Feedback op het Forum - deel 3
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Helemaal eens met de vorige reacties en dus ook met de moderator van dienst, die, wat mij betreft, andermaal een pluim verdient.
-
Koning Klant1
Dank voor de feedback, allen!
Hartelijke groet, Radar^SK
Ja, dat is inderdaad een terecht punt. Ik heb uw privébericht zojuist beantwoord!Koning Klant1 schreef: ↑31 aug 2020 17:40De tijd zal het leren.Ik heb helaas nog geen reactie gehad, en men blijft hier onder de Radar.
![]()
Erthanax
vindt dit leuk
-
Koning Klant1
Hartelijk dank.Radar schreef: ↑31 aug 2020 17:59Dank voor de feedback, allen!
Ja, dat is inderdaad een terecht punt. Ik heb uw privébericht zojuist beantwoord!Koning Klant1 schreef: ↑31 aug 2020 17:40De tijd zal het leren.Ik heb helaas nog geen reactie gehad, en men blijft hier onder de Radar.
![]()
Erthanax
vindt dit leuk
En dan is er nog één dingetje: vanavond is de eerste uitzending van het seizoen weer te zien (20:30, NPO1), en dat zal vermoedelijk betekenen dat het veelbesproken live-balkje zijn opwachting weer maakt, een feature die voornamelijk op tablets en smartphones bij sommige gebruikers tot irritatie leidt.
Er is op dit moment geen functie beschikbaar om deze balk alleen uit te schakelen op het forum. Deze balk kan ook niet alleen worden uitgeschakeld op smartphones en tablets. Het stukje techniek zit namelijk in de header of de footer van de website (welke van de twee weet ik even niet uit mijn hoofd), en het forum is in die zin slechts een 'tussenstuk'.
'Verdorie', hoor ik een enkeling wellicht verzuchten. Maar geen paniek: dat het momenteel niet beschikbaar is, betekent niet dat het niet kan worden gemaakt.
Er zijn gelukkig een aantal mogelijke oplossingen
- Een (paar) regeltje(s) code schrijven waardoor 'ie op het forum automatisch voor alle gebruikers wordt weggedrukt;
- Een oplossing waarbij je de balk slechts 1-2 keer te zien krijgt en 'ie daarna automatisch verdwijnt;
- Het implementeren van een 'Laat niet meer zien'-achtige functie: deze kan in een cookie worden opgeslagen (zodat je 'm niet meer ziet tot je je cookies / geschiedenis een keer opschoont) of in je browsersessie (zodat je 'm telkens één keer moet wegdrukken als je rond het tijdstip van de uitzending op het forum zit, even aangenomen dat je je browser in de tussentijd wel een keertje sluit)
Er zullen er vast meer zijn, maar dit zijn de drie eenvoudigste. Alle drie de keuzes zijn gelukkig namelijk redelijk vlot te implementeren, maar het is even de vraag wat het meest gebruiksvriendelijke resultaat oplevert. Mocht men daar ideeën over hebben, dan kan dat wat mij betreft in de comments worden genoemd.
Ik ga zo rond het tijdstip van de uitzending zelf even forummen vanaf mijn telefoon om te kijken hoe de gebruikerservaring precies is, dan kan ik gelijk wat screenshots maken en dan kan ik het vervolgens ook duidelijk voorleggen aan de designers / front-end developers.
Er is op dit moment geen functie beschikbaar om deze balk alleen uit te schakelen op het forum. Deze balk kan ook niet alleen worden uitgeschakeld op smartphones en tablets. Het stukje techniek zit namelijk in de header of de footer van de website (welke van de twee weet ik even niet uit mijn hoofd), en het forum is in die zin slechts een 'tussenstuk'.
'Verdorie', hoor ik een enkeling wellicht verzuchten. Maar geen paniek: dat het momenteel niet beschikbaar is, betekent niet dat het niet kan worden gemaakt.
Er zijn gelukkig een aantal mogelijke oplossingen
- Een (paar) regeltje(s) code schrijven waardoor 'ie op het forum automatisch voor alle gebruikers wordt weggedrukt;
- Een oplossing waarbij je de balk slechts 1-2 keer te zien krijgt en 'ie daarna automatisch verdwijnt;
- Het implementeren van een 'Laat niet meer zien'-achtige functie: deze kan in een cookie worden opgeslagen (zodat je 'm niet meer ziet tot je je cookies / geschiedenis een keer opschoont) of in je browsersessie (zodat je 'm telkens één keer moet wegdrukken als je rond het tijdstip van de uitzending op het forum zit, even aangenomen dat je je browser in de tussentijd wel een keertje sluit)
Er zullen er vast meer zijn, maar dit zijn de drie eenvoudigste. Alle drie de keuzes zijn gelukkig namelijk redelijk vlot te implementeren, maar het is even de vraag wat het meest gebruiksvriendelijke resultaat oplevert. Mocht men daar ideeën over hebben, dan kan dat wat mij betreft in de comments worden genoemd.
Ik ga zo rond het tijdstip van de uitzending zelf even forummen vanaf mijn telefoon om te kijken hoe de gebruikerservaring precies is, dan kan ik gelijk wat screenshots maken en dan kan ik het vervolgens ook duidelijk voorleggen aan de designers / front-end developers.
moederslink
, Erthanax
, Moneyman
en alfatrion
vinden dit leuk
Participatieve moderatie 
Wat het balkje betreft, als dat op het forum helemaal weggedrukt kan worden, vind ik dat wel het mooist.
Wat het balkje betreft, als dat op het forum helemaal weggedrukt kan worden, vind ik dat wel het mooist.
Moneyman
, Nijogeth
en moederslink
vinden dit leuk
Daar sluit ik me volmondig bij aan.
-
moederslink
SK , weer een paar flinke 
. Actief en meelezend en steeds toelichting.
Fijn!
Fijn!
Het was ook niet mijn bedoeling dat de Mods gaan herformuleren, maar een PB sturen naar TS om aan te geven waarom het topic is gesloten, en dat hij/zij het item opnieuw kan indienen maar dan wel in overeenstemming met de forumregels.
Ja, dat juist nieuwe forumleden met suggesties komen is toch niet zo gek ? Ze hebben een frisse blik op de zaken.
Nou, dat hebben ze meestal niet. Het zijn vaak oude leden, die zich opnieuw aanmelden. En dan denken de wijsheid in pacht te hebben.
Wat een zure reactie
Koning Klant1
, hebra98
en JozJan
vinden dit leuk
-
J. Deltoer
Ik spreek toch voor mijzelf? Grappige reacties van nieuwe figuren.
@Lady, hoezo "grappige reacties van nieuwe figuren?" Naar eigen zeggen zijn dat toch "vaak oude leden die zich opnieuw aanmelden". Beetje niet zo slim.....
Die zich nieuw voordoen.
Om wederom met uw eigen woorden te spreken gezeur, want dat is slechts een wild guess (= wilde gok)..
Nee hoor, en u zit hier alleen maar om ruzie te maken. Maar ga gerust uw gang.
-
witte angora
Hmmm... als iemand meent dat een 'nieuwe gebruiker' een oude bekende is, kun je het beter bij de moderatie melden, in plaats van onderling de discussie aan te gaan. Niet iedereen kent de 'ins en outs' van dit forum, of haar historie. Niet altijd is het een 'wilde gok', integendeel, soms ligt het er redelijk dik bovenop, ook nu is er weer eentje.
De moderatie zal er niet altijd direct actie op kunnen ondernemen, maar vroeg of laat vallen mensen wel door de mand ('maand' schreef een bekende trol altijd, die we overigens al heel lang niet meer gezien hebben).
De moderatie zal er niet altijd direct actie op kunnen ondernemen, maar vroeg of laat vallen mensen wel door de mand ('maand' schreef een bekende trol altijd, die we overigens al heel lang niet meer gezien hebben).
moederslink
, Moneyman
en Erthanax
vinden dit leuk
J. Deltoer schreef: ↑31 aug 2020 21:49Nee, u bent de beste van de klas.
Kunt u niet beter voor uzelf spreken? Inderdaad heel zure reactie.
JD?
Mod SK krijgt het nog druk
-
moederslink
Met een nieuwe oude gebruiker heb ik zelf niet eens zoveel moeite, mits ze gewoon weer leuk en normaal meedraaien. En waarom ze weer terugkomen, tja, daar zullen ze hun redenen wel voor hebben.
Ik heb wél moeite idd met steeds terugkerende kwaadaardige trollen die alleen maar aan het klieren/trollen en aan het ruziezoeken zijn. Maar die vallen in no time toch wel weer gelijk door de mand .

Ik heb wél moeite idd met steeds terugkerende kwaadaardige trollen die alleen maar aan het klieren/trollen en aan het ruziezoeken zijn. Maar die vallen in no time toch wel weer gelijk door de mand .