Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9915
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik zag op Linkedin een post van Danny Ghosen met daarin een stukje van zijn reportage over Ter Apel. Bijna alle reacties waren afkeurend over de jongeman die werd geïnterviewd. let wel, deze jongeman woonde daar en had direct te maken met de problemen en overlast. Alle mensen die negatief reageerden woonden daar waar er geen AZC was, men geen last had van de overlast en hadden allemaal een dak boven hun hoofd.
Weer allemaal mensen die vinden dat WIJ iedereen moeten verwelkomen en ze vervolgens DAAR bij ANDEREN de opvang moet komen. Maar nooit eens lees je dat iemand zich hard gaat maken om in de eigen wijk, in de eigen straat, naast henzelf opvang gaat regelen.

Ik heb maar niet gereageerd daar ik ook nog mijn baan nodig heb.

Net als gisteren deel ik de mening dat je echte asielzoekers moet opvangen. En de gelukszoekers eruit moet trappen. En dat de overheid daar te weinig aan doet. maar ook voor asielzoekers geldt wat mij betreft, gedraag je en pas je aan. De overheid dient daarbij te helpen, want zomaar in een vreemd land zonder te weten hoe het zit is zeer zeer lastig.
Alleen moet die vrijblijvendheid weg. Het minimale niveau moet gehaald worden, en anders wegwezen, ook als je je leven niet zeker bent in je land van oorsprong.

En al helemaal, pak die lange wachttijden aan. Er wordt nu echt teveel misbruik gemaakt van het gehele asielsysteem, met advocaten die traineren etc.


Maar goed, ook deze post zal daar onze deugvriendjes wel weer bestempeld worden als onderbuik en niet snappen hoe het zit.

Lady1234
Berichten: 27333
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er valt van alles overal te lezen. Bijvoorbeeld in de NRC.

In asielzoekerscentrum Ter Apel worden op dit moment zo'n 350 kinderen zonder ouders opgevangen, terwijl er officieel slechts plek is voor 55 alleenstaande minderjarigen. Ongeveer vijftig van die jongeren verblijven noodgedwongen in de wachtruimte van immigratiedienst IND op het terrein
.

En die slapen op stoelen en kunnen zich ook niet douchen.

kuklos
Berichten: 9915
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Gisteren al op de website van De Telegraaf dat de asielzoekers allemaal hetzelfde geprepareerde verhaal hebben. En dat veel kinderen vooruit gestuurd worden zodat er daarna aanspraak gemaakt kan worden op gezinshereniging.

Helaas staat het artikel van de Telegraaf wel achter een betaalmuur.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Ik snap je, en ook hoe het zit! En uitgerekend hier, op het kleinste landje wat er te vinden is in Europa, weten die asielzoekers met hun GPS system de plekken te vinden waar de koek wordt uitgedeeld. Ga naar Dubai of zo, lekker groot en een zeer rijk land, zwemmen in de olie en zelfs de onderwereld uit Nederland vlucht erheen. Wat zeg ik nou, alweer vluchtelingen?
Maar nooit eens lees je dat iemand zich hard gaat maken om in de eigen wijk, in de eigen straat, naast henzelf opvang gaat regelen.
Nee natuurlijk niet, zelfs op dit forum niet. Het moet ver van ieders bed zijn, dat praat wat makkelijker, maar niemand wil ze als naaste buur hebben.
Ik weet waar ik over praat, heb het zelf gezien in bepaalde wijken met eigen ogen. Mijn hond keek me ook aan met die blik, moet ik hier nou echt gaan poepen? zoek eens een fris grasveldje op.

Heb dat verhaal ook gelezen van de Telegraaf, zo sluw en geraffineerd.

ZeerPrivé
Berichten: 5743
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
27 aug 2022 14:58
Gisteren al op de website van De Telegraaf dat de asielzoekers allemaal hetzelfde geprepareerde verhaal hebben. En dat veel kinderen vooruit gestuurd worden zodat er daarna aanspraak gemaakt kan worden op gezinshereniging.

Helaas staat het artikel van de Telegraaf wel achter een betaalmuur.
Klopt, heb ik ook gelezen. Staat ook op de NOS, behalve dan de opmerking dat ze allemaal hetzelfde verhaal hebben. Ze beginnen met: wanneer komt mama? https://nos.nl/artikel/2440026-fors-mee ... voor-asiel

Als het klopt wat de Telegraaf schrijft, ga ik ook steigeren. Vind het bovendien walgelijk dat kinderen (steeds jonger) gebruikt worden om op die manier een snelle gezinshereniging te bewerkstelligen. Dit zal dan steeds meer toenemen als via de normale procedure gezinshereniging wordt vertraagd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

kuklos schreef:
27 aug 2022 14:58
Gisteren al op de website van De Telegraaf dat de asielzoekers allemaal hetzelfde geprepareerde verhaal hebben. En dat veel kinderen vooruit gestuurd worden zodat er daarna aanspraak gemaakt kan worden op gezinshereniging.

Helaas staat het artikel van de Telegraaf wel achter een betaalmuur.
Was gisteren ook in OP 1 met Johan Derksen die ook al liet weten dat kinderen vooruit gestuurd worden.
Opzouten met die gasten en nee niemand wil ze in de buurt hebben, tenzij Lady dat wel wil.

Lady1234
Berichten: 27333
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk, en dan laat je die vooruit gestuurde kinderen op een stoel slapen in een wachtruimte.

Dat zal die ouders leren.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Geef eens antwoord Lady??? Jij wil ze in je dorp hebben??

Ik geloof geen meter van het feit dat kinderen op een stoel slapen , buiten dat.....kids kunnen veel hebben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
26 aug 2022 14:44
(...)Als ik er dan ook over nadenk, zijn wij als Westen het enige deel van de wereld dat mensen opvangt die vanuit de andere kant van de wereld komen. Misschien moeten we echt eens gaan eisen dat alles eerlijk verdeeld gaat worden over alle landen. Als je dan asiel aanvraagt in Nederland kan het zomaar zijn dat je in Nepal terecht gaat komen of in Laos. De druk van immigranten is dan veel evenrediger verdeeld.
Het Westen, wo Nederland is welvarend , vandaar dat ze massaal naar het Westen trekken.
Ieder West-Europees land kampt met de toestroom én de bijbehorende ellende.

Maar ook Nieuw Zeeland is welvarend en daar is geen asielcrisis, simpel omdat je daar niet 123 binnenkomt en die oceaan niet over komt :D én men daar amper vreemdelingen binnen laat.
Overigens ook op IJSLAND laat men mensen binnen, ook een zeer welvarend land, maar daar is een max gesteld, 50 per jaar.
Zij zijn ook niet gebonden aan Europese afspraken.

Die stinkend rijke Arabische Emiraten landen vangen nog geen hond op.
En Turkije dan? Ze beuren goud geld om vluchtelingen op te vangen, maar zetten evengoed velen met het grootste gemak het land uit .

Hongarije bijvoorbeeld? Grens potdicht! Zonder sancties en er is verder op de Balkan toch ook ruimte zat ? Tóch trekken velen vandaaruit tóch weer verder door naar West- Europa, wetende dat het hier crisis is .

Lady1234
Berichten: 27333
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onze crises zijn natuurlijk onvergelijkbaar met bijvoorbeeld de ellende in Griekenland.

Ik heb geen idee of hier asielzoekers worden opgevangen. Er wordt in in ieder geval wel volop gebouwd. Een hele grote nieuwe wijk.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Maar ook Nieuw Zeeland is welvarend en daar is geen asielcrisis, simpel omdat je daar niet 123 binnenkomt en die oceaan niet over komt :D én men daar amper vreemdelingen binnen laat.
Overigens ook op IJSLAND laat men mensen binnen, ook een zeer welvarend land, maar daar is een max gesteld, 50 per jaar.
Moeten ze hier ook doen, zijn we van die gasten af.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Open grenzen, heerlijk toch. Je fietst van zuid Italië naar Groningen en er is niemand die ook maar iets aan je vraagt. Behalve in Ter Apel dan, want daar eindigt de rit.
Maar goed, ik hoop dat Max zich daar niet veel van aan zal trekken, en morgen weer laat zien hoe je met 300 km/h over de de baan rost. Hup jongen, gassen en schijt aan de Co2.

witte angora
Berichten: 31169
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk denk ik dat wereldwijd het roer om moet. Het is hoog tijd dat:

- er overal op aarde échte vrede komt. Geen afwezigheid van oorlog, maar dat iedereen zich echt veilig voelt.
- er voor iedereen voldoende gezond voedsel en drinken is
- er voor iedereen geschikte huisvesting is
- de natuur zich kan herstellen

Het is hoog tijd dat al degenen die menen dat ze het recht hebben om de aarde te regeren dit eens gaan realiseren. Dan heb je geen vluchtelingencrisis meer, geen wooncrisis, geen stikstofcrisis, niks meer.

ZeerPrivé
Berichten: 5743
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
27 aug 2022 17:14
Beter nog is dat iedere deuger er minimaal twee in huis neemt. Het is makkelijk wegkijken en bagatelliseren als je asielzoekers ver weg kan stoppen in Ter Apel, en Weert en andere verre plaatsen.
We beginnen met de veilige landiërs die overlast veroorzaken te plaatsen. Bij de deugpolitici en leden van de deugpartijen.
Kijk eens op de kaart (even naar beneden scrollen) dan zie je dat de plm. 140 AZC's redelijk verspreid over heel Nederland liggen. Dus ook in en nabij grote(re) steden als o.a. Den Haag.

kuklos
Berichten: 9915
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
27 aug 2022 17:48
- er voor iedereen voldoende gezond voedsel en drinken is
- er voor iedereen geschikte huisvesting is
- de natuur zich kan herstellen
De bevolking in Afrika is gegroeid van 600 miljoen in 1990 naar 1,3 miljard nu. China 900 miljoen eind jaren 70/begin jaren 80 naar 1,4 miljard nu. India van 700 miljoen naar 1,38 miljard nu. De bevolkingsgroei is het probleem dat we eerst de baas zullen moeten worden.

kuklos
Berichten: 9915
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
27 aug 2022 17:53
kuklos schreef:
27 aug 2022 17:14
Beter nog is dat iedere deuger er minimaal twee in huis neemt. Het is makkelijk wegkijken en bagatelliseren als je asielzoekers ver weg kan stoppen in Ter Apel, en Weert en andere verre plaatsen.
We beginnen met de veilige landiërs die overlast veroorzaken te plaatsen. Bij de deugpolitici en leden van de deugpartijen.
Kijk eens op de kaart (even naar beneden scrollen) dan zie je dat de plm. 140 AZC's redelijk verspreid over heel Nederland liggen. Dus ook in en nabij grote(re) steden als o.a. Den Haag.
Niet goed genoeg. Ze moeten IN de wijken zitten waar dat deugvolk zit. Die willen het zo graag, die krijgen het dan bij zichzelf om de hoek. En let op, procentueel gezien net zoveel als er nu in kleine dorpen worden gepropt. Ze dienen dezelfde omstadigheden om zich heen te krijgen als waar ze anderen mee op willen zadelen.

Lady1234
Berichten: 27333
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Welke kaart?

Nijogeth
Berichten: 10185
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
27 aug 2022 18:36
witte angora schreef:
27 aug 2022 17:48
- er voor iedereen voldoende gezond voedsel en drinken is
- er voor iedereen geschikte huisvesting is
- de natuur zich kan herstellen
De bevolking in Afrika is gegroeid van 600 miljoen in 1990 naar 1,3 miljard nu. China 900 miljoen eind jaren 70/begin jaren 80 naar 1,4 miljard nu. India van 700 miljoen naar 1,38 miljard nu. De bevolkingsgroei is het probleem dat we eerst de baas zullen moeten worden.
Dat kan op 2 manieren. De geboortecijfers drastisch omlaag brengen. Of zorgen dat de sterftecijfers flink stijgen.

Je zou natuurlijk kunnen beginnen met die gebieden met voedsel en waterschaarste. Zorgen dat de bevolkingsaantallen daar teruggaan naar aantallen die passen bij de hoeveelheid voedsel en water.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
27 aug 2022 17:05
De oplossing is dus een heel breed en diep kanaal graven aan de Duitse en Belgische grens.
Minimaal 50km breed.
Dan komen er geen asielzoekers meer in.
Bootje ?????? :wink:

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

witte angora schreef:
27 aug 2022 17:48
Eigenlijk denk ik dat wereldwijd het roer om moet. Het is hoog tijd dat:

- er overal op aarde échte vrede komt. Geen afwezigheid van oorlog, maar dat iedereen zich echt veilig voelt.
- er voor iedereen voldoende gezond voedsel en drinken is
- er voor iedereen geschikte huisvesting is
- de natuur zich kan herstellen

Het is hoog tijd dat al degenen die menen dat ze het recht hebben om de aarde te regeren dit eens gaan realiseren. Dan heb je geen vluchtelingencrisis meer, geen wooncrisis, geen stikstofcrisis, niks meer.
Amen, ik ga morgen Poetin bellen dat ie eens moet kappen met die flauwekul, en met z`n poten van die kerncentrale`s af moet blijven als ie niet weet waar de aan en uitschakelaar zit.

Plaats reactie