soort Zwartboek naar de 2e Kamer kunnen gaan en dat aanbieden met wat pers erbij. Weten anderen er nog meer? Je hoeft niet alles hier in dit forum op te schrijven. Want dat zal soms moeilijk zijn, demk ik. Als je hier alleen maar aanmeld, en er komen er dan zeg maar ongeveer 50. Dan gaan we iets organiseren, over hoe je zo'n verhaal of brief schrijft met gegevens en zo.

Ik heb goed nieuws voor rnijwening. Je hoeft geen slapeloze nachten meer te hebben. Gerecht Incasso BV bestaat wel, maar in de kelder van de Kamer van Koophandel in Amsterdam. Dat staat letterlijk op z'n uittreksel uir het handelsregister. Vermoedelijk weer zo'n lullig geintje van [Bericht aangepast door de moderator] dus. Ik hou die € 2,50 nog wel van je tegoed ik stuur je nog wel een incasso :lol:
Overigens staat het dreigen met een nep incasso in de wet oneerlijke handelspraktijken genoemd. Dien dus een klacht in bij de Consuwijzer, ook al is het een oud verhaal.

Groetjes,
MementoMori

Blind fire

Ongelezen bericht door Blind fire »

@MementoMori:

Ik heb ze inmiddels op de KVK site gevonden. De vestigingsplaats is kennelijk Amsterdam. In de kelder van het KVK gebouw zelf?? Maar een postbus in Haarlem! Hmmm.....

Dit zal dan allemaal volgens de wet net nog mogen. Ik vraag me af of een klacht de moeite waard is.

Ik heb de 1e brief van GI uit irritatie versnipperd. Een adres etc heb ik niet meer beschikbaar, maar het adres van rnijwening zal wel kloppen.

Ik wacht de 2e brief wel af. Die komt er ongetwijfeld. Alvast wel een aangetekende brief naar Pretium gestuurd.

@krikvdkruk.

Van de melding van onterechte incasso heb ik niets meer vernomen....

Pretium-hater-drie

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

Maak je absoluut niet druk om de dreigingen van de Prutjes. Als zij menen in hun recht te staan dan stappen zo toch naar de rechter! Maar dat doen de Prutjes niet want het is voor de Prutjes ook een kwestie van kosten/baten. Ach, en als je zeker weet dat de Prutjes hebben lopen prutsen en zich niet aan de voorwaarden hebben gehouden voor een rechtsgeldige overeenkomst, dan moet je er echt geen enkele seconde wakker van liggen. Ik zou die prutsers wel een korte mededeling sturen dat je elke eurocent betwist en dan zoeken ze het maar lekker uit.
En die 1750 euro? Hahaha da's om u bang te maken...de Prutjes hadden er ook 17500 euro van kunnen maken.....en nog steeds zie ik de nieuw beoogde directeur nog niet bij Delphi opduiken..vreemd...of toch niet?

vonmielke

Ongelezen bericht door vonmielke »

Het feit dat u een geschil met pretium wil voorleggen bij de geschillencomissie is een goede zaak!

Het kost Pretium Telecom meer om bijvoorbeeld een afgevaardige van Pretium Telecom af te sturen naar de geschillencommissie, en het kost Pretium Telecom meer administratie (=kosten) om hun zaak bij de geschillencommissie aan te voeren dan u als misleide consument.

[Bericht aangepast door de moderator]

Ook het dreigbrieven versturen naar consumenten maken hun meer kapot dan hun lief is: het kost hun centjes om hun administratie op orde te houden, wat zowiezo een puinhoop is, en dan ook nog Bird&Bird advocaatjes te betalen!

[Bericht aangepast door de moderator]

Het kost Pretium Telecom met het gijzelen van klanten uiteindelijk meer dan dat het hun oplevert, en dat brengt hun -hopelijke- faillisement naderbij.

Let verder op wat de CA en politiek Den Haag weet uit te richten tegen de pretletters... het is aan deze politieke figuren wat te doen met deze duvelse boevenbende!

Verder verwijs ik alle gedupeerden naar:

http://www.geocities.com/hdoekter/

DE site om Pretium Telecom maximale schade toe te brengen/uw wurgcontract met pretium op te zeggen.

De geestelijk vader van deze gids is helaas door de moderator van deze radarsite (waarschijnlijk onder druk van het advocatenkantoor van Pretium Telecom) verbannen van dit radar forum.

Lees die site mensen!!!

MamMaria

Ongelezen bericht door MamMaria »

Hij komt eraan:

http://www.nu.nl/internet/1956466/bel-m ... tober.html

De boetes lopen tot maximaal 450.000,00 euro!

Voor mij mag het wel 1miljoen euro zijn!

TdeHond

Vreugdedans om de tafel :)

jante

Ongelezen bericht door jante »

Geweldig nieuws!!!!!!!!
Nog even geduld tot Oktober en dan kan Pr. echt goed worden aangepakt,want ze gaan op dit moment nog steeds op dezelfde voet door!

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Ik ontmoete Dr. Oetker vanmiddag. Hij is ridder in de orde van Oranje Nassau geworden! Vanwege zijn belangrijke signaalfunctie dat "het slecht gesteld is met het historisch besef van Nederland", zoals dat mooi heet. En dat "de gevaren van onderschatting van moreel verval en het inslijpen van voortdurende misstanden, die anders vanuit een historische context zouden kunnen worden herkend en verklaard, ernstig zijn toegenomen". Sjonge, het is me wat!

Hij moest wel zijn ijzeren kruis thuis laten, want de burgemeester vond het geen goed idee om de ridderorde daar naast te moeten opspelden. :shock: :shock: :D

Doktor heeft meteen een stukje over scharenslijpers en babbelaars geschreven op het VARA forum. Ik doe namens hem jullie de hartelijke groeten, in het bijzonder aan zijn trouwe fan Vonmielke.

Groetjes,
MementoMori

KrikvdKruK

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Vandaag is mijn vader voor de tweede keer gepakt door een firma, die beweert de administratie voor KPN te voeren.:evil:

In september 2007 is het Pretium de eerste keer gelukt en daar hebben we een kantonrechtzaak voor aangespannen (uitspraak 27 mei).

Deze keer heeft mijn vader het gesprek wel voortijdig afgebroken.
Of er een voicelog is aangemaakt en of de beruchte welkomstbrief zal worden ontvangen, moet nog worden afgewacht.

Is dit toeval of puur pesterij?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Krik - bij bijna ieder ander bedrijf zou ik zeggen, dom toeval.

Maar bij Pretium ben ik toch geneigd om voor treiteren te kiezen.

Ervaringen uit het verleden... en zo.

vonmielke

Google eens voor de grap:

"nederlandse fedratie van senioren" (inclusief de "")
dan kom je op een site van ilocal.
ziedaar op nummer 7: het alom bekende adres staan...

klik eens op de website van deze federatie:

Hoezo....welke doelgroep?!

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

vonmielke

TdeHond

@ krik van der Kruk
Heeft u uw vader al aangemeld bij het Belmenietregister?

Meldt u en uw familie, ouders enz aan of maak hen attent op het belmenietregister.
Zie:
http://www.bel-me-niet.nl/Belmeniet_site/index.php

Wet oneerlijke handelspraktijken
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden

Quote consuwijzer:
[ Laat het weten als een bedrijf u belt

Een bedrijf dat u belt, moet u actief zeggen dat u zich kunt afmelden voor verkooptelefoontjes van dat bedrijf. Wilt u niet meer gebeld worden? Dan is het bedrijf verplicht om dit meteen en gratis voor u te regelen. Zeggen ze dit niet? Dan maakt het bedrijf een overtreding. U kunt een klacht indienen bij ConsuWijzer. Bovendien kunt u in het gesprek zelf aangeven dat u niet meer gebeld wilt worden. ]

MamMaria

Ongelezen bericht door MamMaria »

Het probleem is: je wordt gebeld om iets waar je niet om gevraagd hebt!

En, om maar niet meer gebeld te worden, moet je zelf maar weer "in de pen klimmen" om van die (in mijn ogen in ieder geval) terroristen af te komen!

Het zou gewoon voldoende moeten zijn als je bent afgemeld bij het belmenietregister (of infofilter)!

Ook als je doorgeeft zou de CC's het moeten accepteren en je niet met een kluitje het riet weer insturen dat zij dat niet kunnen/mogen!

En, het mag misschien raar klinken: er zijn nog atijd mensen die geen gebruik maken van een computer en dus niet kunnen afmelden!

Kinderen kunnen het voor hun ouders en familieleden regelen, maar ook hier weer: niet iedereen leeft in een dergelijke situatie!

Wat dat betreft ben ik blij dat in oktober de zaken (hopelijk) anders gaan!

TdeHond

Het feit dat de callcentra zelf niet meedelen dat u kunt aangeven dat u niet meer gebeld wenst te worden, geeft aan dat hier sprake is van agressieve manier van telemarketing.

In october zal de rechtspositie van gedupeerden beter zijn mits zij aangemeld zijn bij het Belmenietregister!

Zorg dat de initialen kloppen. Een bedrijf wat ik namens mijn moeder benaderde probeerde weg te komen met dat de initialen w.s. niet klopten en ik moest maar allerlei initialen invoeren bij belmenietregister. < g >

Ik heb meegedeeld dat 1 x invoeren voldoende is en dat ik wenste dat zij nooit meer contact op zouden nemen met mijn bejaarde moeder. Heel irritant dat gedraai.

KrikvdKruK

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

TdeHond,
Pretium heeft zich niet aangemeld bij Infofilter. Tot 1 september, heeft aanmelding bij Infofilter of Belmenietregister in ieder geval m.b.t. Pretium geen enkele zin.
En het maakt je zelfs extra kwetsbaar.

Want wie is wel aangemeld bij Infofilter: Frank Solutions b.v.. En dat is toevallig de automatiseringspoot van de Pretium-groep
(zie http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... groep.html).

En dan is het scenario wel erg simpel:

Frank Solutions: "Hallo mevrouw Infofilter. Kunt u mij een DVD toesturen met de namen, adressen en telefoonnummers van alle extra kwetsbare en liefst oudere personen, die zich bij u hebben aangemeld."

Mevr. Infofilter: "Nog deze week wordt hij verstuurd. Bedankt voor uw bestelling. Veel plezier ermee."

En het forum mag raden, wat Pretium met deze gegevens doet....

TdeHond

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... t_register

Hier lees ik dat mijn registratie bij info filter automatisch overgaat naar het belmenietregister.
Vanaf 1 oktober a.s. moet ook Pretium zich houden aan dit register. < VEG >

Tot dan is het zaak om uw ouders erop te wijzen dat zij op geen enkele verkoop babbel ( telefoon of aan de deur) moeten ingaan.

Persoonlijk voel ik me niet extra kwetsbaar na mijn aanmelding bij infofilter + smsdiensten blokkade.
Maar ik heb dan ook een tegenscript klaarliggen naast de telefoon mocht iemand het onzalige idee hebben een telemarketingsgesprek aan te knopen.

Mijn tegenscript:

1. Met welk bedrijf spreek ik?
2. Wilt u dit spellen?
3. Met wie spreek ik?
4. Wilt u dit spellen?

Ik ben aangemeld bij Infofilter.nl U respecteert niet mijn wens niet gebeld te worden. Ik zal hier een klacht over indienen bij zowel Consuwijzer als de Telemarketinglijn.
Wilt u mij op de Suppressielijst plaatsen?
Mocht u mij nog eens lastig vallen dan doe ik nogmaals aangifte bij zowel Consuwijzer als telemarketingslijn omdat u dan de wet overtreedt.
-------------
Telemarketing:
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier
---------------------------------------------------------------------------

vonmielke

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... _herhaling

Is een Volkskrantartikel, wat bewijst dat de directeur van pretiumJ. Nyks , dat:

hij heeft zich al vanaf de oprichting van Pretium Telecom in 1995 richt op ouderen, gezien hij vanaf dat moment hij zich met een zakenpartner vergreep aan de NFS. (Nederlandse Federaratie van Senioren-toen pakweg 35.000 leden).

Via Vastnetbelabonnementen probeert J. Nyks zich via onwettige koop op afstand (uitspraak Consumentenautoiteit 4-12-2008) en onwettige koppelverkoop (de pretiumsite) te verrijken middels mazen in de wetgeving wat betreft koop op afstand, gesteund door een advocatenkantoor Bird& Bird in de persoon van mevrouw Geus.

Wordt het niet eens tijd dat Pretium Telecom ons allen een papieren contract toestuurd,welke wij ondertekend terug sturen om nu eens werkelijk het aantal abonnementen te tellen?

Gesloten