LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

De Consumentenautoriteit, die in de gaten moet houden of bedrijven de rechten van consumenten niet schenden, mag in de toekomst bedrijven die ervan verdacht worden de wet te overtreden direct strengere regels opleggen en ook boetes aan hen uitdelen. De Tweede Kamer heeft 23 april ingestemd met een voorstel daartoe van de kamerleden Gesthuizen (SP) en Aasted-Madsen-van Stiphout (CDA), zie http://www.geencommentaar.nl/parlando/i ... 130357.pdf .
“Eindelijk krijgt de consument zijn recht. Het is afgelopen met bedrijven als Pretium die denken dat ze ongestraft mensen contracten kunnen aansmeren."

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo KrikvdKruk,

Dat ziet er hoopvol uit, MAAR ..... (daar heb je hem weer 8) ) het is een motie, waarop de Regering nog moet ingaan. Die kan deze opvolgen, een eigen draai er aan geven of zelfs naast zich neer leggen. Weet je nog toen met Gerrit hahahaha Zalm? De hamvraag is nog steeds: Overtrad Pretium de Wet Overeenkomsten op Afstand? De Consumentenautoriteit (CA) vond van wel en legde boetes en dwangsommen op aan Pretium. Hans Nyks kennende, gaat die dat uitvechten tot aan het gaatje of de rekeningen van Marjolijn gaan inmiddels te veel doorwegen. Kijken waarmee staatssecretaris Heemskerk van zijn vakantie op Terschelling terugkomt.

Over een overtreding van de Wet Oneerlijke Handelspraktijken heeft de CA geen uitspraak gedaan. De vraag is of dat er ooit van komt.

En dan heb je ook nog de Telecommunicatiewet, die door de OPTA wordt "gedaan". Daar valt het toekomstige "Bel me niet register" onder. Geweldig, wat een vernuftig en overzichtelijk bouwsel van wetten! Al eerder werd bekend dat piraten, die consumenten bellen, die in het Bel me niet register staan, een boete van de OPTA kunnen krijgen van maximaal € 450.000,--. Helaas is de OPTA de club, die al die tijd niets tegen de praktijken van Pretium heeft ondernomen. Zij zitten er namelijk met een Januskop in. De OPTA moet de marktwerking bevorderen en dat gaat niet lekker samen met het straffen van concurrenten van KPN.

Ook al is de Nederlandse wetgeving op consumentenrecht gebied nogal brak, er waren toch al voldoende aanleiding en mogelijkheden om Hans Nyks tot de orde te roepen en met een stok te slaan en dus te corrigeren.

Het probleem in Nederland zijn niet de regels. Ook al rammelen er de nodige, er zijn er ruim voldoende. Kijk maar naar het besluit van de CA. Als je lang genoeg zoekt kan je Hans altijd toch nog tackelen. Het probleem in Nederland is de Handhaving van de regels.

Juich dus nog niet te vroeg. (alhoewel het lijkt of Pretium de telefoonterreur wat heeft ingetoomd, de klachten forums stromen niet zo hard meer vol namelijk).

Groetjes,
MementoMori

ruudd
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2009 12:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ruudd »

Beste mensen,

Ook mijn moeder van 83 is enkele jaren geleden door zo'n misleidend telefoontje van Pretium overgegestapt van KPN naar Pretium.
Nu wilde ze echter weer terug naar KPN.
KPN hierover gebeld, KPN zou verder ALLES regelen.
Formulier gekregen van KPN, dit netjes ingevuld en vervolgens een brief van KPN terug gekregen dat per 5 maart 2009 mijn moeder weer via KPN zou gaan bellen.
Eind april kwam er echter weer een rekening van Pretium, belkosten inderdaad tot 5 maart jl, abonnementskosten echter t/m mei.
Na anderhalf uur bellen met eerst KPN, vervolgens Pretium, weer KPN en nogmaals Pretium werd mij wel erg duidelijk dat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd.
Volgens KPN lag de fout bij Pretium, dit moesten we zelf maar regelen; KPN had alles gedaan wat ze moesten doen, zowel gesprekskosten als abonnement waren overgeschreven naar KPN.
Volgens Pretium kon KPN het abonnement helemaal niet omzetten van Pretium naar KPN; dit kon alleen de klant zelf!
En voorts was m'n moeder volgens hen in november 2008 accoord gegaan met een of ander voordelig weekendaanbod waar ze tot januari 2010 aan vast zat; 1 jaar dus, lijkt mij sterk, zoiets moet toch tussentijds op te zeggen zijn?
Deze week kreeg m'n moeder ook de rekening van KPN, zowel over gesprekskosten als abonnement!
Wat nu? Kunt u mij advies geven?

Alvast bedankt, Ruud

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Dat geinte haal PT ook bij ons uit. Wij gingen 13 januari j.l. weer over naar de KPN door de coulanceregeling maar kregen rekeningen voor abonnementskosten van februari/maart en april/mei
Ik heb ze een aangetekende brief met ontvangstbevestiging gestuurd waar ze nu eigenlijk mee bezig waren en dat ik niet van plan was om ook maar iets te betalen
Kreeg toen een brief van [Bericht aangepast door de moderator] die het allemaal uit ging zoeken en dat ik binnen drie weken antwoord zou krijgen, maar dat is inmiddels 6 weken terug en nog niets gehoord
Begin met alle rekening te laten blokkeren zodat ze niets af kunnen boeken.
Succes gr, lenalida

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Ruudd
Als uw moeder een weekendabonnement is aangegaan waar ze tot januari 2010 aan vast zou zitten dan hoort ze daar een schriftelijke bevestiging van gekregen te hebben.
Wet telecommunicatie
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.1
1. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst met een consument
aan hem de volgende gegevens op schrift of op een andere te zijner
beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager:
a. de naam en het adres van vestiging van de aanbieder;
b. de te verstrekken diensten en de wachttijd bij eerste aansluiting op
een openbare elektronische communicatiedienst;
c. het kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten;
d. de soorten onderhoudsdiensten;
e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;
f. de duur van de overeenkomst alsmede de voorwaarden waaronder
de overeenkomst of onderdelen daarvan, kan worden verlengd of
beëindigd;
Om met nummerbehoud over te gaan naar een andere aanbieder moet de nieuwe aanbieder dit regelen met de oude.
Zie:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... e_te_nemen

Het handigst lijkt mij om drie maanden voordat een termijn afloopt de nieuwe aanbieder te laten opzeggen en nummerportabiliteit te laten aanvragen.
Dan na anderhalve maand een schriftelijke aangetekende brief met ontvangstbevestiging er overheen naar Pretium waarin u per datum opzegt, tevens uw toestemming tot automatische incasso intrekt en verzoekt om een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst binnen 14 dagen na ontvangst brief toe te zenden.
Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren in map Pretium = Nyks. :)

Ga na of uw moeder het blad Privilege ontvangt. Dit dan tevens opzeggen ( 3 maanden voor nieuwe termijn ingaat) omdat anders geld afgeboekt wordt voor een lidmaatschap van Pretium.
Privilege van Pretium
http://www.missmag.nl/db/direct/detail1 ... 0Privilege
Quote:
"Magazine Privilege is het kwartaalblad voor klanten van Pretium en wordt gepersonaliseerd per post verstuurd en is niet te koop in de winkel"
Dit blad wordt na een jaar gratis aangesmeerd te zijn stilzwijgend omgezet in een betaald abonnement á Prijs abonnement:
65,- Euro !, terwijl een los nummer euro 4,50 kost, prijswijzigingen voorbehouden. Dit blad schijnt 3 maanden voor afloop v.h. jaar opgezegd te moeten worden.
volgens 1 klant van Pretium. Zie ook:
http://www.pretium.nl/informatie/?pretium_lidmaatschap .Zie daar hun Algemene Voorwaarden.

Peral
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2009 15:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Peral »

Beste hulpverleners :D , ik heb uw raad op 20 april j.l. ook al gevraagd.

Nou, wat we al dachten dat er zou gebeuren is dus ook gebeurd. Mijn moeder heeft dus netjes een aangetekende brief verstuurd naar Pretium om het abonnement en het lidmaatschap op het blad Privilege op te zeggen. Zij heeft vanmorgen de volgende brief op de deurmat gekregen:
"Onlangs ontvingen we uw verzoek tot beeindiging van uw Pretium lidmaatschap. Uiteraard respecteren we uw bedoeling, maar we kunnen geen gehoor geven aan uw verzoek. Voor het beeindigen van het lidmaatschap geldt een opzegtermijn van 3 maanden.

Wij ontvingen uw schriftelijke opzegging op 22-04-2009, de vervaldatum van uw Pretium lidmaatschap is 01-07-2009. De opzegtermijn was al verstreken toen uw verzoek ons bereikte. U zult er daarom begrip voor hebben, dat uw Pretium lidmaatschap nog verlengd wordt."
En dan ook nog netjes onderaan de brief nog even het volgende vermelden:
"Met het steeds toenemende aantal Privileges zult u ook het komende jaar veel voordeel hebben van uw Pretium lidmaatschap."
Nou, je ziet dus dat we net te laat zijn met het opzeggen, want de vervaldatum van het Pretium lidmaatschap is dus 01-07-2009.
Dit is best raar, want mijn moeder is pas in november gebeld over het blad Privilege en dan zou ze dus ruim voor die 3 maanden opzegtermijn zitten. Maar er wordt in de brief die Pretium teruggestuurd heeft geen woord gerept over het blad Privilege, dus nu vraag ik mij af of dat het lidmaatschap ook het blad privilege is.

De volgende brief heeft mijn moeder 21 april j.l. aangetekend verstuurd:
"Hierbij zeg ik, ------, per uiterlijk 1 juni 2009 of indien mogelijk eerder mijn abonnement op het blad Privilege en het lidmaatschap van Pretium dat hieraan gekoppeld zit op. Ik verzoek u mij binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging te sturen met de daarin vermelde einddatum van het abonnement en het lidmaatschap."
In deze brief was dus duidelijk aangegeven dat het abonnement op het blad Privilege opgezegd moet worden. Nu staat er dus niks in over het blad Privilege in de brief die Pretium heeft verstuurd. Alleen een reactie m.b.t. het lidmaatschap.

Mijn moeder heeft ook haar telefoonaansluiting bij Pretium. Dit is vorig jaar in juni afgesloten, maar ze is pas in november gebeld over het blad Privilege. Zou het lidmaatschap dan met de telefoonaansluiting te maken hebben? Mijn vraag is nu wat te doen.

Met vriendelijke groet,

Peral

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.pretium.nl/informatie/?pretium_lidmaatschap

Op deze site lees ik dat er een welkomstbrief verzonden zou moeten zijn.
Hierin zou moeten staan vanaf welke datum het lidmaatschap ingaat. Is deze brief niet te vinden:

U zou bezwaar kunnen aantekenen tegen de afwijzing van beëindiging lidmaatschap Pretium + blad Privilege per 1 juli 2009. Geeft aan dat u in November 2008 gebeld bent voor lidmaatschap Pretium/abonnement Privilege. U zegt dan ook per 1 november 2009 uw lidmaatschap Pretium/abonnement Privilege op. U trekt tevens per direct uw toestemming tot automatische incasso in. Geeft aan dat u binnen 2 weken een schriftelijke bevestiging einde lidmaatschap Pretium/abonnement Privilege per 1 november 2009 wenst te ontvangen.

Doe dit schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging. Kopie brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.

Ik weet niet of zo de opzegging lukt, anders bent u de zoveelste die gen...... wordt. [Bericht aangepast door de moderator]

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

http://www.geocities.com/hdoekter/'

Is DE site waar u uw Pretiumproblemen het hoofd kan bieden, daar waar de overheid telkenmale in heeft gefaald, U als consument heeft laten zakken....

De schrijver van dit (h) eerlijke epistel, Herr Doktor Oetker, is door de radarmoderator al weken geband van dit forum wegens "onbetamelijk" taalgebruik, naar mijn mening ingefluitsterd door [Bericht aangepast door de moderator].

Gedupeerden, ik richt mij tot u: LEES deze site, en stap in de wondere wereld van "Pretium Opzeggen"!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Er zijn nu al 156 pagina`s met bijdragen van gedupeerden.
Je zou dus kunnen stellen dat PT bewust aan het zieken is.

Zelfs Ziggo of UPC hebben niet zo lange topics.

Diep en diep triest, dit.

Peral
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2009 15:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Peral »

http://www.pretium.nl/informatie/?pretium_lidmaatschap

Op deze site lees ik dat er een welkomstbrief verzonden zou moeten zijn.
Hierin zou moeten staan vanaf welke datum het lidmaatschap ingaat. Is deze brief niet te vinden:

U zou bezwaar kunnen aantekenen tegen de afwijzing van beëindiging lidmaatschap Pretium + blad Privilege per 1 juli 2009. Geeft aan dat u in November 2008 gebeld bent voor lidmaatschap Pretium/abonnement Privilege. U zegt dan ook per 1 november 2009 uw lidmaatschap Pretium/abonnement Privilege op. U trekt tevens per direct uw toestemming tot automatische incasso in. Geeft aan dat u binnen 2 weken een schriftelijke bevestiging einde lidmaatschap Pretium/abonnement Privilege per 1 november 2009 wenst te ontvangen.

Doe dit schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging. Kopie brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.

Ik weet niet of zo de opzegging lukt, anders bent u de zoveelste die gen...... wordt door de heef Nyks, wat wij niet niks vinden!
In de welkomstmap zit geen brief met een ingangsdatum voor het lidmaatschap. Het frapante vind ik nu, dat in de brief die mijn moeder heeft verstuurd, duidelijk is aangegeven dat het abonnement op het lidmaatschap én op het blad privilege opgezegd moet worden. In de brief die PT nu heeft teruggestuurd, wordt met geen woord gerept over het opzeggen van het blad Privilege, maar alleen wordt er gesproken over het opzeggen van het lidmaatschap, waar mijn moeder dus duidelijk te laat mee is. Aangezien er niks in de brief van PT staat m.b.t. het opzeggen van het abonnement op het blad Privilege, vraag ik mijzelf af of het nu weer nodig is om een aangetekende brief te versturen met daarin het opzeggen van het abonnement op het blad Privilege. Dit stond overigens al in de eerste brief dat dit opgezegd moest worden. Is dit nu al voldoende geweest om bij de volgende afboeking van PT m.b.t. het blad Privilege, het bedrag te laten storneren??
Ik ben namelijk van mening dat de eerste brief die verstuurd is, waarin duidelijk stond dat het abonnement op het blad Privilege opgezegd moest worden, voldoende is. Het verzend- + ontvangstbewijs wordt goed bewaard, evenals een kopie van de verzonden brief.

Peral
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2009 15:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Peral »

Nog een vraagje, wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen:

1 Het lidmaatschap
2 Het blad Privilege
3 Telecom

Heeft het een met het ander te maken? Is het lidmaatschap weer iets wat te maken heeft met de Telecom? Of heeft het lidmaatschap te maken met het blad Privilege?

Ik vind het werkelijk onuitstaanbaar dat PT haar klanten zo om de tuin weet te leiden door zo'n onduidelijkheid te scheppen.

Het is voor mij (en ik denk velen met mij) zeer onduidelijk allemaal. Gelukkig hebben we Herr Dokter Oetker nog, die het ons een stuk makkelijker maakt, maar niet zo makkelijk dat ik meteen weet wat te doen. Vandaar dat ik uw hulp vraag op dit forum.

Met vriendelijke groet,

Peral

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het Lidmaatschap + het blad Privilege zijn gekoppeld. Zie
A. Privilege van Pretium
http://www.missmag.nl/db/direct/detail1 ... 0Privilege
Quote:
"Magazine Privilege is het kwartaalblad voor klanten van Pretium en wordt gepersonaliseerd per post verstuurd en is niet te koop in de winkel"
Dit blad wordt na een jaar gratis aangesmeerd te zijn stilzwijgend omgezet in een betaald abonnement á Prijs abonnement:
65,- Euro !, terwijl een los nummer euro 4,50 kost, prijswijzigingen voorbehouden. Dit blad schijnt 3 maanden voor afloop v.h. jaar opgezegd te moeten worden.
volgens 1 klant van Pretium.
Zie ook:
http://www.pretium.nl/informatie/?pretium_lidmaatschap .Zie daar hun Algemene Voorwaarden.

Pretium hanteert bij opzegging van lidmaatschap een opzegtermijn van 3 maanden. Hier worden veel mensen die erin getuind zijn de dupe van.

2. Telecomgedeelte (telefoon en nu ook internet) heeft alleen betrekking op telefonie eventueel in combinatie met internet. De opzegtermijn van telecomgedeelte is, dacht ik, 1 maand.

De ronseling begint meestal d.m.v. telemarketing. Daarna proberen ze hun telecomklanten te werven voor het lidmaatschap wat het eerste jaar gratis is.
Wat een vervelend gevolg heeft het jaar daar opvolgend: er wordt stilzwijgend verlengd en er wordt via a.i. abonnementsgeld afgeschreven voor Privilege, c.q. lidmaatschap Pretium.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Oetker kunt u terug vinden op het Kassa forum.

Als u nu een brief heeft van Pretium waarin staat dat het lidmaatschap van Pretium per ...2010 beëindigd is, dan hoeft u niets te doen omdat in de opzegbrief duidelijk aangegeven is dat u ook het blad Privilege ( mag ik even braken) niet meer wenst te ontvangen.

Kijk even zorgvuldig of er geen adder onder het gras zit in de brief. Wordt duidelijk dat per ...2010 het lidmaatschap beëindigd is of zou het kunnen dat u in 2010 nog eens moet opzeggen? Een mens kan niet wantrouwend genoeg zijn in deze.

Bewaar alle brieven + verzend- en ontvangstbewijzen zorgvuldig.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Telemarketing.
Gisterenavond had ik het genoegen een telemarketer op zijn nummer te zetten.
Heb mijn grote verbazing over het mij bellen geuit.
Telemarketer dacht slim te zijn en beweerde dat elke paar maanden opnieuw bij info.nl aangemeld moest worden.
Heb nu op mijn brief naast de telefoon het jaartal gezet tot wanneer mijn account geldig is. Handig voor de volgende slimmerd.
Heb gebruik gemaakt van mijn recht op verzet en gevraagd mij op de suppressie lijst te zetten. Mocht ik daarna nog eens gebeld worden dan wordt door dit bedrijf de wet overtreden. Tevens heb ik melding van deze telemarketing gemaakt.
hier
en
hier

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

TdeHond, bedankt voor de sites waarmee je een klacht kunt indienen
gr/ lenalida

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Ik had 23 oktober 2008 de laatste brief naar PT gestuurd met uitgebreid mijn verhaal. Daarna niets meer gehoord. Geen brieven, geen afschrijvingen, geen rekeningen. Sinds eind september bel ik weer via KPN.
Ik dacht dus van PT af te zijn. Tsja, er is niets mis met dromen . . .
Tot mijn stomme verbazing krijg ik vandaag een brief van PT: PT is er niet in geslaagd mijn telefoonkosten over april te incasseren. Dat kan wel kloppen want ik heb PT laten blokkeren bij mijn bank.
Nu dreigen ze met een incassobureau als ik niet binnen een week betaal. Heeft iemand al eens een incassobureau op de stoep gehad?
Ik stuur in elk geval maar weer een aangetekende brief . . .

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Joh ze zijn daar van de ratten besnuffeld. Ook wij kregen rekeningen over februari/maart/april en dat we sinds 13 januari weer zijn overgezet door PT naar de KPN door de coulanceregeling
Ik heb ze een brief gestuurd met de vraag waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn en heer Nyks schreef persoonlijk terug dat hij mijn klacht zou uitzoeken en ik binnen drie weken antwoord zou krijgen, nou het moet nog komen.
Lekker laten dreigen. Jij kunt aantonen dat je al een lange tijd weer bij de KPN belt en dat heeft PT zelf overgezet. KPN kan dat niet doen
Gewoon de man van het incassobureau wegsturen
gr.lenalida

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

http://www.consumentenautoriteit.nl/dsr ... 4&type=pdf

is de uitspraak van de Consumentenautotiteit wat betreft Pretium Telecom, openbaar sinds 9 maart 2009 hieruit blijkt duidelijk:

de manier van klantenwerving en klantenbehoud =ZUM KOTZEN.

Zie opeens daar, nu duidelijke aanduiding: Google en krantenadvertenties. "Pretium Telecom is niet KPN".

heeft Pretium de broek nu eens eindelijk vol?

Wat doen we met de door Pretium gekaapte abbonementen, van voor deze uitspraak?

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Weer boete voor PretiumANP |

Gepubliceerd op 12 mei 2009, 12:42 in de Dagblad van het Noorden.
Laatst bijgewerkt op 12 mei 2009, 12:56
DEN HAAG -


De Consumentenautoriteit (CA) heeft telecombedrijf Pretium Telecom andermaal een boete opgelegd voor het niet volgens de regels benaderen van potentiële klanten. Ditmaal moet Pretium 35.000 euro betalen, liet de CA dinsdag weten.

Op 7 april van dit jaar legde de waakhond voor de belangen van de consument het telecombedrijf al een boete van 87.000 euro op. Overigens heeft Pretium bezwaar aangetekend tegen deze boete. Bij het uitdelen van die boete stelde de CA het bedrijf een nieuwe boete in het vooruitzicht als het zou doorgaan met de ongeoorloofde praktijken.

Volgens de CA maakt Pretium bij het telefonisch benaderen van potentiële klanten niet duidelijk wie zij zijn en met welk doel ze bellen.,,Eerder constateerden wij dat het bedrijf de regels overtrad. Nu blijkt dat dat nog steeds gebeurt, treden we daartegen op om te zorgen dat het stopt'', aldus directeur Marije Hulshof van de Consumentenautoriteit. ,,Consumenten moeten de komende tijd helaas nog steeds extra waakzaam zijn.''

jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Miauw,
Ik heb hetzelfde als jij meegemaakt!
Na een aantal rustige maanden kreeg ik ook ineens weer een brief, nu met dreiging van een incasso bureau als ik niet zou betalen.
Heb toen weer een aangetekende brief teruggestuurd met de mededeling dat ze mijn brieven die ik hun tot nu toe heb doen toekomen nog maar eens goed moeten gaan lezen!!
En als ze beginnen met Incasso,ik onmiddelijk naar de Geschillencommissie stap!
En nu is het weer stil (voor zolang het duurt) natuurlijk.
Ik bel al weer een jaar via de KPN.
En ben al bijna 1 1/2 jaar bezig om van Pr. af te komen.
Het verheugt mij echter te lezen dat ze weer een flinke boete hebben gekregen.
Aan de andere kant het doet mij verdriet dat het probleem Pr. nog steeds niet is opgelost en afgelopen.
Maarrrrr misschien lost HET PROBLEEMGEVAL zichzelf wel op!?!
Zou niet gek zijn.......

Gesloten