Waar Moneyman je laatst ook al een keer op wees, je moet echt beter lezen!scharrelschipper schreef: ↑08 feb 2022 20:26Hm,volgens mij lees je niet goed.angel1978 schreef: ↑08 feb 2022 20:16Als je daarover gaat lopen miepen ( vragen om onderbouwing en niet voor het eerst ) dan ben je pas echt aan het zeuren!scharrelschipper schreef: ↑08 feb 2022 20:10
Tja,je kunt div.kranten enz. wel of niet geloven,maar als ze genoemd worden is dat toch duidelijk?
als je dan om nog om "onderbouwing"vraagt ben je m.i. aan het zeuren.
ik vraag nooit om onderbouwing,maar jij regelmatig wel.
Je verwart me met iemand anders denk ik![]()
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Moneyman
vindt dit leuk
En? De pas heb je dit jaar nog nodig om te kunnen reizen of in het buitenland ergens binnen te komen. Het is al twee jaar niet meer gewoon en dat zal het dit jaar ook niet worden. Met wat geluk een rustige zomer.reggie2 schreef: ↑08 feb 2022 11:30Omdat je binnenkomt, iets wat normaal gewoon hoort te zijn.Ik voel mij totaal niet aangetast in mijn rechten als ik een bewijs van mijn gezondheid nodig heb om iets te kunnen doen of ergens binnen te komen.
Het ongewone is een "pasje" moeten laten zien.
Hopelijk helpt die petitie om dat er af te krijgen.
Petitie zie ik meer als extra druk op de ketel, maar binnen Nederland zal de QR-code sowieso snel verdwijnen wegens gebrek aan effectiviteit, evengoed net zo snel weer terugkomen als er een volgende variant opduikt, die weer andere eigenschappen heeft dan nu met Omikron.
Als je het woord 'dogma' wilt gebruiken, geef dan wel aan wat je daarmee bedoelt. Zo is het een lege huls.criticus2 schreef:08 feb 2022 12:55ik vind dit een nogal ver gaande stelling.met een vaccinatieplicht hadden we een redelijk normale maand december gehad, dus waar wordt nu over gezeurd?
Waarvan ik mij afvraag of hij wel correct is ook. Lijkt een beetje op hetzelfde doordraven wat de nieuwe minister ook doet, vasthouden aan oude dogma`s die feitelijk al achterhaald zijn (aantoonbaar zelfs) door de ontwikkelingen in buurlanden.
Blijft blijkbaar lastig, dogma`s loslaten.
Vorig jaar was het maandenlang duidelijk: meerderheid gevaccineerd en in de ziekenhuizen drukte met ongevaccineerden. Verhoog het aandeel gevaccineerd naar 96 - 99 % en dan was het beeld nog extremer uitgevallen: rust in de ziekenhuizen. Dan had de opkomst van Omikron wel tot meer opnames geleid, maar was het nog steeds goed te doen zonder lockdown of andere beperkingen.
QR code is volgens de krant binnenkort in sommige gevallen niet meer nodig.
Geklets over de volgende varianten, die komen ja, maar je kan niet zo doorgaan.
Gelukkig maar.
Geklets over de volgende varianten, die komen ja, maar je kan niet zo doorgaan.
Gelukkig maar.
Volgens de krant. De Bibelebonse bode?
RTL nieuws.
""Vorig jaar was het maandenlang duidelijk: meerderheid gevaccineerd en in de ziekenhuizen drukte met ongevaccineerden. Verhoog het aandeel gevaccineerd naar 96 - 99 % en dan was het beeld nog extremer uitgevallen: rust in de ziekenhuizen. Dan had de opkomst van Omikron wel tot meer opnames geleid, maar was het nog steeds goed te doen zonder lockdown of andere beperkingen.""
mwah.. zo zwart wit lag dat toch echt niet. Los ervan dat er toch wel een verschil , ook toen al, bleek te zijn mbt de cijfers, waar de getallen ook het totaal van de mensen benoemden die er lagen met, niet vanwege. Daarnaast is van de ongevaccineerden een deel besmet geweest, en dus van nature een opgebouwde immuniteit aanwezig. hoeveel dat zijn is onduidelijk , daar lijkt ook geen serieus onderzoek naar gedaan te zijn of te gaan worden. En een deel van de mensen wordt gewoon niet ziek, vaccin of niet. Essentieel verschil hoor, gecompliceerde beenbreuk en toevallig positief getest (of geworden in het zkh..) . Voor het gemak maar op 1 hoop gegooid maar geen eerlijk beeld, en dus al helemaal geen dergelijke conclusie uit te trekken. ook waar ik uit meerdere hoeken uit betrouwbare bron (verpleegkundigen) heb gehoord dat ook met de delta al het de laatste periode vnl gevaccineerden waren die binnen kwamen..
daarnaast is totaal niet duidelijk hoeveel van degenen op de IC er misschien met vaccinatie ook gelegen zouden hebben, gezien onderliggende medische problemen. Het is, mede dankzij het gemanipuleer met cijfers, geen goed te onderbouwen conclusie. ook niet met logica, waar de vaccins toch minder goed werkend bleken dan verwacht/gehoopt/gedacht. mn mbt de mogelijkheid nog besmettelijk te zijn, wat in dit verhaal eigenlijk het belangrijkste is. De grootste stijging komt echt daaruit voort, en dat dankzij de QR code.
Persoonlijk verwacht ik dat de populaire reisbestemmingen toch redelijk snel de QR gaan laten vallen, waar bij velen in ieder geval veel minder motivatie is te boosteren, en er zelfs voor bepaalde leeftijdsgroepen een negatief advies ervoor ligt (in ieder geval in NL)
mwah.. zo zwart wit lag dat toch echt niet. Los ervan dat er toch wel een verschil , ook toen al, bleek te zijn mbt de cijfers, waar de getallen ook het totaal van de mensen benoemden die er lagen met, niet vanwege. Daarnaast is van de ongevaccineerden een deel besmet geweest, en dus van nature een opgebouwde immuniteit aanwezig. hoeveel dat zijn is onduidelijk , daar lijkt ook geen serieus onderzoek naar gedaan te zijn of te gaan worden. En een deel van de mensen wordt gewoon niet ziek, vaccin of niet. Essentieel verschil hoor, gecompliceerde beenbreuk en toevallig positief getest (of geworden in het zkh..) . Voor het gemak maar op 1 hoop gegooid maar geen eerlijk beeld, en dus al helemaal geen dergelijke conclusie uit te trekken. ook waar ik uit meerdere hoeken uit betrouwbare bron (verpleegkundigen) heb gehoord dat ook met de delta al het de laatste periode vnl gevaccineerden waren die binnen kwamen..
daarnaast is totaal niet duidelijk hoeveel van degenen op de IC er misschien met vaccinatie ook gelegen zouden hebben, gezien onderliggende medische problemen. Het is, mede dankzij het gemanipuleer met cijfers, geen goed te onderbouwen conclusie. ook niet met logica, waar de vaccins toch minder goed werkend bleken dan verwacht/gehoopt/gedacht. mn mbt de mogelijkheid nog besmettelijk te zijn, wat in dit verhaal eigenlijk het belangrijkste is. De grootste stijging komt echt daaruit voort, en dat dankzij de QR code.
Persoonlijk verwacht ik dat de populaire reisbestemmingen toch redelijk snel de QR gaan laten vallen, waar bij velen in ieder geval veel minder motivatie is te boosteren, en er zelfs voor bepaalde leeftijdsgroepen een negatief advies ervoor ligt (in ieder geval in NL)
-
J. Deltoer
Het neigt er toch naar dat 3G in de horeca gehandhaaft blijft. Van mij hadden ze nog een stap verder mogen gaan. Namelijk wat nu 3G is opschalen naar 2G en invoeren van 3G voor winkels inclusief de essentiële. Laat de wappies die alles maar zogenaamd beter weten dan de experts maar thuis hun onverdeelde feestjes bouwen.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 09 feb 2022 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
In maart weer alles open en normaal volgens Ernst Kuiper. Werd tijd.
Van mij niet @Deltoer.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... hp&pc=U531
Van mij niet @Deltoer.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... hp&pc=U531
-
scharrelschipper
Waarom willen sommige mensen toch steeds maar vasthouden aan die strenge maatregelen?
Of ze zelfs nog wat strenger maken
Die zelfde mensen verdedigden de overheden en juichten ze toe om die maatregelen.
Ze zouden nu toch blij moeten zijn omdat er versoepelingen aankomen.
Het is niet mijn mening ,maar ik zou er een positieve draai aan kunnen geven,en concluderen dat we kunnen versoepelen omdat die maatregelen er waren.
Dus ik begrijp helemaal werkelijk niets van mensen die nu roepen om het handhaven van of verzwaren van de regels.
Die zelfde mensen verdedigden de overheden en juichten ze toe om die maatregelen.
Het is niet mijn mening ,maar ik zou er een positieve draai aan kunnen geven,en concluderen dat we kunnen versoepelen omdat die maatregelen er waren.
Dus ik begrijp helemaal werkelijk niets van mensen die nu roepen om het handhaven van of verzwaren van de regels.
reggie2
vindt dit leuk
Uit rancune??? vind het totaal zinloos om mensen die geen vaccinatie willen te straffen omdat ze dat ook niet doen.scharrelschipper schreef: ↑09 feb 2022 14:30Waarom willen sommige mensen toch steeds maar vasthouden aan die strenge maatregelen?
Leven duurt maar even, ik zou zeggen , geniet er van.
Sorry hoor !! Een straf ? Volgens mij is het een keuze hoor die men heeft gemaakt. En ik als gevaccineerde geniet ook volop van het leven en ben er zelfs trots op en blij mee dat ik gevaccineerd ben, maar heb gelukkig ook alle respect voor hen die dat niet hebben laten doen. Zij mogen wat mij betreft ook genieten hoor, alleen is voor hen nog niet alles open. Komt wel weer.reggie2 schreef: ↑09 feb 2022 16:02Uit rancune??? vind het totaal zinloos om mensen die geen vaccinatie willen te straffen omdat ze dat ook niet doen.scharrelschipper schreef: ↑09 feb 2022 14:30Waarom willen sommige mensen toch steeds maar vasthouden aan die strenge maatregelen?
Leven duurt maar even, ik zou zeggen , geniet er van.
Volgende keer alles lezen....in maart gaat alles weer open , voor jawel iedereen.Zij mogen wat mij betreft ook genieten hoor, alleen is voor hen nog niet alles open. Komt wel weer.
Dat is de verwachting.
Zal ook wel zo komen, Lady.
De laatste periode Delta is half november - half december 2021, dat was precies het tijdvak waarin ca. 85% van de bevolking al twee doses had gehaald en een kleine minderheid een derde dosis. Ook in deze periode waren in de ziekenhuizen de niet-gevaccineerden nog ruim in de meerderheid.
Oostenrijk en dan met name de 5 families die in Tirol de wintersport beheersen geeft al de richting aan: de eisen aan de grens worden verlaagd, omdat de toeristen (in hoofdzaak uit Zuid-Duitsland) massaal wegblijven. Toch blijft een bewijs van je gezondheid een vereiste dit jaar om te kunnen reizen.
Om met het laatste te beginnen: met 100% vaccinatiegraad zijn er nog steeds mensen, die met/door Corona in het ziekenhuis terechtkomen, ongeacht de variant. Simpelweg omdat de vaccins geen 100% bescherming bieden.criticus2 schreef: ↑09 feb 2022 12:23
mwah.. zo zwart wit lag dat toch echt niet. Los ervan dat er toch wel een verschil , ook toen al, bleek te zijn mbt de cijfers, waar de getallen ook het totaal van de mensen benoemden die er lagen met, niet vanwege.[...] Voor het gemak maar op 1 hoop gegooid maar geen eerlijk beeld, en dus al helemaal geen dergelijke conclusie uit te trekken. ook waar ik uit meerdere hoeken uit betrouwbare bron (verpleegkundigen) heb gehoord dat ook met de delta al het de laatste periode vnl gevaccineerden waren die binnen kwamen..
De laatste periode Delta is half november - half december 2021, dat was precies het tijdvak waarin ca. 85% van de bevolking al twee doses had gehaald en een kleine minderheid een derde dosis. Ook in deze periode waren in de ziekenhuizen de niet-gevaccineerden nog ruim in de meerderheid.
Zover durf ik niet eens te speculeren. Je kunt goed chronisch ziek zijn zonder naar een ziekenhuis te moeten en door de combinatie van een besmetting met Sars-CoV2 en de ziekte op de IC terechtkomen. De overgrote meerderheid van de IC-patiënten was voor de ziekenhuisopname niet eens in beeld bij de artsen, dat is de groep 'ik voel mij gezond, ondanks een morbide obesitas'.
Ik zou 'ondanks QR-code' schrijven en eigenlijk zijn we het op dit punt wel eens met elkaar. Verwachtingsmanagement is alles - bij de vaccins wordt de lat erg hoog gelegd. Voorlichting is alles - per variant zitten er grote verschillen wanneer je voor anderen besmettelijk bent en wanneer je symptomen krijgt.criticus2 schreef: ↑09 feb 2022 12:23Het is, mede dankzij het gemanipuleer met cijfers, geen goed te onderbouwen conclusie. ook niet met logica, waar de vaccins toch minder goed werkend bleken dan verwacht/gehoopt/gedacht. mn mbt de mogelijkheid nog besmettelijk te zijn, wat in dit verhaal eigenlijk het belangrijkste is. De grootste stijging komt echt daaruit voort, en dat dankzij de QR code.
Momentje. Er ligt een advies van de Geozndheidsraad, maar dat is een advies, nog geen besluit. Stel dat hier jongeren tot 18 jaar geen derde dosis zouden mogen krijgen, dan zullen veel gezinnen hun vakantieplannen daarop aanpassen en hebben de Costa's dit jaar minder Nederlandse toeristen.criticus2 schreef: ↑09 feb 2022 12:23Persoonlijk verwacht ik dat de populaire reisbestemmingen toch redelijk snel de QR gaan laten vallen, waar bij velen in ieder geval veel minder motivatie is te boosteren, en er zelfs voor bepaalde leeftijdsgroepen een negatief advies ervoor ligt (in ieder geval in NL)
Oostenrijk en dan met name de 5 families die in Tirol de wintersport beheersen geeft al de richting aan: de eisen aan de grens worden verlaagd, omdat de toeristen (in hoofdzaak uit Zuid-Duitsland) massaal wegblijven. Toch blijft een bewijs van je gezondheid een vereiste dit jaar om te kunnen reizen.
Een verwachting die uit gaat komen
@Lady
In dat kader lijkt het me een goed idee de bloedbank Sanquin te volgen. Die geven aan dat ongeveer 97% van de donoren antistoffen hebben en dat is meestal een mooie afspiegeling van de maatschappij.
Even iets anders. De politiebonden hebben opgeroepen zaterdag niet te handhaven als de horeca langer open gaat. De veiligheidsraad geeft echter aan dat de gemeentes toch gaan handhaven.
Lijkt me een gezellige boel te worden. Ik woon in een gemeente waar in elke kroeg meerdere bekenden rondlopen. Daar ga je als ambtenaar toch niet de pret voor lopen vergallen, dat gaat je privé problemen opleveren. Dat zien we nu ook al, omdat niemand hoeft te zitten, mondkapjes niet gebruikt worden en de kroeg gewoon vol mag zijn zonder handhaving. Dat gaat echt niet ineens anders worden.
Privé problemen voor die ambtenaar? Zo’n bedreiging lijkt mij ongepast, om het vriendelijk te zeggen.
-
J. Deltoer
@Deltoer, je kijkt te zwart wit.
Maar geeft niks, ik zie het positief in , en ook voor de mensen die niet gevaccineerd zijn. Tenslotte is je lijf van jezelf en niet van de overheid.
Maar geeft niks, ik zie het positief in , en ook voor de mensen die niet gevaccineerd zijn. Tenslotte is je lijf van jezelf en niet van de overheid.