LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
26 mar 2020 22:04
IC-arts in New York:"Dit is erger dan 9/11"
Deze uitspraak is simpel te verklaren als de rest van de uitspraak erbij is. Nadat ie dit zei, zei ie namelijk ook dat ze toen klaar waren om duizenden slachtoffers op te vangen en er geen kwamen en er nu wel mensen komen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:
27 mar 2020 15:07
ZeerPrivé schreef:
27 mar 2020 14:58
Dit is de site van kees https://kanker-actueel.nl/
Deze hád ik dus gelezen, ik kan niet ruiken of dat zíjn website is die híj heeft gebouwd.
Ik zie wel een verhaal over ene Kees.
Een mooie website, dat wel.
Maar het is verder goed zo.
Kees, ik heb nu inmiddels héél véél gelezen over jou ( inclusief foto.s gezien :wink: ).
Mijn respect voor jou is gegroeid . En wat jij hebt meegemaakt en wat jij hebt opgezet en gedaan hebt.
Terzijde: dat betekent niet per definitie dat ik het in alles met jou eens ben of hoef te zijn :wink: ).

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Kees2850 schreef:
27 mar 2020 14:57
@jablan Als je de moeite had genomen naar het artikel te kijken
Toon kan veel beter. Tenslotte heb je je niet verontschuldigd voor je schaamteloze misinterpretaties van mijn bijdragen en hondsbrutale inpertinente vragen, ook niet per pb gevraagd wat je wilt weten. Conclusie: je bent alleen hier om jezelf te promoten.
Kees2850 schreef:
had je ook gezien dat Chinese onderzoekers al ruim 300 patiënten hebben behandeld. En daarvan gedetailleerd verslag doen. Met uitstekende resultaten. Verschillende New Yorkse artsen hebben daarop gebaseerd deze aanpak overgenomen.
Blabla. Aantallen zeggen niets over de diversiteit van de onderzoeksgroep. 'Gedetailleerd' geloof ik pas als de WHO dat zegt en die organisatie heeft echt veel kritiek op de manier van onderzoek in China. 'Uitstekend' hangt van geval tot geval af - wie exact is er mee behandeld, wat waren de symptomen en wie is er niet mee behandeld.
Kees2850 schreef:
Het is geen wondermiddel maar het kan best verschil uitmaken tussen leven en dood. En heeft ook effect op longschade op langere termijn, zo schrijven de Chinese onderzoekers.
Het laatste kunnen de onderzoekers niet weten, want lange termijn is meer dan een jaar.

Wat in New York nu gebeurt, is triage en daarom is de inzet van vitamine C niet anders te zien als een paniek-behandel-methode. Waar jouw media niets over schrijven, is welke andere methoden en medicijnen nog meer worden ingezet.

Doe jezelf een plezier, neem een paar dagen afstand en laat alles bezinken, zodat je weer een frisse blik opbouwt.

moederslink

En ook dát is allemaal waar 🙄...heerlijk zo.n forum ...

moederslink

BL2 schreef:
27 mar 2020 12:26
769 Spaanse slachoffers op één dag overleden !
En hier nu 546 overledenen totaal, 8603 besmettingen en 2500 opnames. Het gaat hard!

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
27 mar 2020 16:03
En hier nu 546 overledenen en 2500 opnames. Het gaat hard!
Wij zijn waanzinnig gelukkig, dat wij niet in die getallen zitten. :wink:

Sterkte en blijf positief, als je er wel mee besmet bent.

Natte-vinger-besmetting-schatting: 546 gedeeld door een half procent => 109.200 en dat is dan het aantal voor 12 dagen geleden.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
27 mar 2020 15:42
@erthanax waarom zeur je zo door hierover? Ik heb nergens geschreven dat Weber zelf een studie is gestart. Hij en collega's van hem hebben op basis van ervaringen in China die aanpak overgenomen. Heb ik al verschillende keren geschreven. En zegt Weber ook zelf in dat artikel

En als jij je persoonlijk voelt aangesproken of misleidt, het zij zo. Ik heb die intentie helemaal niet. En doe dat ook niet. Dit is het laatste wat ik erover zeg tegen jou.
U doet het weer. Ik schrijf nergens dat u beweert dat Weber een dubbelblind onderzoek is gestart. Weber, Shanghai, Wuhan, ik weet het allemaal, ik schrijf het duidelijk op, en u suggereert nu weer dat ik iets beweer wat ik niet schrijf.

Wees gerust, dit is het laatste wat ik hierover zeg tegen u.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er loopt een studie naar diverse oplossingen maar of dit ook helpt?

Er is nog geen bewijs en suggestie dat het lijkt te werken en vele denken gelijk dat dit de oplossing is.

Ik doe ook onderzoek naar iets maar er is nog niets bewezen, en vele verwijzen dan naar foute bronnen die slechts iets hoorde
en hoopte dat ik ooit gelijk zou krijgen. Ik doe technisch onderzoek en leuk, maar zolang er geen bewijs is van goed werken,
is er eigenlijk nog niets,
dit medicijn onderzoek naar Vitamines en zo hopen vele op succes maar ik zie nog geen bewijzen.

Een erg groot placebo effect, wat ik in mijn onderzoek ook had!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Over de New York Post, die wordt aangehaald als bron over het vitamineceeverhaal:

De New York Post is een Amerikaanse ****krant. De gemiddelde Amerikaan weet dat ook. Een soort Telegraaf maar dan nog een heel stuk ranziger.

Serieuze media negeren dit verhaal.

Alleen The Sun, The Daily Mail en The New York Post hebben aandacht besteed aan dit verhaal. Allemaal kranten uit het Rupert Murdoch imperium. Deze Australische mediamagnaat multimiljardair voorziet de wereld van pulpnieuws met zijn kranten en teeveestations. Rijk geworden met het verkopen van onzin.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

In België hebben ze een steekproef gedaan en daaruit zou blijken dat 10% van de bevolking het al (gehad) heeft.

Bij het testen van zorgmedewerkers is gebleken dat een aantal corona geteste medewerkers al ziek was ruim voor patiënt nul. Persoonlijk denk ik dat de ziekte al veel verder verspreid is dan men denkt.

En van de mensen die op de IC's liggen hebben 70-80% overgewicht volgens een bericht uit het AD. Ook wel een interessant gegeven.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Inzichtelijk plaatje:
https://www.ft.com/coronavirus-latest
Door logaritmische schaal, is (de snelheid van) de exponentiele groei te zien.
Omdat Corona niet in alle landen gelijktijdig begon, is startpunt in afbeelding gelijk getrokken

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Kees2850 schreef:
28 mar 2020 07:47
Kom op regering open die scholen. Kinderen en jongeren hebben nauwelijks klachten
Kortzichtige gedachte, gooi de leeraren, ov personeel en familieleden maar voor de leeuwen. Die raken allemaal besmet via de kinderen met alle gevolgen van dien.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
28 mar 2020 09:01
Die raken allemaal besmet …..
En was dat niet juist het idee voor het bereiken van groepsimmuniteit?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

De wekelijkse nieuwsbrief Future Affairs van NRC Handelsblad staat deze week helemaal in het teken van corona, hoe we het (niet) zagen aankomen, geopolitieke effecten, klimaat, enz. Ver voorbij de dagelijkse cijfers, dus. Er staan heel veel links in naar allerlei artikelen, interviews enz. in een veelheid aan (buitenlandse) media.

De vrij-toegankelijke versie (geen account of abo nodig) is te bereiken via nrc.nl/futureaffairs; iets naar beneden scrollen en klikken op de zwarte knop "Bekijk nieuwsbrief".

Gerrithandicap

Ongelezen bericht door Gerrithandicap »

WMO vervoerder Valys cancelled alle besproken ritten tot tenminste 6 april.

Daar sta je dan als oudere gehandicapte als je de deeltijdbehandeling moet gaan afbellen! Wat doe je dan in die tijd dan je gedwongen thuis moet gaan zitten? Juist ja Je gaat het argument waar zj zich achter verschuilen controleren! Zij geven aan in het afzeg bericht dat zij dit moeten doen van het ministerie van WVS teneinde de virusverspreiding zoveel mogelijk e voorkomen! Navraag bij het leidinggevende instituut het RIVM heeft echter alleen desinfectie handelingen voorgeschreven en niet het stopzetten van de besproken ritten! Meer mensen met taxivervoer afzeggingen? Groetjes Gerrit handicap.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Op Boa Vista dan toch een vrouw van 60 jaar, Belgisch, die Corona heeft. Ze is afgezonderd in een bij gebouwtje van medische dienst op afwachting van terug reis naar België.

De vrouw heeft veel te reclameren op de gang van zaken en had verwacht een 5 sterren accommodatie aan te treffen met roomservice. Ze haalt uit via de pers op on-hygiënische toestanden, de kakkerlakken lopen in het rond...vreselijk volgens haar. Er is niet eens een ziekenhuis! Wat doe je daar dan?

Ze vergeet wel te melden en te vertellen dat ze tegen alle reisadviezen in, toch naar Boa Vista wilde gaan om daar de bevolking te besmetten met haar ziekte van Corona, die ze onder haar oksels meenam.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Obelix1 schreef:
28 mar 2020 12:12
[...]
Ze vergeet wel te melden en te vertellen dat ze tegen alle reisadviezen in, toch naar Boa Vista wilde gaan om daar de bevolking te besmetten met haar ziekte van Corona, die ze onder haar oksels meenam.
In tegenstelling tot wat u suggereert zal dat niet de intentie geweest zijn.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
28 mar 2020 04:20
Uit Nederlands onderzoek onder zorgmedewerkers in Brabant blijkt dat heel veel mensen slechts lichte klachten krijgen door het coronavirus. Zelfs geen koorts. Kinderen hebben nauwelijks last. Maar het coronavirus is wel gevaarlijk voor ouderen met onderliggende ziektes.
Kees2850 schreef:
28 mar 2020 04:28
In Frankrijk gaan ze chloroquine inzetten bij patiënten met ernstige klachten veroorzaakt door het coronavirus die in het ziekenhuis liggen. Ondanks dat er nog geen wetenschappelijk bewijs voor is. Franse arts wil chloroquine ook aan patiënten met lichte klachten geven.
Kees2850 schreef:
28 mar 2020 07:47
Ik heb het volledige studierapport gelezen en waarschijnlijk zijn al heel veel meer mensen besmet. 66 procent van de mensen die waren besmet hadden nauwelijks klachten. 2 van de 86 mensen (1353 ziekenhuis medewerkers zijn getest) die waren besmet had medische hulp gevraagd.
Begin nou eens met vermelding van de precieze bron, een concrete link, het delen van het rapport in kwestie.
Dat van 'het was op CNN', 'het stond op Nu.nl' of zoals vandaag 'zie de Volkskrant' kennen we onderhand wel,

Het niet vermelden van de precieze bron voor uw feitelijke claim, maakt het moeilijk die claim te controleren voor degene die dat zou willen doen. Dat is gegeven het dubieuze 'track record' dat u hier heeft opgebouwd als het gaat om het delen van feitelijke informatie, des te belangrijker. Met dubieus 'track record' verwijs ik naar de veelheid van onjuiste beweringen die u hier in dit topic heeft gedaan en waarvoor anderen alle zeilen moesten bijzetten om ze, met succes dus, te weerleggen om zo de invloed van schadelijke informatie te beperken.

De homepagina van Tros verwijst op dit moment naar een artikel 'Hoe herken je nep-coronanieuws? En wanneer kun je iets wél vertrouwen?' https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... ertrouwen/ .
Eén van de genoemde stappen daar is 'Stap 2: Analyseer de bron'. 'Kijk of er een bron bij het bericht staat. En of die bron deskundig is op het gebied waar het bericht over gaat. Kijk ook of de bron benaderbaar is en zich niet verstopt achter een anoniem account'.

Het spreekt voor zich dat berichten waarin geschermd wordt met bronnen, zoals o.a. door Kees2850 verspreid, zonder die bronnen voldoende specifiek te maken, zich onttrekken aan de noodzakelijke controle. Enerzijds schermen met en profiteren van, in zekere zin, de gezaghebbendheid van bronnen (CNN, Nu,nl, Volkskrant) terwijl anderzijds verhuld wordt op welke exacte bron men zich baseert, is verdacht.
Al helemaal als, zoals in het geval van Kees2850, in menig eerder geval de door de poster op vergelijkbare wijze gepresenteerde 'feiten' onwaar bleken te zijn.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 »

tttlocke schreef:
28 mar 2020 13:46
Obelix1 schreef:
28 mar 2020 12:12
[...]
In tegenstelling tot wat u suggereert zal dat niet de intentie geweest zijn.
Ze is ziek vertrokken uit België en heeft de reisadviezen niet opgevolgd. Wat moet er nog meer over gezegd worden. Velen Nederlanders hebben de intentie ook niet en volgden de adviezen ook niet op of namen/nemen er een loopje mee.

Resultaat in Boa Vista, quarantaine. Nu is ze beteuterd en ligt het allemaal aan de barre omstandigheden daar.

Pak en neem je verantwoordelijkheid en blijf thuis, jammer voor de vliegticket en de geplande vakantie. Maar gezondheid gaat voor. Door zulke mensen worden hele eilanden besmet, laat ze daar maar een paar maanden immuun worden in een afgezonderde barak.
Als wij hier een verdwaalde toerist zien lopen we er met een boog omheen, de winkels komen ze niet in en de hotels negeren ze. Stranden worden ze ontzegd door de politie ...en de ziekenhuizen hebben geen bedden voor ze.

Reisadvies !

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik had overigens de indruk dat u ook overgestoken was naar een corona vrij eilandje om het daar uit te zitten.

Gesloten